פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי

מצב
הנושא נעול.

ronale22

New member
פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי

פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי
היי
אני לומדת כעת עיצוב פנים ויש לנו מטלה לעצב חנות.
החנות שבחרתי לעצב היא - חנות יין.
במסגרת התהליך שנתבקשנו, העלתי אסוציאציות ופיתחתי קונספט לחנות.
הקו המנחה שלי זה ״מרתף יין״.
הקונספט שלי - ״רב הנסתר על הגלוי״.
אני לגמרי רואה חנות אסקלוסיבית, גוונים כהים, תאורה עמומה, שימוש בחומרים של עץ, פרקט, בריקים, שיש אבן קיסר, וכדומה.
דפלק לטעימות יין, מערכות מידוף מיוחדות וכו וכו.
כמובן שגם הכנתי לוח השראה.
במסגרת שיעורי הבית כעת אני צריכה להכין:
מודל רעיוני
מודל צורני
מודל חומרי
אשמח לקבל הסבר על המודלים האלו, ואם יש למישהו רעיון עבורי זה מאוד יעזור לי.
תודה רבה, מעריכה.
 
מודל לחנות יין


פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי
היי
אני לומדת כעת עיצוב פנים ויש לנו מטלה לעצב חנות.
החנות שבחרתי לעצב היא - חנות יין.
במסגרת התהליך שנתבקשנו, העלתי אסוציאציות ופיתחתי קונספט לחנות.
הקו המנחה שלי זה ״מרתף יין״.
הקונספט שלי - ״רב הנסתר על הגלוי״.
אני לגמרי רואה חנות אסקלוסיבית, גוונים כהים, תאורה עמומה, שימוש בחומרים של עץ, פרקט, בריקים, שיש אבן קיסר, וכדומה.
דפלק לטעימות יין, מערכות מידוף מיוחדות וכו וכו.
כמובן שגם הכנתי לוח השראה.
במסגרת שיעורי הבית כעת אני צריכה להכין:
מודל רעיוני
מודל צורני
מודל חומרי
אשמח לקבל הסבר על המודלים האלו, ואם יש למישהו רעיון עבורי זה מאוד יעזור לי.
תודה רבה, מעריכה.
מודל לחנות יין

למיטב הבנתי אינך צריכה לעשות 3 מודלים שונים אלא מודל אחד שבעצם תתחילי לצקת לתוכו את כל הרעיונות והמחשבות שיש לך ביחס לחנות היין.
כבר חשבת על כך שאת רוצה שהחנות תעניק למבקרים בה אווירה של מרתף יין. כמו כן דברת על הקונצפט "רב הנסתר על הגלוי". אם כן נשאלת השאלה מה ימחיש את הדברים האלה מבחינה ויזואלית ותלת מימדית?
אז אפשר לעשות זאת כמובן בהרבה אופנים וצורות.
אני למשל מדמיינת חנות שבה הולכים במעין פרוזדור חשוך שמזכיר בצורתו מרתף יין ישן. לאורך קירות הפרוזדור אפשר לסדר חביות יין כפי שניתן לראות במרתפי יין. כמן כן בפרוזדור הזה ישנם פתחים שמהם מגיעים לחללים חשוכים ואינטימיים כשבכל חלל כזה נחשפים למגוון יינות מסוימים- למשל יין ממדינה מסוימת או יין מסוג מסוים (אדום, לבן מבעבע וכדומה).
ככה גם יצרתי אווירה של מרתף יין (חלל חשוך שלאורכו חביות יין) וגם יצרתי אווירה מסתורית שבה תכולת החנות לא נחשפת מיד עם הכנסך אליה (רב הנסתר על הגלוי).
אם הייתי צריכה לבנות מודל לחנות אז בניית הפרוזדור שנפתח לחללי תצוגה וטעימות בעצם מהווה את המודל הצורני והרעיוני שלי. במודל זה יש להמחיש את החומרים והאלמנטים מהם ארכיב את החנות. לדוגמא קירות הפרוזדור עשויים מאבן מסותת בגסות, חללי התצוגה והטעימות מחופים בקורות עץ גושני כו'...
מקווה שעזרתי
 

