פליאו

in12

New member
פליאו

היי

התחלתי קצת להתעסק עם התזונה ואשמח לדעת היכן הכי מומלץ לקנות את המוצרים בזול

תודה
 

אבי519

New member
חלק מהרעיון הבסיסי של הפליאו הוא רעיון נכון - כלומר

לאכול אוכל טיבעי ככל האפשר בלי כימיקלים ושלא עבר את תעשיית המזון המודרנית.
אני בעצמי גם מאמץ את הכללים האלה.
מצד שני יש להם כללים מוזרים שלדעתי גם לא נכונים מבחינה תזונתית , למשל להרבות באכילה של שומן ובשר של איברים פנימיים , או להמנע מקיטניות (אחד מאבות המזון הבסייים ביותר), להמנע מדגנים וכן הלאה- (כללים שכל הקהילה הרפואית והמדעית חושבת הפוך מהם)
מצד שני התורה אמורה להתבסס על צורת האכילה של האדם הקדמון ביותר הפילאוליטים מתוך הנחה שהאבולוציה של האדם התאימה את הגוף למזון ולכן זה המזון הכי בריא עבורנו- למרות שהידע על הפליאוליטים מתבסס רק על כמה מערות ושברי עצמות שנמצאו כאן ושם יכול להיות שהפליאוליט באמת אכל רק בשר ושומן
אולם הפלאוליט זה איש המערות - האדם הקדמון ביותר (מלפני תקופת הנאוליטים ) הידע שיש היום על הפליאוליטים קטן מאד כי מדובר על אדם שחי לפני מליוני שנים (2-3 מליון שנה) ידוע גם על כמה זני אדם כזה ואנחנו כנראה צאצאים רק של זן אחד או תערובת - כך שלא בטוח בכלל שהגנים שלנו הם אותם גנים שהיו להם ולכן גם שמה שהם אכלו בריא עבורנו.
מצד שלישי אם כבר מאמצים את הרעיון לאכול כמו אבותנו אז יותר ידע יש על התזונה של הנאוליטים, שהם שבטים מאורגנים שהתחילו לחיות במושבות ולהתבסס על חקלאות פרימיטיבית ובנוסף לצייד וליקוט והם באמת אבותנו שחיו מלפני כמליון שנה ועד לתקופת התנ"ך, ושהגנים שלהם עברו אלינו.
 

אבי519

New member
זה נותן לי רעיון במקום תזונה פליאו-ליטית - תזונה נאוליטית

כלומר לאכול כמו אבותנו - לא להרחיק עד אנשי המערות אלא תקופת התנ"ך צפונה.
לאכול דברים טיבעיים אורגניים עם הקליפה , פירות וירקות עונתיים , בשר של חיות שרועות בשדה וביצי חופש.
להחזיר לתפריט מאכלים שהיו מקובלים בתקופת התנ"ך ובתקופה הניאוליטית וכמעט נעלמו - כמו פשתן , עשבי בר כמו חובזה וריגלה, לחם מחיטה מלאה, ודגנים אחרים - שעורה, שיבולת שועל, דורה , דוחן, שיפון, כוסמת, חלב עיזים, בשר עיזים , ...
(כמובן הכל אורגני מלא עם הקליפה כמו שאכלו אבותנו) כמובן קטניות כמו פול ועדשים וכ"ד.
וכן חשוב דווקא לאכול בארוחות מסודרות ובזמנים קבועים ובכמויות מוגבלות וקבועות ( בניגוד לתפיסה הפלאוליטית שאוכלים כמה שמתחשק ומתי שמתחשק)
 

אבו זקן

New member
מה עניין שמיטה?

הרעיון של התזונה הפלאוליתית נעוץ בהנחה שזאת היתה התזונה שלנו במשך המון זמן (מליוני, או לפחות מאות אלפי, שנים) כך שהאבולוציה דאגה להתאמה שלנו אליה. התנ"ך הגיע לעולם רק באלפי השנים האחרונות, כלומר לאחר המהפכה החקלאית ולכן מה שאכלו בתקופת התנ"ך לא היה בריא עפ"י אותה תיאוריה.
 

אבי519

New member
התקופה הפליאוליטית הסתיימה לפני כ 20000 שנה

אבותינו שבתקופה של לפני שני מליון - שלשה מליון שנה אלה לא היו בכלל בני אדם ( הומו ספיינס כמו היום) אלא כמה גזעים שלא בדיוק ברור מי מהם בכלל היו אבותינו ולכן מה שהיה בתקופה הזאת כבר לא כלכך רלונטי לגבינו (יש לנו גנים אחרים משהיו להם
).
לפי ממצאים ארכיאולוגיים הפליאוליטים גם לא היו בריאים וגם לא חיו שנים רבות ולכן לא בטוח שיש מה ללמוד מהם על תזונה בריאה.
גם השבטים של ציידים לקטים שיש היום (שגם עליהם מתבססים חסידי הפליאו), סובלים חלקם מחוסר תזונה, ואינם מצטיינים בבריאות ובאריכות ימים, יש שבטים שסובלים מגמדות, או מפיגור שיכלי ועוד ותוחלת החיים שלהם קצרה בהרבה משלנו.
חוץ מזה תקופה הנאוליטית (תקופה של 10000- 20000 שנה אחרונות היא תקופה מספיק ארוכה להתפתחות ולהסתגלות למזון.)
מצד שני אבותינו מתקופת התנ"ך היו כנראה מאד חזקים פיזית, הם חיו הרבה שנים והיו במצב בריאותי מעולה , כך שיש לנו יותר מה ללמוד מהם ( לדעתי האישית)
דבר נוסף - לפי נתוני מחקרים מדעיים, והתפיסה של הרפואה המודרנית שמבוססת עליהם , תזונה שמורכבת מקיטניות ודגנים מלאים מאד בריאה לנו, אכילה מופרזת של איברים פנימיים של חיות ושומן שלהם ( כמו שממליצים חסידי הפליאו) לא בריאה לנו , וזה גם משהו שסותר את התאוריה הפליאוליטית.

אם אני עושה חשבון של מה טוב אצל הפליאו (אוכל טיבעי וכ"ד)- לעומת מה רע בתשזונה המודרנית (כימיקלים מאכלים מתועשים מזוקקים ) .. אז מגיעים לתזונה של אבותנו הלא כלכך קדומים - הנאוליטים.
 
למעלה