נצחון מדהים לנבחרת העתודה

סלים וארזה

New member
מנהל
נצחון מדהים לנבחרת העתודה ועדיין צריך להישאר בפרופורציות. גם נבחרת ישראל וגם קרואטיה עשו המון טעויות של בוסר וחוסר בגרות. ההבדל הוא שישראל היתה נבחרת מלוכדת בהגנה והצליחה לשבש את המשחק הקרואטי עם לחץ, חטיפות ומשחק יחסית מהיר. אני לא יודע כמה חטיפות רשומות על שמו של זוסמן, אבל מבחינתי הוא השחקן המצטיין.

ולגבי נבחרת העתודה כקונספט, אני הולך לכתוב משהו לא כל כך פופולרי עליה:

שחקנים אשר פורחים בנבחרת העתודה לא בהכרח יהפכו לשחקנים מובילים בליגת העל בלי קשר לכמה דקות יקבלו. אני כותב זאת על סמך ההסטוריה ופירטתי בהודעה אחרת.

אז כל הכבוד לנבחרת העתודה שעלתה לגמר וזכתה בגביע, אבל האופוריה היא מוגזמת. בנבחרת העתודה יש פוטנציאל עצום, חלקו ימומש וחלקו לא. המטרה העיקרית של נבחרת העתודה היא להבשיל שחקנים לשלב הבא שהוא הבוגרים. משהו בהבשלה הזו מתפספס.

הדיון על דקות משחק לישראלים הוא חשוב, אך לא ממש קשור לנבחרת העתודה ולהישגיה. החוק הרוסי נותן דקות משחק לפחות לשני ישראלים בכל קבוצה (מתאזרחים ולא מתאזרחים). מי שטוב, משחק. רוב המאמנים נמדדים בליגת העל על פי הנצחונות שלהם ולא על פי התפתחות שחקן זה או אחר תחת חסותם. פרוספקטים זה נחמד כל עוד הקבוצה מצליחה. ספאחיה ניסה לתת דקות משחק ליובל זוסמן, אבל מה לעשות שזוסמן לא היה בשל לרמות האלה ושחקנים אחרים שהיו טובים ממנו, נכנסו לרוטציה על חשבונו. מצד שני תמיר בלאט ורפי מנקו קיבלו דקות משחק ואף זומנו לנבחרת הבוגרת. אין חוקיות. מי שטוב, משחק (אני חוזר על כך בפעם השניה).

זה רדוד לשגות בחלומות שכל שחקן בנבחרת העתודה הוא כוכב פוטנציאלי לנבחרת הבוגרת והכל מתנקז רק לשאלה של דקות משחק, אך אם זה היה כך היו לנו לא מעט שחקנים ב-NBA והנבחרת הבוגרת שלנו היתה עושה חיל ביורובאסקט. מאמנים רואים באימונים מה היכולת של שחקן לחיוב ולשלילה. המוטו של "אם לא יהיו מתאזרחים, אז הצעירים יהפכו לכוכבים" הוא פשטני ולא באמת בודק מה קורה אחרי גיל 20 לשחקנים הישראלים.

הצלחתה של נבחרת העתודה מביאה לנו הרבה גאווה וכבוד ואני מאחל לכל שחקן בה להצליח גם בהמשך הקריירה הספורטיבית שלו ולמקסם את הפוטנציאל הטמון בו. חשוב לזכור שהצלחה תביא דקות משחק ולא להיפך.
 

דיברגנט

New member
הישג היסטורי: נבחרת העתודה אלופת אירופה
יש עתיד לכדורסל הישראלי! הנבחרת זכתה באליפות אירופה עד גיל 20 לראשונה בתולדותיה בזכות ניצחון 66:80 על קרואטיה בגמר שנערך בגרמניה. יובל זוסמן נבחר ל-MVP של הטורניר, דני אבדיה בחמישיית המצטיינים. גם מירון רוינה, מייקל בריסקר וגיל בני בלטו בלהקה של בית הלחמי
 

dory141

New member
צריך לשנות את החוק הרוסי
שיהיה חוק ישראלי, המחייב לכל הפחות 3 שחקנים בחמישייה במסגרת הליגה. באירופה, שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. בלי קשר, הרבה מחמאות לנבחרת שהתעלתה על עצמה מול יריבה שנחשבה כפייבוריטית.
 