ronale22

New member
פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי

מודל לחנות יין

למיטב הבנתי אינך צריכה לעשות 3 מודלים שונים אלא מודל אחד שבעצם תתחילי לצקת לתוכו את כל הרעיונות והמחשבות שיש לך ביחס לחנות היין.
כבר חשבת על כך שאת רוצה שהחנות תעניק למבקרים בה אווירה של מרתף יין. כמו כן דברת על הקונצפט "רב הנסתר על הגלוי". אם כן נשאלת השאלה מה ימחיש את הדברים האלה מבחינה ויזואלית ותלת מימדית?
אז אפשר לעשות זאת כמובן בהרבה אופנים וצורות.
אני למשל מדמיינת חנות שבה הולכים במעין פרוזדור חשוך שמזכיר בצורתו מרתף יין ישן. לאורך קירות הפרוזדור אפשר לסדר חביות יין כפי שניתן לראות במרתפי יין. כמן כן בפרוזדור הזה ישנם פתחים שמהם מגיעים לחללים חשוכים ואינטימיים כשבכל חלל כזה נחשפים למגוון יינות מסוימים- למשל יין ממדינה מסוימת או יין מסוג מסוים (אדום, לבן מבעבע וכדומה).
ככה גם יצרתי אווירה של מרתף יין (חלל חשוך שלאורכו חביות יין) וגם יצרתי אווירה מסתורית שבה תכולת החנות לא נחשפת מיד עם הכנסך אליה (רב הנסתר על הגלוי).
אם הייתי צריכה לבנות מודל לחנות אז בניית הפרוזדור שנפתח לחללי תצוגה וטעימות בעצם מהווה את המודל הצורני והרעיוני שלי. במודל זה יש להמחיש את החומרים והאלמנטים מהם ארכיב את החנות. לדוגמא קירות הפרוזדור עשויים מאבן מסותת בגסות, חללי התצוגה והטעימות מחופים בקורות עץ גושני כו'...
מקווה שעזרתי
פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי
היי זוהר
תודה רבה על המענה המהיר!
כמה דברים:
1. לגמרי ביקשו מאיתנו בשיעורי הבית להכין 3 מודלים: רעיוני, חומרי וצורני ולא לגמרי הבנתי מה ההבדלים ביניהם. וגם הסבירו לנו שאני לא בהכח צריכה עכשיו לבנות את החלל כמודל. אלא רק להעביר את הרעיון/האווירה וכדומה. אז מה למעשה ההבדלים בין המודלים האלו?

2. הגבילו אותנו לשטח חנות של 30 מ״ר, כך שזה רעיון מאוד יפה חללים נסתרים מחולקים ל״קטגוריות״ אבל לדעתי זה קטן מידי בשטח הזה. מה שכן אני לגמרי לגמרי מדמיינת פרוזדור כניסה חשוך, אלמנטים של חביות, קירות בריקים שמתקשרים לי למרתף יין, תכולת החנות בהחלט לא חייבת להיחשף מיד עם הכניסה אליה (חשבתי אולי אפילו לעשות קיר בריקים שהוא בעצם אחסון של יין... כלומר כשמוציאים אבן אז למעשה זה ״המחסן״ של היין ומבייאם אותו ללקוח לפני רכישתו)

השאלה העיקרית שלי היא באמת המודלים... איך אני ממחישה את הדברים לא בהכרח כמודל שמייצג לי עכשיו את התוכנית והמבנה. כי לפי מה שהבנתי בכיתה אנחנו לא באמת אמורים בשלב זה לעשות את החלל עצמו.

תודה רבה על העזרה !
 

