שמרית הריון ודיאטה

פיקוס123

New member
שמרית הריון ודיאטה

אני בבית בשמירת הריון ואחרי אשיפוז בבית חולים בגלל לחץ דם גבוה ושיחה עם הדיאטנית שם במחלקה היא הרכיבה לי תפריט, ורציתי לדעת על מתכון לחזה עוף בתנור ולא מטוגן. ומה כן מותר ואסור לאכול כי אני משתגעת מרוב מרק ועוף מכובס ואין לי כוח וידע לבשל בשר בקר ואני לא מתה במיוחד על דגים.....
 
שמירת הריון ודיאטה

ראשית, אני מאחלת לך המשך היריון תקין ושתעברי את התקופה הזו בקלות עד כמה שניתן. וכן, זה לא נשמע קל בכלל ואני מכירה את הנושא היטב ממטופלות שלי.
ו... שאלה כללית יחסית מה מותר ומה אסור, זה דברים שעוברים עליהם בהדרגה תוך כדי טיפול ממושך אבל אנסה לתת לך כמה כללים-
קודם כל לגבי המתכון יש אינסוף מתכונים באינטרנט. רק מה שאת צריכה לעשות זה לא להוסיף מלח כפי שמומלץ וגם לא אבקות מרק, רוטב סויה ודומיו או תיבולים אחרים שעשירים במלח. בעקרון עשבי תיבול הם מתאימים כדי לתת את הטעם ואני מציעה לך לעשות חיפוש על מתכון של עוף בעשבי תיבול כדי להיות ממוקדת על מה שנכון לך. כמו כן אפשר לתת טעמים עם דבש וחרדל ויש מתכונים גם לזה.
והנחיה אחרונה לגבי מתכונים זה לגבי כמות השמן ומרכיבים עשירים בשומנים-
כיוון שאת בשמירת הריון ואין את הוצאת הקלוריות של הפעילות היומיומית צריך להזהר מעלייה במשקל. ולכן תצמצמי את כמות השמן למינמום על ידי שימוש בספריי שמן. ולא לבחור במתכונים עם טחינה או אבוקדו או שקדים \ אגוזים. עם כל הבריאות את צריכה כרגע להזהר משומנים שנוטים להיאגר יותר בקלות.
מה שבטוח עליה תקינה במשקל היא מאוד חשובה לך עכשיו כי יש קשר ישיר בין משקל ללחץ דם. יש את העליה במשקל שנובעת מההריון אבל מי שלא זהירה עם אוכל גם משמינה נטו בעצמה וללא קשר להיריון. קצב העליה במשקל צריך להיות בערך קילו לחודש (!) בשליש השני של ההריון ו 2 קילו לחודש בשליש השלישי.
ובהמשך לנקודה של זהירות מעליה במשקל תהיי מודעת לעובדה שבהריון האינסולין מופרש במידה גדולה יחסית. אינסולין זה הורמון שמופרש בעקבות אכילת פחמימות (לא רק מתוק, כל סוג - גם פריכיות זה פחמימות). ובהריון על כמות נתונה של פחמימות הגוף מפריש יותר אינסולין מאשר ללא הריון. ואינסולין הוא הורמון אנאבולי, בין היתר הוא מעודד השמנה. וכך יוצא שעל אותה כמות פחמימות שלא תשמיני ממנה בהריון את עלולה להשמין ממנה כשאת בהריון.
אני לא מתכוונת להישמע דרמטית או מאיימת חלילה. אני רק מפנה את תשומת ליבך ושאם את מרגישה שאת לא מואזנת עם הנקודה כדאי שתפני לייעוץ יותר משמעותי בקופת חולים שיהיה לך ליווי והנחיה יותר ברורה. אני מבינה שאת לא יכולה לצאת מהבית, אני מקווה שיש להם פתרון דרך הטלפון.
אם אני יכולה לעזור עם עוד טיפים כלליים את מזומנת...
 
למעלה