שבוע טוב

John Doe14

New member
שבוע טוב

שבוע טוב לכולם,

אינני בטוח מה מהות הפנייה שלי, כי באופן כללי רציתי יותר לשתף בהתלבטויותיי לגבי עולם הזוגיות אצלי:
בתחילת שנות ה-30 לחיי, אקדמאי, חסר ניסיון במערכות יחסים לטווח ארוך (הקשר הארוך ביותר שחוויתי הוא של 3 חודשים, תיכף תבינו מדוע).
גדלתי ללא דמות אב, בן יחיד לאם חד-הורית קשת יום, ולכן בעשור השלישי לחיי הייתי ב-MODE בלעדי של לבסס את חיי (השכלה + עבודה = קריירה), כך שפשוט אפילו לא חשבתי על זוגיות באותה תקופה, זה פשוט לא עלה בדעתי.

עם השנים גיליתי על עצמי שמכל מיני סיבות (שברשותכם לא ניכנס אליהן), לא קיים אצלי המונח עמוד שדרה גברי:
לא יודע לעמוד על שלי, לא יודע להגן בשום פורום על הקרובים לי, חסר מרפקים, הססן בלתי נלאה (מהסס עד לרמות של, לדוכמא, להעיר לשכנים מלמעלה על רעש בלתי פוסק), אסקופה נדרסת, בקיצור - משענת קנה רצוץ ועלה נידף (ולא, אינני מגזים).
הגעתי למסקנה שתפקיד הגבר הקלאסי (או הגבר בכלל) במערכת יחסים איננו בשבילי, ושכבר לא אשתנה מהותית בנקודות הבעייתיות דלעיל באופי שלי.

לא מסוגל להיות הגבר של אף אחת, ולא פחות מזה - לא יכול להיות האבא של אף ילד/ה, אינני מסוגל לקבל את הרכרוכיות הזו שלי, לא מעוניין להיות אב ו/או בן-זוג "מכיל ורגיש" במקום "גברי", ה TRADE-OFF הזה ממש איננו אני.

נצא מתוך הנחה שגם התערבות חיצונית/מקצועית כבר לא יכולה לעלות על הפרק (מסיבותיי האישיות).
נצא מתוך הנחה שגם אם הייתה מישהי שהייתה מוכנה לקבל את היעדר עמוד השידרה שלי (תמורת "אהבה", נאמנות, נתינה וכו') - אינני מקבל את זה שמגיע למישהי לחיות עם גבר על תקן עציץ חסר עמוד שדרה, לאף אחת לא מגיע גבר כזה.

לאן אני הולך מכאן?
לחיות את חיי ברווקות עד שאולי עם השנים החיים יעבירו אותי תהליך טבעי של התבגרות, התקשחות והתחזקות מנטאלית?

אשמח לחוות דעתכם.
 
זה לא קשור לגבריות. גם לנשים יש עמוד שדרה.

אם יש לך בעייה מבחינת הססנות ועמידה על שלך, וזה מפריע לך - אתה יכול לפנות לטיפול. לא רוצה לטפל, אל תטפל. אבל אין לזה שום קשר לזוגיות או להורות - וגם לא לגבריות. וזה לא קשור גם למה ש"מגיע" לבן/בת הזוג או לא. בהחלט יכול להיות שלבת הזוג זה לא יפריע בכלל, ובכל מקרה מדובר סתם בתפיסות מיושנות שלך של "מה זה להיות גבר" שלא קשורות בכלל למציאות - בין אם זה כי לא היה לך מודל גברי ובין אם לא.
 

John Doe14

New member
מודה שלא הבנתי את כוונתך, אך תודה בכ"ז,אקח זאת ברשותך כמחמאה

 
אתה נורא מחמיר עם עצמך

נורא.
סתם הצעה, חשבת על נשים שלא צריכות את האביר על הסוס הלבן, יכולות לדאוג לעצמן ולא מחפשות את הגבר שילחם למענן אלא יכולות להילחם עבורך?
 

