מודל רעיוני

מצב
הנושא נעול.

Shahar8020

New member
מודל רעיוני

מודל רעיוני

שלום,
אני צריכה להכין מודל רעיוני לפרוייקט סמסטר. הפרוייקט הוא תכנון של מוזיאון/ספרייה. הנושא שבחרתי הוא ׳מנהרת זמן׳, כלומר לעשות מן מוזיאון רטרו שיהיו דברים משנות ה70/80 (או לשלב בין כמה עשורים עדיין לא החלטתי). אשמח לעזרה לרעיון למודל קונספטואלי ראשוני לפרוייקט.
תודה!
 

AlonPe

New member
"מנהרת הזמן"

מודל רעיוני

שלום,
אני צריכה להכין מודל רעיוני לפרוייקט סמסטר. הפרוייקט הוא תכנון של מוזיאון/ספרייה. הנושא שבחרתי הוא ׳מנהרת זמן׳, כלומר לעשות מן מוזיאון רטרו שיהיו דברים משנות ה70/80 (או לשלב בין כמה עשורים עדיין לא החלטתי). אשמח לעזרה לרעיון למודל קונספטואלי ראשוני לפרוייקט.
תודה!
"מנהרת הזמן"
האסוטציאציה הראשונה שעלתה לי, היא קצת פשטנית

הסדרה "מנהרת הזמן" משנות ה-70, עם דאג וטוני

אפשר לעשות מין "עמוד שידרה", עם העיגולים האלו השחורים לבנים,
שמובילים לחדרי התצוגה השונים....

אגב, בברלין יש מוזאון קטן ונחמד, מוזאון לתולדות משחקי המחשב!.
מין הסתם הוא מתמקד בעיקר בתקופה הזו של שנות ה-70-80
חלל התצוגה עצמו, לא היה בו משהו מיוחד.
מה שכן - באחד האגפים, היו מעין כוכים, שעוצבו כמו חדרים -
חדרי שינה, סלונים, מהתקופה ההיא,
עם שחזור מוקפד ומדויק, עד לרמה של קסטות וידאו,
ספרים, חוברות "MAD", ןכמובן ריהוט ואבזור.
ובתוך החדרים האלו, היו משחקי המחשב האלו של פעם,
והיה אפשר לשבת שם ולשחק.
זה ממש עשה לי פלאשבקים, והחזיר אותי אחורה בזמן!


 

Shahar8020

New member
מנהרת הזמן

"מנהרת הזמן"
האסוטציאציה הראשונה שעלתה לי, היא קצת פשטנית

הסדרה "מנהרת הזמן" משנות ה-70, עם דאג וטוני

אפשר לעשות מין "עמוד שידרה", עם העיגולים האלו השחורים לבנים,
שמובילים לחדרי התצוגה השונים....

אגב, בברלין יש מוזאון קטן ונחמד, מוזאון לתולדות משחקי המחשב!.
מין הסתם הוא מתמקד בעיקר בתקופה הזו של שנות ה-70-80
חלל התצוגה עצמו, לא היה בו משהו מיוחד.
מה שכן - באחד האגפים, היו מעין כוכים, שעוצבו כמו חדרים -
חדרי שינה, סלונים, מהתקופה ההיא,
עם שחזור מוקפד ומדויק, עד לרמה של קסטות וידאו,
ספרים, חוברות "MAD", ןכמובן ריהוט ואבזור.
ובתוך החדרים האלו, היו משחקי המחשב האלו של פעם,
והיה אפשר לשבת שם ולשחק.
זה ממש עשה לי פלאשבקים, והחזיר אותי אחורה בזמן!
מנהרת הזמן
קודם כל תודה רבה.
השאלה אם זה נכון לקשר את כל הקונספט לאיזשהי תוכנית טלוויזיה ושזה כביכול יהיה כל הקונספט של הפרוייקט. אולי בתור התחלה אני יכולה להשתמש בו בתור למודל קונספטואלי זה רעיון יפה :) (פשוט אני לא בטוחה אם הקונספט שאני בוחרת למודל רעיוני צריך לשמש אותי לכל אורך הפרוייקט...)
תוכל להסביר רק למה התכוונת בעמוד שדרה עם העיגולים?
 

AlonPe

New member
"מודל רעיוני"

מנהרת הזמן
קודם כל תודה רבה.
השאלה אם זה נכון לקשר את כל הקונספט לאיזשהי תוכנית טלוויזיה ושזה כביכול יהיה כל הקונספט של הפרוייקט. אולי בתור התחלה אני יכולה להשתמש בו בתור למודל קונספטואלי זה רעיון יפה :) (פשוט אני לא בטוחה אם הקונספט שאני בוחרת למודל רעיוני צריך לשמש אותי לכל אורך הפרוייקט...)
תוכל להסביר רק למה התכוונת בעמוד שדרה עם העיגולים?
"מודל רעיוני"
יש לו שתי תכונות:
1. הוא ה... עמוד שידרה (עוד פעם עמוד שידרה???
) של הפרויקט.
כלומר הוא מהווה את הבסיס הרעיוני, הקונספטואלי, "אבן הפינה" הרעיונית של הפרויקט. לכן - כן. הוא "מחייב"!
2. הוא - "רעיוני", קונספטואלי, מופשט במידה כזו או אחרת, והיישום המופרט שלו בהמשך, יכול להיות נתון לכלמני פרשנויות
כלומר הפרויקט הסופי, יכול "להתפתח" להיות שונה לגמרי, צורנית, מהמודל הראשוני. (אבל, בעיני גם הפרויקט הסופי, צריך להכיל בתוכו, בטח מבחינה רעיונית, אבל גם מבחינה פיזית, צורנית, משהו מהסקיצות, או המודל הרעיוני הראשוני)

אגב - באיזו מסגרת את לומדת?

לא יודע אם את מכירה את הסידרה.
הרעיון שלה היה שה-FBI או משהו כזה, איזשהו גוף ממשלתי חשאי, מפתח מכונת זמן, שהצורה שלה היא המנהרה הזו עם העיגולים. הרעיון היה שהמשתמש נכנס לתוך המנהרה, וככול שהוא מעמיק בה - הוא משתגר אחורה יותר בזמן.
כלומר מה שהיה מעניין כאן - שהיה פה מעין מבנה כביכול ארכיטקטוני - מעין "מסדרון זמן", שמתוכו אפשר לפנות ל-"חדרים" שונים במהלך ההיסטוריה.

עכשיו כשמתעסקים ב-"מודל רעיוני", רצוי פחות לדבר במושגים קונקרטיים - "מסדרון", "חדר"... אלא במושגים יותר.... מופשטים, רעיוניים (כן, לפעמים זה קצת... פלצני
)
ככה (למשל) המושג "עמוד שידרה" - יכול לציין גם נגיד אלמנט קונסטרוקטיבי, משהו שמחזיק (פיזית) את המבנה.כמו שעמוד השידרה מחזיק את כל הגוף. וגם נתיב מעבר של תנועה, של מידע. וגם מרכז עצבים וכו' וכו'.

בהצלחה!
ונשמח אם תמשיכי ותשתפי פה בתהליך העבודה.
 

Shahar8020

New member
מנהרת הזמן

"מודל רעיוני"
יש לו שתי תכונות:
1. הוא ה... עמוד שידרה (עוד פעם עמוד שידרה???
) של הפרויקט.
כלומר הוא מהווה את הבסיס הרעיוני, הקונספטואלי, "אבן הפינה" הרעיונית של הפרויקט. לכן - כן. הוא "מחייב"!
2. הוא - "רעיוני", קונספטואלי, מופשט במידה כזו או אחרת, והיישום המופרט שלו בהמשך, יכול להיות נתון לכלמני פרשנויות
כלומר הפרויקט הסופי, יכול "להתפתח" להיות שונה לגמרי, צורנית, מהמודל הראשוני. (אבל, בעיני גם הפרויקט הסופי, צריך להכיל בתוכו, בטח מבחינה רעיונית, אבל גם מבחינה פיזית, צורנית, משהו מהסקיצות, או המודל הרעיוני הראשוני)

אגב - באיזו מסגרת את לומדת?

