חופן שקדים

bogib

New member
חופן שקדים

כמה שקדים כדאי לאכול בשביל לשמור על מה שנקרא אורח חיים בריא?
בסביבות 12 שקדים (בערך 15 גרם) מספיק?
אני משלב אותם עם שני אגוזי ברזיל, עדיף אגוזי מלך?
תודה
 

אבי519

New member
זה תלוי בכמויות השמן והשומן הכללי שאתה אוכל

אם אתה רוצה להוסיף שקדים לתזונה מסיבות בריאותיות אז דווקא שקדים לא כלכך בריא להוסיף לתזונה הישראלית כי הם מכילים הרבה שומן וחומצת השומן שיש בהם היא חומצה לינולאית אומגה6.
יש כמות יומית מומלצת של שומן כללי באוכל
לאדם בוגר בערך 66 גרם שומן כללי .
מחומצות השומן החיוניות צריך לצרוך : חומצה לינולאית (אומגה6) לא יותר מ 14 גרם.
מחומצה אלפה לינולאית ( אומגה 3) מעל 1.6 גרם ( ורצוי שחומצה לינולאית ואלפה לינולאית יהיו בכמויות שוות)
בישראל יש בעיה שבתזונה יש יותר מידי חומצה לינלאית ( אומגה6) ויש מחקרים שטוענים שחוסר איזון בין אומגה 3 לאומגה 6 גורם לנזק לכלי הדם , ללב ועוד.
ולכן לכאורה ישראלים אמורים להמנע\ להפחית את כמות האומגה 6 שהם צורכים למשל משקדים, מטחינה שומשום, חמניות ושמן חמניות, סויה ושמן סויה, ושמן תירס ומוצרי תירס.
במקום זה להרבות באכילה כל מה שיש בו אומגה 3 וגם אומגה 9 ( שהיא חומצת שומן נאוטרלית שמנטרלת את ההשפעה הרעה של האומגה6 ) למשל אגוזי מלך, שמן קנולה, שמן זית, שמן אבוקדו ואבוקדו , זרעי צ'יה, זרעי פשתן, ודגים - במיוחד דגי ים כמו סלמון וטונה מקרל וכ"ד. ( אגב עדיף טונה בשמן קנולה ולא בשמן סויה) וביצים עם אומגה 3.
 

bogib

New member
אני לא צורך כמעט כלום ממה שציינת לגבי האומגה 6

פשוט חשבתי להתחיל לצרוך קצת שקדים. בביצים יש אומגה 3, כי חוץ מאגוזי מלך אני כמעט לא אוכל מה שכתבת?
 

אבי519

New member
עודף של אומגה 6 יש בכל מה שאנחנו אוכלים בארץ

בכל המאכלים המוכנים המאפים הלחם החטיפים .
גם בבשר ובביצים יש עודף של אומגה 6 כי גם התרנגולות והפרות ניזונות מתירס ומגרעינים שיש בהם עודף ל אומגה 6 ולכן זה נמצא בעודף גם בבשר בחלב בביצים .וזה לא שאומגה 6 זה רע, הגוף צריך גם אומגה 6 , רק שצריך להיות איזון .
ולכן אין שום סיבה לצרוך שקדים וגם לא פקאנים וחמניות למען הבריאות, בארצנו , מצד שני אגוזי קליפורניה רצוי מאד לצרוך וכנ"ל גם כל מה שיש בהם אומגה 9 ( חומצה אולאית) אבוקדו שמן זית ושמן קנולה. (אגב אם אתה צורך את אלה יש בהם גם מספיק אומגה6, רק שבאלה יש יחס נכון בין האומגות ואילו בשקדים ובפקאן ובחמניות היחס לא נכון.
 

bogib

New member
תודה רבה על ההסבר


 

EB10000

New member
לידיעתך

בטחינה גולמית משומשום מלא יחס אומגה 6 לאומגה 3 או כ 1 ל 20 לטובת ה 3. הבעיה שרוב הישראלים צורכים טחינה מוחנה של אחלה וחושבים שהם אוכלים בריא. בשמן קנולה יש כל כך הרבה חסרונות שעדיף לוותר עליו. אני טבעוני אבל מודה שאני לוקח אומגה 3 משמן דגים כתוסף מזון (יש חברות מחול שבהם השמן מופק מדגי ים שגדלים בבריכות ללא פגיעה במאזן אקולוגי ובמינימום מתכות כבדות).
 

