אשמח לדעת מה האלטרנטיבה שלכם לדייסת שיבולת שועל בפסח

icecold7

New member
אשמח לדעת מה האלטרנטיבה שלכם לדייסת שיבולת שועל בפסח

שלום לכולם,

ידוע כי שיבולת שועל נחשבת לבסיס טוב/מעולה לדייסה/מוזלי עם או בלי חלב או חלב סוייה,

אשמח לדעת מה החלופה (אם קיימת כזו) לפסח,
בתודה מראש!
 

אבי519

New member
זה לא פורום שאל את הרב- אבל במקרה אני בעניינים

כי אני עובד בתעשיית המזון והתרופות ולכן מכיר היטב גם את חוקי הכשרות.
הציבור הדתי מתחלק בגדול לשני חלקים : אוכלי קטניות ( ספרדים בדרך כלל) והאשכנזים .
אוכלי קטניות (ספרדים) לא אוכלים קמח שהחמיץ, וכן דגנים מסוימים כמו חיטה ,שעורה ושיבולת שועל - שעלולים להחמיץ , אלא אם הם מקמח שמור, קמח שנשמר יבש ונאפה ללא החמצה לפני הפסח ( קמח מצה) וכתוב על זה כשר לפסח.
לאוכל קיטניות אין בעיה עם קטניות (עדשים שעועית אפונה חומוס וכן הלאה) והם גם אוכלים כמה סוגי דגנים כמו תירס ואורז ובטח מותר להם קינואה -שזה לא דגן ולא קיטניה. (אבל קטניות צריכות להיות כשרות לפסח לאוכלי קטניות , כי במפעלים שאורזים קטניות אם אורזים גם חיטה יש חשש שגרגר חיטה יכנס לשק עם הקיטניות ויחמיץ לו שם ...
אלה שלא אוכלים קטניות ( אשכנזים) לא נוגעים בכל מה שעגול וקטן, דגן קטניה או כל מה שדומה לזה כמו קינואה אפילו שזה לא קיטניה ולא דגן, ויש להם גם מסורות שונות ומשונות - יש כאלה שאפילו קמח תפוחי אדמה לא אוכלים, כל אחד לפי המסורת שהיתה נהוגה במשפחה שלו.
אגב, אתה לא חייב לזרוק מהבית כל מה שלא כשר לפסח - כי נעשתה מכירת חמץ לגוי שחלה על כל החמץ במדינה, והחמץ הזה שישאצלךך בבית נמכר גם כן ובעצם לא שייך לך עד אחרי החג אז אתה פשוט יכול לשמור אותו בארון נעול או מקום שלא פותחים במשך החג. (גם בסופר מרקט לא זורקים את החמץ אלא רק מסתירים אותו.
הכי טוב שתקח את כל מה שיש לך בבית שלא כתוב עליו "כשר לפסח" תנעל בארון שלא פותחים עד אחרי פסח ותקנה בסופר רק מוצרים שכתוב עליהם כשר לפסח ואתה מכוסה.

לשאלה השניה: - כוסמת לא אמרו להיות כשר בכלל ,מצד שני קינואה זה לא דגן ולא קיטניה ואמור להיות כשר - אבל כאמור אם לא כתוב "כשר לפסח " או כשר לפסח לאוכלי קטניות" יש חשש שזה נארז ביחד עם דגן שאסור לאכול בפסח ויש חשש לזיהום צולב של חמץ.
 

sitepoint7

New member
רגע, אז נשאלה כאן שאלה טובה, אי אפשר להכין דייסה מזינה...

אכן תגובה מפורטת,
אבל משתמע מכך שאין שום דבר להכין ממנו דייסה מזינה (כמו שבולת שועל)
 

אבי519

New member
אבותינו לא אכלו דייסה משיבולת שועל

כשיצאו ממיצריים - נכון!?
אז גם אנחנו לא נאכל דייסה שבוע ! למה מה קרה? כוווולה שבוע אחד מיסכן בלי דייסה.
קטן עלינו.
תאר לך שמשה רבנו היה כותב שאנחנו צריכים כל שנה לחצות את הנילוס בשחיה או לחצות את מדבר סיני ברגל , כדי להזדהות עם אבותינו. (במיוחד עכשיו עם כל אזהרות המסע לסיני)
 
למעלה