סקיצה מתוקנת

רות497

New member
סקיצה מתוקנת

מצ"ב התכנית המתוקנת, בתכנית זו הוספנו שירותי אורחים.
נשמח לשמוע הערות על התכנית ואיפה יש מקום לשפר.
תודה רבה
 
בבסיסה התכנית נשארה כפי שהיתה


הוספת שירותי האורחים נעשתה בצורה טובה תוך שמירה על פרטיות המשתמשים בהם על ידי הפניית הדלת לאזור פרטי שאינו חשוף לעיני כל. הוספת השירותים גם הקטינה את מבואת הכניסה לגודל סביר יותר ממה שהיה קודם לכן.
מה שלי מפריע בתכנית זו הקפיצה בקיר באזור פינת האוכל שבעיני היא מיותרת לחלוטין והעובדה שיש מרווח לא זהה בין קיר הממ"ד וקיר הסלון וחדר השינה. באחד המרווח הוא 30 ס"מ (הקפיצה בין קיר הממ"ד והסלון) ובשני הוא 40 ס"מ. הייתי מגדילה את שתי הקפיצות לאותו גודל ומכיוון שהסלון עדין מאוד גדול הייתי עושה קפיצה גדולה יותר של לפחות 50 ס"מ בשני הצדדים כדי שההשפעה של הקפיצה הזו תהיה ניכרת ומורגשת בחזית המזרחית.
צריך עוד לתת את הדעת על אופן הישיבה בסלון ואני הייתי מוותרת על הקיר הקצר בפינה הצפון-מזרחית של הסלון והופכת אותו לחלק מהויטרינה וזאת כדי לחזק עוד יותר את הקשר עם החוץ.
ובנוגע לויטרינה שהוספתם בפינת האוכל- יפה מאוד! נראה מצוין
 

רות497

New member
זוהר תודה רבה

אין ספק שההערות שלכן מקדמות ומסייעות לנו. לקחנו לתשומת ליבנו את ההערתך בעניין הקפיצות הלא אחידות. השארנו קיר בפינה הצפון מזרחית בשביל הטלויזיה. אם יש רעיון למיקום אחר- נשמח לשמוע.
בתכנית זו, מפריע לנו שביציאה מחדר השינה אנו רואים מולנו את גרם המדרגות. השאלה אם יש אפשרות לסדר זאת? אולי הזזת דלת החדר דרומה יותר?? החלפה בין מיקום הארון למקלחת ההורים (בידיעה שבמקום המסומן לחנייה בפועל- לא נחנה שם)
שאלה נוספת האם המעבר בין השירותים למדרגות לא צר מידי? (120)
אנו מודים לך מאד על הכל.
 
יצירת מעבר גדול יותר בכניסה לאזור החדרים

הי רות,
אני בהחלט סבורה שכדאי להגדיל קצת את המעבר בין השירותים והמדרגות. ניתן להוריד מדרגה אחת ממהלך המדרגות הראשון ולהעביר אותה למהלך המדרגות השני ועל ידי כך להרחיב את המעבר לכ-1.50 שהוא מעבר רחב די והותר.
בתכנית שהצעתי לך בתאריך 9.8 ישנה דוגמא לאופן שבו ניתן למקם את הטלויזיה בחלל הסלון.
בנוגע לכך שדלת הכניסה של חדר השינה נמצאת מול המדרגות- מאחר וזה תכנון מאוד פרטני כדאי לקבל הצעות מהמתכננת שלכם כיצד לפתור את העניין ולראות האם באמת כדאי להחליף בין מקלחת ההורים והארון למרות שבאופן אישי לא הייתי משנה את המיקום שלהם בשל הפרטיות שנוצרת בחדר האמבטיה עקב הפנייתו לחזית הצד. אולי אפשר לקצר את חדר הכביסה ולמקם לידו את הכניסה לחדר השינה? כאמור צריך לבדוק...
 

גלמיש1

New member
בעיני התכנית לא טובה.

