איכות וספיגת חלבון בבשר טחון

nanolife54

New member
איכות וספיגת חלבון בבשר טחון

שלום רב ותודה מראש על התשובה והזמן.
אני מרים משקולות וכשאני אוכל בשר 2-3 בשבוע זה בדרך כלל עוף או הודו טחון, מבחינת תקציבית זה הרבה יותר זול ומשתלם לי, השאלה היא האם בכלל כמות החלבון שמופיע שם באריזה ל 100 גרם שהוא 18 גרם חלבון, הוא באמת נספג בגוף ותורם לבנית שריר או שזה סוג חלבון ברמה נמוכה בגלל שזה בשר טחון, קפוא ועם חומרים משמרים וכולה? יודע שזה לא בריא אבל אוכל רק 100 גרם 2-3 בשבוע, וחוץ מהבשר טחון התזונה שלי מאוד טובה ובריאה, וגם עושה ניקוי גוף כל כמה חודשים :)
 

אבי519

New member
חלבון מהחי הוא חלבון באיכות טובה ונספג טוב

לגוף לא משנה אם החלבון בא מהודו או מעוף או מבקר הוא מפרק את החלבון לחומצות אמינו ובונה מזה חלבונים משלו.
מה שחשוב בחלבון ומשפר את הזמינות שלו לגוף זה ההרכב והיחס בין חומצות האמינו , כלל שהיחס הזה קרוב יותר ליחס של החלבוןבשריר ככה הגוף יקבל את מה שהוא צריך.
ולכן חלבון מבשר (בקר, עוף, הודו, דגים...) הוא הכי טוב.
אחר כך מוצרי חלב, ומביצים.
היתרון קל בחזה הודו ובחזה עוף שיש בהם יותר חלבון יחסית לשומן , בבקר יש יותר שומן.
מקור טוב מאד לחלבון זה גבינה רזה חצי אחוז שומן (חצי אחוז ומטה) - כי יש בה מעט שומן מעט פחממות והרבה חלבון.
חלבון מצומח הוא חלבון פחות טוב כי אין בו את אותו יחס של חומצות אמינו כמו שיש בשריר ולכן הגוף צריך לקחת קצת מכאן וקצת משם
לדוגמה אם אתה אוכל עדשים ולחם הגוף יקח חלק מחומצות האימנו מהלחם וחלק אחר מהעדשים מצד שני יקבל משניהם הרבה חומצות אמינו שהוא לא צריך בכלל ויהפוך אותם לאנרגיה או יפלוט אותם ויבזבז משאבים על כך..
 
כל חלבון מהחי הוא חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה

כל החלבונים מהחי הם בעלי ערך ביולוגי גבוה, כלומר- מכילים את תרכובת חומצות האמינו השלמה והמלאה ולכן הניצול שלהם לתהליכי בניה הוא מצוין. זה לא קשור לתוספות הנוזלים וחומרים משמרים וכו.
מה שחסר לעומת סוגי בשרים אחרים זה ברזל שיש יותר בבשרים אדומים- בקר והודו
מה שכן, 100 גרם זה יחסית מעט לגבר שעוסק בספורט משקולות. אלא אם כן אתה משלים כמות חלבונים מטונה או גבינות. בכל מקרה הכי מומלץ לשלב כל מיני מקורות חלבונים כדי לענות גם לצרכי הוויטמינים והמינרלים שסוגי המזון השונים מספקים
 
למעלה