לא יודע אם את מכירה את הסידרה.
הרעיון שלה היה שה-FBI או משהו כזה, איזשהו גוף ממשלתי חשאי, מפתח מכונת זמן, שהצורה שלה היא המנהרה הזו עם העיגולים. הרעיון היה שהמשתמש נכנס לתוך המנהרה, וככול שהוא מעמיק בה - הוא משתגר אחורה יותר בזמן.
כלומר מה שהיה מעניין כאן - שהיה פה מעין מבנה כביכול ארכיטקטוני - מעין "מסדרון זמן", שמתוכו אפשר לפנות ל-"חדרים" שונים במהלך ההיסטוריה.

עכשיו כשמתעסקים ב-"מודל רעיוני", רצוי פחות לדבר במושגים קונקרטיים - "מסדרון", "חדר"... אלא במושגים יותר.... מופשטים, רעיוניים (כן, לפעמים זה קצת... פלצני
)
ככה (למשל) המושג "עמוד שידרה" - יכול לציין גם נגיד אלמנט קונסטרוקטיבי, משהו שמחזיק (פיזית) את המבנה.כמו שעמוד השידרה מחזיק את כל הגוף. וגם נתיב מעבר של תנועה, של מידע. וגם מרכז עצבים וכו' וכו'.

בהצלחה!
ונשמח אם תמשיכי ותשתפי פה בתהליך העבודה.
מנהרת הזמן

טוב אז חקרתי קצת על הסדרה ואפילו ראיתי את הפרק הראשון :)

נשמע לי אחלה רעיון.. קודם כל למודל הקונספטואלי אעשה לדעתי עיגולים שחורים ולבנים שהולכים וקטנים בדיוק כמו בתמונה בתגובה הראשונה ששלחת. אנחנו צריכים כבר לתת כמה אופציות למודלים לבית... בהתחלה רציתי לעשות מבנה שיראה מבחוץ מבנה בסגנון שנות ה80-70 אבל אני חושבת שאוותר על זה ואעשה משהו אפילו מודרני שיתקשר לסביבה אבל בסגנון מנהרה- שזה בעצן מה שילווה אותי ויהווה את הקונספט. (שזה כמובן מגיע מהסדרה הזו).
ושאלה נוספת שאשמח להתייעץ, זה אם אתה מכיר איזשהו מבנה שמתקשר לנושא הזה?
המון המון תודה!! :)
 

AlonPe

New member
תראי,

מנהרת הזמן

טוב אז חקרתי קצת על הסדרה ואפילו ראיתי את הפרק הראשון :)

נשמע לי אחלה רעיון.. קודם כל למודל הקונספטואלי אעשה לדעתי עיגולים שחורים ולבנים שהולכים וקטנים בדיוק כמו בתמונה בתגובה הראשונה ששלחת. אנחנו צריכים כבר לתת כמה אופציות למודלים לבית... בהתחלה רציתי לעשות מבנה שיראה מבחוץ מבנה בסגנון שנות ה80-70 אבל אני חושבת שאוותר על זה ואעשה משהו אפילו מודרני שיתקשר לסביבה אבל בסגנון מנהרה- שזה בעצן מה שילווה אותי ויהווה את הקונספט. (שזה כמובן מגיע מהסדרה הזו).
ושאלה נוספת שאשמח להתייעץ, זה אם אתה מכיר איזשהו מבנה שמתקשר לנושא הזה?
המון המון תודה!! :)
תראי,
עולים לי כלמני רעיונות, אבל....
לא הייתי רוצה יותר מדי "ללעוס" לך!


אגב ברור לך ש- העיגולים הולכים וקטנים בדימוי של המנהרה בסידרה,
כאילו מתוך פרספקטיבה, כי המנהרה הזו היא כביכול אינסופית, כמו הזמן!


אז הנה עוד כמה כיוונים דומים ושונים:
1. לא חשבתי על זה קודם - אבל עכשיו עלה לי - מוזיאון גוגנהיים בניו יורק!.
(ואם כבר - אז כבר - המדרגות הספירליות בסנט פטרוס ברומא!)
2. תחנת הרכבת החדשה של קלטראווה לייד גראונד זירו גם כן בניו יורק.
3.וגם זה.
וכו' וכו'.



 

Shahar8020

New member
מנהרת הזמן

תראי,
עולים לי כלמני רעיונות, אבל....
לא הייתי רוצה יותר מדי "ללעוס" לך!


אגב ברור לך ש- העיגולים הולכים וקטנים בדימוי של המנהרה בסידרה,
כאילו מתוך פרספקטיבה, כי המנהרה הזו היא כביכול אינסופית, כמו הזמן!


אז הנה עוד כמה כיוונים דומים ושונים:
1. לא חשבתי על זה קודם - אבל עכשיו עלה לי - מוזיאון גוגנהיים בניו יורק!.
(ואם כבר - אז כבר - המדרגות הספירליות בסנט פטרוס ברומא!)
2. תחנת הרכבת החדשה של קלטראווה לייד גראונד זירו גם כן בניו יורק.
3.וגם זה.
וכו' וכו'.
מנהרת הזמן
תודתודה
אשמח להתייעצות נוספת בנושא :) ,
לקחתי את הרעיון שלך ועשיתי את המודל קונספטואלי מתוך השראה מהתוכנית. עשיתי עיגולים שחורים ולבנים שיצאו ממש כמו בתמונה.. מן קונוס שחור לבן.
עכשיו הגענו קצת לחלק הפרקטי יותר ועלו לי כמה רעיונות בנוגע לצורה של המבנה אבל אני עדיין מרגישה שזה לא מספיק ושאפשר להוציא מזה משהו יותר טוב. אז ככה,
בגדול בקומה הראשונה אני רוצה שיהיו חדרי תצוגה של שנות ה60-90.
בקומה השנייה אני רוצה שתהייה ספריה, חדר שימכרו בו פריטי וינטג׳, בית קפה, ואולי אולם קולנוע קטן שישדר סרטים מהתקופות האלו.
בעיקרון הדגש שלי הוא על החלק של המוזיאון ולכן הוא בקומה למטה.
חשבתי על שתי אופציות:
1. לעשות מן ציר זמן ממש בצורה של המנהרת זמן ושם יהיו החדרי תצוגה. ההתלבטות שלי שם זה איך לעשות את הקומה השנייה ומה שטיפה בעייתי שזה יוצא שהחלל תצוגה האחרון הרבה יותר קטן מהראשון.
2. לעשות משהו בסגנון מוזיאון גוגנהיים עם רמפות עולות, מצד שני פה מפריעים לי יותר החללים של הקומה השנייה שאני לא יודעת ממש איך לשלב אותם.
אשמח לרעיונות/איך אוכל לשלב ולשפר את הפרוגרמה הזו יותר טוב בתכנית ובצורה של המבנה,
תודה רבה!
 
