מופעים וביקורות

elybikoret

New member
ANIMAL LOST-ביקורת יוסי ברג ועודד גרף-ענבל

ANIMAL LOST713-יוסי ברג ועודד גרף713 צילום-יחצ"ן הכוריאוגרפים יוסי ברג ועודד גרף שגם רוקדים בכוריאוגרפיות שהם יוצרים התחילו בשיתוף פעולה לפני כ5 שנים. הם מופיעים רבות בחו"ל ובארץ ולא פלא הוא שבעבודתם הנוכחית animal lost הם משתפים אמנים מארצות שונות כגון דנמרק-סירי וולתורן ו סורן אורופ,צרפת-פייר אנוק,ושבדיה-יוליה גירץ בקו-פרודוקציה עם תיאטרון dansescenenn בקופנהגן. זאת עבודה שנוצרה הן בישראל והן בדנמרק ועלתה בבכורה בקופנהגן לפני כחמישה חודשים השנה. שפתם של השניים מיוחדת ובכל עבודה חדשה אתה מצפה למשהו מיוחד, משהו לא קונבנציונלי.זאת שפה מאוד אישית. לא תמיד הרעיון שביצירה מובן ממבט ראשון אך תמיד העבודה מענינת ,עומדת על רמה גבוהה ומבוצעת מצויין. הערב הם העלו עבודה לשישה רקדנים בה הם משתמשים במסכות של חיות במהלך הביצוע כאשר הכוונה היא להעיר את החיה שבתוכם. היש ביכולתו של האדם להגדיר את עצמו מחדש. האדם הוא חיה מתורבתת .החיה נמצאת בתוכו. היא רדומה.האם אפשר להוציאה החוצה לגבור עליה ולנצחה.מה הזהות של האדם.האם הוא יכול להגדיר את עצמו מחדש. אין תשובה אך הכוריאוגרפיה הבנויה מסביב לשאלות אלו נותנת לנו אפשרות לראות תיאטרון תנועה מעולה,מענין,חריג ושונה מהסטנדרט של המחול המודרני העכשוי. לאחר פתיחה כמעט סטאטית יוצאים הרקדנים עם מסכות של חיות על הפנים-מסכה של חזיר,שפן,ציפור,דב,סוס ופנדה ,עומדים במקום. לצלילי מוסיקה מזרחית מנענעים את אגן הירכיים ,כאמור מבלי לזוז מהמקום ומבצעים תנועות האופיניות לריקוד המזרחי.הם לבושים בבגדים צבעוניים מכל הצבעים בעיצוב מונה שמידט,ותוך כדי שהם מורידים חלק מהבגדים המנגינה מתחלפת כאילו היא אזעקה.אפשר לראות את הורדת חלק מהבגדים כאקט סימלי של חשיפת זהות. החיה שבאדם מנסה לצאת ממנו,להתפרץ,להוכיח את עצמה,לשנות את זהותו.המבצעים לובשים את מסכות החיות,מורידים אותן ולובשים מחדש. תוך כדי מאבק זה הם מתנשפים,מתעוותים,סובלים כמעט נחנקים אך זרנוק מים המשפריץ מים עליהם ממכשיר מיוחד בצבע אדום בולט מציל אותם .כולם נרגעים ומתחילים בשירה בלווי גיטרה. זהו מהלך מתיש ולראיה הריקוד מסתיים כאשר כולם ללא מסכות. האדם שבאדם עייף ,שוכב על הארץ, נח ונרדם. אם רוצים אפשר לפרש שהאדם שבאדם ניצח.הוא גם שינה את זהותו.(נכנסים במסכות מסיימים ללא מסכות ) זהו מחול מאוד מיוחד,שונה ומבוצע מצויין. יש בו קטעים שונים בהם כל הלהקה רוקדת יחד, מבצעת אותן התנועות ,חוזרת פעמיים על אותו קטע כאשר פעם הוא מבוצע על רקע מנגינה מזרחית ובפעם השניה על רקע מוסיקה מערבית רוקית עכשוית. יש קטעי סולו נפלאים המבוצעים דווקא על ידי היוצרים ברג וגרף וכן הרכבים שונים אחרים שביצועיהם גם מצוינים. יש הרבה דיבור במופע.יוליה גירץ משמיעה אותו וכן שרה הכל באנגלית. את התפאורה עיצב עומר שיזף. המוסיקה המושמעת מקורית של מרקוס פסונן,יוליה גירץ,ראשיד טהה,this mortal coil. יש בה מהמוטוריות. צליל ארוך מתמשך,חוזר על עצמו. תוך כדי ההשמעה הלהקה מבצעת תנועות שונות ומשונות בהתאם לקצב המוטורי. למרות המונוטוניות שבה ומילים שחוזרות על עצמן יש מתח רב וענין בנעשה.התנועות כאמור לא רגילות,חריגות ולא מקובלות. לראות או לא לראות:מיוחד מאוד,חריג,כוריאוגרפיה מענינת ,מבוצע טוב מאוד ומומלץ נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 03/10/2010 23:11 אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il
 