John Doe14

New member
נורא מחמיר עם עצמי זו מחמאה עבורי

אני עוד עלול בטעות לתהות שמא החיסרון שציינתי הוא "פעוט", ולא אקוטי כפי שהוא אובייקטיבית.
&nbsp
החיים לימדוני (על בשרי) שגם נשים אולטרה-פמיניסטיות ש"יכולות לדאוג לעצמן" כהגדרתך - רוצות בסופו של יום שהגבר יקבל (או לפחות יהיה מסוגל לקבל) את ההחלטות ה"קשות" בחיים, החלטות שהן חוששות לקחת עליהן אחריות.
ניסיון החיים שלי לימדני שכל אישה באשר היא, עצמאית ככל שתהיה, עדיין תרצה שלגבר שלה יהיה איזשהו שמץ של חוש טכני, קצת גבריות, קצת נוכחות, לפחות קורטוב של חיספוס.
&nbsp
את כל זה לדאבוני אינני יכול לצערי להעניק לאף אחת, ולא - לצערי אינך צודקת, הלוואי והייתי מחמיר עם עצמי, אך אני לא.
&nbsp
תודה בכ"ז על הניסיון לעודד.
 
מה שאתה אומר פשוט לא נכון.

מן הסתם, הניסיון שלך מוגבל. בכל מקרה, זה לא נכון. למה שארצה שמישהו אחר יקבל החלטות במקומי? אם הייתי רוצה משהו כזה הייתי חוזרת בתשובה ופונה לרב, או הולכת לאיזה כת ושואלת את הגורו. הרבה מאוד אנשים (בין אם גברים ובין אם נשים) ממש לא רוצים שמישהו אחר יקבל החלטות במקומם, לא קלות ולא קשות ולא בינוניות. להפך, חלק מהאתגר בזוגיות הוא העובדה שצריך להתחשב בעוד מישהו כשמקבלים החלטות, ואי אפשר להחליט מה שרוצים בלי קשר לשני, ומהבחינה הזאת קל יותר לא להיות בזוגיות.
 

John Doe14

New member
וגבר שישאלך "מה עושים, מה עושים?" בכל סיטואציה כן היית רוצה?

בן זוג שכשאת מבקשת ממנו שיפגין קצת גבריות ויעיר לשכנים שמטרידים את מנוחת ברעש תמידי מדי לילה, אך חושש אפילו מזה?
&nbsp
בן זוג שייכנס איתך ביחד לפאניקה במצבים מסויימים בחיים, דווקא כשאת צריכה שהוא יזהה את מצוקתך ולפחות "ישחק אותה" כשולט במצב בכדי להרגיעך?
&nbsp
בן זוג שלא יידע להגן עלייך כשמעליבים אותך באירוע כלשהו, גם אם הוא נעלב בשבילך וכואב את כאבך, מאותה סיבה של חוסר תכליתיות אצלו?
&nbsp
לא היית רוצה אחד כזה, האמיני לא, וגם א"כ - הייתי מאחל לכל בחורה גבר שהוא הרבה מעל זה.
&nbsp
שבת שלום ותודה על ההיענות.
 
אני נשואה פלוס שלוש,

ומעולם לא עלה בדעתי לבקש מבעלי "להפגין גבריות" ולהעיר למישהו או להגן עליי. מה אני, תינוקת? אני אדם בוגר שמסוגל לעשות דברים בעצמו. אם בעלי היה "מגן" עליי או מנסה לעשות דברים במקומי הייתי נעלבת ורואה בזה זלזול בי. להפך, אם קורה שבעלי מתעצבן מאוד על משהו אני משתדלת להרגיע אותו ולמנוע ממנו לעשות משהו שעלול לסכן אותו. לא הייתי בוחרת בבן זוג שמנסה כל הזמן "להפגין גבריות" כי זה גורם לי להרגיש פ-ח-ו-ת בטוחה ולא יותר בטוחה, וזה נראה לי מתכון לצרות.
לגבי גבר ששואל אותי "מה עושים, מה עושים" בכל סיטואציה, זה נשמע לי מטריד כי זה נשמע כאילו הוא נודניק, ואני לא רוצה שינדנדו לי כל הזמן. אבל הפן של לעזור לו לקבל החלטות באופן כללי לא נשמע לי בעייתי - רק הפן של משהו (לא משנה מה) שגורם לו לנדנד לי כל הזמן
 