כדאי שתצרפי תמונות של המודל או הסקיצה כדי שנבין

מנהרת הזמן
תודתודה
אשמח להתייעצות נוספת בנושא :) ,
לקחתי את הרעיון שלך ועשיתי את המודל קונספטואלי מתוך השראה מהתוכנית. עשיתי עיגולים שחורים ולבנים שיצאו ממש כמו בתמונה.. מן קונוס שחור לבן.
עכשיו הגענו קצת לחלק הפרקטי יותר ועלו לי כמה רעיונות בנוגע לצורה של המבנה אבל אני עדיין מרגישה שזה לא מספיק ושאפשר להוציא מזה משהו יותר טוב. אז ככה,
בגדול בקומה הראשונה אני רוצה שיהיו חדרי תצוגה של שנות ה60-90.
בקומה השנייה אני רוצה שתהייה ספריה, חדר שימכרו בו פריטי וינטג׳, בית קפה, ואולי אולם קולנוע קטן שישדר סרטים מהתקופות האלו.
בעיקרון הדגש שלי הוא על החלק של המוזיאון ולכן הוא בקומה למטה.
חשבתי על שתי אופציות:
1. לעשות מן ציר זמן ממש בצורה של המנהרת זמן ושם יהיו החדרי תצוגה. ההתלבטות שלי שם זה איך לעשות את הקומה השנייה ומה שטיפה בעייתי שזה יוצא שהחלל תצוגה האחרון הרבה יותר קטן מהראשון.
2. לעשות משהו בסגנון מוזיאון גוגנהיים עם רמפות עולות, מצד שני פה מפריעים לי יותר החללים של הקומה השנייה שאני לא יודעת ממש איך לשלב אותם.
אשמח לרעיונות/איך אוכל לשלב ולשפר את הפרוגרמה הזו יותר טוב בתכנית ובצורה של המבנה,
תודה רבה!
כדאי שתצרפי תמונות של המודל או הסקיצה כדי שנבין
הי שחר
מכיוון שאנחנו לא מכירים את הפרוייקט והמגרש, עדיף שתצרפי תמונות של הדברים שאת מתייחסת אליהם בכתב.
אני רוצה להעלות שאלה- האם לא כדאי למקם את החנות ובית הקפה בקומת הקרקע מאחר והן פונקציות שיכולות לשמש לא רק את באי המוזיאון אלא גם אנשים מזדמנים שעוברים ליד? מדובר בחשיבה שהיא גם נכונה יותר מבחינה עיסקית וגם מבחינת האפשרות שהפונקציות האלה תמשוכנה אנשים מזדמנים לבקר במוזיאון.
אולם הקולנוע שהוא פונקציה סגורה ואטומה יכול להיות גם תת קרקעי וגם בקומה השניה כפי שאת מתכננת לעשות.
לדעתי המחשבה לרכז את כל חללי התצוגה בקומה אחת זה באמת משהו שעלול לתקוע אותך ועדיף לבדוק איך אפשר לסדר את הפונקציות בהתחשב בשטח הנתון שעליו את מתכננת את הפרוייקט ולא לדבוק בעמדה שלפיה על כל חללי התצוגה להיות באותה הקומה.
אשמח להרחיב עוד לאחר שתשלחי תמונות כדי שמה שאכתוב יהיה קשור להתקדמותך ולמצב הפרוייקט כעת
 

Shahar8020

New member
מנהרת הזמן

כדאי שתצרפי תמונות של המודל או הסקיצה כדי שנבין
הי שחר
מכיוון שאנחנו לא מכירים את הפרוייקט והמגרש, עדיף שתצרפי תמונות של הדברים שאת מתייחסת אליהם בכתב.
אני רוצה להעלות שאלה- האם לא כדאי למקם את החנות ובית הקפה בקומת הקרקע מאחר והן פונקציות שיכולות לשמש לא רק את באי המוזיאון אלא גם אנשים מזדמנים שעוברים ליד? מדובר בחשיבה שהיא גם נכונה יותר מבחינה עיסקית וגם מבחינת האפשרות שהפונקציות האלה תמשוכנה אנשים מזדמנים לבקר במוזיאון.
אולם הקולנוע שהוא פונקציה סגורה ואטומה יכול להיות גם תת קרקעי וגם בקומה השניה כפי שאת מתכננת לעשות.
לדעתי המחשבה לרכז את כל חללי התצוגה בקומה אחת זה באמת משהו שעלול לתקוע אותך ועדיף לבדוק איך אפשר לסדר את הפונקציות בהתחשב בשטח הנתון שעליו את מתכננת את הפרוייקט ולא לדבוק בעמדה שלפיה על כל חללי התצוגה להיות באותה הקומה.
אשמח להרחיב עוד לאחר שתשלחי תמונות כדי שמה שאכתוב יהיה קשור להתקדמותך ולמצב הפרוייקט כעת
מנהרת הזמן

אוקי אז ככה, הפרוגרמה שלי היא:
חדרי תצוגה לשנות ה60-90 נפרדים. מעל כל חדר תצוגה אני רוצה לעשות מן חדרי אווירה ששם תהיה את האופציה להתלבש בבגדים מהתקופה לשמוע מוזיקה שמאפיינת את התקופה. ושתהיה בחללים האלו ויטרינה שאנשים יוכלו לראאת ולקבל את האווירה צבחוץ. בית קפה - גם בסגנון וינטג׳
חדר קולנוע שיצפו בו בסרטים ישנים
ספרייה קטנה עם ספרים מפעם.
חנות וינטג׳
ובנוסף קבלה תאי שרותים מדרגות מעליץ וממ״מ.
אני מצרפת תמונות של תכנית קומה א וקרקע שיש לי כרגע, ועוד תכנית שעשיתי ובסוף עשיתי גם לפיה את המודל - למרות שאני כנראה אלך על האופציה הראשונה בלי הקיטומים בקירות. (במודל ניסיתי לעשות בין המבנים גשרים בצורת מנהרות שידגיש את הקונספט-מנהרת הזמן.)
דבר נוסף, בחזית איפה שממוקמת המעלית והמדרגות יש מדרחוב, ככה שזו אופציה טובה לשים שם את הבית קפה, מצד שני רציתי ליצור לו מקום שהוא יוכל להיות פתוח גם ללא תלות במבנה של הקבלה (שהוא המבנה שפונה למדרחוב)
את הספרייה וקולנוע שבפרוגרמה ובתוכניות (באמצע) ככל הנראה אשלב בחדרי תצוגה. בנוסף בחזית האחורית יש גן ילדים.
אשמח להערות/תוספות/רעיונות חדשים שאוכל ליישם כי אני קצת תקועה מבחינת התכנון ומהבחינה שאני לא יודעת אם הקונספט עובד ואולי להדגיש אותו יותר. על החדרי תצוגה והאווירה אני די סגורה, על כל השאר אני ממש אשמח לעצה איך לתכנן בצורה נכונה. תודה רבה!











 
אני דווקא אוהבת את התכנית עם הפינות הקטומות


מנהרת הזמן

אוקי אז ככה, הפרוגרמה שלי היא:
חדרי תצוגה לשנות ה60-90 נפרדים. מעל כל חדר תצוגה אני רוצה לעשות מן חדרי אווירה ששם תהיה את האופציה להתלבש בבגדים מהתקופה לשמוע מוזיקה שמאפיינת את התקופה. ושתהיה בחללים האלו ויטרינה שאנשים יוכלו לראאת ולקבל את האווירה צבחוץ. בית קפה - גם בסגנון וינטג׳
חדר קולנוע שיצפו בו בסרטים ישנים
ספרייה קטנה עם ספרים מפעם.
חנות וינטג׳
ובנוסף קבלה תאי שרותים מדרגות מעליץ וממ״מ.
אני מצרפת תמונות של תכנית קומה א וקרקע שיש לי כרגע, ועוד תכנית שעשיתי ובסוף עשיתי גם לפיה את המודל - למרות שאני כנראה אלך על האופציה הראשונה בלי הקיטומים בקירות. (במודל ניסיתי לעשות בין המבנים גשרים בצורת מנהרות שידגיש את הקונספט-מנהרת הזמן.)
דבר נוסף, בחזית איפה שממוקמת המעלית והמדרגות יש מדרחוב, ככה שזו אופציה טובה לשים שם את הבית קפה, מצד שני רציתי ליצור לו מקום שהוא יוכל להיות פתוח גם ללא תלות במבנה של הקבלה (שהוא המבנה שפונה למדרחוב)
את הספרייה וקולנוע שבפרוגרמה ובתוכניות (באמצע) ככל הנראה אשלב בחדרי תצוגה. בנוסף בחזית האחורית יש גן ילדים.
אשמח להערות/תוספות/רעיונות חדשים שאוכל ליישם כי אני קצת תקועה מבחינת התכנון ומהבחינה שאני לא יודעת אם הקונספט עובד ואולי להדגיש אותו יותר. על החדרי תצוגה והאווירה אני די סגורה, על כל השאר אני ממש אשמח לעצה איך לתכנן בצורה נכונה. תודה רבה!
אני דווקא אוהבת את התכנית עם הפינות הקטומות


