כמה התלבטויות

gimmel1

New member
כמה התלבטויות

שלום לכולם,
אנו לקראת סוף התהליך של גיבוש החלטה באיזה אדריכל/ית לבחור. ההחלטה תושפע גם משיטת הבניה: קונבנציונלית מול מתקדמת. השאלות/התלבטויות יובאו בצורה מסודרת בהמשך. המגרש שלנו חייב להיבנות כחלק מ-דו. מידות: 12.5 על 22. קווי בנין דרום ומזרח- 4 מטר, מערב - 3 מטר. צירפתי סקיצה ראשונית להתרשמות בלבד. כמובן שתוכנית האדריכל/ית תהיה מפורטת עם התייחסות לחניה, וכו'.
1. מה דעתכם על החלוקה שעשינו ציבורי/פרטי?
2. תקציבנו מאפשר רק 120 מ"ר (ואנחנו גם רק 3 נפשות) , ולמרות שטח המגרש הקטן (275 מ"ר) נאמר לנו שבנייה ב-2 קומות תייקר בצורה משמעותית כאשר מדובר רק ב-120 מ"ר, ולכן כנראה נבחר בקומה אחת. התייחסותכם?
3. מה דעתכם על בניה עם שלד פלדה?

תודה לכם ושנה טובה
 
דעתי

שלום וקודם כל בהצלחה.
אני גם בונה כמוך (ולא איש מקצוע).

1. אני בעד חלוקה כזו וגם כך אנו מתכננים, אבל אני לא בטוח שזה נכון לבית כזה קטן. צורת H פחות יעילה בניצול שטחים (בגלל מעברים).
האמת שגם אנחנו מנסים לצמצם שטח ובל זאת מתקדמים עם צורה זו (בחירה שלנו).
בכל מקרה, וזו כנראה התשובה שתקבל מרוב המגיבים (ודי בצדק) - תן לאדריכל לעשות את עבודתו.
אתם צריכים לחשוב על הפרוגרמה ( תוכל לחפש ברשת דוגמאות) - מה חשוב לכם יותר ומה פחות, ולתת לאדריכל לפתור את הבעיה.

2. אשאיר לאנשי המקצוע את הצד הכספי (בגדול הגישה היא ששתי קומות לא ייקרו ואולי אף יחסכו - פחות קידוחים, רצפה/תקרה משותפת)
אך שיקול נוסף חשוב - ניצול השטח: מצד אחד, בניה בשתי קומות מחייבת שטח לא מבוטל לטובת מדרגות, מצד שני, איזו גינה תשאר אם תבנה 120 מ"ר על 275 מ"ר?
אגב, איך חישבתם שתקציבם מספיק רק ל-120 מ"ר? קיבלתם הערכה מקצועית? שווה בדיקה...

3. בגדול אין פה חיבה יתירה לשיטת שלד הפלדה...אני שוקל זאת בחיוב רב.
קחו בחשבון שזה לא צפוי להוזיל עלויות (אבל כן לחסוך קצת זמן ולספק בית איכותי יותר). חשוב לבחור אדריכל שבנה כך או מוכן להתנסות ברצינות.

בהצלחה
 

gimmel1

New member
הבהרות

תודה בובי הבנאי 1 על תשובתך ובהצלחה גם לך.
כמובן שאין לנו כוונה או זמן לעשות את עבודתו של האדריכל, אבל מכיוון שזה הפרוייקט הכי גדול בחיינו כדאי שנהיה מעורבים בשלב הקריטי שזה שלה התכנון. בחודש האחרון התעמקתי בפורום והתוודעתי להערות המאירות של זוהר, גלמיש1 ומיכל, כמו גם, גולשים איכפתיים כמוך ולכן היה חשוב לי לחלוק את הלבטים עמכם.

לגופו של עניין, הצעת ה-H הגיעה מאדריכל כדי לתת מענה לבעיית אור,פרטיות, ואוויר, שכן ב-דו חובה שלפחות 51% מהקיר יהיה על הגדר ועיוור/אטום.

לגבי התקציב, הנושא נבדק בקפידה עם קבלנים, אדריכלים, ובנקים, וריאלית זה מה שנוכל לבנות.

לגבי שלד הפלדה, כמוך.

שוב תודה על תגובתך.
 

גלמיש1

New member
רק שיש הבדל בין מעורבות בתכנון, שזה הדבר הנהוג/רצוי בתהליך

ובין לאנוס את התכנון לתוך איזה סד צורני שאתם החלטתם עליו מראש.
אין שום טעם בהחלטה על 'צורה' מוגדרת ספציפית , כי תוך כדי תכנון הדברים משתנים. פתאום מתגלה שאגף אחד גדול בהרבה מהשני, או שהטופוגרפיה מחייבת טיפול אחר במגרש, או שהתב"ע לא מאפשרת את הפטיו הזה ביניכם לבין הדו....
&nbsp
לגבי סוגית הקומות - בניה בשתי קומות חסכונית יותר בעלויות בניה ויקרה קצת יותר בגין השטח שצורכות המדרגות.
אבל - תכנון נכון יכול להשמיש לפחות חלק משטח המדרגות ע"י שימוש בחלל שמתחתן. או לחלק את הבית למפלסים ולחלק בהתאם את המדרגות לכמה חלקים מה שלפעמים חוסך בשטח.
&nbsp
או בקיצור - אם תבנו הכל בקומה אחת לא תישאר לכם חצר/גינה. כי מהשטח שנשאר, מתימטית, יורדות הרצועות בצדדים, יורדות חניות, פילרים, רחבות ושבילים וכו.... בסוף תישאר לכם רצועה צרה מול המרפסת של שיחים או פרחים.
לכן מומלץ לכם לבנות בשתי קומות.
ומומלץ עוד יותר - לחפש אדריכל/ית רציני ומנוסה שיקח את כל הנתונים והרצונות שלכם ויכין , בשת"פ אתכם, תכנית מיטבית שתנצל את השטח והתקציב באופן הכי טוב.
&nbsp
 

גלמיש1

New member
כתבתי פעם מאמר בנושא מעורבות יתר בתהליך.

מעורבות של הלקוחות מבורכת ורצויה. אבל יש מצב של מעורבות יתר, כשהלקוח נכנס לאמביציות ומתחיל לייצר תכניות בעצמו, ואז יש בעיה של ממש. לא סתם לומדים 5 שנים ועוד שנות סטאז' כדי להיות אדריכל. אמנם כולנו חכמים ומוכשרים ויכולים ללמוד הכל לבד...ישראלים לא? אבל אנשים לא מקצועיים, מוכשרים ככל שיהיו, לא יכולים להכין תכנית לבניה. דרוש המון ידע ונסיון שאין להם, וכל כך אין להם שהם לא מבינים כמה לא מבינים. ואז נוצר דיסוננס קשה בין לקוח שבטוח שהנה תכנן לתפארת ופתר בכשרון רב את כל הבעיות בתכנון, לבין האדריכל שצריך עכשיו לעבוד עם תכנית גרועה, בלי קנה מידה, בלי עובי קירות, בלי התיחסות לכיוונים/מערכות/תקנות/כללי תב"ע וכו או לחילופין צריך להסביר את כל אלו ללקוח ובעצם גם לפדח אותו, וגם לבזבז המון זמן ומאמץ בללמד אותו אדריכלות למתחילים....
&nbsp
בקיצור - זה סוג מעורבות שמביא לגירושין.
&nbsp
התפקיד שלך הוא לבוא אל האדריכל עם רשימת רצונות וחלומות (פרוגרמה), עם תקציב נהיר ומוגדר, ועם זמן שפינית כדי להשקיע בפגישות ובחשיבה על מה שעולה בהן. כל אלו יהוו בסיס טוב לתכנון נכון.
הנח לאדריכל להכין את הסקיצות , ואחר כך את התכניות, ותן את הפידבק שלך והבקשות שלך. זה התהליך הנכון.
 

טוואנדה

New member
בוקר אור

ונעים מאוד


ראשית מסכימה שאתם צריכים להיות מעורבים ממש בהתחלה אך קצת קשה כשאין פרוגרמה לבחון.
לגבי נושא המדרגות שבוב הבנאי ציין- אני לא בטוחה שצריך לבנות מדרגות קונבנציונליות ולבזבז מקום, אולי תשקלו לבנות רק את יחידת ההורים בקומה העליונה ולמקם מדרגות ספיראלה?
ממתינה לפרוגרמה ועד אז שיהיה בהצלחה!
 
בנית בית בשטח של 120 מ"ר על מגרש בשטח של 275 מ"ר

ממש לא מומלץ לתכנן בית בן קומה אחת על מגרש של 275 מ"ר.
במצב הזה תקבלו בית בעייתי וגינה קטנה מאוד. התחושה תהיה מאוד חנוקה, בעיקר בגינה, וגם בבית עצמו תקבלו חללים שיהיו ללא חלונות הפונים כלפי אחת מהחזיתות החיצוניות. אני הייתי ממליצה לכם לתכנן את קומת הקרקע בשטח של כ-80 מ"ר והקומה העליונה ביתר ה-40 הנותרים, וגם אם תרצו להגדיל את הבית תוכלו לעשות זאת בקלות. את המדרגות מקמו סמוך לקיר המשותף על מנת לאפשר יצירת פתחים חיצוניים עבור הפונקציות השונות של הבית. את הגינה הייתי עושה בעומק של לפחות 5 מטרים אם לא 6 מטרים, תלוי בתכנון. כך תקבלו גינה משמעותית שמאוד תתרום לחווית המגורים בבית.
בנוגע לשיטת הבניה- לא הייתי מתנה את בחירת האדריכל בניסיונו עם בניה מתקדמת. ישנם אדריכלים רבים שעבדו ותכננו בתים בבניה קונבנציונלית והחלטתכם לאתר אדריכלים שתכננו בתים בבניה קלה מאוד תצמצם את המבחר העומד לרשותכם. אדריכל מוכשר ידע ללמוד במהירות מהן מגבלותיהן של שיטות בניה אחרות (במידה וקיימות בכלל) וכלל לא בטוח שיש הבדל מבחינת תכנון הבית פרופר, במידה והוא נבנה בשיטה בניה כזו או אחרת.
מי שכן צריך לדעת ורצוי שיהיה בעל ניסיון בשיטת הבניה המתקדמת (איזו שתבחר) הוא בראש ובראשונה הקבלן המבצע, ולאחריו מנהל הפרוייקט (המפקח) והקונסטרוקטור.
שיהיה בהצלחה
 
למעלה