בלון ספאץ'

Laureeni12345

New member
בלון ספאץ'

היי האם מישהו שמע על בלון ספאץ' להרזיה ויודע אם זה מומלץ? תודה :)
 

אבי519

New member
זה הבלון שמכניסים לקיבה וע"י כך מקטינים את הקיבולת שלה

זה עובד כמו ניתוח לקיצור קיבה .
מעדויות ששמעתי בשני המיקרים מרזים יפה בהתחלה , ואחר כך ההרגלים הישנים חוזרים וממשיכים לאכול ומשמינים חזרה והקיבה מתרחבת בחזרה.
לכן זה טוב רק עם זה בא ביחד עם דייטה מתמדת (לכל החיים) שינויי הרגלי תזונה ומשמעת עצמית.
אבל אם יש כוח רצון לדיטה ויש משמעת עצמית, ושינוי הרגלי תזונה בלי זה, הרי לא צריך את הבלון, ולא את הניתוח .
 
בלון ספאץ' להורדה במשקל אמור להחליף ניתוח קיצור קיבה

פשוטו כמשמעו- זהו בלון שמוחדר לקיבה ותופס חלק משמעותי מנפחה. זה בעצם על אותו רעיון של ניתוח קיצור קיבה- מקטינים את נפח הקיבה כדי ליצור מצב של שובע פיזיולוגי. כלומר- צריך פחות אוכל כדי להרגיש את המלאות בקיבה ואז יש יותר סיכוי להסתפק בכמויות קטנות יותר של אוכל. כמובן בהבדל משמעותי מניתוח קיצור קיבה- זה לא ניתוח אלא הליך שבו מחודר הבלון לקיבה בזריקת טשטוש בלבד ואין את הסכנה של הניתוח. אם כי זה לא מונע לגמרי סיכון - היו מקרים של קרע בדופן הקיבה ועוד סיבוכים שלא ירדתי לעומקם, מן הסתם לכל פרוצדורה עלולות להיות סכנות כלשהן.
בכל מקרה צריך לקחת בחשבון גם שהקטנת נפח הקיבה היא מוגבלת וכנראה לא כמו שאפשר להשיג בניתוח שבו הכירורג יכול להחליט על הקטנת נפח משמעותית יותר או פחות.
ועוד הבדל חשוב מניתוח קיצור קיבה- חייבים להוציא את הבלון אחרי חצי שנה. אפשר אחרי הפסקה להחדיר שוב אבל הבנתי שאז בדרך כלל זה פחות יעיל להרזיה כמו בסיבוב הראשון.
כמו כן צריך לקחת בחשבון שאחרי שמוציאים את הבלון פתאום מתפנה שוב הנפח שנתפס על ידו ואז שוב הקיבה גדולה יותר ויש מקום ליותר אוכל.
וכעת ליתרונות- אין ספק שאחת הבעיות המרכזיות באיזון אכילה היא עניין הכמויות. ומי שרגיל לאכול הרבה אוכל בבת אחת זה יכול לעזור מאוד. מה שבטוח אחד האפקטים הכי רצויים וחשובים להשגה של ירידה במשקל צריך להיות צמצום נפח הקיבה כך שוויסות הכמויות יהיה טבעי וקל יותר ולא במלחמה תמידית. אז זמנית מקבלים את העזרה של הבלון רק שוב- אחרי חצי שנה מוציאים אותו ואז צריך לעשות את ההתאמה.
רק צריך לקחת בחשבון שזה דורש שינוי תזונתי מקיף מאוד וזהו לא פתרון קסם. מי שלא עובד תוך כדי על הרגלי התזונה שלו, על התפיסה שלו את האוכל, על המקום של האוכל בחייו ועוד- לא יפתור בעצם את בעית המשקל שלו ויחזור למקום שהיה אחרי שיוציאו את הבלון.
שורה תחתונה- כלי עזר, יש סיכונים אבל כנראה פחות מניתוח, ועדיין דורש עבודה אמיתית ויסודית עם נושא האכילה.
מכאן כדאי לך לפנות למומחה לשמוע אם ההליך בכלל מתאים לך כי יש קריטריונים שצריכים לעמוד בהם ומצבים בריאותיים אחרים שמונעים אותו
בהצלחה!
 
למעלה