AlonPe

New member
הי רונה,

פיתוח מודל רעיוני צורני וחומרי
היי
אני לומדת כעת עיצוב פנים ויש לנו מטלה לעצב חנות.
החנות שבחרתי לעצב היא - חנות יין.
במסגרת התהליך שנתבקשנו, העלתי אסוציאציות ופיתחתי קונספט לחנות.
הקו המנחה שלי זה ״מרתף יין״.
הקונספט שלי - ״רב הנסתר על הגלוי״.
אני לגמרי רואה חנות אסקלוסיבית, גוונים כהים, תאורה עמומה, שימוש בחומרים של עץ, פרקט, בריקים, שיש אבן קיסר, וכדומה.
דפלק לטעימות יין, מערכות מידוף מיוחדות וכו וכו.
כמובן שגם הכנתי לוח השראה.
במסגרת שיעורי הבית כעת אני צריכה להכין:
מודל רעיוני
מודל צורני
מודל חומרי
אשמח לקבל הסבר על המודלים האלו, ואם יש למישהו רעיון עבורי זה מאוד יעזור לי.
תודה רבה, מעריכה.
הי רונה,
מודה שקצת קשה לי לענות על השאלות,
כי לא ממש מכיר את התהליך הפדגוגי שאת מתארת.
אולי לא צריך להגיד את זה, אבל זה גם קצת מקומם,
אבל אולי בגלל שזה חלק מאיזשהו קונספט שלם שלא יודע ולא מכיר.
נראה לי שזה לקחת תהליכים מורכבים של למידה ויצירה,
ולהכניס אותן לתוך שבלונות אינסטנט.
אבל כמובן שזו לא "אשמתך".
העצה הכי טובה שיכול לתת -
תהיי כנה ואמיתית עם עצמך.
המשימה הזו, שהטילו עליכם היא די... תסלחי לי - פלצנית גם ככה,
אז אל תנסי להתחכם יותר מדי.
אבל צריך להיזהר גם - לא ליפול לקלישאות,
האסוציאציות המידיות של "מרתף יין" אפל וטחוב, מלא בחביות,
יכול לגרור ממש בקלות לייצר משהו שיראה כמו תפאורה של דיסני.
הייתי הולך אולי דווקא לכיוונים יותר - "פרקטיים" -
אם בתכל'ס מדובר על חלל מוגדר - חנות של 30 מ"ר,
הייתי חושב על הכיוון הזה - איך לנצל את החלל בצורה המיטבית והיעילה,
בשביל מטרה פשוטה יחסית - למכור יין!.
הייתי חושב על החזית - איך "לפתות" קונים, למקסם את חווית הקנייה.

אהבתי את הקונספט שהעלית "רב הנסתר על הגלוי"!.
המחשב שזה מעורר אצלי - וזה משהו שלדעתי אפשר לייצר גם בחלל
יחסית קטן ומוגדר -
לעשות חלוקות לחללים קטנים יותר, שאפשר לראות אותם,
אחד דרך השני.
נגיד משהו כמו - איזה דלפק טעימות, או אפילו דלפק בר בחזית,
שדרכו אפשר לראות איזו תצוגה של מכירה,
שדרכה אפשר לראות... לא יודע מה.... אולי איזו תערוכה קטנה,
עם הסברים על תהליכים של ייצור ויישון היין וכו' כו'.

מקווה שעזרתי במשהו.
בהצלחה!.
 

AlonPe

New member
וואי, וואי, כמה שגיאות!


הי רונה,
מודה שקצת קשה לי לענות על השאלות,
כי לא ממש מכיר את התהליך הפדגוגי שאת מתארת.
אולי לא צריך להגיד את זה, אבל זה גם קצת מקומם,
אבל אולי בגלל שזה חלק מאיזשהו קונספט שלם שלא יודע ולא מכיר.
נראה לי שזה לקחת תהליכים מורכבים של למידה ויצירה,
ולהכניס אותן לתוך שבלונות אינסטנט.
אבל כמובן שזו לא "אשמתך".
העצה הכי טובה שיכול לתת -
תהיי כנה ואמיתית עם עצמך.
המשימה הזו, שהטילו עליכם היא די... תסלחי לי - פלצנית גם ככה,
אז אל תנסי להתחכם יותר מדי.
אבל צריך להיזהר גם - לא ליפול לקלישאות,
האסוציאציות המידיות של "מרתף יין" אפל וטחוב, מלא בחביות,
יכול לגרור ממש בקלות לייצר משהו שיראה כמו תפאורה של דיסני.
הייתי הולך אולי דווקא לכיוונים יותר - "פרקטיים" -
אם בתכל'ס מדובר על חלל מוגדר - חנות של 30 מ"ר,
הייתי חושב על הכיוון הזה - איך לנצל את החלל בצורה המיטבית והיעילה,
בשביל מטרה פשוטה יחסית - למכור יין!.
הייתי חושב על החזית - איך "לפתות" קונים, למקסם את חווית הקנייה.

אהבתי את הקונספט שהעלית "רב הנסתר על הגלוי"!.
המחשב שזה מעורר אצלי - וזה משהו שלדעתי אפשר לייצר גם בחלל
יחסית קטן ומוגדר -
לעשות חלוקות לחללים קטנים יותר, שאפשר לראות אותם,
אחד דרך השני.
נגיד משהו כמו - איזה דלפק טעימות, או אפילו דלפק בר בחזית,
שדרכו אפשר לראות איזו תצוגה של מכירה,
שדרכה אפשר לראות... לא יודע מה.... אולי איזו תערוכה קטנה,
עם הסברים על תהליכים של ייצור ויישון היין וכו' כו'.

