הי לכולם. אשמח לעזרה.

asurcuc2000

New member
הי לכולם. אשמח לעזרה.

אנחנו שוקלים לקנות בית יד שנייה במושב. היינו רוצים לבנות מאפס את ביתנו, אבל אילוצים שונים מערימים קשיים. יש במושב בית בן 19 שעשוי להיות קרוב לתקציב שיש לנו, פחות או יותר. לבית יש לא מעט חסרונות איתם נוכל אולי לחיות אבל יש משהו שמפריע לנו מאד, בעיקר לבעל שלי: הזוית שבו תוכנן הבית ונבנה גורמת לכך שזה בית מאוד לא מואר וזה משהו שחשוב לנו. האם כדי לבדוק אפשרות של יצירת מקורות אור נוספים למרות המיקום של הבית צריך מעצב, אדריכל או מהנדס?
תודה לעונים
 
דגשים לפני קניית בית מיד שניה

כדי לוודא אפשרות של ביצוע שינויים בבית מיד שניה יש להתייעץ עם אדריכל ולבקש ממנו להתלוות אליכם לביקור בבית שאותו אתם שוקלים לקנות. במהלך הביקור בקשו ממנו לחוות דעת הן על הבית עצמו, הן על שינויים אפשריים, והן לבדוק האם בבית ישנם ליקויים שהוא מאתר ושלא נאמרו לכם על ידי המוכרים.
בדרך כלל בתים מיד שניה יש לשפץ, משום שרבים מהם מעוצבים בצורה מיושנת שאינה נוחה, ויש להחליף ולחדש בהן את מערכות האינסטלציה, המיזוג, החשמל וכדומה. במידה ויהיה צורך או שתרצו לבצע שיפוץ בבית בקשו מאדריכל לקבל הערכה גסה מה תהיה עלות השיפוץ בבית לאור מצבו ולאור השינויים המתבקשים. לעיתים כדי לפתור בעיה מסוימת בבית (לעיתים קרובות מספר בעיות) יש צורך להשקיע סכום כסף רב שלמעשה הופך את קניית הבית ללא כדאית עבורכם.
 

גלמיש1

New member
אם זה בית פרטי סבירות גבוהה שעיקר הבעיה במחסור בפתחים

בבניה הישנה הפתחים היו קטנים יחסית ולא מתוכננים היטב. בדרך כלל אפשר לפרוץ עוד פתחים ולהרחיב את הקיימים - והבית יתמלא אור וזרימת אויר.
ישנן גם אפשרויות מתוחכמות יותר להחדיר אור לבית, במידה והחזיתות שלו מוצללות בגלל בנינים או עצים, כגון פתיחת סקיילייטס (חלונות גג) שמכניסים המון אור.
&nbsp
את יכולה להעלות כאן את תכנית הבית , כדאי גם תכנית המגרש ומה שסביבו, ונבין יותר טוב את הסיטואציה.
 
למעלה