לדעתי היא מעניינת יותר מהתכנית שבה חדרי התצוגה ריבועיים.
ובנוגע לתכנית עצמה- הרעיון הכללי של מבנה "מפורק" כשכל אלמנט בו מייצג אולם תצוגה אחר הוא טוב בעיני אבל יש כמה בעיות בולטות.
הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא אופן הכניסה לבניין. בכל מבנה ולא משנה מה גודלו, כניסה לא יכולה להיות מתוכננת כ"חור בקיר". אזור הכניסה צריך להיות מתוכנן באופן כזה שניתן יהיה לזהות אותו בקלות ככזה. ניתן לעשות זאת במגוון של אמצעים ודרכים, כגון: הבלטת אזור הכניסה מפני המבנה, תכנון אלמנט קירוי או שיקוע אזור הכניסה מפני חזית המבנה. למשל במוזיאון תל אביב לאמנות, בשני אגפיו, החדש והישן, אזור הכניסה שקוע מפני החזית ומקורה על ידי הקומה השנייה של המבנה. הדבר מבליט אותה ומהווה סימן ברור לכך שזה אכן אזור הכניסה (ר' תמונה מצורפת).
הדבר השני שאת צריכה לחשוב עליו במסגרת הפרוייקט הזה הוא אופן התנועה במבנה. בתכנון המוצע תנועת המבקרים במבנה המוזיאון היא מאוד מסורבלת, לא הגיונית ולא עומדת בתקנים.
במבנה שאת מתכננת מגיעים לקומת הקרקע, משם עולים לקומה ראשונה ומתחילים במסלול שעובר בין האולמות. אבל אם מישהו רוצה להגיע מהאולמות לקולנוע או לספריה הוא צריך לרדת לקומת הקרקע, לצאת מהבניין לעבור לבניין המרכזי ולעלות שוב במעלית לקומה הראשונה. במבנה כל כך קטן, שהאלמנטים שבו סמוכים זה לזה ברור שצריך להיות קשר בין מבואת הכניסה שבקומה הראשונה לספריה ולאולם הקולנוע.
אין צורך שהאולמות יהיו בני שני קומות כל אחד מאחר וזה מסרבל את אופן התנועה בכל אולם ואולם. אם מישהו נמצא באולם שנות ה-60 לדוגמא, ורוצה להתחפש הוא צריך לרדת לקומת הקרקע, להתחפש ואח"כ כדי להגיע לאולם שנות ה-70 הוא שוב צריך לעלות קומה ולהמשיך במסלול. ברור לך שכל מערכת התנועה הזו מאוד לא נוחה. נראה לי גם שהשטח שהקצת לכל אולם קטן מדי ואם תגדילי את שטחי האולמות לא תוכלי למקם את כולם באותה הקומה. אבל עדיין עדיף שחלק מהאולמות יהיו בקומת הקרקע וחלק בקומה הראשונה ובלבד שלא יהיה צורך לעלות ולרדת בין שתי קומות ש"מייצגות" כביכול את אותו עשור.
בשורה התחתונה- תנסי לפשט את מערכת התנועה במבנה ולהפוך אותה לברורה, יעילה וקלה יותר, תוך מחשבה גם על אופן החיבור בין המבנים ההיקפים והמבנה המרכזי שכרגע הוא מנותק מהם.
מלבד זאת לצערי כל אלמנט בפני עצמו שמצוי בבנין לא תוכנן כראוי- מבואת הכניסה, מיקום המעליות והמדרגות, חדרי השירותים הציבוריים, בית הקפה, הספרייה ובית הקולנוע. אין לי אפשרות לעבור איתך על כל דבר ודבר במסגרת הפורום ועליך לדבר על כך עם המנחים שלך שיסייעו לך להבין כיצד יש לתכנן נכון ולשלב בצורה טובה את האלמנטים הנ"ל במבנה.

 

AlonPe

New member
היי שחר,

מנהרת הזמן

אוקי אז ככה, הפרוגרמה שלי היא:
חדרי תצוגה לשנות ה60-90 נפרדים. מעל כל חדר תצוגה אני רוצה לעשות מן חדרי אווירה ששם תהיה את האופציה להתלבש בבגדים מהתקופה לשמוע מוזיקה שמאפיינת את התקופה. ושתהיה בחללים האלו ויטרינה שאנשים יוכלו לראאת ולקבל את האווירה צבחוץ. בית קפה - גם בסגנון וינטג׳
חדר קולנוע שיצפו בו בסרטים ישנים
ספרייה קטנה עם ספרים מפעם.
חנות וינטג׳
ובנוסף קבלה תאי שרותים מדרגות מעליץ וממ״מ.
אני מצרפת תמונות של תכנית קומה א וקרקע שיש לי כרגע, ועוד תכנית שעשיתי ובסוף עשיתי גם לפיה את המודל - למרות שאני כנראה אלך על האופציה הראשונה בלי הקיטומים בקירות. (במודל ניסיתי לעשות בין המבנים גשרים בצורת מנהרות שידגיש את הקונספט-מנהרת הזמן.)
דבר נוסף, בחזית איפה שממוקמת המעלית והמדרגות יש מדרחוב, ככה שזו אופציה טובה לשים שם את הבית קפה, מצד שני רציתי ליצור לו מקום שהוא יוכל להיות פתוח גם ללא תלות במבנה של הקבלה (שהוא המבנה שפונה למדרחוב)
את הספרייה וקולנוע שבפרוגרמה ובתוכניות (באמצע) ככל הנראה אשלב בחדרי תצוגה. בנוסף בחזית האחורית יש גן ילדים.
אשמח להערות/תוספות/רעיונות חדשים שאוכל ליישם כי אני קצת תקועה מבחינת התכנון ומהבחינה שאני לא יודעת אם הקונספט עובד ואולי להדגיש אותו יותר. על החדרי תצוגה והאווירה אני די סגורה, על כל השאר אני ממש אשמח לעצה איך לתכנן בצורה נכונה. תודה רבה!
היי שחר,
פספסתי את ההמשך של הדיון.
אם זה עדיין רלוונטי, זוהר, אולי תקפיצי את השרשור הזה

זו נראית לי יוזמה מבורכת! הייתי שמח אם עוד סטודנטים
היו באים ומציגים פה עבודות שלהם!.
 
הי אלון

היי שחר,
פספסתי את ההמשך של הדיון.
אם זה עדיין רלוונטי, זוהר, אולי תקפיצי את השרשור הזה

זו נראית לי יוזמה מבורכת! הייתי שמח אם עוד סטודנטים
היו באים ומציגים פה עבודות שלהם!.
הי אלון
בהמשך לבקשתך הקפצתי את השרשור ואתה מוזמן להביע את דעתך בקשר לפרוייקט של שחר
. אמנם עבר קצת זמן אבל עדיין אפשר יהיה להתייחס לעקרונות הביקורת ולישמם בפרוייקטים אחרים (ואולי אפילו בפרוייקט זה).
 
מנהרת הזמן

היי שחר,
פספסתי את ההמשך של הדיון.
אם זה עדיין רלוונטי, זוהר, אולי תקפיצי את השרשור הזה

זו נראית לי יוזמה מבורכת! הייתי שמח אם עוד סטודנטים
היו באים ומציגים פה עבודות שלהם!.
מנהרת הזמן

הי אלון,
אני אשמח לעדכן בהתפתחויות של הפרוייקט.
אז ככה, אני מצרפת את השרטוטים של התוכניות (קומת קרקע למטה), וחזית צפונית של המבנה.
החלק הקדמי של המבנה יש בו את הקבלה, ממ"מ, שרותים ובית קפה.
לאחר מכן ממשיכים לשני חדרי תצוגה של שנות ה60 ו70, ולאחר מכן מגיעים לחלל בצורה קצת שונה - זה חלל שחשבתי לעשות אותו חלל אינטראקטיבי - שיש שם משחקי מחשב של פעם שאפשר להתנסות, ומן אולם קולנוע קטן ולאחר מכן שרותים והמשך חדרי תצוגה (שגם אני מתלבטת איך להראות בתכנית את המיצגים שיש שם).
משם עולים לקומה א, ושם יש ארבעה חדרי אווירה לפי השנים - שמה זה אומר בעצם - יש שם תאי הלבשה שאפשר להתלבש בהתאם לאותה שנה, ומן עמדות עם אוזניות לשמוע מוזיקה מאותם שנים ובאופן כללי חלל שיותר נותן את האווירה של אותה שנה.
זה עד כה, מכאן... אני אשמח להמלצה לשיפור אם יש :) ובנוגע לכמה דברים שאני מתלבטת איך לעשות אותם: קודם כל החלל האחורי - אני רוצה לנסות להבדיל אותו יותר משאר המבנים באיזשהו אופן, שיראה שונה לגמרי אולי בצבעים או בחומר. ובאופן כללי אני חושבת איך לייחד כל חלל תצוגה ומאיזה חומרים יהיה המבנה.
בנוסף, להפריד באיזשהי צורה את מהחלק הקדמי את הממ"מ והשירותים ושאולי תהיה כניסה למסלול גם מהצד השני - אשמח לדעתך אם זה כדאי.
ודבר אחרון שקצת מפריע לי זה שבחלק האחורי אין איזשהי דרך לעבור אותו מבלי לעבור למשל בחלל של הקולנוע. אני רוצה ליצור איזשהו נתיב כזה, הבעיה היא שאני לא יכולה יותר להרחיב את השטח ממה שעשיתי - בזה אני מוגבלת. (רק כלפי פנים אני יכולה להשתמש - בעיקרון כרגע זה מן חצר פנימית שאוסיף שם כסאות שולחנות וכ'ו).
אשמח לכל עצה/דברים שאפשר לשפר...
תודה רבה!!
 
