חוות דעת על סקיצה

duda21

New member
חוות דעת על סקיצה

שלום לכולם,

מעלה סקיצה של קומת קרקע+ 2 יחידות דיור בקומה ראשונה, אשמח להערות.

קצת רקע - מגרש של כ440 מ"ר, סוף יישוב
זוג +5 ילדים, מעוניינים לגור במפלס אחד, הקומה הנוספת מיועדת ל2 יחידות דיור קטנות.
בקומת קרקע רצינו 3 חדרי שינה ויחידת הורים, במסדרון מצופה להיות ארון +פינת עבודה ליד החלון. הסלון מופנה לצפון (שם אין שכנים), פינת האוכל מיועדת לשימוש רק בסופי שבוע, במטבח כנראה לא יהיה אי אלא שולחן רגיל גדול.
ביחידות דיור - רצינו שיהיו קטנות עם 2 חדרי שינה או חדר וחצי לפחות, זה גודל שמאוד מבוקש באיזור בו אנחנו גרים.

יש כמה דברים שהייתי שמחה לקבל את התייחסותכם:
בקומת כניסה:
1. קו האלכסון שיש בממד - האם "ליישר" את הממד ולאבד שטח? מצד שני זה מפריע לי שיש קו אלכסון בתוך החדר.
2. במטבח - האם כדאי לפצל ל2 חלונות או לחלון אחד גדול? האם לעשות חלונות כיס או בכלל סוג של חלון אחר?
3. מיקום שירותי האורחים - קצת מפריע לי, שכן הוא ישמש בעיקר את בני הבית באופן יומיומי, אבל כל העמדה אחרת פגעה במשהו אחר שרצינו, כך שהשארנו בסוף את שירותי ה"אורחים" בכניסה. נשמח אם מישהו יכול לראות פתרון יותר יצירתי...
4. נישות למקלחת ילדים - האם מעמיסות על המראה? לוותר?
ביחידות דיור:
1. מפריע לי הלוליינות שצריך לעשות ליחידה המערבית, לא יודעת איך יעלו רהיטים ככה... (מיטה זוגית, ספה). המתכננת אומרת שיש מספיק מרחב שם ומקסימום מעלים מהמרפסת, והיא רצתה שנקודות האינסטלציה יהיו צמודות כדי לחסוך בעלויות (ולכן המטבחים של היחידות היכן שתוכננו).
2. בנוסף, מה דעתכם על המבואה לחדר שינה ליד המטבח ביחידה המזרחית? קצת מפריע לי בעין שהדלת נפתחת באלכסון, המתכננת חושבת שזה יוצר מרחב יותר גדול.

אשמח להתייחסותכם לנקודות הנ"ל ובכלל.
תודה!
 
יש משהו קצת חסר "נשמה" בתכנון הנוכחי

שלום לך

כרגע מהתבוננות בתכניות, יש משהו קצת טכני וקר בתכנון, בעיקר של היחידות בקומה העליונה.
בדרך כלל אנחנו אומרים לאנשים שהם מתכננים בתים גדולים מדי. הפעם נראה לי שעדיף להגדיל מעט את תכסית קומת הקרקע, בעיקר לאור העובדה שאתם 7 נפשות בבית בן חמישה חדרים. לכן כדאי לדעתי להגדיל את המטבח ולהאריך אותו עד קו הבנין (נראה לי שמדובר בהארכה של כ-40 ס"מ). כרגע הסלון והמטבח כמעט נוגעים זה בזה ולדעתי כדאי שיהיה בניהם קצת רווח. אני גם הייתי מגדילה מעט את חלל הסלון-מטבח לכיוון צפון. מרגיש לי סלון קצת קטן למשפחה כמו שלכם.
אזור החדרים גם הוא מתוכנן בצורה טובה למדי. לא הבנתי באמת מדוע קיר הממ"ד אלכסוני? כמו כן הייתי מוסיפה לשטח מקלחת ההורים את המגרעת הקטנטונת שהופחתה משטחה (שגודלה 1.50/0.5). מדוע שלא תהיה לכם מקלחת מעט גדולה ומרווחת יותר?
מה שמתוכנן באמת בצורה לא טובה זה כל אזור מבואת הכניסה, פינת האוכל, שרותי האורחים והמדרגות העולות לקומה העליונה.
אני אתייחס לכך בהמשך...
 

