גודל גוף תאורה במשרד

גל729

New member
גודל גוף תאורה במשרד

שלום זהר,
מעל שולחן רץ בצורת ר - איזה גודל מנורת לד כדי להתקין? האם כדאי להתקין גופים גדולים מעטים (20 ואט) או קטנים רבים (6 ואט בערך)?
באיזה מרחק זה מזה להתקין את הגופים?
והאם כדאי להתקין נורה קטנה גם במרכז החדר? חשבתי שעדיף בלי כדי שלא יהיה לי צל על השולחן כשאני יושבת, אבל אולי יהיה חשוך?
תודה רבה ובינתיים שנה טובה
 

גל729

New member
סליחה, זה בהמשך לשאלות ששאלתי על תאורה בעליית גג עם תקרת גבס

 
את מתכוונת לתאורה בחדרי המשרדים עצמם?

אם כן אז ניתן לעשות גוף תאורה כללי להארת כל החדר אולם מעל לשולחנות העבודה יש למקם פרופיל לד תלוי או צמוד תקרה. במידה והתקרה בחדרים משופעת ניתן לתלות גוף תאורה תלוי, מקביל לשולחן, שאורכו כאורך השולחן או מעט קצר יותר.
ישנם סוגים שונים של פרופילי לד בעלי עוצמות שונות וצורות שונות של פיזור האור. כדי לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורך עליך לגשת ולקבל ייעוץ בחנות תאורה מתמחה.
ראי תמונה וקישור:
https://www.pinterest.co.uk/pin/531284087276030654/

 

גל729

New member
כן, הכוונה למשרד

אני רוצה להתקין כמה גופי לד לאורך השולחן, לא פרופיל, שקועים בגבס. האם להתקין גופים קטנים או גדולים? באיזה מרחק זה מזה?
בחנות אמרו לי להתקין גופים גדולים ומעטים, אבל הקבלן שלי (שאני סומכת עליו) מציע להתקין קטנים.
מה דעתך?
תודה ושנה טובה
 
התקנת גופי תאורה שקועים מעל שולחן כתיבה

כדי להאיר שולחן כתיבה עליך למקם את הגופים הקטנים יחסית קרוב אלו לאלו על מנת לקבל שטף אחיד של תאורה על גבי משטח השולחן. במידה והגופים קטנים (גופים קטנים הכוונה לגופים בקוטר של כ-7-8 ס"מ) יש למקמם (להערכתי) במרחק של כחצי מטר-60 ס"מ זה מזה (ממרכז גוף אחד למישנהו). אינני יודעת מה גודל השולחן שלך אבל יתכן שמספר גופים קטנים שווים בעוצמתם לגוף אחד גדול בעל עוצמת אור גדולה. תשווי בין העלויות של הגופים הקטנים מול הגדולים, כולל שכר הטרחה שעליך לשלם לחשמלאי לשם התקנתם ותחליטי לפיכך מה הכי מתאים לך.
דבר נוסף שעליך לדעת הוא שישנם גופי תאורה קטנים שפיזור האור שלהם הוא קונוסי. כשאת בוחרת את הגופים הקטנים עליך לוודא שקיימת חפיפה בין תחומי הארה של הגופים, וזאת על מנת שלא יוותרו משטחים חשוכים מעט על גבי שולחן הכתיבה. הדבר הזה לא מתרחש כשמדובר בגופי תאורה גדולים או לחילופין בפסי לד, שכן פיזור האור שלהם הוא רחב, כך שאת מקבלת על גבי משטח העבודה עוצמת אור אחידה.
 
למעלה