שינוי אורח חיים וירידה במשקל

Ron W

New member
אמוני כח גם סופחים נוזלים לשריר נסה להשקל אחרי הפוגה קצרה.

 

swesa11

New member
שינוי אורח חיים וירידה במשקל

שלום - אני בגיל 58 בפנסיה מוקדמת ושוקל 98 וגובה 175 עד לפני 12 שנה הייתי מעשן ומאז עליתי במשקל 20 קילו . היום בהמלצת הרופא ובגילי עלי לשנות אורח חיים ולרדת במשקל ( אין לי סכרת או מחלות חוץ מפריצת דיסק ) לשמירת הבריאות
עד לפני חודשיים אכלתי ושתיתי בלי שום מגבלות מתוקים-קולה - פיצוחים - לחם - בשרים וכל זה בשעות לא סדירות ואפילו לפני שינה עד שהגעתי למשקל 98-100.
כאמור התחלתי לסבול מכאבי גב ונשימות כבדות ובהמלצת הרופא לקחתי עצמי בידיים . לפני חודשיים עשיתי שינוי גדול משקאות מוגזים ירדו מהתפריט לחם במקום 6 פיתות ביום רק שתי פרוסות לחם מלא כל ארוחה בבקר שתי פרוסות עם לבנה או ביצה וסלט ב10 פרי ובשעה 6 בערב סלט עם טונה או חזה עוף ובמקום פיצוחים בלילה רק מלפפון עם קולורבי . בקיצור כמות המזון ירדה ב 60% ומעל כל זה עשיתי מנוי במכון כושר 5 פעמים בשבוע 3 שעות כל אימון שכולל שחיה סאונה אימוני כושר וכח וגם בבית לפני שינה הליכה על הליכון 15 דקות .
המתסכל בדבר שאחרי חודשיים שינוי דרסתי באורח חיים ותזונה ואימון מפרך
עליתי על המשקל והופ 98 --- השאלה ברשותך כל השינוי באורח חיים ללא תוצאות
איך יתכן שהגוף לא מגיב אחרי כל ההשקעה והכרס נשארת כמו שהיא אפילו המשפחה לא מעקלים היות והם עדים לשינוי אצלי . בברכה ובתודה
 

אבי519

New member
יכול להיות שלמרות שכמות המזון ירדה עדיין אתה אוכל יותר

קלוריות מאשר נדרש להרזיה.
הגוף הוא מחשב קלוריות מדוייק ואכזרי, אם אתה מכניס יותר קלוריות מאשר אתה צורך לא יעזור כלום, המשקל אולי לא יעלה באותה מהירות כמו קודם אבל גם לא ירד.
כדי לרדת אתה צריך להפחית כ 500 קלוריות ליום מסה"כ הקלוריות שנדרשות לך .
דיטנית טובה מקצועית תתן לך דיטה מדוייקת ועליך פשוט להקפיד מאד על ההוראות אחרת לא תרזה.
עוד משהו שצריך לדעת זה שפעילות גופנית סדירה מאד טובה לבריאות אבל לא כלכך יעילה לצורך הירידה במשקל.
 

אבי519

New member
בנוסף לתגובה הקודמת רציתי לספר לך שאני הייתי במצב מאד דומה

גם מבחינת גיל (קצת יותר זקן ממך ) גובה 174, ומשקל היה 93, ובעיות בריאות.
קילה, אולקוס, וקרע במיניסקוס שכנראה נגרמו בגלל משקל יתר, ואכילה לא נכונה, היה לי גם לחץ דם גבוה שומנים בדם ( בעיקר טריגליצרידים) והתחיל גם סוכר קצת גבוה.
אחרי שרזיתי כ 20 קילו וירדתי בתוך חצי שנה ממשקל 93 קילו למשקל 73 קילו (מאז עברה שנה וחצי) רוב הבעיות נעלמו (את הקילה תיקנו לי בניתוח ) אבל הלחץ דם והשומנים בדם ירדו בגלל הירידה במשקל לערכים כמו של של בחור בגיל 20 , הורדתי את המינון של כל התרופות פעם אחת בחצי, ואחרי חצי שנה שוב בחצי, ועכשיו הרופא רוצה להפסיק לי לגמרי את התרופות ללחץ דם סטטינים וכ"ד לדעתו אני כבר לא צריך אתם ( בתנאי שאמשיך לשמור).
התהליך לא קל וצריך המון משמעת וללמוד לאכול מעט, להשאר קצת רעב, להתגבר על הרעב בין ארוחות ... אבל עם הזמן מתרגלים לזה, דיטה זה לא תהליך שאפשר להפסיק אחרי שמגיעים למשקל הרצוי, וצריך אחרי כן להמשיך לשמור כל החיים.
 