סלים וארזה

New member
מנהל
השאלה היא אם אתה רוצה לוותר על אירופה
כי קבוצות לא יכולות להחזיק שני סגלים שונים. גם מכבי ת"א לא לאורך זמן.
בשנות ה-80 היו מותרים שני זרים בלבד בכל קבוצה. מה שקרה הוא שהישראלים דרשו סכומים מופרזים ובכל /יץ היינו קוראים על קבוצות שלא יכלו לעמוד בתשלומים לשחקנים. בוררויות ובתי משפט היו כותרות שכיחות בקיץ.
&nbsp
אני ממש לא רוצה לשוב למצב בו כל ישראלי שיודע לכדרר דורש סכומים מופקעים.
&nbsp
 

דיברגנט

New member
המשכורות היו אז הרבה יותר נמוכות והזרים הרוויחו יותר
מהישראלים, כמו למשל, קווין מגי שהרוויח 300000$ שנחשב אז במונחים של מכבי לסכום עתק, לעומת הישראלי הכי יקר שאפילו לא הגיע ל-90000$.
 

סלים וארזה

New member
מנהל
ועדיין קבוצות לא עמדו בהתחייבויות
אתה רק מחזק את הטענה שלי. עכשיו כשאין היצע של ישראלים טובים לכל כך הרבה קבוצות, הם ירצו שכר הרבה יותר גבוה. גם ככה רוב הקבוצות מפסידות כסף, אז שלושה זרים בלבד יגרמו לקפיצה גדולה בשכר הישראלים שגם ככה חלקם לא ממש מצדיקים את מה שהם מקבלים
 

דיברגנט

New member
גם אז היה לך היצע קטן של ישראלים טובים
למעט ברודי, ברקוביץ, ארואסטי, ג'מצי ואולי הנפלד לא היו תותחים במכבי.
מוטי דניאל, למשל היה טוב, אך לא יותר מזה.
קטש, גודס היו כבר הדור הבא ביחד עם בורנשטיין והנפלד שהיה גם בזמנם.
 

סלים וארזה

New member
מנהל
אתה מסתכל על מכבי ת"א בלבד
היו עוד קבוצות שהסתדרו עם מעט זרים. הפועל חולון, למשל, היתה עם זר אחד (מייקל קרטר) מתוך כוונה לתת במה גדולה לישראלים. היו שם ישראל אלימלך, ניב בוגין, מוטי דניאל, עופר יעקבי ואבי "כושי" מאור. אבל גם הפועל ת"א עם פלדה/אייזנברג היו נלקחים כל קיץ לבוררות ונדמה לי שגם בחיפה לא הכל הלך חלק. הפועל חיפה ומכבי חיפה התאחדו ונפרדו ביניהן, עם נשר, עם רמת השרון כי לא ממש הצליחו להחזיק עצמן. היו לא מעט שחקנים ישראלים טובים, אבל גם הרבה בינוניים מינוס שהסתובבו בין קבוצות כל פעם עם חוזה במקום אחר. ממש כפי שקרה בתקופה האחרונה עם כדיר, ברקוביצ'ים (הבנים), בנ דוד, טפירו ואחרים שהחליפו קבוצות בהתאם למי שהיה מוכן לשלם יותר.
לא אוהב את זה שאין המשכיות.
 

דיברגנט

New member
הזכרתי את מוטי דניאל וציינתי שהוא בגדר שחקן טוב, אך לא יותר
מזה, דיי שקול לחמוד שנשים אומרות למי שהן לא רוצות אותו לקשר זוגי.
 
למעלה