תגליות חדשות מפריכות את תאורית תזונת הפילאו

אבי519

New member
תגליות חדשות מפריכות את תאורית תזונת הפילאו

http://www.israelhayom.co.il/article/433441

ילוי ארכיאולוגי חושף את התפריט הצמחי העשיר שנהג לאכול האדם הקדמון. אוסף הצמחים האכילים בן ה־780 אלף שנה, שנחשף בחפירות ארכיאולוגיות באתר גשר בנות יעקב, הוא הגדול והמגוון ביותר שנמצא במסדרון הלבנטיני, הקושר בין אפריקה לאירו־אסיה. התגלית מעניקה הצצה לאורח חייו ותזונתו של האדם הקדמון.
פרופ' נעמה גורן־ענבר, מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית, חקרה במשך שנים עדויות לאורח חייהם של ההומינידים לאורך המסדרון הלבנטיני, שהיה אחד הנתיבים ליציאתו של האדם הקדמון מאפריקה לאסיה ולאירופה.
לאחר מחקר ממושך היא חושפת עם עמיתיה במאמר בכתב העת "PNAS" יותר מ־20 אלף שרידים של צמחים אכילים, המעידים לראשונה על כך שבניגוד לסברה שתזונת האדם הקדמון נשענה בעיקר על מרכיבים מהחי, עמד לרשותו מגוון צמחי. לדברי פרופ' גורן־ענבר, "נקרתה לידינו הזדמנות פז כשבאתר נמצאו שרידים רבים של פירות, אגוזים, זרעים, עצים ושיחים".
ד"ר יואל מלמד, מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר־אילן, שזיהה את הממצאים, בהנחיית פרופ' מרדכי כסלו מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר־אילן, הדגיש כי "האזור שלנו ידוע בעושר צמחים, אבל מה שהפתיע אותנו היו מקורות של צמחי מזון שהגיעו מהאגם, מבית הגידול. מצאנו יותר מ־10 מינים שלא קיימים היום בארץ". עוד זוהו פירות, ומגוון זרעים דוגמת כף־אווז. ד"ר מלמד הסביר כי "האתר היה שקוע בתנאים לחים. כנראה הכיסוי בשכבות אדמה, שבהן נתגלו גם כלי אבן ומאובנים, איפשר תנאים של חוסר חמצן בשכבות התחתונות".
 

אבי519

New member
זה מפריך את כל התאוריה של תזונת הפילאו מכמה סיבות

ראשית - עצם העובדה שגילו שהתזונה של הפליאוליטים היתה שונה ממה שחשבו עד כה והתבבסה בעיקר על הצומח ולא על בשר..
שנית - זה שכל פעם מתגלות תגליות חדשות, מוכיח שאין מספיק ידע כדי לבסס תאוריות תזונה על הבסיס של "מה שאכלו אבותינו"... ולכן שומט כל בסיס מהתאוריות הללו.
וזה כולל תזונת הפליאו, תזונה לפי סוג הדם, תזונה לפי הגנים וכן הלאה.
 

אבו זקן

New member
לא מדוייק

דיאטת הפליאו לא יצאה מההנחה שרוב התזונה היתה בשרית, כי תמיד היה ידוע שבשר הוא מצרך קשה להשגה, והחלק של ה"לקטים" במונח "ציידים לקטים" מתייחס לזה. היחס בין הקלוריות שהושגו מהבשר לעומת אלה שהגיעו מהצומח לא ידוע וזה מה ש(אולי) ישתנה כתוצאה מהמחקר החדש. אבל לפני הכל, מחקר על קבוצה אחת של אנשים בפינה אחת של העולם לא יכול ל*הפריך* שום תיאוריה שמדברת על ממוצעים לאורך הרבה שנים ומקומות.
&nbsp
שנית, הרקע התיאורטי של דיאטת הפליאו מבוסס על הרעיון שהגוף שלנו מותאם למזונות *שונים מאד* מאלה שאנחנו אוכלים ביום, וביתר פירוט: מאז המהפיכה החקלאית. בין אם יתברר שהחבר'ה בגשר בנות יעקב באמת מייצגים איזה מנהג רווח ובין אם לא, ברור שהם לא אכלו הרבה לחם עם ממרח שוקולד...
&nbsp
(אין להסיק מזה שאני תומך בדיאטת הפליאו. אני לא, אבל מסיבות אחרות).
&nbsp

&nbsp
 

אבי519

New member
אתה צודק אבל זה מצריך מהם לשנות את התאוריות שלהם כל פעם

שמתגלה ממצא כזה כי האמת שיש מעט מידי ידע על האדם הקדמון ועל הדייטה שלו והרוב ניחושים.

חוץ מזה עוד משהו שמפריע לי אצלם זה שכל החסידים של דיטת הפליאו שפגשתי עד כה הם אנשים צעירים ובריאים .
לא פגשתי אף זקן בגיל שלי שסובל שנים מיתר שומנים בדם מלחץ דם מנטיה להשמנה וסיכון גבוה של סכרת 2 , ושעשה דיטה כזאת ונרפא עד מצב שהרופא שלו אמר לו להפסיק לגמרי לקחת תרופות.
כמו שקרה לי עקב הדיטה המאוזנת שאני עושה.
 
למעלה