יש לי בעיה שאני לא יודעת איך לפתור.. אשמח לעזרה..

holydiver5

New member
יש לי בעיה שאני לא יודעת איך לפתור.. אשמח לעזרה..

שלום!
יש לי בעיה כבר המון שנים, שאני לא ממש מצליחה לשים עליה את האצבע.
אנסה להסביר בצורה פשוטה את מה שקורה:
כאשר אני במצבים חברתיים, עם אנשים - חברים, משפחה, בן זוג, עבודה
קורה לי לפעמים מצב, שפתאום אני בלי שום התראה מוקדמת ושום כלום, מתחילה להכנס לעצמי, נסגרת ונשאבת לתוך עצמי. מרגישה עייפות ממש גדולה (פיזית ונפשית), ומן אדישות ואטימות להכל, ייאוש וניתוק, מן חוסר חשק לכלום, כאילו נהפכת לזומבי חחח
ונוצרת איזו אווירה דיכאונית ריקנית ועייפה, שלצערי משפיעה על הסובבים אותי.. ועושה להם רע.. וזה כואב לי שאני לא נותנת אנרגיה וחיות לאנשים סביבי, או סתם שלווה אפילו.. אלא יוצרת אווירה כבדה ואנרגיה קשהה כזאת..
וזה ממש מוזר.. אני לא יודעת אם הבנתם כל כך מה קורה לפי מה שכתבתי, ואשמח אם תשאלו שאלות כדי להבין כי אולי זה יעזור לי להבין יותר..
כל מה שאני יודעת שזה פוגע בי הרבה פעמים ובעיקר מקשה עליי לנהל מערכת יחסים זוגית.. בעיקר שבן הזוג שלי נורא רגיש למה שקורה סביבו ושם לב לתנודות רגשיות שכאלו, ואפילו מושפע מהם.. ולכן כשזה קורה לי הוא נשאב גם כן וזה מאוד מאוד פוגע בו. כי הוא ממש בן אדם פעיל ואנרגטי, ופתאום כל הניגוד הזה ברגע שמגיע הענן השחור של התחושה הזאת ממה מערער ומקשה עליו.. עושה לו תחושה של דיכאון וחוסר חיות.. במקום שיהיה שקט , יש אווירה קודרת... מה עושים במצב כזה??
אני לא מבינה אם ככה אני וזה מה יש.. או שאני יכולה לעבוד ולשנות את זה, כי אם כן אני אעבוד כמה שצריך!!
ממש אודה לעצתכם...
 
הייתי מתחילה מפנייה לרופא.

התאור שלך שאין קשר בין הנפילה והעייפות וכו' למה שקורה איתך באותו רגע יכול להתאים לכל מיני מחלות סטייל מחלת הנשיקה או מחלת העייפות הכרונית וכו'. אז אישית הייתי מתחילה בבדיקות רפואיות לשלול סיבה מהסוג הזה. רק בשלב שני הייתי פונה לפסיכולוג.
 

נהורית1

New member
היי.


את מספרת שאת מסתגרת בתוכך כשאת בחברה. האם גם כשאת עם בן זוגך או עם משפחתך הקרובה את סגורה? או שזה כשאת עם אנשים שאת לא מכירה? כי אם כן, זו בעיה לא רק שלך. כל אחד יכול להיות מסוגר, במידה זו או אחרת, בין אנשים שאינו
מכיר.
אמרת לשאול שאלות. אז אולי תואילי לענות ואולי אפשר למצוא פתרון, לפני שאת רצה לפסיכולוג.
 

Annabella1

New member
זה לא נשמע כמו חרדה חברתית

כי בחרה חברתית מרגישים פחד וחרדה ממצבים חברתיים. זה נשמע כמו הפרעת ניתוק ריגשית.
בסך הכל התחושה הזאת מתבססת על דבר טוב, כי הניתוק מאשפר להגיב בצורה רגועה במצבים טעונים חברתית או ריגשית ולהגן על עצמך נפשית מפני מצבים ריגשיים קיצוניים. זו הופכת להיות בעיה רק אם התגובה הזאת קורת גם במצבים "רגילים" כלומר לא טעונים ריגשית. וגורמת לך להימנע מסוטאציות ומפגשים עם אנשים אחרים. הטענה היא שהניתוק הריגשי נגרם מטראומה נפשית .אז כמובן שהתשובה היא טיפול.
 

חזקוש

New member
חרדה בכלל וחרדה במצב מסוים

חרדה יכולה להיות תלויה בגורם גופני או בהרגל נרכש מתפתח.
אנשים נולדים במהות פנימית שונה ועל מהות זו מפתחים הרגלים התנהגותיים
בעקבות השפעות חיצוניות מאירועים והפרשנות המתלווה להן.
רופא יכולת לתת לך כדור שלא יפתור אלא יחליש את התופעה אך לזמן מוגבל.
כדי שנהלי את החולשה הזו מתוך הפנימיות שלך וזה כוח לתמיד,
את יכולה לפנות לטיפול או לאימון. לדעתי עדיף אימון
ובתוך נושא האימון, אימון בשיטה רגשית.
 
למעלה