איך לרזות 2-3 קילו עד פסח בדיאטה שפויה ומאוזנת?

איך לרזות 2-3 קילו עד פסח בדיאטה שפויה ומאוזנת?


נשאר עוד כמעט 3 שבועות עד פסח, יש עוד זמן להספיק לסדר עם האכילה ולהצליח לרזות 2-3 קילו עד החג. רק החוכמה היא לנתב את הירידה במשקל שתהיה אמתית- ירידה שנובעת משומנים שנשרפים ונעלמים, היקפים שמצטמצמים.. לא ירידה שנובעת מדיאטה קיצונית של פירוק חלבונים (שרירים), איבוד נוזלים (משרירים העשירים בנוזלים שהתפרקו) ומערכת עיכול מרוקנת בגלל שלא אוכלים (זה בפני עצמו קילו פחות במשקל). כל אלה אמנם יביאו לירידה מהירה במשקל אבל הכול יעלה מיד עם התחלת החג, לפעמים עם ריבית, אז זו לא חוכמה וחבל על כול המאמץ.

וכדי להצליח לנתב את הירידה במשקל לפירוק שומנים ולא לירידה זמנית שתעלה מיד חזרה עם בוא החג ולפעמים עם ריבית, נעבור על כמה עקרונות ואז נדבר על איך לסדר את זה בתפריט יומי:
באופן כללי, הרעיון הוא לאזן נכון את האוכל לפי סוגי הקלוריות (פחמימות חלבונים ושומנים) כדי לנתב את ההרזיה לשרפת שומנים בלבד ולהצליח לשמור על מה שירד במהלך החג. ורק לעשות סדר:
פחמימות: כוללות כמעט את כל המזונות מן הצומח- לחמים ותחליפיהם, דגני בוקר, תוספות חמות, פירות וכמובן כל החטיפים והמתוקים
חלבונים: כוללים את כל המזונות מהחי- בשרים (מכל הסוגים- עוף, דגים, בקר וכו), גבינות וביצים. קטניות הן קבוצת מזון שמכילה בערך חמישים אחוז פחמימות וחמישים אחוז חלבונים. חלב, מעדני חלב ויוגורטים מכילים גם כמות לא מבוטלת של פחמימות (לקטוז, סוכר החלב). ישנם תחליפי בשר מהצומח עם כמות חלבונים משמעותית
שומנים: ראשית יש את המזונות מהצומח שמספקים בעיקר שומנים- זיתים וגרעינים שונים (שמהם גם מפיקים את השמן לבישול ותיבול), טחינה, אבוקדו ופיצוחים. מרגרינה, חמאה וממרחים שונים כמו חומוס, איקרה, מיונז וכו גם. כמו כן בתוך המזונות החלבונים יש בילט אין שומנים- בגבינה 5% למשל מחצית מהקלוריות זה בכלל שומנים, בביצה יותר ממחצית הקלוריות זה שומנים. ו.. כמובן אין לשכוח את השומנים שנמצאים במאפים, מתוקים וחטיפים.

וכעת לעקרונות איך לאזן נכון את התפריט:
  • כן לאכול פחמימות בכמות מספקת
  • רק להיזהר מעודף פחמימות בבת אחת באותה ארוחה
  • להפחית חלבונים
  • להמעיט מאוד בשומנים
כדי לקרוא למה ואיך עושים זאת + לקבל תפריט לדוגמא כנסו ללינק הזה:
http://wordpress.ezoon.co.il/fast-balanced-diet/
בהצלחה!
 

אבי519

New member
לנקות, לצבוע ... זה מוציא הרבה קלוריות

כייון שמצות עושות לי עצירות אז חוץ מה "כזיית" בשביל הברכה בליל הסדר אני לא נוגע במהלך כל החג בשום דבר מאפה.
פסח זאת הזדמנות להתרגל לאכול בלי לחם ובלי עוגות ומאפים. - הרבה פעמים הלחם וכל יתר המאפים ומה שנקרא "חמץ" זה הגורם העיקרי להשמנה.
 
פעילות זה מעולה אבל בלי איזון אכילה ברור שלא מרזים

איך אפשר לשים את הלחם באותה קטגוריה כמו עוגות ומאפים??? בעוגות ומאפים יש הרבה שומנים שאין בלחם. לחם גם משביע במיוחד שמשלבים חלבונים וירקות, מה שלא משלבים למאפים. ולחם עצמו בוודאי לא גורם להשמנה כל עוד לא אוכלים בבת אחת כמות גדולה- ג'בטה או לאפה זה באמת כמות גדולה אבל 2-3 פרוסות לחם (רגיל) ממש לא!!!
בכל מקרה כל פעילות לא תהיה "שווה" כל עוד האכילה לא תהיה מאוזנת.
 
למעלה