כתב לך

גד בצורה בוטה ומגעילה משהו שאני אעדן, ובתור אשה.
אחרי שעוברים את שנות ה20 וכבר יש קצת נסיון לא באמת צריכים מישהו שיממן אותך או שיטפל בך.
נכון שבזוגיות רוצים לחלוק, אבל זה בדיוק העניין. יש תפקידים שצד אחד לוקח ויש תפקידים שהצד השני לוקח. ונוכח העובדה שאתה לא פגר, אתה יכל לקחת מספיק תפקידים כדי שהאשה תיקח את התפקידים האחרים. ולא המסורתיים בהכרח.
אני לא יודעת אם התיחסת ברצינות לנושא הילדים, אבל אם אתה באמת לא רוצה ילדים, יש לך מניעה להיות בקשר עם אישה יותר מבוגרת ממך (ואני לא מתכוונת אפלו מבוגרת מאוד אלא בגילאי ה30+)? יש לך מניעה מאשה שיש לה ילדים כבר?

שאלה נוספת היא מה בדיוק אתה לא יכל להעניק לאף אחת?

אם אתה לא יכל לתת כלום, אז אתה צריך להשלים עם העובדה שאתה בוחר במודע להיות לבד. זה אגב לא דבר רע לכשל עצמו. אבל אם אתה כותב פה, משמע לא השלמת עם זה. ומשמע אתה צריך למצוא מה אתה כן יכל להביא לזוגיות.
לרבות להיות זה שמטפל בבית.
 

נוסעת27

New member
לדעתי

אתה מחפש תירוצים איך לא להיות בזוגיות. אני מבינה את ההסברים המפולפלים שלך על כך שבמשך 30 שנה מושג הזוגיות לא עלה בדעתך. אני באופן אישי לא קונה את זה. גם אדם הישגי חדור מוטיבציה יכול לרצות ולהתנהל בזוגיות. אין כאן שום סתירה.
&nbsp
אני חושבת שמצאת אז תירוצים, וכשהגעת לכל ההישגים והגיע השלב שכבר אין תירוצים פשוט מצאת תירוץ חדש- ביקורת עצמית נוקבת והזויה של "אני לא ראוי לזוגיות מסיבות אלו ואלו, אני לא מתכוון לשנות את עצמי בשום מצב, האם אתם מאשרים לי שאם זה המצב אני לא צריך להיות בזוגיות?".
&nbsp
אם אתה צריך פס ממני- קיבלת. אני מאשרת לך לא לטפל בעצמך בשום צורה, להיות בהכחשה וחוסר מודעות מוחלטים לאמת הפנימית שלך ולא להיות בזוגיות.
&nbsp
ואם אתה בכל זאת מחפש עצה אמיתית, הייתי דבר ראשון מגלה לך שאין שום חוק בעולם איך אדם כן צריך להיות בשביל להיות בזוגיות. יש נשים חזקות ושתלטניות יותר שדווקא יסתדרו נהדר עם גבר פחות דומיננטי. זוגיות זה איזון של שני כוחות ובד"כ מה שאחד לא יצליח למלא האחר ייקח על עצמו. גם הביקורת העצמית החריפה הזו שאתה מציג כאן, כאילו אתה לא ראוי לזוגיות, מרגישה לי הזויה ולא מחוברת למציאות. אני במקומך הייתי אחת שתיים מרימה את עצמי לטיפול ומתחילה לטפל באישיוז של עצמי- מדוע נמנעתי מזוגיות כל השנים האלו? מדוע נוח לי לברוח למקומות של ביקורת עצמית נוקבת? אחרי שתפסיק לפחד להתעמת עם עצמך ותתחיל להבין איך ולמה הגעת עד הלום, אז תתחיל ליצור קרקע ליצירת זוגיות טובה.
 
למעלה