יש משהו קצת מבאס באופן בו תכננת את אולמות התצוגה

מנהרת הזמן

הי אלון,
אני אשמח לעדכן בהתפתחויות של הפרוייקט.
אז ככה, אני מצרפת את השרטוטים של התוכניות (קומת קרקע למטה), וחזית צפונית של המבנה.
החלק הקדמי של המבנה יש בו את הקבלה, ממ"מ, שרותים ובית קפה.
לאחר מכן ממשיכים לשני חדרי תצוגה של שנות ה60 ו70, ולאחר מכן מגיעים לחלל בצורה קצת שונה - זה חלל שחשבתי לעשות אותו חלל אינטראקטיבי - שיש שם משחקי מחשב של פעם שאפשר להתנסות, ומן אולם קולנוע קטן ולאחר מכן שרותים והמשך חדרי תצוגה (שגם אני מתלבטת איך להראות בתכנית את המיצגים שיש שם).
משם עולים לקומה א, ושם יש ארבעה חדרי אווירה לפי השנים - שמה זה אומר בעצם - יש שם תאי הלבשה שאפשר להתלבש בהתאם לאותה שנה, ומן עמדות עם אוזניות לשמוע מוזיקה מאותם שנים ובאופן כללי חלל שיותר נותן את האווירה של אותה שנה.
זה עד כה, מכאן... אני אשמח להמלצה לשיפור אם יש :) ובנוגע לכמה דברים שאני מתלבטת איך לעשות אותם: קודם כל החלל האחורי - אני רוצה לנסות להבדיל אותו יותר משאר המבנים באיזשהו אופן, שיראה שונה לגמרי אולי בצבעים או בחומר. ובאופן כללי אני חושבת איך לייחד כל חלל תצוגה ומאיזה חומרים יהיה המבנה.
בנוסף, להפריד באיזשהי צורה את מהחלק הקדמי את הממ"מ והשירותים ושאולי תהיה כניסה למסלול גם מהצד השני - אשמח לדעתך אם זה כדאי.
ודבר אחרון שקצת מפריע לי זה שבחלק האחורי אין איזשהי דרך לעבור אותו מבלי לעבור למשל בחלל של הקולנוע. אני רוצה ליצור איזשהו נתיב כזה, הבעיה היא שאני לא יכולה יותר להרחיב את השטח ממה שעשיתי - בזה אני מוגבלת. (רק כלפי פנים אני יכולה להשתמש - בעיקרון כרגע זה מן חצר פנימית שאוסיף שם כסאות שולחנות וכ'ו).
אשמח לכל עצה/דברים שאפשר לשפר...
תודה רבה!!
יש משהו קצת מבאס באופן בו תכננת את אולמות התצוגה
הי שחר
לדעתי ההפרדה המלאכותית שיצרת בחדרי התצוגה, שמבדילה בין המוצגים עצמם ובין האפשרות להתחפש בבגדי התקופה ולשמוע מוזיקה, פוגעת בחוויה הכוללת ובביקור במוזיאון. אם בכל אולם תצוגה היינו כמבקרים מקבלים את כל האלמנטים שמאפיינים תקופה מסוימת- מוצגים, מוזיקה ותלבושות אז החוויה היתה כוללת יותר ואולי אפילו היינו ממש יכולים להרגיש שאנחנו באמת "חוזרים בזמן".
טיפ קטן- אם יש משהו שלא עובד לך כמו שרצית בפרוייקט, סימן שהוא לא מתוכנן טוב וצריך לחשוב אחרת ולבדוק מה לא עובד ואיך לשלב אותו בפרוייקט בצורה שונה. אני מדברת על מה שכתבת בקשר לכך שאין דרך לעבור את החלק האחורי מבלי בחלל של הקולנוע. זה סימן שהתכנון לא טוב וצריך לחזור ולתכנן מחדש- לבדוק מה לא עובד ולתקן לפיכך. פונקציה כמו קולנוע צריכה להיות פונקציה סגורה וחשוכה שאין לה חיבור עם שום פונקציה אחרת בוודאי לא עם שרותים שכן כל מי שיוריד את המים בשירותים יפריע לצפיה בסרט.
כנ"ל הספריה שצריכה להיות פונקציה סגורה, מוארת יחסית, מנותקת מרעשים והפרעות סביבתיות. לכן לא ניתן לשים את פתח הכניסה לשירותים בדיוק מול עמדת הספרנית- איך זה יכול לעבוד בדיוק הסיטואציה הזו?
אלמנטים כמו חדרי שירותים צריכים להיות מתוכננים כמו קפסולה ש אין לה כל קשר עם מה שמקיף אותה, באופן כזה שהשימוש בה לא יצור הפרעות ורעשים כלפי פונקציות אחרות. גם מי שמשתמש בשירותים צריך להרגיש שהוא הגיע למקום אינטימי שלא חשוף למבטיהם של אנשים אחרים.
דווקא חלל משחקי המחשב יכול להיות פתוח לחללים אחרים ואולי אפילו אפשר לשלב משחקי מחשב באולמות התצוגה עצמם.
הממ"מ כמשרד לא גדול מספיק ועמדת העבודה לא ממוקמת בצורה נכונה בחלל שכן אין מעבר נוח בין השולחן ופינת החדר.
לסיכום- יש עדיין לא מעט עבודה אבל אל ייאוש. מדובר בפרוייקט לא קל שלמעשה צריך לא מעט ניסיון כדי להתמודד איתו בכבוד. אז שיהיה לך המון הצלחה בהמשך ונשמח לעדכונים
 
