חוות דעת

רות497

New member
חוות דעת

ראשית תודה על הנקודות ששהסבו את תשומת ליבנו.
בהתאם לזאת ערכנו מספר שינויים בתכנית. נשמח לקבל את חוות דעתכם על התכנית החדשה. איפה יש מקום לשיפורים נוספים? רעיונות...
 

גלמיש1

New member
לא זוכרת את הגלגולים הקודמים - אבל עדיין יש בעיות לשפר

בתנאי שמתאים לכם שאין כמעט גינה. הבית תופס את כל מרכז המגרש כך שנשארות רצועות מסביב, רחבות יותר או פחות.
במקומכם הייתי מקטינה קצת את תכסית הבית , איפה שזה ממילא מתבקש (לדעתי) ומייצרת עוד קצת מרחב חוץ במקום אחד מרכזי.
אפשר להקטין את המטבח הענק (שיש לו 2 פינות מתות שאי אפשר לנצל) ואולי לא חייבים לשבת מכל צידי האי? ומצרה קצת את מרחב הסלון הגדול כ 30+ מ"ר. וחדר הורים שממש לא צריך את כל האורך הזה רק בשביל מעבר...(כלומר אורך של 3.5 עדיין גדול מאד).
&nbsp
הישיבה בסלון מתוכננת רע. מרחק ישיבה של 4 מטר מאדם לאדם? מי יושב כך? הספות הייתי מפנה את הפתיחה לצפון, אל רחבת הישיבה הגדולה, ומציבה את הספות כך שלפחות חלקן יפנו מבט לנוף...
&nbsp
חלונות - אם כבר יש לכם חזית צפונית למה לא לפתוח אליה חלונות גדולים? למשל מהסלון, ופינת האוכל. במקום ויטרינות מזרחיות (בפרט זו של פ].האוכל) שיחדירו שמש חזקה ומסנוורת.
&nbsp
בח.ההורים - המיטה עם הגב לחלונות. אחד מהם גם פונה ישירות למכונית החונה בחוץ! לא שוס.
&nbsp
הקפיצות הקטנות בקירות הבית, של 20-30 סמ. סתם מעבן את העין ומייקר את הבניה. תיישרו! לא ברור למה קירות החוץ מקבלים עובי שונה במקומות שונים... מה, בחדר שינה צריך קיר פחות מבודד? למה קירות הסלון מטבח בעובי 30 וקירות חדרי שינה בעובי 20 ? ממש מוזר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

רות497

New member
גלמיש תודה על ההתייחסות

כמובן שהיינו שמחים לגינה גדולה יותר אולם, יש קושי גם להקטין את התכסית וגם לקבל את כל מה שדרשנו. לגבי המטבח -לאלו 2 פינות מתות התכוונת וכיצד ניתן לנצל אותן? האי לבקשתנו גדול כיוון, שמהווה מקום מרכזי. וחשוב שהמעבר מסביבו יהיה חופשי ולא יפריע לתנועת העבודה במטבח. גודל הסלון כ24 מ"ר, מסכימים לגבי כיוון הישיבה. את החלון הצפוני אנו מגדילים אך לפי זה, ישנה בעיה לגבי מיקום הטלויזיה. הספה שלנו פינתית והיינו שמחים לקבל רעיון איפה למקם אותה ואת הטלויזיה.
מסכימים עם הערותייך לגבי הקפיצות בבית ונדאג ליישורם. לגבי השבירה במקלחת בגלל דלת הממד- האם חייב שתהיה שבירה וקיר ליד דלת הממד?
כמו כן מה דעתך כל מיקום המדרגות?
תודה רבה
 

גלמיש1

New member
זה מה שנקרא סדרי עדיפויות

האי לבקשתכם גדול כי הוא מקום מרכזי. גם המטבח גדול כי צריך. גם הסלון גדול כי הוא מקום מרכזי. גם חדר הורים גדול כי זה... כיף?
אז ברור שיש קושי להקטין את התכסית.
זה לא שאני אומרת לכם איך הבית צריך להיות - אבל אני כן אומרת שהגדרת סדרי עדיפויות זו משמעותה. איפה אפשר לוותר קצת. אי יכול להיות מקום מרכזי גם בלי להכיל 6 סועדים! וגם עם 6 סועדים לא חייב רוחב של 120 . רוחב מטר יספיק. המטבח צריך כל כך הרבה שיש? אולי אפשר לוותר על חלק היות שיש גם אי שישמש לעבודה? חדר הורים - האיזור הריק בו הוא בגודל של חדר (כ 9 מ"ר !) האם באמת צריך חלל ריק גדול למרגלות המיטה שלכם? או שאולי אפשר לצמצם קצת?
גודל הסלון שאת התיחסת אליו זה איזור הישיבה, אני התיחסתי לכל החלל הגדול שמקיף אותו. האם צריך את כל האיזור הריק הזה אחרי מבואת הכניסה?
מדובר בהרבה חללים ריקים גדולים מאד שמשמשים למעבר בלבד, שאפשר לצמצם בלי לגרוע מהחללים השימושיים. (ראי סקיצה בה סימנתי אותם)
&nbsp
לגבי ישיבה מול טלויזיה, אפשר לשבת מול מסך וגם מול נוף. צריך לתכנן באופן מתאים. כרגע מה שרואים בחלון הצפוני בסלון זה בעיקר את הקיר של פינת האוכל! ומה שרואים מפינת האוכל זה את המרפסת, במקום את הנוף לגינה.
&nbsp
לגבי המדרגות - המיקום שלהן לא מזהיר לדעתי. אבל אפשרי. פחות חביב עלי המבנה שלהן עם המדרגה האחת באמצע הפודסט, זה נורא מעצבן. עדיף כבר לצמצם אותן למדרגות מקביליות.

