לחסידי הפלאו ולאוהבי חמאה "חמאה לא חוזרת" שומן רווי לא בריא.

אבי519

New member
כייון שהלינק לא עובד טוב להלן תקציר המאמר :

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד בשיתוף עם יוניליוור, אשר פורסם בכתב העת British Medical Journal, מצא כי צריכה מוגברת של ארבעת סוגי השומן הרווי העיקריים, הנמצאים בבשר אדום, שומן חלב, חמאה ושמן דקלים, עלולה להעלות את הסיכון למחלת לב כלילית. ממצאי המחקר גם מראים כי החלפת שומן זה עם שומנים בריאים, דגנים מלאים וחלבונים מן הצומח, עשויים להפחית את הסיכון למחלת לב כלילית.
&nbsp
ממצאי המחקר למעשה עומדים בקנה אחד עם הנחיות התזונה של ה- USDA, שכוללים הפחתת צריכה של שומן רווי ללא יותר מ-10% מסך צריכת הקלוריות, ולצד זה שמירה כללית על צריכת מזון בריא הכוללת פירות, ירקות, דגנים מלאים, שמנים עשירים בשומן רב בלתי רווי, אגוזים, קטניות, דגים ומוצרי חלב דלי שומן.
&nbsp
מחקרי עבר הראו כי לחומצות שומן רווי ישנן השפעות שונות על רמת הליפידים בדם, אך מעט מאוד היה ידוע על הקשר בין צריכת שומן זה לסיכון למחלת לב כלילית. במחקר זה, החוקרים ניתחו מידע של כ-73,000 נשים שהשתתפו במחקר Nurses’ Health Study בין השנים 1984-2012, וכ-42,000 גברים שהשתתפו במחקר Health Professionals Follow-up Study בין השנים 1986-2010. המשתתפים דיווחו על התזונה שלהם ועל מצבם הבריאותי בשאלונים שמולאו בכל ארבע שנים.
&nbsp
תוצאות המחקר הראו כי צריכה גבוהה של חומצות שומן רווי השכיחות ביותר (לורית, מיריסטית, פלמיטית וסטארית) הייתה קשורה עם עלייה של 18% בסיכון למחלת לב כלילית. החלפה של 1% מהצריכה היומית של שומנים אלו עם כמות קלוריות שווה משומן רב בלתי רווי, מפחמימות מחיטה מלאה או מחלבונים צמחיים, הוערך כמוריד את הסיכון למחלת לב כלילית ב- 6%-8%. החלפה של חומצה פלמיטית, הנמצאת בשמן דקלים, מוצרי חלב ובשר, הייתה קשורה להפחתה המשמעותית ביותר בסיכון.
&nbsp
מחקר זה מבטל את הרעיון ש"החמאה חוזרת", כמו גם את ההמלצות התזונתיות לצריכה של חומצות שומן רווי מסוימות, רעיון שחוקרים בחנו בעבר. במקום זאת, המחקר מקדם את הרעיון של החלפת שומן רווי בשומן בלתי רווי, שכן זו אחת הדרכים הפשוטות להורדת הסיכון למחלת לב כלילית.
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
מעניין מאוד

אבל 2 הערות אני חושב שאפשר לאכול יותר שומן אם הוא בא מאגוזים ושקדים וגרעינים טריים.
קוקוס יש לו שומן רווי אבל הפרי נחשב לבריא אולי בגלל מרכיבים אחרים בפרי
 

אבי519

New member
רוב השומן מהצומח הוא שומן לא רווי

בעבר היתה דעה שככל שהשומן יותר לא רווי הוא יותר בריא , עד שגילו את הפרדוקס של האסקימוסים ( שאוכלים הרבה שומן ובכל זאת לא סובלים מטרשת עורקים ומחלות לב )
אחרי זה הפרדוקס הצרפתי
אחרי כן גילו את הבעיה של שומן טראנס
אחרי כן גילו שהכולסטרול שנמצא בדם לאו דווקא בא מאכילה של כולסטרול.
ואחר כך גם גילו גם את הבעיתיות של חוסר איזון בין האומגה 6 לאומגה 3 .

לדעתי האישית: הכל עיניין של איזון , הגוף צריך את כל השומנים (חוץ מהטרנס כמובן שזה תוצר מלאכותי) אבל הוא זקוק להם במידה הנכונה וכל חוסר איזון באוכל גורם להפרעות בהרכב השומנים בגוף ובדם שגורם לבעיות רפואיות .
האיזון הנכון הוא האיזון שיש בטבע, כי הגוף של האדם במהלך ההתפתחות שלו הסתגל לאיזון שקיים בטבע, וכל דבר מלאכותי (כמו מרגרינה, חמאה, שמן מזוקק , או אכילה לא מאוזנת ומוגזמת של מזון מסוג אחד) מפר את האיזון הזה..
אני מאמין שהאדם התפתח כאוכל כל, (לא כאוכל צמחים וגם לא כקרניבור) ולכן הוא זקוק לכל אבות המזון בצורה מאוזנת, הרבה מהצומח אבל גם מעט מהחי.
 

אבו זקן

New member
קראת את המאמר?

או שאתה מתקצר את מה שמישהו כבר עיבד? למה אי אפשר לקבל פשוט קישור למאמר?

כידוע יש *אלפי* מאמרים על שומן רווי עם מסקנות שונות. כדאי לא לשכוח שיוניליוור מייצרת ומשווקת מרגרינה, כך שקשה לצפות מהם לאובייקטיביות מופרזה בנוגע לחמאה.
 

אבי519

New member
מצטער הליק לא תקין , העתקתי תקציר של המאמר

כי לא הצלחתי לפתור את בעיית הלינק.
 

אבו זקן

New member
נראה לי שטעית בקישור

ומכל מקום, חברת יוניליבר היא זאת שאחראית לשערוריית הקורנפלקס המזוהם מלפני כמה חודשים, וההנהלה שמסרה מידע שגוי לעיתונות עדיין מכהנת בתפקידה ,כך שלפחות בעיני הם מוקצים מחמת מיאוס.
 

אבי519

New member
מסכים איתך בקשר למאוסים - מבחינתי כל חברות המזון מאוסים

במיוחד חברות שמיצרות את הרעל שנקרא מרגרינה.
אבל רוב המחקרים המדעיים ממומנים ע"י חברת מזון זו או אחרת או ע"י אינטרסנטים אלה או אחרים. וגם מדובר על מחקר שמבוסס על שאלונים שזו שיטה לא הכי אמינה להגיע למסקנות מדעיות.

כמובן שלא אשנה את הדייטה שלי בגלל מאמר כזה או אחר , ולא מציע לאף אחד לעשות את זה. אני מקשיב לכל הצדדים אבל לוקח את כולם בערבון מוגבל.
בכל זאת כיוון שזה מחקר שקיבל גושפנקה מדעית של אוניבסיטה, ופורסם בעיתון מדעי מפורסם, אני מניח שאמינותו נבדקת , ומה גם שהוא לא מחדש שום דבר שלא היה מקובל עד היום על הממסד הרפואי , רק מחזק את הדעה הרווחת בממסד זה .
 
למעלה