אבי519

New member
מצטער אבל חלק ממה שכתבת פשוט לא נכון

בלינק המצורף ערכים תזונתיים של שומשום =טחינה : 41% אומגה 6 ואילו %0.3 אומגה 3 כלומר היחס הוא 1 ל133 לטובת אומגה 6 . (40 לחלק ל 0.3)
ממש לא משנה אם השומשום מלא או לא מלא כי השומן נמצא בלב הגרעים הקליפה מכילה בעיקר סיבים.
http://www.foodsdictionary.co.il/Products/1/שמן שומשום

דבר שני אין שום בעיה בריאותית עם שמן קנולה להפך שמן קנולה זה השמן הכי בריא שיש היום במטבח . מכיל אומגה 9 כמו בשמן זית וגם אומגה 3 בכמות משמעותית.
בעבר נכתבה כתבה לא נכונה נגד שמן קנולה ע"י שרי אנסקי כיוון שהטעו אותה במתכוון. (מאוחר יותר היא התנצלה)
הכתבה הופצה גם במכתב שרשרת באימייל -אבל אין לה שום ביסוס, ולא ידוע למה הופצו השמועות הללו ( אולי ע"י אחד המתחרים המסחריים) http://www.irrelevant.org.il/2010/04/23/2928 
 

EB10000

New member
הקישור שלך זה לשמן שומשום לא לטחינה גולמית משומשום מלא

הנה מקור אמין:

http://www.livestrong.com/article/445899-the-health-benefits-of-tahini/

שים לב לאחוזי השומן השוני ולאומגה 3 ו אומגה 6. היחס כפי שציינתי. שמן שומשום זה משהו אחר ואני ספק אם הוא בריא (נפוץ במטפח אסייתי והם מובילים במחלות לב וסרטן).
 

אבי519

New member
לדעתי המאמר הזה ממש לא אמין , וגם טועה ומטעה

הרבה מאמרים מדעיים מציינים את הבעיתיות של ה אומגה 6 בשומשום כאחת הסיבות לפרדוקס הישראלי. שנגרם מעודף של אומגה 6 (בדפים קודמים של הפורום צרפתי לינקים למאמרים מדעיים כאלה)
המקור שצרפת הוא לא מדעי כלל, ולכן לא אמין יותר מכתבה באתר וואלה או ..Yנט לדעתי בכתבה שצרפת יש בילבול בין שומשום לזרעי צ'יה או זרעי מרווה שבהם היחס לטובת האומגה 3.
בדרך כלל בצמח ירוק יש יחס לטובת ה אומגה3 וזה משתנה בזרעים היבשים שבהם יש עודף של האומגה6..
יש מעט מאד יוצאים מהכלל שבהם יש בזרעים יבשים יחס לטובת אומגה 3 ואלה זרעי מרווה \צ'יה זרעי פשתן. ואגוזי מלך.
בכל מקרה מדובר ב ALA שזאת לא חומצת השומן שהגוף צריך, וכדי להפוך אותה לחומצת שומן ארוכה EPA DHA שבה הוא יכול להשתמש הגוף זקוק שלא יהיה בסביבה אומגה 6 בעודף כי העודף של אומגה 6 מפריע לסינטזה ואז אין שום תןעלת בצריכת ה אומגה 3 הצימחי .ALA.
 

אבי519

New member
הכותבת אינה מדענית היא רק כתבת בעלת תאר ראשון באנגלית

היא לא מדענית לא תזונאית לא טכנולוגית או כימאית מזון, היא רק כותבת בענייני תזונה - זה כמו הכתבים שכובים בוואלה וה Yנט בענייני מדע תזונה... הם לא מדענים ולפעמים טועים ולא מדייקים.
ציטוט:
Nicki Wolf
Nicki Wolf has been writing health and human interest articles since 1986. Her work has been published at various cooking and nutrition websites. Wolf has an extensive background in medical/nutrition writing and online content development in the nonprofit arena. She graduated with a Bachelor of Arts in English from Temple University.
 

אבו זקן

New member
הו, מגה

אוניברסיטת tufts ובעקבותיה ויקיפדיה מסכימות איתך:
&nbsp
http://web.archive.org/web/20100107103119/http://ocw.tufts.edu/data/47/531409.pdf
&nbsp
אבל כדאי לזכור שאומגה-6 הוא שם כללי ולא כל החומצות שנכללות שם אכן מחוללות דלקת. "הפרדוקס הישראלי" היחיד, אם תשאל אותי, הוא שעם כל הרעלים שמלעיטים אותנו בהם תוחלת החיים כאן היא בין הגבוהות בעולם.
&nbsp
 
למעלה