 
הצלחתם במשימה-צמצמתם את שטח הבית!

רות שלום,
כאמור הצלחתם לצמצם את שטח הבית בצורה יפה מבלי לפגוע בתפקוד הבית. אתם עומדים לחסוך באופן הזה המון כסף! איזה כיף
הבית בנוי עכשיו במסגרת גבולות הבנין, ללא חריגות, הסלון והמטבח כבר בגודל כזה שעלויות הבניה והתחזוקה שלהם כבר יותר מתקבלות על הדעת, וגם הצד של החדרים מאורגן טוב יותר.
כפי שציינה גלמיש עדיין אפשר להמשיך ולדייק את התכנון.
למשל אפשר ליישר את קיר חדר ההורים עם קיר המקלחת ובכך תצמצמו קצת את שטח חדר ההורים העצום וגם תקבלו רצועת גינון של כחצי מטר שתהווה מעין חציצה בין חלונות החדר ובין החניות.
לפי דעתי מיקום המדרגות מצוין ואם הן יתוכננו כאלמנט מעניין וייחודי הן תהפכנה להיות מעין נקודת מוקד בבית (focal point).
קצת התאכזבתי לראות שהשארתם את הסידור של מטבח-פינת אוכל-סלון כפי שהיה בסקיצה הקודמת ולא ניסתם לחזק את הקשר עם הגינה, אבל אם נניח שזה מה שאתם אוהבים ורוצים הייתי יוצרת פתחים נוספים לכיוון הגינה. למשל בקיר הצפוני של פינת האוכל אפשר ליצור פתח יציאה גדול- תרחיקו קצת את השולחן מהקיר כדי שלא יהיה בעונש, וכך תקבלו פתח אור ואוויר שישפר מאוד את התחושה בפינת האוכל ובאזור הציבורי בכלל. הייתי מורידה את "זנבות" הקיר שבקצה הויטרינות שבסלון ובפינת האוכל ומגיעה עם הויטרינות עד הקצה, ופותחת עוד את החזית לכיוון הגינה והדק.
עשיתי סקיצה שבה אני מראה מה כוונתי וגם הקטנתי עוד קצת את תכסית הבית באזור המטבח שהוא עצום למדי (יישרתי את קיר המטבח עם קיר חדר שינה הורים). מה דעתך? שינוי קטן כזה המשמעות שלו היא חסכון מצטבר של עשרות אלפי שקלים...

 

רות497

New member
גאליס וזוהר היקרות, אנו מאד מודים לכן על ההערות

והנקודות למחשבה שאתן מעלות.הן מועילות ומסייעות לנו לשפר את התכניות. כמה פרטים שלדעתינו חשוב שתדעו: בח. ההורים יש להתחשב במידות הריהוט הקיים ארון3.20 וטואלט 2 מ' ולאפשר פתיחה של הדלת ללא פגיעה בארון. לכן יישור הקיר המערבי לא כ"כ מתאים מבחינת הריהוט. כדי להקטין את החלל חשבנו ליישר את הקיר המזרחי של החדר עם קיר המקלחת וכן ליישר את הנישה שבקיר הצפוני. כך שיתקבל חדר ללא שבירות. (עלתה גם האפשרות להחליף בין מיקום הארון למקלחת- מה דעתכן?)
לגבי האי במטבח, אנו מעוניינים שיהיה ב2 גבהים- גובה שולחן לישיבה נוחה וחלק בגובה השיש. אך אנו תוהים כיצד זה יראה?
החלל המבוזבז שלפני הסלון- גם לנו מפריע. אולם אם נקדם את הסלון לחלל זה, זה יפריע למעבר לפינת אוכל וכן כך הפינת אוכל- סלון- מטבח יהיו מחוברים ורצינו שכל איזור יהיה מתוחם בפני עצמו. יש לכן רעיונות איך לפתור זאת?
לגבי המדרגות ומיקומם- לא שמנו לב למדרגה באמצע הבודסט ואכן נבטל אותה. השאלה אם עדיף מדרגות מקבילות או בצורת האות ח?
כמו כן, נשמח לקבל פירוט והסבר איך להפוך את המדרגות שנמצאות במרכז הבית לאלמנט מעניין וייחודי.
ושוב תודה רבה על עזרתכן.
 
תגובה לשאלות

באופן אישי לא הייתי משנה את מיקום המקלחת עם הארון. המיקום שלה בצד, כשהחלון פונה לחצר הצידית באופן שמאפשר פרטיות מירבית הוא מעולה, אז אל תזיזו. אגב, הטיעונים שהעלת בנוגע לארון ושבגללו אי אפשר להקטין את החדר נראים לי לא "רציניים" משום שאפשר למצוא לעניין הארון המון פתרונות אחרים, אבל כאמור בסופו של דבר השיקול הוא שלכם ושל המתכננת.
אי עם שני גבהים הוא מצוין כשמדובר באי גדול. כשמדובר באי שחלקו הגבוה הוא בגודל של 120/60 והיתרה נמוכה, זה פחות יפה בעיני. יש לכם מטבח מאוד גדול עם שפע משטחי עבודה ולכן אין ממש צורך במשטח עבודה נוסף שנמצא באי. לכן אפשר למקם במרכז המטבח שולחן יפה ל-6 איש ולוותר על אי בשני גבהים.
בנוגע לשטח המבוזבז בין הסלון והמטבח- כרגע הוא ברוחב של 3 מטרים על 4.8. ניתן להקטין אותו בחצי מטר באורך למידה של 4.3 על ידי הקטנת הסלון מ-4.8 ל-4.3. מדובר בעבודה שעל המתכננת לבצע ומדובר בתכנון מאוד פרטני, לכן קצת קשה לענות על זה במסגרת הפורום.
ובנוגע לגרם המדרגות- לדעתי עדיף מדרגות מקבילות ובאינטרנט ובפינטרסט ניתן למצוא שפע של דוגמאות לתכנון גרמי מדרגות מעניינים ומיוחדים (שוב מדובר בעבודה מובהקת של מעצבת הפנים שתתכנן זאת בהתאם לטעמכם האישי ולתקציב שעומד לרשותכם).
 

רות497

New member
תודה רבה

על המענה לשאלותינו. אני גם חושבת שאכן עדיף כבר אי בגובה אחיד של שולחן. השאלה איך זה יראה מבחינת הסמיכות לשולחן פינת האוכל?
לגבי הקטנת הסלון, לא כל כך הבנו את כוונתך ונשמח אם תדגימי לנו פחות או יותר למה התכוונת.
דבר נוסף שהתעורר בתכנית זו, הוא המרחק של המקלחת שמשמשת גם כשירותי אורחים. חשבנו להחליף בין המזווה למקלחת, אך כך יש פחות פרטיות למי שמשתמש במקלחת. מה דעתך , האם להוסיף שירותי אורחים?
תודה רבה
 

גלמיש1

New member
לדעתי עוד לא הגעתם לתצורה הנכונה של המבנה

המזווה (חשבתי שזה חדר כביסה) רחוק מדי מהמטבח. החלל המרכזי שבי החדרים, כולל המדרגות, תופס המון שטח (משו כמו 4X4) . חדר ההורים מרבל חלון לחניה ופונה לשביל הכניסה לבית.... האם לא חסר לכם אמבט בקומת הקטנטנים...
לא ברור לי למה צריך שני שולחנות אוכל מלאים כשהם ממש זה לצד זה... אולי יספיקו 4 מקומות אכילה על האי? כי כשכל המשפחה אוכלת יחד אפשר לאכול בפ.האוכל?
המדרגות יכולות למשל לעלות בחלק הגבוה מעל ארון מעילים בכניסה (להרחיב את הכניסה צפונה) , או מעל הנישה לארון קיר של ההורים (לפי התכנית הראשונה שהעלית) ככה שהן לא יתפסו סתם גודל של חדר.
אולי אפשר להעביר את החניות לפינה הצפון מערבית? ככה שהן יחסמו את הנוף והאויר לחדר ההורים, ואם לא אז להזיז את המיטה למטה , לכיוון דרום, לבטל את החלון לחניה ולאפשר חלון רחב יותר בחלק העליון, בין המיטה לארון.
&nbsp
בקיצור - יש עוד עבודה למצוא את הנוסחה ולדייק אותה.
 

רות497

New member
גלמיש תודה על הנקודות שהעלית

כמה פרטים שלא הובנו:
  • המזווה הוא אכן חדר הכביסה ולכן היציאה החוצה.
  • לגבי החנייה בפועל לא נכנס לחנות שם כך שהמקום נשאר פתוח.
  • לגבי האי- נחשוב שוב על עניין האי.
  • לגבי המדרגות- לא כל כך אהבנו שהם היו מיד בכניסה ויותר התחברנו למיקום כעת. וכמו שזוהר הציעה לתכנן אותם בעצוב יפה- אם יש רעיונות נשמח לשמוע.
ושוב תודה רבה על התובנות
 
למעלה