מנהרת הזמן

יש משהו קצת מבאס באופן בו תכננת את אולמות התצוגה
הי שחר
לדעתי ההפרדה המלאכותית שיצרת בחדרי התצוגה, שמבדילה בין המוצגים עצמם ובין האפשרות להתחפש בבגדי התקופה ולשמוע מוזיקה, פוגעת בחוויה הכוללת ובביקור במוזיאון. אם בכל אולם תצוגה היינו כמבקרים מקבלים את כל האלמנטים שמאפיינים תקופה מסוימת- מוצגים, מוזיקה ותלבושות אז החוויה היתה כוללת יותר ואולי אפילו היינו ממש יכולים להרגיש שאנחנו באמת "חוזרים בזמן".
טיפ קטן- אם יש משהו שלא עובד לך כמו שרצית בפרוייקט, סימן שהוא לא מתוכנן טוב וצריך לחשוב אחרת ולבדוק מה לא עובד ואיך לשלב אותו בפרוייקט בצורה שונה. אני מדברת על מה שכתבת בקשר לכך שאין דרך לעבור את החלק האחורי מבלי בחלל של הקולנוע. זה סימן שהתכנון לא טוב וצריך לחזור ולתכנן מחדש- לבדוק מה לא עובד ולתקן לפיכך. פונקציה כמו קולנוע צריכה להיות פונקציה סגורה וחשוכה שאין לה חיבור עם שום פונקציה אחרת בוודאי לא עם שרותים שכן כל מי שיוריד את המים בשירותים יפריע לצפיה בסרט.
כנ"ל הספריה שצריכה להיות פונקציה סגורה, מוארת יחסית, מנותקת מרעשים והפרעות סביבתיות. לכן לא ניתן לשים את פתח הכניסה לשירותים בדיוק מול עמדת הספרנית- איך זה יכול לעבוד בדיוק הסיטואציה הזו?
אלמנטים כמו חדרי שירותים צריכים להיות מתוכננים כמו קפסולה ש אין לה כל קשר עם מה שמקיף אותה, באופן כזה שהשימוש בה לא יצור הפרעות ורעשים כלפי פונקציות אחרות. גם מי שמשתמש בשירותים צריך להרגיש שהוא הגיע למקום אינטימי שלא חשוף למבטיהם של אנשים אחרים.
דווקא חלל משחקי המחשב יכול להיות פתוח לחללים אחרים ואולי אפילו אפשר לשלב משחקי מחשב באולמות התצוגה עצמם.
הממ"מ כמשרד לא גדול מספיק ועמדת העבודה לא ממוקמת בצורה נכונה בחלל שכן אין מעבר נוח בין השולחן ופינת החדר.
לסיכום- יש עדיין לא מעט עבודה אבל אל ייאוש. מדובר בפרוייקט לא קל שלמעשה צריך לא מעט ניסיון כדי להתמודד איתו בכבוד. אז שיהיה לך המון הצלחה בהמשך ונשמח לעדכונים
מנהרת הזמן
קודם כל תודה רבה, אני אנסה ליישם את מה שאמרת, רק העניין עם ההפרדה של התצוגה למוזיקה ולתלבושות זה ליצור שני חללים שונים אחד מעל השני שיותר שקט ודורש פחות פעילות מצד המבקר, לחלל השני שהוא יותר רועש ופעיל, אני אנסה לחשוב אולי כן על דרך כלשהי לחבר ביניהם הבעיה היא שאני מאוד מוגבלת מבחינת השטח אז אני לא יכולה להרחיב אותם יותר מזה שזה גם קצת קשה לתכנן בצורה טובה יותר...
ומה שאני בעיקר תקועה איתו זה מאיזה חומרים המבנה יהיה בנוי - אולי אפילו מחומרים שונים או צבעים שונים? (לכל חדר תצוגה אפילו). ואיך לקשר כל תקופה לחומר או לצבע מסויים אפילו לצורה שונה של כל חלל.

תודה רבה :)
 

AlonPe

New member
מודל רעיוני -

מנהרת הזמן

הי אלון,
אני אשמח לעדכן בהתפתחויות של הפרוייקט.
אז ככה, אני מצרפת את השרטוטים של התוכניות (קומת קרקע למטה), וחזית צפונית של המבנה.
החלק הקדמי של המבנה יש בו את הקבלה, ממ"מ, שרותים ובית קפה.
לאחר מכן ממשיכים לשני חדרי תצוגה של שנות ה60 ו70, ולאחר מכן מגיעים לחלל בצורה קצת שונה - זה חלל שחשבתי לעשות אותו חלל אינטראקטיבי - שיש שם משחקי מחשב של פעם שאפשר להתנסות, ומן אולם קולנוע קטן ולאחר מכן שרותים והמשך חדרי תצוגה (שגם אני מתלבטת איך להראות בתכנית את המיצגים שיש שם).
משם עולים לקומה א, ושם יש ארבעה חדרי אווירה לפי השנים - שמה זה אומר בעצם - יש שם תאי הלבשה שאפשר להתלבש בהתאם לאותה שנה, ומן עמדות עם אוזניות לשמוע מוזיקה מאותם שנים ובאופן כללי חלל שיותר נותן את האווירה של אותה שנה.
זה עד כה, מכאן... אני אשמח להמלצה לשיפור אם יש :) ובנוגע לכמה דברים שאני מתלבטת איך לעשות אותם: קודם כל החלל האחורי - אני רוצה לנסות להבדיל אותו יותר משאר המבנים באיזשהו אופן, שיראה שונה לגמרי אולי בצבעים או בחומר. ובאופן כללי אני חושבת איך לייחד כל חלל תצוגה ומאיזה חומרים יהיה המבנה.
בנוסף, להפריד באיזשהי צורה את מהחלק הקדמי את הממ"מ והשירותים ושאולי תהיה כניסה למסלול גם מהצד השני - אשמח לדעתך אם זה כדאי.
ודבר אחרון שקצת מפריע לי זה שבחלק האחורי אין איזשהי דרך לעבור אותו מבלי לעבור למשל בחלל של הקולנוע. אני רוצה ליצור איזשהו נתיב כזה, הבעיה היא שאני לא יכולה יותר להרחיב את השטח ממה שעשיתי - בזה אני מוגבלת. (רק כלפי פנים אני יכולה להשתמש - בעיקרון כרגע זה מן חצר פנימית שאוסיף שם כסאות שולחנות וכ'ו).
אשמח לכל עצה/דברים שאפשר לשפר...
תודה רבה!!
מודל רעיוני -
חוזר רגע לתחילת השרשור הזה.
איפה המודל הרעיוני? כלומר - גם מה עשית שם בסוף?
ובעיקר - האם לקחת ממנו משהו, האם משהו ממנו נמצא בתכניות המתקדמות?
יש פה אלמנטים כביכול מתקדמים מאוד - כמו הממ"מ והמדרגות שכאילו מתוכננים לפרטי פרטים, אבל הם בעצם קופי-פייסט, כאשר הבסיס הרעיוני של המבנה הזה, רעוע מאוד.
אולי זה היה חלק מהדרישות מכם בפרויקט הזה - בעיני זה מיותר להכעיס. מה איכפת אם הממ"מ תקני, אם יש בו חלון הדף?!
הרבה לפני שאת ממספרת את המדרגות, תחשבי על מערכת התנועה בתוך המבנה. מדרגות, בעיקר במבנה ציבורי, במבנה כזה, הן הרבה יותר מאשר אלמנט טכני שלוקח אנשים למעלה או למטה!.
התנועה פה במבנה לגמרי לא ברורה. והתנועה פה היא אחד האלמנטים הכי חשובים. הרי כל הרעיון - בחיה הזו - "מוזיאון" זה התנועה, הטיול, המסלול שהמבקר עובר. האם זה מסלול מותווה ומתוכנן מראש, או מסלול שיטוט, ספונטני?
מה הקשר בין האלמנטים? אם הבנתי נכון יש למטה - חדרי תצוגה. ומעל כל אחד חדר אווירה תואם - אם נגיד חדר התצוגה הראשון הוא של שנות ה-60, מעליו יש חדר אווירה של שנות ה-60. (הבנתי נכון?) אלא ש- אם התנועה היא כזו שעוברים קודם דרך חדרי התצוגה, ואז עולים לקומה השנייה - הקשר הזה ניתק! הקשר הוא לינארי - הולכים במסלול - פונים ימינה שמאלה, עולים, יורדים, אבל עוברים את החדרים אחד, אחד, ואין קשר בין חדר תצוגה מסוים לחדר האוויר שבו! - אולי צריך להיות מעבר בתוך כל "קוביה" כזו - לקומה מעל, מעין גלריה - רואים את התצוגה - ואז עולים למעלה לחדר אווירה (אולי המדרגות נחבאות, צריך לחפש אותן, או למצוא במקרה....) ואז זו שאלה - האם נכנסים לחדר תצוגה - עולים למעלה לחדר אווירה, האם בשביל להמשיך חייבים לרדת חזרה למטה וללכת לחדר הבא? או שאפשר לעבור למעלה בין החדרים? אולי דווקא מחדר אווירה עליון אחד, עוברים למעלה לחדר תצוגה הבא, שחדר האווירה שלו נמצא למטה? וכו' וכו'...