duda21

New member
תודה על התייחסותך, באמת עדיין לא סגור

כל העניין של הכניסה.
מכיוון שרוב הסיכויים שנוותר על פינת האוכל (היא תהיה במטבח , כפי שרשמתי, אנו לא עושים אי), כנראה נעשה שם פינת משפחה. האם זה משנה לטובה את האיזור או...?
בכל מקרה מחכה להתייחסותך לגבי איזור הכניסה.
תודה זוהר!
 
המשך חוות הדעת על הסקיצה

במידה ותוותרו על פינת האוכל ותמקמו אותה במטבח זה יהיה מצוין.
כל התכנון של שירותי האורחים בכניסה עם החלון שפונה ישירות לרחבת הכניסה, הכיור שחשוף לעיני כל מי שנכנס ודלת השירותים שניתן לראות מכל פינה בסלון- גרוע מאוד. גם התכנון של המדרגות כחלל צר שרוחבו מטר לפני טיח- בעייתי מאוד.
הייתי מתכננת מחדש גם את היחידות העליונות ובראש ובראשונה מבטלת את הכניסה דרך המרפסת- מה זה?
אגב, הטענה של המתכננת שלכם שמיקום המטבחים זה עם הגב לזה חוסך בעלויות זה בטל בשישים. מה שחוסך יותר אם כבר זה מיקום האסלות של קומת הקרקע והקומה העליונה זו מעל זו, או מיקום האסלות בשני חדרי המקלחת זו עם הגב לזו. אז לא די שלא ביצעה כך אלא אפילו מיקמה את חדרי הרחצה כך שהם פונים לחצר האחורית היקרה לכם. מה ההיגיון בכך? תשבו בגינה ותשמעו את השכן מתקלח? לא לעניין.
ההמלצה שלי היא ליישר את קיר הממ"ד למקם את שתי היחידות כך שהמרפסות שלהן יפנו גם כן לכיוון צפון, ותקבלו ככה מעין טרסה ירוקה שתשקיף על הגינה שלכם.
את חדר המדרגות הייתי משתדלת לתכנן כחלל מלבני ולא בצורת "ר" כך שגם יהיה פתוח יותר ויהיה נוח יותר לעלות בו.
במקרה שלכם קשה לרדת ממש לתכנון פרטני לכן הייתי מציעה שתבדקי עם המתכננת מה באפשרותה לעשות כדי לשפר הן את העליה ליחידות הדיור העליונות והן את הכניסה ליחידות (כך שמבואת הכניסה תהיה יותר מרווחת וגם שהכניסה ליחידה לא תעבור דרך מרפסת).
בקשר לנישות ששאלת לגביהן- אופן העיצוב שלהן הוא עניין של טעם. לדעתי עדיף שהן יהיו שוות בגודלן, והייתי מגדילה את הנישה שמצד שמאל של דלת המקלחת כך שתהיה זהה לנישה הימנית.
בקשר לחלון המטבח- בעיני יפה מאוד חלון גדול ורחב וחלון כיס הוא מצוין רק שצריך לזכור שחלונות כיס מבודדים פחות מבחינה טרמית ואקוסטית. עניין אחר שצריך להערך אליו הוא שאם אתם רוצים לתלות ארונות עליונים במטבח ליד החלון יש לוודא שהקיר הפנימי שמרכיב את כיס החלון יהיה עבה מספיק בשביל שאפשר יהיה לתלות עליו את הארונות שלשם תלייתם משתמשים בברגים ארוכים וגדולים.
 

duda21

New member
תודה זוהר על התשובה המפורטת וגמר חתימה טובה!

 
למעלה