טהרת המשפחה

ai21

New member
לא. טהרת המשפחה משמעה שהגבר לא זוֹנֶה

אחר נשים אחרות. וודאי לא אחרי גברים.
&nbsp
&nbsp
 

ai21

New member
הכוונה היא - שיעשה זאת באופן חד-פעמי וחריג

ולא כדרך קבע.
&nbsp
הקונדום אסור כמו שזנות אסורה, כמו שאכילת חזיר אסורה.
אלא שבזנות מעורב גם איסור "גונב איש ומכרו" שדינו דין מוות, החמור משמעותית.
כך שמי שבכל מקרה עושה עבירה - לא יכנס לפלפולי הלכה.
 

ai21

New member
אתה שוב ממציא דברים

יש איסור לאכול חזיר, לחלל שבת, וכו'.
אלא שיש הבדל בין עבירה הנעשית בקביעות לבין כזו הנעשית באופן חד-פעמי.
&nbsp
ההלכה הזו מגדירה, שאם אדם מרגיש שאינו יכול לעמוד באיסור (למשל, חייב לטעום חזיר פעם אחת בחייו), עדיף שילך למקום מרוחק, ילבש בגדי אבלות, ויעשה זאת באופן חד-פעמי, מאשר שילך למסעדה ליד מקום מגוריו, מה שיגרום לו ללכת אליה שוב ושוב, ללא יכולת להסתיר זאת - מה שיגרום להידרדרות מהירה.
&nbsp
גם עצם ההרחקות המופרזות (מי לובש כך סתם בגדי אבל? נוסע לעיר רחוקה), מיועדים לסייע לאותו אדם להשתלט שוב על יצרו.
 

ai21

New member
אתה זה שממציא פירושים

והרי אם כולם לבושים שחורים - לא היה טעם לציין זאת.
אלא שאז לבוש שחורים ציין אבלות.
&nbsp
וקודם לכך - נרשם במפורש שיש להימנע ממצב שבו עבירה נעש/ית בפרהסיה, ועבירה נעשית בקביעות.
&nbsp
לגבי החנווני, תמיד עדיף לפסק:
"תנן התם: אין מקיפין בחילול השם אחד שוגג ואחד מזיד
מאי אין מקיפין?
אמר מר זוטרא: שאין עושים כחנווני!"
חנווני - נותן לקונים ב"הקפה": קח היום מחר תשלם, ולא מבזה את הקונה ברבים על שאין לו כסף.
בעבירות חילול השם (למשל עבירות הנעשות בפרהסיה), הביזיון והענישה אינם בהקפה.
ומה הענישה?
שכר עבירה - עבירה: שהעבירה נעשית לו לקביעות.
 

ai21

New member
למה ההפך? חדש לך שאבלים לבשו שחורים?

בבריתא מסכת שמחות פרק ב' הלכה י': "כל הפורשין מדרכי צבור אין מתעסקין עמהן לכל דבר, אחיהן וקרוביהן לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלין ושותין ושמחין מפני שאבדו שונאיו של הקב"ה ועליהם הכתוב אומר הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט. "
משמע - ההפך ממנהגי אבלות - זה ללבוש לבן.
&nbsp
כך גם בתלמוד בבלי מסכת שבת דף ק"ד:"אמר להו ר' ינאי לבריה בני אל תקברוני לא בכלים לבנים ולא בכלים שחורים, לבנים שמא לא אזכה ואהיה כחתן בין האבלים, שחורים שמא אזכה ואהיה כאבל בין החתנים."
&nbsp
בשלב מסויים חליפה שחורה ונאה הפכה להיות בגדים חגיגיים המשוייכים עם תלמידי-חכמים, והפסיקו ללבוש שחורים באבלות.
&nbsp
ולהסבר המלא:
"ר' אילעאי הזקן אומר אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו פירוש מבקש לשתות במיני זמר ולשמוח בשמחה המרגילה לידי עבירה כגון זה ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה מה שלבו חפץ כגון אכילה ושתיה במיני זמר וכיוצא בהן אבל דבר עבירה שיש בו דין אדם או דין שמים ואפילו חייבי עשה וכ"ש למעלה מהן שאיסורן איסור עולם ח"ו שהתיר ר' אילעאי ואפילו בסתר אלא כגון על הדרך שפירשנו הוא שאמר לעשות ואפילו דברים הללו לא התיר לו אלא כמשיא עצה טובה לעשות כך כדי להבטיח את יצרו להשלים תאותו וכיון שיראה עצמו לבוש שחורים ועטוף שחורים משתבר יצרו וימנע ואינו עושה"
 

חזקוש

New member
איסור אכילת חזיר כתוב ברור בתורה, מאיפה איסור שימוש בקונדום?

אז יהודה שהלך לתמר דינו היה צריך להיות מוות?
ואמוראים שהכריזו על חרמנותם דינם מוות?
מאיפה הבאת שמשכב זונה זה איסור? ושווה ערך לגניבת איש ומכרו?
 
טהרת המשפחה

שמי נתנאל אני סטודנט להנדסת איכות ובמקביל לומד בכולל הלכה\ רבנות.
במסגרת קורס בתואר נתבקשתי לכתוב סקר להפיצו ל100 אנשים ולנתחו סטטיסטית, בחרתי לעשות בנושא טהרת המשפחה ולהפתעתי תוך כמה שעות ענו עליו 230 איש והתגובות מדהימות.
זה עושה הד גדול ומראה תוצאות מעניינות מאוד.
ומראה שהציבור ממש צמא למענה אמיתי לבעיות בתחום.
אני רוצה לפרסם את הסקר במימדים גדולים יותר כדי לבחון את התופעה בצורה מדוייקת ופרופורציונלית.
אשמח אם תוכלו לענות
https://docs.google.com/forms/d/e/1...uNLg9qD7-2V8GLQODmAQ9QVQ/viewform?usp=sf_link
 
למעלה