מקווה שעזרתי במשהו.
בהצלחה!.
וואי, וואי, כמה שגיאות!

אסור לכתוב מאוחר בלילה כשעייפים!


חשבתי על אפשרות של "מודל רעיוני", שאפשר לייצר ממה שתיארתי פה למעלה:
לבנות סידרה של קופסאות בגודל מסויים, ולהדביק אותן אחת לשנייה,
באיזושהי קומפוזיציה, ולעשות חורים או פתחי הצצה בחיבורים,
ככה שכאשר מציצים דרך חור באחת מהן, אפשר לראות דרך הקופסה
השנייה והשלישית וכו' שמחוברות אליה.
וכל פעם שמציצים ממקום אחר, מקבלים מבט אחר.
אפשר גם להדביק בתוך הדפנות הפנימיות של הקופסאות -
אימאג'ים או אובייקים שמרמזים על הפעילות שהן יכולות לייצג -
נגיד חביות יין מיניאטיוריות, או תמונה של אנשים יושבים בבר,
או לצבוע את אחת הקופסאות מבפנים באדום יין וכו' וכו'.
 

גלמיש1

New member
הי אלון. הסכמתי עם תגובתך הראשונה

וואי, וואי, כמה שגיאות!

אסור לכתוב מאוחר בלילה כשעייפים!


חשבתי על אפשרות של "מודל רעיוני", שאפשר לייצר ממה שתיארתי פה למעלה:
לבנות סידרה של קופסאות בגודל מסויים, ולהדביק אותן אחת לשנייה,
באיזושהי קומפוזיציה, ולעשות חורים או פתחי הצצה בחיבורים,
ככה שכאשר מציצים דרך חור באחת מהן, אפשר לראות דרך הקופסה
השנייה והשלישית וכו' שמחוברות אליה.
וכל פעם שמציצים ממקום אחר, מקבלים מבט אחר.
אפשר גם להדביק בתוך הדפנות הפנימיות של הקופסאות -
אימאג'ים או אובייקים שמרמזים על הפעילות שהן יכולות לייצג -
נגיד חביות יין מיניאטיוריות, או תמונה של אנשים יושבים בבר,
או לצבוע את אחת הקופסאות מבפנים באדום יין וכו' וכו'.
הי אלון. הסכמתי עם תגובתך הראשונה
ה'רעיון' של מרתף יין הכי קלישאתי שאפשר.
והרעיון הקונספטואלי שלך היה מצויין.
לעומת זאת תגובתך הנוכחית מרגיזה אותי - הבחורה קיבלה משימה כדי לאתגר אותה! לא אותך. כדי שהיא תאמץ קצ את התאים האפורים, תפתח יכולת יצירתית - ובזה לא הכוונה שתקושש את כל הפרויקט מאנשים חכמים ובעלי נסיון.
התחלת בלזרוק לה עצם , שזה סבבה. וסיימת בלבנות לה את המלונה - שזה לא סבבה. לדעתי!
תחשוב על זה אחרת - הבחורה תשלים את לימודיה ע"ב פתרונות מוכנים מהרשת, ותצא לשוק העבודה שבו כולנו עובדים, ואנשים תמימים ישלמו לה ממיטב כספם כדי לבצע עבודה שאין לה יכולת, כי היא לא פיתחה אותה.
בעיני זה רע.
&nbsp
 

AlonPe

New member
צודקת - נסחפתי.

הי אלון. הסכמתי עם תגובתך הראשונה
ה'רעיון' של מרתף יין הכי קלישאתי שאפשר.
והרעיון הקונספטואלי שלך היה מצויין.
לעומת זאת תגובתך הנוכחית מרגיזה אותי - הבחורה קיבלה משימה כדי לאתגר אותה! לא אותך. כדי שהיא תאמץ קצ את התאים האפורים, תפתח יכולת יצירתית - ובזה לא הכוונה שתקושש את כל הפרויקט מאנשים חכמים ובעלי נסיון.
התחלת בלזרוק לה עצם , שזה סבבה. וסיימת בלבנות לה את המלונה - שזה לא סבבה. לדעתי!
תחשוב על זה אחרת - הבחורה תשלים את לימודיה ע"ב פתרונות מוכנים מהרשת, ותצא לשוק העבודה שבו כולנו עובדים, ואנשים תמימים ישלמו לה ממיטב כספם כדי לבצע עבודה שאין לה יכולת, כי היא לא פיתחה אותה.
בעיני זה רע.
&nbsp
צודקת - נסחפתי.
ביקשתי מזוהר למחוק.
 