רוב מה שהערנו בעבר נשאר כמות שהוא. יש פה איזה תהליך תכנוני תמוהה שיוצר דברים משונים במיוחד, בהתחשב שמדובר בבית פרטי של 2 קומות עם שטח גדול ומרווח.
הוספת הגוש של שרותי האורחים בעייתית, יוצרת שוב בלגן של צורות וקוים בלב הבית, והופכת את המעבר הראשי לאיזור החדרים למעין צוואר בקבוק.
הכי גרוע פה אלו חלונות חדרי הרחצה. זה לא חלון זה צוהר, מ 40 סמ. פתח בקיר, אחרי שתורידי משקופים ופרופילי חלון ישאר 25 סמ. חלון!!! למה זה טוב?? מה עם אוורור מה עם אור. אני כבר לא מדברת על קצת נוף ירוק של גינה...
כל הקפיצות האלו בחזית המזרחית - למה?
בעיני חסרה פה יד מכוונת, ועם כל הרצון בטוב של הפורום - זה לא יכול להיות תחליף.
 

רות497

New member
גלמיש תודה, הפורום בהחלט מסייע לנו

והרבה מהערות מיושמות בתכנית כמו הקטנת המטבח, חדר השינה, מבואת הכניסת, חזרה לקווי בניין, חלונות...
לגבי חלונות חדרי הרחצה- אנו מודים לך שהפנית את תשומת ליבנו לגודל הפתחים. מה הגודל שמומלץ לח. רחצה?
הקפיצות בחזית המזרחית מקטינות את התכסית וגם ליופי. קיבלנו את ההערה של זוהר שהשבירות יהיו אחידות-חצי מטר. (או שנוותר עליהם)
נשמח שתפרטי לנו (אפשר גם בפרטי) למה כוונתך שהתהליך התכנוני יוצר דברים משונים.
ושוב תודה רבה.
 

גלמיש1

New member
חלונות חדרי רחצה 30 סמ. זה אבסורד!בפרט בבית פרטי רחב ידיים.

כנ"ל החריץ המוזר להפליא מחוץ למקלחת הכללית. לשם מה???
הקפיצות המשונות שיש לכם בכל מקום - קפיצה של 20 סמ. בין המטבח לפ.אוכל, מה זה נותן? רוצים לעשות הפרדה - תעשו קפיצה של 60-50 סמ. או בכלל לא, ותפרידו בצורה אחרת.
רפיצה של 40 סמ. בין הממד לחדר השינה הסמוך... לשם מה? סתםן מייקר את הבניה.

שרותי האורחים האלו נדחפו באלימות לתוך מערך החללים ועכשיו (בגלל קיר המגן והמבואה שהוא מייצר) הם בולטים לתוך החלל המרכזי ויוצרים הפרעה בעין ובתנועה.
בנוסף - האוורור שלהם עדיין יוצא לתוך רחבת הכניסה לבית, גם אם הרחקתם אותם בחצרונת. עוד קצת חשיבה תכנונית היתה מראה שאפשר להוציא את חדר השרותים החוצה, ולהשאיר רק קיר אחד שיסתיר את החלון שלהם מהמבואה החיצונית. מבפנים הדלת תהיה ליד הכניסה וקיר קטן בהרבה יספיק להסתרה, יש שם גם מקום לארון עמילים וכו. ככה קיר ההסתרה נמצא באותו קו כמו קיר המטבח והמראה הרבה יותר מאוזן ומתואם.
אישית - בעיני שרותי אורחים מיותרים בקומה שיש בה כבר 2 אסלות, ל 3 חדרי שינה. אבל כנראה ענין של טעם.

ומשהו בכללי - כשדיברנו על הקטנת התכנית כיוונו להקטנה במקום הרלוונטי, לא סתם איפה שיוצא. הקטנה תהיה משמעותית באיזור שמרחיב את החצר העיקרית. לכן מרגעת קטנה פה ושם, בכל מיני צדדים אחרויים - אין לה שום משמעות. לא מבחינת שטחי החוץ ולא מבחינת תכסית הבית בחישוב שטחים (עוד חצי מטר-פחות חצי מטר).
לכן אמרתי שמה שנעשה פה זה לקחת הערה ולעשות, מלבי להבין את ההגיון והכוונה של ההערה. ולכן העשיה במקרה זה חסרת תועלת.