elybikoret

New member
סוטרה-ביקורת על מחול נזנרים סיניים ממקדש שאול

716סוטרה-מחול נזירים ממקדש שאולין716 צילומים-יחצ'ן במסגרת פסטיבל המחול הבינלאומי "תל אביב דאנס2010" המתקיים באולמות סוזן דלל והאופרה שימשך מ4.10עד 30.10 הציגה אמש באולם האופרה להקת המחול "סוטרה" להקת מחול של נזירים ממקדש שאולין בסין.הלהקה מורכבת מ17 סינים בוגרים,ילד אחד ואדם אחד ממוצא מערבי. כמו שהמושג "אופרה סינית " אינו דומה לאופרה שאנו במערב מכירים כך גם מחול מודרני סיני אינו זהה למושגים שלנו על מחול מודרני. ראינו מופע מקסים.מרתק מבוצע בצורה יוצאת מהכלל שיש בו הכל -האבקות,קרב חרבות,תרגילי לחימה,כושר גופני,תנועות קצובות,זריזות ומה לא אך זה לא היה מחול.אין בו גם דבר המזכיר סין ואם הנזירים לא היו סיניים קשה היה לומר על המופע שהוא סיני. תנועות הנזירים היו מקסימות הם גבלו באקרובטיקה. ראו לציין את הביצוע המעולה והכושר הגופני של הילד הנזיר ששמו לא הוזכר. אין אפשרות לתאר את מה שהתרחש על הבמה.על ההמצאות אין ספור,על הביצוע המדוקדק והפרפקציוניסטי.צריך לראות כדי להאמין שאפשר להגיע לשלמות כזו בביצוע.היתה דיקנות עד לחלקיק שניה ומילימטר.שליטה מוחלטת בכל חלקי הגוף הרעיון המרכזי במופע הוא שילוב בין המזרח והמערב.האדם המערבי מנסה לפלס לו דרך ולהתחבר עם תרבות הנזירים.ילד סיני -נזיר משמש לו כמורה דרך כמתווך ביניהם.הוא המקשר בין שתי התרבויות ,אל תרבות אחרת, אל עולם שזר למערבי.המערבי מנסה לחקות את הנזירים ואינו מראה את תרבותו הוא.הכוריאוגרף מעמיד את הנזירים כקבוצה והמערבי משמש כנטע זר. "סוטרה" הנה הכוריאוגרפיה הגדולה ביותר שיצר הכוריאוגרף סידי לרבי שרקאווי שהוא גם הבמאי. הוא עשה זאת בשיתוף נזירים ממקדש שאולין שבסין. אף נזיר מהמשתתפים במופע אינו רקדן ובתום המופעים הוא יחזור למקדש, הכוריאוגרף שהה במקדש חודשיים כדי לעבוד יחד עם הנזירים על המופע. הבכורה של המופע נערכה במאי 2008 הנזירים מופיעים במופע כי ראש המנזר איפשר להם זאת כדי להפיץ את הפילוסופיה של קונג פו וזן וכדי להראות לאחרים את אורח חייהם. מקדש שאולין הוקם במאה ה5 על ידי נזירים בודיסטיים ומפתח את זיקתו לאמנויות הקונג פו וטאי צ'י. פרוש המילה "סוטרה" הוא חוט,פתיל או מידת יושר. בבודיסם המילה משמשת כמונח לציון פיתגם פיוטי. במופע אין תפאורה פרט למסכים אפורים בשלושת צידי הבמה אך יש 21 ארגזים-תיבות עץ.כשהן נשאות או נדחפות על ידי הנזירים על פני הבמה כשהן ריקות או מאוכלסות משמשות כמיטה,שולחן,מדף,סירה,עמודים,משקוף,באר,חומה,שערים,עלי כותרת של לוטוס ,קופסה ויכולים לשמש גם כארונות מתים. הן אינן רק תפאורה. הן חלק מהמופע. הן בתוכו.הן חיות,מתנועעות ונעמדות וכך יוצרות תפאורה שונה ומגוונת. חייבים לציין ולהדגיש את כושר היצירתי הרב של הכוריאוגרף שהיה גם הבמאי. הוא השתמש בתיבות כתפאורה, כאביזרים הנחוצים לו וכחלק מהתנועה שעל הבמה. עיצב אותם אנטוני גורמלי ממוצא בריטי.לדבריו הקופסה משקפת את המגבלות שלנו והדרכים בהן אנו משתמשים כדי לברוח או להתעלות עליהן.השקפה זו מורגשת ונראית היטב ב"סוטרה" כאשר הנזירים נכנסים לקופסה יוצאים ממנה, מתחבאים בה, שוכבים בה ומעבירים אותה. על עיצוב הבמה והתיבות אנתוני אומר שהרעיון בא לו כשהתרשם מהצפיפות בסידורי השינה במקדש שאולין בו המיטות היו מסודרות בחמש שש קומות.הצפיפות היתה רבה וחיי האדם דמו למצב של איחסון-מדפים מסודרים עבור גופות. העמדת התיבות בצורות שונות יצר תמונות מענינות יפות ומקסימות שונות אחת מהשניה כגון קבר אחים בו הקופסאות מסודרות עם הפתח אלינו ובפנים שוכבים הנזירים בסדר מופתי. הזזתן ותנועתן על הבמה יצרו סביבה מתחלפת ומשתנה ללא הרף. המוסיקה החיה מקורית ונכתבה על ידי סיימון ברז'וסקה הפולני. היא נכתבה לפסנתר,כלי הקשה וכלי מיתר. המנגנים נראים בעומק הבמה ונמצאים מאחורי וילון שקוף.המוסיקה אמנם מקורית אך לא נכרו בה סממנים סיניים מובהקים והיתה בעצם מערבית. זאת מוסיקה מלנכולית, אבסולוטית,מופשטת ,דבר שהתאים לנזירים הרגילים לשלוה ורוגע. מפעם לפעם מבלי שנרגיש בזאת מחליפים הנזירים תלבושת.הם משנים אותה כאשר יוצאים לנוף עירוני שיצרו התיבות כי אחרת הם היו נשארים מרוחקים ולא משתלבים בעיר. אין אפשרות לא לציין לטובה את התכניה שכתב וערך עופר טוריאל ואיקי שובל שהפיק אותה. היא היתה ספר בן 92 עמודים ערוכה היטב מלאת תוכן מענין ותמונות על נייר טוב בעברית ובאנגלית . לראות או לא לראות:מה שראיתי אינו מחול אך מופע מרהיב שאסור להפסיד. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 05/10/2010 23:31 אם התמונות לא פורסמו כאן אפשר לראותן באתריELYBIKORET.022.C0.IL אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il
 