עד כמה שזכור לי הפרויקט הזה לא נמצא באוויר (זו לא שאלה סרקסטית - פרויקט סטודנטיאלי בהחלט יכול להיות "באוויר" נטול קונטקסט קונקרטי, אבל זכור לי שזה לא המקרה) זה נמצא במגרש מסוים במקום מסוים - נכון?
אם ככה - קודם כל, לפני הכול, הייתי רוצה לראות את הקונטקסט בתכניות. כמו שאנחנו כאן מעירים לאנשים שמעלים תכניות של הבתים שלהם - איפה הסביבה? מה יש מסביב? מה כיווני האוויר? למה אין חץ צפון בתכנית?! וכן הלאה. אלו לא רק הערות טכניות. בניין נמצא בתוך קונטקסט. בניין צומח ונוצר מתוך הקונטקסט שלו.
אוקיי אז - מה מוזיאון כזה שנמצא בתוך מקום מסוים, מקבל מהסביבה שלו... אני זוכר שכתבת משהו על מדרחוב וגן ילדים... מה הוא נותן לסביבה שלו. איך הוא מתקשר עם הסביבה שלו?
האם הוא מפנה לרחוב דלת נעולה? מחוץ לשעות הפעילות זו חזית אטומה? האם אנשים שעוברים ברחוב, שלא שילמו כרטיס, לא מקבלים שומדבר?
יש פה כמה פונקציות, מעבר למוזיאון עצמו, שיש להן פוטנציאל "קהילתי" גבוהה מאוד - קודם כל, כמובן, בית הקפה. אולי הוא נמצא בתוך איזשהו חלל או מרחב שחלקו בחוץ ברחוב, וחלקו בפנים, נגיד בחצר הפנימית, ומאפשר הצצה חלקית לתוך חדרי התצוגה (למשל)
הספרייה הקולנוע - אם מדברים על קולנוע וינטאז', הדבר הראשון שעולה לי לראש זה הסרט - סינמה פרדיסו
תארי לך שבלילות הקיץ עושים הקרנות סרטים בחצר הפנימית, או שאולי בחזית המוזיאון לרחוב, יש איזו רחבה קטנה, ועושים הקרנות סרטים על חזית המבנה....
או ש- הספרייה - יכולה לפעול במנותק מהפעילות של המוזיאון, ואנשים או ילדים, יכולים לעבור, נגיד - בחצר הפנימית (ושוב - לחטוף הצצות לחללי התצוגה) וללכת להחליף ספרים....
 
גם אלון מדבר על בעייתיות בחווית המשתמש ובמערך התנועה

מודל רעיוני -
חוזר רגע לתחילת השרשור הזה.
איפה המודל הרעיוני? כלומר - גם מה עשית שם בסוף?
ובעיקר - האם לקחת ממנו משהו, האם משהו ממנו נמצא בתכניות המתקדמות?
יש פה אלמנטים כביכול מתקדמים מאוד - כמו הממ"מ והמדרגות שכאילו מתוכננים לפרטי פרטים, אבל הם בעצם קופי-פייסט, כאשר הבסיס הרעיוני של המבנה הזה, רעוע מאוד.
אולי זה היה חלק מהדרישות מכם בפרויקט הזה - בעיני זה מיותר להכעיס. מה איכפת אם הממ"מ תקני, אם יש בו חלון הדף?!
הרבה לפני שאת ממספרת את המדרגות, תחשבי על מערכת התנועה בתוך המבנה. מדרגות, בעיקר במבנה ציבורי, במבנה כזה, הן הרבה יותר מאשר אלמנט טכני שלוקח אנשים למעלה או למטה!.
התנועה פה במבנה לגמרי לא ברורה. והתנועה פה היא אחד האלמנטים הכי חשובים. הרי כל הרעיון - בחיה הזו - "מוזיאון" זה התנועה, הטיול, המסלול שהמבקר עובר. האם זה מסלול מותווה ומתוכנן מראש, או מסלול שיטוט, ספונטני?
מה הקשר בין האלמנטים? אם הבנתי נכון יש למטה - חדרי תצוגה. ומעל כל אחד חדר אווירה תואם - אם נגיד חדר התצוגה הראשון הוא של שנות ה-60, מעליו יש חדר אווירה של שנות ה-60. (הבנתי נכון?) אלא ש- אם התנועה היא כזו שעוברים קודם דרך חדרי התצוגה, ואז עולים לקומה השנייה - הקשר הזה ניתק! הקשר הוא לינארי - הולכים במסלול - פונים ימינה שמאלה, עולים, יורדים, אבל עוברים את החדרים אחד, אחד, ואין קשר בין חדר תצוגה מסוים לחדר האוויר שבו! - אולי צריך להיות מעבר בתוך כל "קוביה" כזו - לקומה מעל, מעין גלריה - רואים את התצוגה - ואז עולים למעלה לחדר אווירה (אולי המדרגות נחבאות, צריך לחפש אותן, או למצוא במקרה....) ואז זו שאלה - האם נכנסים לחדר תצוגה - עולים למעלה לחדר אווירה, האם בשביל להמשיך חייבים לרדת חזרה למטה וללכת לחדר הבא? או שאפשר לעבור למעלה בין החדרים? אולי דווקא מחדר אווירה עליון אחד, עוברים למעלה לחדר תצוגה הבא, שחדר האווירה שלו נמצא למטה? וכו' וכו'...

עד כמה שזכור לי הפרויקט הזה לא נמצא באוויר (זו לא שאלה סרקסטית - פרויקט סטודנטיאלי בהחלט יכול להיות "באוויר" נטול קונטקסט קונקרטי, אבל זכור לי שזה לא המקרה) זה נמצא במגרש מסוים במקום מסוים - נכון?
אם ככה - קודם כל, לפני הכול, הייתי רוצה לראות את הקונטקסט בתכניות. כמו שאנחנו כאן מעירים לאנשים שמעלים תכניות של הבתים שלהם - איפה הסביבה? מה יש מסביב? מה כיווני האוויר? למה אין חץ צפון בתכנית?! וכן הלאה. אלו לא רק הערות טכניות. בניין נמצא בתוך קונטקסט. בניין צומח ונוצר מתוך הקונטקסט שלו.
אוקיי אז - מה מוזיאון כזה שנמצא בתוך מקום מסוים, מקבל מהסביבה שלו... אני זוכר שכתבת משהו על מדרחוב וגן ילדים... מה הוא נותן לסביבה שלו. איך הוא מתקשר עם הסביבה שלו?
האם הוא מפנה לרחוב דלת נעולה? מחוץ לשעות הפעילות זו חזית אטומה? האם אנשים שעוברים ברחוב, שלא שילמו כרטיס, לא מקבלים שומדבר?
יש פה כמה פונקציות, מעבר למוזיאון עצמו, שיש להן פוטנציאל "קהילתי" גבוהה מאוד - קודם כל, כמובן, בית הקפה. אולי הוא נמצא בתוך איזשהו חלל או מרחב שחלקו בחוץ ברחוב, וחלקו בפנים, נגיד בחצר הפנימית, ומאפשר הצצה חלקית לתוך חדרי התצוגה (למשל)
הספרייה הקולנוע - אם מדברים על קולנוע וינטאז', הדבר הראשון שעולה לי לראש זה הסרט - סינמה פרדיסו
תארי לך שבלילות הקיץ עושים הקרנות סרטים בחצר הפנימית, או שאולי בחזית המוזיאון לרחוב, יש איזו רחבה קטנה, ועושים הקרנות סרטים על חזית המבנה....
או ש- הספרייה - יכולה לפעול במנותק מהפעילות של המוזיאון, ואנשים או ילדים, יכולים לעבור, נגיד - בחצר הפנימית (ושוב - לחטוף הצצות לחללי התצוגה) וללכת להחליף ספרים....
גם אלון מדבר על בעייתיות בחווית המשתמש ובמערך התנועה
הי שחר יקרה,
כמו שאת רואה גם אלון העלה את שאלת חווית המבקר ומערכת התנועה במבנה כאחת החולשות הנוכחיות בפרוייקט. הדברים האלו עדיין לא פתורים וכדי לפתור אותם את צריכה לעשות שינוי חשיבתי באופן בו את תופסת ומפרשת את הפרוייקט. ברגע שהדברים העקרוניים הללו יפתרו הכל יזרום לך הרבה יותר בקלות.
אגב, לדעתי אל תנסי להתתמודד בפרוייקט הזה עם האתגר של צורניות שונה לכל חלל (אתגר מורכב מאוד)- להפך! תעניקי זהות חיצונית זהה לכל חדרי התצוגה כאשר ההבדלים בינהם יבואו לידי ביטוי בעיצוב הפנימי של כל אולם ואולם בהתאם לתקופה המוצגת בו. אבל כרגע תתמקדי בשאלות שהעלנו בדגש על החוויה שעובר המבקר בבואו למוזיאון. למשל, מדוע את חושבת שצריך להפריד את הפעילות במוזיאון לפעילויות "שקטות" ו"רועשות"? מדוע צריך שקט במוזיאון שמטרתו להמחיש תקופה מהעבר? האם אנשים צריכים להתרכז בו? (זו הרי לא ספרייה)...
תנסי ממש לדמיין את עצמך צועדת במוזיאון וחווה את הדברים שאת מדברת עליהם ותראי איפה את יכולה לשפר, איפה את יכולה לגרום לביקור בו להיות מהנה יותר ואולי אפילו בלתי נשכח...
 