 

רות497

New member
תודה רבה על המענה המהיר,

מקבלים את הערותייך בעניין הקפיצות. השאלה אם הבית לא יראה כקובייה?
לגבי שירותי האורחים, גם אנחנו חשבנו ש3 שירותים בקומה זה הרבה אולם בגלל שבתכנית זו המקלחת נמצאת בקצה השני של הבית, לא מתאים לנו שכל טכנאי/ חבר/ זר יצטרך לעבור חצי מהבית בשביל להתפנות.
את מיקום השירותים שהצעת לא אהבנו כיוון שהם ממוקמים מיד בכניסה. והם הדבר הראשון שרואים כשפותחים את הדלת.
יחד עם זאת, נבקש מהאדריכלית לבדוק את מה שהצעת לגבי קיר ההסתרה שיהיה מתואם עם הקיר במטבח.
שאלה נוספת לגבי המדרגות, האם לדעתך ניתן למקמם במקום אחר? מפריע לנו שמה שרואים ביציאה מהחדר זה את גרם המדרגות.
ושוב תודה רבה על הדברים והעצות שנתת לנו עד כה.
 

גלמיש1

New member
כבר הצעתי מיקום אחר למדרגות.

יש המון מקומות אפשריים למדרגות , אבל למצוא ולהתאים ולבדוק את ההתאמה של המדרגות למקום והתאמת הסביבה למדרגות וכו.... זאת עבודת תכנון שמצריכה הרבה זמן והשקעה. לא משהו שאפשר בפורום.
יש לכם אדריכל, אתם משלמים לו בדיוק בשביל זה. שבו אתו ותחשבו איך הייתם רוצים את המדרגות, באיזה איזור, עם אילו הקשרים וכו. ובקשו ממנו שיכין אלטרנטיבות בהתאם.
 
לענין הקפיצות בתכנית יש השפעה רבה בחזית

רות שלום,
לקפיצות בתכנית שכרגע קיימות בקיר פינת האוכל (הפונה לכיוון צפון) וקיר הסלון וקיר החדר, הפונים לכיוון מזרח, יש השפעה בעיצוב החזיתות ואין להתייחס אליהן כאל דבר של מה בכך. שבירות בקיר יכולות להעניק לחזית איכות פלסטית וליצור עניין והן יכולות להיות סתמיות ורק ליצור "רעש" ו"בלגן" במראה החזית. זו כבר עבודתה של המתכננת לראות כיצד היא רותמת את הקפיצות האלה ליצירת חזית איכותית ומעניינת.
מצאתי דוגמא ברשת לבית פרטי בתכנון משרד שדה-דגן, שהשבירה שמופיעה בחזיתתו יוצרת עניין, שכן האדריכלים הדגישו אותה על ידי שינוי בחומריות הקיר- הקיר השקוע קיבל גימור מסוג אחד והקיר הבולט שמתלכד עם חזית הקומה העליונה קיבל גימור אחר. השינוי במישור הקיר והשינוי בחומרי הגמר העניק לחזית עניין ואיכות פלסטית.
אני מציעה שתמשיכי לעדכן ונראה כיצד התכנית מקבלת ביטוי בתכנון החזיתות.
אגב, לדעתי מיקום השירותים שהוצע על ידי גלמיש הוא רעיון מצוין, שגם פתר את שאלת מיקום ארון המעילים בכניסה. במידה ומפריע לכם שהם ממוקמים מיד בכניסה אולי שינוי בכיוון פתיחת הדלת יעזור?

 

גלמיש1

New member
א. הדבר הראשון שרואים בכניסה זה את חלון הסלון ממול

ואת הנישה שבצד ימין מול הדלת. מה יהיה שם - ארון מעילים? קונסולה דקורטיבית עם מראה מעליה? מה שמתאים לכם. מה שבטוח, את דלת השרותים לא רואים ככה.
אבל הצעתה של זוהר להפוך את דלת הכניסה תסתיר את הדלת לשרותים עוד יותר.
&nbsp
הבית לא יראה כקוביה היות שגם ככה יש לו שקעים ונישות. וחוץ מזה - מה רע בקוביה?
מפריע לכם שהכל נמצא בכניסה לבית, מדרגות, שרותים וכו, אבל שם אתם מיקמתם את זה! כאמור - אפשר למקם אחרת, רק צריך להיות לא נעולים...
 
למעלה