הסיבות האפשריות למה אין הרזיה למרות צמצום כמויות האוכל

ראשית כל הכבוד על השינוי העצום שעשית. וזה נשמע גם שאתה מאוד רציני ואכן מיישם את הגבלות האכילה שלקחת על עצמך והאימונים האינטנסיביים.
ואני לגמרי מבינה את התסכול העמוק מהעובדה שהמשקל לא השתנה, בסופו של דבר הוא כן מדד לשינויים בגוף. ברור שיש שינויים יומיומיים והמשקל נע סביב נקודה מסויימת אבל אני מבינה שאתה לא רואה שינוי משמעותי. יש מדדים נוספים של היקפים ואחוזי שומן אבל עדיין- גם במשקל חייבת להיות ירידה והאמת שזה נשמע מוזר שלא קרה שום שינוי עם המשקל.
אני רוצה לתת לך כמה סיבות אפשריות ומה אני מציעה לך לעשות:
1. יכול להיות שאתה שומר ככה 5 ימים בשבוע אבל בשישי שבת אתה משחרר ואוכל משמעותית יותר. וזה לא אומר שאתה אוכל המון אבל כיוון שאתה מגביל מאוד את כמות הקלוריות באמצע השבוע, העודף של סוף השבוע, גם אם הוא לא גדול כמו שהיית אוכל בעבר, זה עדיין פער מאוד גדול בין מה שהגוף מקבל 5 ימים בשבוע לבין מה שהוא מקבל בסוף שבוע. וכשיש פער כל כך גדול העודף הקלורי של הסופשבוע משמין בעל פוטנציאל השמנה הרבה יותר גדול.
והצעתי: תשקל ביום שישי ואחר כך ביום ראשון. בעקרון כשתפריט הדיאטה מאוזן לא יהיה הבדל גדול. אבל אם אוכלים נורא מעט באמצע השבוע ויחסית הרבה בסוף השבוע, המשקל ביום ראשון יהיה הרבה יותר גבוה מאשר ביום שישי. וזה הסימן עבורך שאתה לא מאזן נכון את התפריט בין אמצע השבוע לסוף השבוע
2. לפי מה שאני מבינה אתה אוכל בעצם רק ארוחת בוקר וארוחת ערב, פרי ב 10 וירקות בלילה. וזה מעט מדי פחמימות ומעט מדי ארוחות ויוצר התנגדות של הגוף להרזיה.
ומה צריךלעשות? צריך לאכול 5-6 ארוחות ביום כדי להוריד את הגוף מההתנגדות להרזיה ואגב התנגדות זה אומר שכמו שאתה אוכל מעט מדי הגוף מצמצם את קצב ביצוע התהליכים (מטבוליזם) ובקיצור מסתפק בפחות קלוריות. וכך נוצר מצב שאתה אוכל פחות, הגוף שורף פחות ותכלס לא נוצר פער גדול מספיק כדי שהוגף יפנה למאגרי השומן וישרוף אותם
3. יכול להיות שבכל זאת יש נשנושים קטנים שאתה לא לוקח בחשבון.
ולכן אני ממליצה לך לרשום כל מה שאתה אוכל כל יום, כל היום, כל השבוע.
ותראה מה התוצאה במשקל אחרי שבוע של רישום. רק תשווה את המשקל של יום מסוים. נגיד תשקל ביום שני ואחרי שבוע גם ביום שני. אני ממליצה לך לעשות את זה שבועיים כדי לקבל תמונה מלאה.
4. ולגבי הספורט- זו נקודה נורא מתסכלת ששורפים הרבה קלוריות בספורט ולא מרזים אבל רק שתדע שרוב ההשפעה על הרזיה זה באיזון האכילה.

אשמח לשמוע ממך אם אתה מיישם ואם יש תוצאות.
כמובן יהיה מצוין אם תפנה לדיאטנית שאפילו רק תיצור עבורך תפריט נכון, לא בהכרח לעשות תהליך שלם.
בהצלחה!
 
למעלה