מיה ותומר חוגגים עשרים שנות יצירה

עשרים שנה של שותפות, תמיכה והעשרה הדדית. אנחנו שמחים לציין אירוע מיוחד זה בערב מחול הערב יכלול חידוש של יצירה משנת 2005 "אושר" היצירה הועלתה בבכורה בפסטיבל הרמת מסך בנוסף תעלה היצירה "אלסקה" (חלק א') מאת מיה שטרן בטרום בכורה והיצירה "מראות בתקרה" מאת תומר שרעבי כדאי לבוא... יום רביעי ה20.10 בשעה 20:00 בתיאטרון תמונע כרטיסים ב03-5611211 באהבה מיה ותומר
 

קולבן96

New member
מופע ייחודי ומרשים על ירושלים!

להקת קולבן דאנס מעלה את המופע עטור השבחים "שערי ירושלים" במרכז סוזן דלל, 1/11 בשעה 21:00. הטבה מיוחדת לגולשי תפוז- זוג כרטיסים במאה שקלים בלבד! (לבקש בקופה קוד 100) שערי ירושלים הוא מופע ייחודי ומרהיב על ירושלים. ריקוד מודרני משתלב במוסיקה מקורית של פיוטים ותפילות. סצינות ריקוד בשערי העיר העתיקה משתלבות במופע בקטעי וידיאו דאנס . המוסיקה שואבת את השראתה ממוסיקת עדות מסורתית עתיקה. הפיוט והתפילה מעצימים את המסע אל ירושלים רבת הפנים. להזמנת כרטיסים: 03-5105656.
 
אגם הברבורים../images/Emo77.gif../images/Emo91.gif

המופע המרהיב הזה בא לארץ. אני כבר רכשתי כרטיסים. עכשיו שמה דגש על תרבות,לא רק לרקוד ולהתאמן מה שתמיד עשיתי,אלא גם לצפות במופעים. אמנם כבר זמן רב כל סוף שבוע צופה בבלט,אך כיום גם הולכת ליותר מופעים. וזה באמת כיף כזה.ובכלל,עתה יש לי חיים תרבותיים עשירים ומהנים
 
למעלה