אענה לשניכם כאן :)

גם אלון מדבר על בעייתיות בחווית המשתמש ובמערך התנועה
הי שחר יקרה,
כמו שאת רואה גם אלון העלה את שאלת חווית המבקר ומערכת התנועה במבנה כאחת החולשות הנוכחיות בפרוייקט. הדברים האלו עדיין לא פתורים וכדי לפתור אותם את צריכה לעשות שינוי חשיבתי באופן בו את תופסת ומפרשת את הפרוייקט. ברגע שהדברים העקרוניים הללו יפתרו הכל יזרום לך הרבה יותר בקלות.
אגב, לדעתי אל תנסי להתתמודד בפרוייקט הזה עם האתגר של צורניות שונה לכל חלל (אתגר מורכב מאוד)- להפך! תעניקי זהות חיצונית זהה לכל חדרי התצוגה כאשר ההבדלים בינהם יבואו לידי ביטוי בעיצוב הפנימי של כל אולם ואולם בהתאם לתקופה המוצגת בו. אבל כרגע תתמקדי בשאלות שהעלנו בדגש על החוויה שעובר המבקר בבואו למוזיאון. למשל, מדוע את חושבת שצריך להפריד את הפעילות במוזיאון לפעילויות "שקטות" ו"רועשות"? מדוע צריך שקט במוזיאון שמטרתו להמחיש תקופה מהעבר? האם אנשים צריכים להתרכז בו? (זו הרי לא ספרייה)...
תנסי ממש לדמיין את עצמך צועדת במוזיאון וחווה את הדברים שאת מדברת עליהם ותראי איפה את יכולה לשפר, איפה את יכולה לגרום לביקור בו להיות מהנה יותר ואולי אפילו בלתי נשכח...
אענה לשניכם כאן :)
אוקי אז בקשר למערכת התנועה במבנה, אני הייתי רוצה להעביר איזשהי תנועה מעגלית - שזה צמח מההתחלה מתוך המחשבה על זמן כתנועה מחזורית וכשהם מתחילים בחדר תצוגה הראשון עד שמגיעים לחדר אווירה בצד ימין למטה בקומה העליונה. אני לא יודעת אם זאת הדרך הנכונה להראות את זה אבל אני אחשוב על איך אפשר להראות את זה בצורה טובה יותר.
בנוגע למה שאלון אמר לחיבור בין החללי אווירה לתצוגה, למשל במדרגות מכל חדר תצוגה זה יוצר לי הרבה גרמי מדרגות וגם לצערי אין לי כל כך מקום לזה זה משהו שניסיתי לעשות.
ואני עדיין מתלבטת אם לחבר כמו שאת אומרת בין החללים האלו או עדיין שיהיו בהם דברים שונים באיזשהו אופן, לאו דווקא כמו שהצגתי את זה כאן. (תלבושות ומוזיקה לתצוגה).

תודה לכם :)
 

AlonPe

New member
את פרקטית מדי!!


אענה לשניכם כאן :)
אוקי אז בקשר למערכת התנועה במבנה, אני הייתי רוצה להעביר איזשהי תנועה מעגלית - שזה צמח מההתחלה מתוך המחשבה על זמן כתנועה מחזורית וכשהם מתחילים בחדר תצוגה הראשון עד שמגיעים לחדר אווירה בצד ימין למטה בקומה העליונה. אני לא יודעת אם זאת הדרך הנכונה להראות את זה אבל אני אחשוב על איך אפשר להראות את זה בצורה טובה יותר.
בנוגע למה שאלון אמר לחיבור בין החללי אווירה לתצוגה, למשל במדרגות מכל חדר תצוגה זה יוצר לי הרבה גרמי מדרגות וגם לצערי אין לי כל כך מקום לזה זה משהו שניסיתי לעשות.
ואני עדיין מתלבטת אם לחבר כמו שאת אומרת בין החללים האלו או עדיין שיהיו בהם דברים שונים באיזשהו אופן, לאו דווקא כמו שהצגתי את זה כאן. (תלבושות ומוזיקה לתצוגה).

תודה לכם :)
את פרקטית מדי!!

יכול להיות שזה נובע מהמסגרת שבה את לומדת, ומהדרישות מכם, בכולופן, תני למרצים, למנחים שלך - להוריד אותך לאדמה, אל תעשי את זה בעצמך לעצמך!.

למה כמות גרמי המדרגות כל כך מטריד אותך? יש לך מגבלות תקציביות? יזם/קבלן יושב לך על הראש?

אין לי כוח עכשיו להרחיב, או יותר נכון להעמיק ולחפור, אציין רק שלוש נקודות, רק אניח את זה כאן:

1. מי אמר שהזמן הוא מחזורי? בעיני הזמן הוא דווקא לינארי. מה שכן - את עוסקת כאן גם או אפילו בעיקר ב- זיכרון!. המבקר לא באמת נע בזמן משנות ה-60 או מה שזה לא יהיה אל ימנו (או אולי לעתיד?) אלא זו מעין רטרוספקטיבה - תצוגה, זיכרון. התנועה של הזיכרון היא... לא ליניארית אבל גם לא מחזורית.

ועכשיו רק אניח פה שתי אסוציאציות שלי, בלי להרחיב:
2. מכירה את "תמונות תערוכה" של מוזורסקי?
אתן לויקיפדיה להרחיב במקומי.
3. והדבר האחרון: פארק דה לה וילט בפאריז, ומבני ה-"פולי'ז"
 
אתה צודק...

את פרקטית מדי!!

יכול להיות שזה נובע מהמסגרת שבה את לומדת, ומהדרישות מכם, בכולופן, תני למרצים, למנחים שלך - להוריד אותך לאדמה, אל תעשי את זה בעצמך לעצמך!.

למה כמות גרמי המדרגות כל כך מטריד אותך? יש לך מגבלות תקציביות? יזם/קבלן יושב לך על הראש?

אין לי כוח עכשיו להרחיב, או יותר נכון להעמיק ולחפור, אציין רק שלוש נקודות, רק אניח את זה כאן:

1. מי אמר שהזמן הוא מחזורי? בעיני הזמן הוא דווקא לינארי. מה שכן - את עוסקת כאן גם או אפילו בעיקר ב- זיכרון!. המבקר לא באמת נע בזמן משנות ה-60 או מה שזה לא יהיה אל ימנו (או אולי לעתיד?) אלא זו מעין רטרוספקטיבה - תצוגה, זיכרון. התנועה של הזיכרון היא... לא ליניארית אבל גם לא מחזורית.

ועכשיו רק אניח פה שתי אסוציאציות שלי, בלי להרחיב:
2. מכירה את "תמונות תערוכה" של מוזורסקי?
אתן לויקיפדיה להרחיב במקומי.
3. והדבר האחרון: פארק דה לה וילט בפאריז, ומבני ה-"פולי'ז"
אתה צודק...
בעיקרון רציתי להיצמד לקונספט ולקחת את הקטע של מה שכתבתי על זמן לתנועה מעגלית... אבל גם מה שאתה אומר נכון וזו גם נקודה למחשבה.
ובקשר למה שכתבת קודם על חלון בממ"ד ותקנים אז בסמסטר הזה נורא מקפידים איתנו על כל דבר ושיהיה חלון תקני בממ"ד ושכל בלוק יהיה תואם למה שאנחנו רוצים להעביר.. ובמיוחד לגבי תקנים של ממ"מ ונגישות...

בכל מקרה אחשוב על מה שאמרת על הזמן ואנסה לקחת את זה לפרוייקט שלי.. נראה לי שבסופו של דבר אעשה שם מעברים שיובילו בין החדרי תצוגה/אווירה עם גשרים באמצע כדי שיהיו יותר אופציות למבקר לבחור באיזה חדרי תצוגה/אווירה לעבור ולא רק לפי סדר השנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה