בקשה לחוות דעת נוספת על סקיצה לבית על גבעה עם נוף

Natasha777

New member
בקשה לחוות דעת נוספת על סקיצה לבית על גבעה עם נוף

שלום לחברות וחברי הפורום,

נשמח לקבל התייחסויות נוספות - לאלה שקיבלנו בפורום "בונים בית".
אלה הפרטים:

אנחנו: זוג + 3 (שצפויים להיות להערכתנו בגילאי תיכון עם סיום הבניה) + חתולה.

המגרש: 490 מ"ר (פרופורציות ריבועיות) על גבעה בישוב באזור הכרמל.
קיים שיפוע הדרגתי-ליניארי עולה של כ-6 מטרים מגבולו המזרחי הנמוך של המגרש (שממנו רחוב הגישה למגרש) – לגבולו האחורי הגבוה (מערב).
כשעולים למרכז המגרש - כ-3 מטרים מעל גובה המדרכה - נשקף לכיוון מזרח נוף פתוח לגבעות הרים ומרחבים ירוקים; גגות הרעפים של הבתים מעברו השני (הנמוך) של הרחוב נראים כמסתיימים בקצה התחתון של שדה הראייה כאשר עומדים בגובה זה – ולכן הם אינם מפריעים למבט אל הנוף;
לאור נתונים אלה המתכנן ואנחנו חושבים כי נכון יהיה למקם את ה-0.00 של קומת הכניסה בערך בגובה זה.

מגרשים שכנים: הבתים ברחוב כבר בנויים.
מזרח – כאמור שורת בתים נמוכה (אחרונה ביישוב) מעברו השני של הרחוב.
צפון ודרום - מגרשי שכנים הממוקמים בקווי הגובה של המגרש שלנו. בית השכן הצפוני נמוך יחסית ומהמגרש שלנו לכיוונו רואים בעיקר צמחייה ושמיים.
מערב – קירות תומכים סמוכים בגובה מצטבר של כ-8 מטרים שמעליהם בית שכן. בשל הטופוגרפיה די נחסמת הבריזה האופיינית לכיוון זה.
יש לציין כי ע"פ התב"ע המרחק בין גבולות המגרש הצידיים (צפון/דרום) לקווי הבניין הוא 4 מטר.
הבית - צרכים וחלוקה:
בעקבות ניתוח מעמיק של הצרכים והשינויים הצפויים בעתיד הקרוב והרחוק (עד כמה שניתן לחזות...) – זה המפרט שהתווינו:
1. קומת מרתף – סטודיו לאמנות (כ-55 מ"ר, כולל ממ"ד וח.שירותים). הרצפה תהיה מעל גובה המדרכה, כך שנכון אולי יותר לכנות קומה זו "חצי-מרתף".
2. קומת כניסה – תכלול סלון-מטבח-פ.אוכל, ח.שירותים, ח.הורים, וח.עבודה/אירוח (שהכרחי מבחינתנו בקומה זו, גם במחיר של תכסית גדולה יותר ושטח חצר מצומצם באופן יחסי).
3. קומה עליונה – מערך של 3 חדרי שינה שניתן יהיה להסב בעתיד את חלקו ליחידת דיור עצמאית או את כולו ל- 2 יחידות דיור עצמאיות של כ-40 מטר כ"א (עבור הבנים, בעתיד), עם כניסה נפרדת ומרפסת משמעותית לכיוון הנוף.

עקרונות מנחים שהתווינו למתכנן:
פתיחות מרבית לנוף, פשטות, נגישות (אופציה עתידית למעלון חיצוני לקומת הכניסה ממפלס החניה/המרתף) גמישות ומודולאריות; וגם: התאמה להרגלים ולרהיטים ישנים ואהובים מביתנו הנוכחי (לדוגמה: פינת אוכל ריבועית מעץ גולמי, 2 "מיטות שיזוף" נמוכות מעץ שתורמות לתחושת נופש במרכז הבית).

התחשבות בקרינת השמש:
הנוף נמצא בעיקרו במזרח (עם הטיה קלה לצפון), ואנו מודעים לכך שהפרגולה המיועדת למזרח לא תספק במהלך הקיץ הצללה אופטימלית לפתחים הגדולים המתוכננים בצד זה בשעות הבוקר; מבדיקה שערכנו היא כן צפויה להיות אפקטיבית לאחר 10:00 בקיץ, לא לפני כן. יחד עם זאת אנחנו מוכנים לשלם את מחיר הקרינה הזו – כדי לקבל מקסימום נוף.
לגבי החלונות בצד דרום קיימת התלבטות אסתטית באשר לאופן ההצללה (קרניז/גגון תלוי).
מצד מערב לא צפויה בעיה בשל ההצללה שיוצרים הקירות התומכים הגבוהים הקיימים בצד זה.

שלב תכנוני:
המתכנן אמנם עובד על 3 הקומות כמכלול אך חשוב לו שנאשר את מתווה ק.הכניסה לפני שיציע תכנון מפורט של הקומות האחרות. מבין החלופות שהציע מצאה חן בעינינו זו המצורפת (כ- 145 מ"ר) - למרות מספר חסרונות פוטנציאליים (מינוריים יחסית, מבחינתנו) שזיהינו [לדוג': ח.שירות צר ללא יציאה לחצר, מיעוט מקומות אחסון במטבח למרות כוונה לשלב ארונות מטבח גבוהים, ריחוק רב בין אזור החניה למטבח, פתחים שאולי גדולים מדי בחלל הציבורי].

בנוסף צרפנו את קווי המעטפת הכלליים לק.המרתף והקומה העליונה (גרסה זמנית, צפויים שינויים, המרתף עשוי להיות קטן יותר) – כדי להמחיש את הרעיון הכללי של מבנה הקומות ופריסתן במגרש. לפני שאנחנו חוזרים אליו למקצה שיפורים נשמח לשמוע (לקרוא, בעצם) את דעתכם לגבי סקיצת קומת הכניסה, בדגש על נושאים טעוני שיפור.

תודה מראש למשיבים – ושנה טובה ומאושרת
 
חוות דעת על בית בכרמל

שלום לכם-
קראתי את התגובות שניתנו לכם בפורום "בונים בית" והן התייחסו למרבית הדברים שניתן להגיד על הבית.
אני רק יכולה לחזק במקרה זה את מה שכבר נכתב על ידי עמיתי-
1. כדאי להקטין במעט את תכסית הבית על מנת לקבל גינה גדולה יותר. ניתן להקטין מעט את הסלון על ידי ויתור על הכורסאות המונחים במרכז החלל, ניתן לוותר על אמבטיית האורחים ולתכנן במקומה שירותי אורחים בלבד וכמו כן ניתן להקטין מעט את חדר השינה של ההורים.
2. הדבר הבולט ביותר במוזרותו הוא תכנון העליה לקומה השניה. מכיוון שלקומה השניה תהיה מרפסת גדולה ופתוחה המשקיפה אל הנוף, אין צורך לתכנן לה גינה או שטח פתוח שיהיה צמוד לה, שמשמש מעבר כל כך מגושם וגדול. הייתי יוצרת מעבר קטן בהרבה, שיותיר לי גינה אחורית גדולה הרבה יותר וללא נוכחותם של שפע כזה של קירות תמך.
בסך הכל הבית מתוכנן יפה מאוד וניכר שבאמת אתם מנהלים את התהליך בצורה טובה ומחושבת.
 
למעלה