יש לי איזו בעיה עם הכניסה למערכת המסרים...

צודקת - נסחפתי.
ביקשתי מזוהר למחוק.
יש לי איזו בעיה עם הכניסה למערכת המסרים...
אבל בכל מקרה הדיון שלכם, אלון וגלמיש, הוא בהחלט מעניין ואני מוצאת שהוא לחלוטין רלוונטי לשאלה של הגולשת. לדעתי אפשר לתת לה כמה כיווני חשיבה אפשריים כדי להמחיש איך למעשה מתפתח תהליך של בניית קונצפט וגיבוש רעיון לפרוייקט, וההערות של אלון מאוד טובות ונותנות כיווני מחשבה מעניינים, ולזה בדיוק נועד הפורום. כשהייתי סטודנטית בעצמי נעזרתי והתייעצתי לא פעם עם סטודנטים ומנחים אחרים. יחד עשינו סיעור מוחות וחשבנו איך אפשר להתקדם. זה גם משהו שמאפיין עבודה במשרדים שעובדים כצוות כדי לגבש רעיון לפרוייקט חדש. לכן אני מוצאת שכל הדברים שכתבת אלון הם ממש בסדר ולא יגרעו מיכולתיה של הגולשת לפתח יכולות טובות בעתיד להתמודד עם פרוייקטים עיצוביים.
 

גלמיש1

New member
אכן דיון חשוב. אני מסכימה שההנחיות שאלון נתן הן טובות מאד

יש לי איזו בעיה עם הכניסה למערכת המסרים...
אבל בכל מקרה הדיון שלכם, אלון וגלמיש, הוא בהחלט מעניין ואני מוצאת שהוא לחלוטין רלוונטי לשאלה של הגולשת. לדעתי אפשר לתת לה כמה כיווני חשיבה אפשריים כדי להמחיש איך למעשה מתפתח תהליך של בניית קונצפט וגיבוש רעיון לפרוייקט, וההערות של אלון מאוד טובות ונותנות כיווני מחשבה מעניינים, ולזה בדיוק נועד הפורום. כשהייתי סטודנטית בעצמי נעזרתי והתייעצתי לא פעם עם סטודנטים ומנחים אחרים. יחד עשינו סיעור מוחות וחשבנו איך אפשר להתקדם. זה גם משהו שמאפיין עבודה במשרדים שעובדים כצוות כדי לגבש רעיון לפרוייקט חדש. לכן אני מוצאת שכל הדברים שכתבת אלון הם ממש בסדר ולא יגרעו מיכולתיה של הגולשת לפתח יכולות טובות בעתיד להתמודד עם פרוייקטים עיצוביים.
אכן דיון חשוב. אני מסכימה שההנחיות שאלון נתן הן טובות מאד
אבל זו בדיוק הבעיה, הן קונקרטיות מדי.
יש הבדל בין להיעזר בשטודנטים אחרים, ולעשות סיעור מוחות , לבין לפנות לאנשי מקצוע ולקבל מהם מרשם מן המוכן.
עם חברים ללימודים (סטודנטים) מעלים רעיונות, זורקים אפשרויות, ועשים יחד את התהליך. כלומר - יש בדיוק תהליך למידה של איך להגיע לפתרונות.
להתיעץ עם המנחים שלך - יש להניח שהם יעזרו בכיווני חשיבה, או יפנו את השואלת למקורות מתאימים וכו. אבל לא יספקו לה מתכונים ורעיונות מבושלים.
&nbsp
אגב, גם כאמא זו סוגיה שמעסיקה אותי. כמה ואיך 'לעזור' לבנותי בשיעורי בית או עבודות. ואני חושבת שאנחנו צריכים להיזהר עם עזרה יתרה, שאם היא הולכת רחוק מדי הופכת למעין האכלה בכפית. כלומר 'לא עזרה' .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה