אכילת חומוס בחומוסיות

benjamintcb

New member
אכילת חומוס בחומוסיות

אני בן 41 סך הכל בריא ושאלתי היא מה הם היתרונות וחסרונות מבחינה בריאותית ותזונתית שבאכילת חומוס שמכינים בחומוסיות. משום שאני אוכל לפחות 3 פעמים בשבוע חומוס עם פול או גרגרים וטחינה .(לא קנוי מסופרים).
 

אבי519

New member
חומוס מאכל מאד משמין וגם מאד לא בריא.

השומנים בחומוס ( ויש הרבה כאלה) הם מסוג אומגה 6 שאנחנו מקבלים בעודף בתזונה המערבית והעודף הזה גורם לתהליך דלקתי של כלי דם ומחלות כלי דם .
החומוס עצמו היא הקיטניה הכי שמנה ופחות בריאה שיש לנו בין הקטניות , והטחינה זה שומן נטו שמכיל הרבה מידי אומגה 6 .
התזונה הישראלית ידועה בזה שהיא לא בריאה בניגוד לתזונה הים תיכונית שהיא נחשבת בריאה בארצות כמו יוון צרפת איטליה (תופעה שידועה בשם הפרדוקס הישראלי) וזה בעיקר בגלל הטחינה והחומוס.
אכילת החומוס כמובן גוררת אחריה אכילה מוגזמת של לחם ( פיתה) ושל שמן ( אמנם שמן זית כן בריא אבל בכמויות שיש במנת חומוס זה יותר מידי שמן.)
ואם נכניס גם את החמוצים - עודף נתרן, ואת השתיה הקלה- עודף סוכר - בקיצור מנת חומוס בחומוסיה זה מתכון בטוח להשמנה ולהתקף לב.
עצה שלי - רוצה להיות בריא ורזה ? דבר ראשון וקודם כל להסיר לחלוטין את הג'אנק פוד בכלל ובמיוחד החומוס , מהתפריט.
אני יודע שבעבר אמרו שחומוס זה אחד המאכלים הכי בריאים שיש - אבל לאור מחקרים אחרונים שקראתי, ולאור גילוי הנושא של האומגה 6 והפרדוקס הישראלי, וגם לאור חישובים של כמות הקלוריות ומרכיבי התזונה שיש בחומוס שעשיתי בעצמי , הגעתי למסקנות הללו - וזאת דעתי האישית בלבד ואני יודע שלא כולם יסכימו איתי.
 

אבו זקן

New member
שאלת הדיוט

אם היחס אומגה 6: אומגה 3 כל כך קריטי, ולאור העובדה שאומגה 3 צמחי (חומצות ALA) מותמר לDHA ו EPA (החומצות שהגוף אוהב) רק באחוז קטן מאד, איך זה שהטבעונים לא סובלים ממצב דלקתי מתמשך וממוות מוקדם?
&nbsp
חומוס הוא לא ג'אנק פוד. אני חוזר: הוא לא! נכון שהוא עתיר קלוריות, אבל אם לוקחים את זה בחשבון חומוס (עם טחינה, אבל בלי הפיתה) הוא אוכל מזין, בריא ובעיקר טעים.
&nbsp
&nbsp
 

אבי519

New member
קודם כל אין הוכחות שטיבעונים לא סובלים מדלקות פחות

מאחרים .
אין גם הוכחה חד משמעית שתוחלת החיים של טיבעונים והבריאות שלהם לא יותר טובה מאוכלי בשר .
שנית האומגה 6 (גם נגזרות קצרות שלה) נמצא גם בשומן מהחי בשר ובחלב וביצים מחיות שאוכלות תערובת שמבוססת על תירס סויה וגרעינים שמכילים הרבה אומגה 6.
במוצרים מחיות שאוכלות עשב השומן שלהם ( החלק הלא רווי) מכיל יותר אומגה 3 ואומגה 9.
התמרה של ALA ל חומצות ארוכות יותר לא יעילה בגוף שלנו בגלל התחרות עם אומגה 6 ולא בגלל שהיא לא מתרחשת.
הבעיה עם אומגה 6 היא לא רק החוסר ב DHA ו EPA אלא שכשהאומגה 6 עוברת מטבוליזם בגוף היא מעוררת דלקת - כלומר האומגה 6 כשלעצמה גורמת נזק.
אדם צמחוני שיאכל רק שומן צמחי עם אומה 3 וביחס גדול יותר של אומגה 3 מאומגה 6 - למשל 3-4 אומגה 3ALA לכל 1 אומגה 6 ( כפי שכנראה אבותינו הנאוליטים\פלאוליטים אכלו ) הגוף שלו ייצר מספיק חומצות DHA ן EPA מהשומנים האלה - בגלל שלא יהיה להם מתחרה.
בכל מקרה לא יופרשו החומרים מעוררי הדלקת שמופרשים מהמטבוליזם של אומגה 6.
בבשר וחלב של חיות מרעה שאוכלות עשב , ובביצים של תרנגולות שאוכלות עשב יש יותר אומגה 3 מאומגה 6 - (גם בבשר הזה ובביצים האלה מדובר גם על שרשראות קצרות ALA ולאו דווקא על DHA ןEPA .)
למשל בביצי אומגה המפורסמות שנמכרות בארצנו כלכך ביוקר יש דווקא יותר שומן מסוג ALA (שרשרת קצרה) ולא DHA EPA , כי מזינים את התרנגולות בפשתן , וההתמרה של השומן חלקית בלבד, בחול שמזינים תרנגולות בשאריות דגים יש בבצי אומגה יותר EPA ו DHA .
http://www.themedical.co.il/Article.aspx?f=26&s=2&id=2824
 

Ron W

New member
בחומוסיות אין חומרי שימור. אישית עברתי לפול

צלחת פול חם עם גרגרי חומוס מלמעלה ומעט טחינה
יוצא פחות שומן פחות כבד ועדיין תחושה של מנה חמה
לדעתי פעם בשבוע מספיק. להוציא מי שרגיש לפול
על פי אתר גאמנון מחזק מטהר מכייח משתן
 

אבי519

New member
פול - אחת הקטניות הכי בריאות שיש .

הרבה חלבון מעט שומן ופחממות .
הטחינה בעיתית (אומגה 6) - עדיף שמן זית במקום.
 
הטוב והרע בחומוס מחומוסיות

חומוס שמכינים בחומוסיות יכול להיות יותר בריא מבחינה זו שאין חומרים משמרים וכל מיני תהליכי ייצור שעלולים להיות בעייתיים בפני עצמם מבחינה בריאותית.
אבל, חומוסיות יכולות גם להיות לא הגייניות ולהכיל כמות גדולה של חיידקים. לעומת זאת בתהליך ייצור המזון אמור להיות תהליך בקרת איכות. אם כי נכון שגם זה נושא לא סגור אבל בכל זאת הייתי סומכת על זה יותר.
גרגרי החומוס עצמם הם בוודאי בריאים מתוקף היותם קטניות. תוספת הטחינה והשמן גם אמורים להיות בריאים אם האיכויות שלהם גבוהות.
מה שכן בעייתי בחומוסיות זה הכמות הגדולה שמגישים. ולמרות שגרגרי החומוס עצמם לא מכילים שומנים, טחינה ושמן זה נטו שומנים. וצלחת חומוס זה בעצם מוקש שומנים רציני, גם אם הם בריאים. ולכן ממש לא מתאימים למי שמאותגר מבחינת המשקל.
דווקא אכילה של חומוס בבית יכולה להיגמר בפחות נזק מהבחינה הזו אם אוכלים אותו כמרוח על לחם או בפיתה ולא אוכלים כמויות בניגוב כמו שקורה בחומוסיות
 
למעלה