העז שמייצרת "קורי עכביש" בעטיניה...

פלאיועץ

New member
העז שמייצרת "קורי עכביש" בעטיניה...

מדובר בעז שהונדסה גנטית עם ד.נ.א של עכביש בכל תא ותא שלה - ומהחלב שלה מפיקים חלבון שנארג לאריג מאותו חומר פלאי של "קורי עכביש".. לאחר מכן החלב שלה ניתן לשתיה רגילה. ומסתבר שיש עוד המצאות כאלה שמבוססות על בעלי חיים מהונדסים. זה פשוט מדהים - שאנחנו שותים את זה כחלב פשוט ובעצם זה תוצר לוואי של תעשיות מתקדמות. אני סומכת על המדענים האמריקאים שהחלב בטוח לשתיה. האם הוא "כשר"?
 
כנראה

החלב כנראה לא משווק לשתייה. מכמה סיבות.
1. כדי להפריד את חלבון הקורים מהחלב, צריך קודם להכין סוג של גבינה מהחלב. כלומר להפריד את החלבונים משאר החומרים (מיים סוכר שומן) כך שלא נשאר חלב אלא מי גבינה.
2. כדי לאשר מוצר שהופק בהנדסה גנטית לצריכת בני אדם צריכים לעבור בדיקות רבות יקרות וארוכות. היות וזו לא המטרה לשמה נוצר החלב, לא יטרחו להעבירו את הבדיקות.

בענייני כשרות אני לא רב גדול. אבל אני משוכנע שלא כתוב בתורה או בגמרה מה גורלו של חלב שהופק מעז מהונדסת. אבל מצד שני, לרבנים יש אלף ואחד התחכמויות, אז בטח יש להם אחת לעז.
 

אבי519

New member
אותי זה מזעזע , לדעתי צריך להיוק חוק נגד ניסויים כאלה.

בתחילה כשהתחילו את הניסויים בהנדסה גנטית עשו את זה במעבדות אטומות לאויר עם אמצעי בטיחות שלא יצא משם אפילו סמ"ק אויר, ואת הביוב היו מבשלים ב 120 מעלות, שחס וחלילה לא יגדלו מפלצות בביוב, ושלא יצא משם משהו מסוכן לסביבה. שייצר מפלצות ומוטציות ויגרום לאסון ביולוגי.
אבל בשלשה העשורים האחרונים התחילו חופשי על הבר בהנדסה גנטית בצמחים אחרי כך בבעלי חיים וגם באנשים ...
אני חושב שהקפדנות בעבר היתה קצת מוגזמת, אבל הזילזול שיש היום גם הוא מוגזם .
מה שמפחיד בזה שהזילזול הזה הוא לא בא בגלל איזה גילוי מדעי שהוכיח שההנדסה גנטית לא מסוכנת , אלא רק בגלל שיש כאן אינטרס כלכלי.
כל זמן שזה היה מדע טהור שרק היה צריך להשקיע בזה כסף זה היה מסוכן מאד- ופתאום כשמרויחים מזה כסף ואמצעי הבטיחות עולים הרבה כסף פתאום זה כבר לא מסוכן והשד יצא מהבקבוק..
 
זה אף פעם לא היה מסוכן

והיחס החשדני בעבר היה מופרז ומיותר.
אין הבדל עקרוני בין בעלי חיים "רגילים" ומהונדסים. זה שאתה לא רגיל לכך שעז מפיקה קורי עכביש לא אומר שעז כזו היא מפלצת או מסוכנת.
 

אבי519

New member
לדעתי זה כן מסוכן ובעבר נכתבו מאמרים וספרים על הסכנות

ומאז ועד היום אף אחת מהסכנות הללו לא הוכחה כלא נכונה .
לדוגמה - השיטה הכי נפוצה להחדרת גנים לתא כדי לבצע הנדסה גנטית מתבצעת ע"י וירוס , לוירוס הזה מחברים קטע של DNA והוא יותר את המוטציה בתא, כדי שהתא לא ימות מהר נותנים לו תכונה סרטנית - כלומר מבבטלים לו את היכולת להתאבד כשהוא מזדקן ( כלומר כשהטלומרים שלו מתקצרים ) וירוס כזה עלול לגרום ליצירת תאים סרטניים.
כשמשחררים את התאים המהונדסים הללו איתם ביחד משתחרר הוירוס , הוא נמצא בתוך התא המהונדס בדרך כלל בצורה לטנטית , אבל וירוסים יכולים להתשנות וירוס כזה משתחרר ועובר מוטציה מתאימה יכול לחולל סרטן בבני אדם.
(וזה רק נושא אחד יש עוד כמה)
 
הנושא נבדק רבות

הווירוס הזה לא מזיק לעז בה הוא נמצא אז הוא לא מזיק לאנשים כי הוא לא מסוגל לצאת מהתא. אי אפשר להוכיח שמשהוא לא קיים אבל לא הוכיחו סכנות קיימות ולכן הן לא קיימות.
בזמן הביצוע של הנדסה גנטית מתייחסים לסכנות כאלה בכובד ראש כי גם המהנדסים אוהבים לחיות ולכן מחמירים מאד בבדיקות הנידרשות ממזון מהונדס גנטית.
 

אבי519

New member
כשהכסף מדבר המוזות שותקות.


הוירוסים עוברים מוטציות וכן עלולים לצאת מהתאים, הנזק הוא לא מיידי אלא נזק לטווח ארוך וארוך מאד ולכן לא מורגש , וגם כשהוא קורה או כשיקרה יהיה מאד קשה ליחס אותו להנדסה הגנטית.
המון נזקים שנגרמו ע"י הטכנולוגיה והמדע והתעשייה המודרנית גילו רק אחרי דורות רבים - מקערת האבק בארצות הברית, התחממות הגלובלית, הנזק של ה DDT לעופות, המוטציות של התלידומיד, ושל האייג'נט אורנג', והנזקים מניסויים בקרינה רדיו אקטיבית וכימיקלים , הסרטן מהאסבסט , ועד הרבה הרבה . ועוד כאלה שיתגלו בעתיד. - כולם תוצאה של חוסר אחריות של מדענים ומהנדסים ורשויות שהעדיפו את הכסף על הבטיחות ואיכות הסביבה.
 
למעלה