סקיצה ראשונית לבית

1Gesund

New member
סקיצה ראשונית לבית

אני מצרפת תוכניות לסקיצה ראשונית שקיבלנו מהאדריכלית שלנו. אנחנו בשלב של לחשוב ולקבל הערות אז נשמח לשמוע כמה שיותר חוות דעת.

קצת על הבית ועלינו.. בית דו-משפחתי בשכונה חדשה בקיבוץ באזור עמק חפר, ככל הנראה 135 מ"ר. אנחנו בית קיצוני, והבית צופה לחורשה יפה.

אנחנו משפחה בת ארבע נפשות, עם שני ילדים קטנים. משתדלים ורוצים לשמור על בית צנוע עם אווירה קיבוצית.

זהו. חפרתי?
 

1Gesund

New member
אה.. ועוד משהו

יש דברים שאנחנו כבר יודעים שנשנה. תהיה רק מרפסת אחת (ביציאה מהסלון), ובמקום הויטרינה שקרובה למטבח יהיה ככל הנראה חלון
 

1Gesund

New member
לא שמתי לב שצירפתי תוכניות של שני בתים

סליחה.
&nbsp
שלנו הדו שמאלי.
&nbsp
&nbsp
 

גלמיש1

New member
לא חפרת, להיפך, חסרים המון פרטים חשובים

איפה חץ הצפון?
איפה המגרש? שכנים?
איפה תכנית פיתוח? איפה החורשה היפה?
אם לא יודעים את כיוון הנוף איך נדע אם התכנית מתיחסת אליו?
מה המשמעות של שלב א, ושלב ב ?
&nbsp
קשה להגיב על איכות התכנון בלי להבין את תכניות הבית, מה הצרכים ומה קורה סביב הבית.
&nbsp
אגב- חייבת להגיד שהתכנית מוזרה. הריהוט לא בקנה מידה : ספת תלת באורך 1.5 מ., ארונות הבגדים נראים צרים נורא, מקרר בגודל של מכונת כביסה....
&nbsp
 

1Gesund

New member
התוכנית פחות או יותר מוצפנת..

הויטרינות של הסלון פונות צפונה, החלון של המטבח דרומה.. החורשה נמצאת מצפון לבית, אליה פונה הגינה והבית.
&nbsp
השכנים בשלב הראשון יהיו הדו שלנו, ועוד מספר קטן של בתים מעבר לרחוב. עוד מספר שנים מתכננים להמשיך לבנות כך שיהיו לנו שכנים גם בצד השני. מקווה שהצלחת להבין אותי, אני לא כל כך טובה בהסברים "גאוגרפיים".
&nbsp
הסקיצה של שלב א מתארת את הבית שיבנה כעת, בעוד שהסקיצה של שלב ב מתארת מצב שבו נזדקק לחדר נוסף בבית, אולי בעוד עשר שנים. אז נוכל לסגור את החצר הפנימית ולהוסיף חדר נוסף לבית.
הסקיצה השלישית מתייחסת למצב שבו נרצה להוסיף קומה שנייה. זה לא תרחיש סביר מבחינתנו, אבל רצינו להתייחס אליו בשלב התכנון. למקרה שנרצה, וגם במקרה של מכירת הבית. חשבנו שזה עשוי להיות משמעותי.
&nbsp
בעקרון, לכל מי שבונה יש מספר דגמים, די דומים, שהוא יכול לבחור מהם. אבל התוכנית די גמישה והתבקשנו לבסוף ע"י האדריכלים של הפרויקט לא לגעת בממד ובמבואת הכניסה.
&nbsp
מבחינת מה אנחנו רוצים וצריכים.. בית בהרגשה פשוטה, לא גדול מידי, מואר ונעים. אנחנו אוהבים את החוץ, חשוב לנו שיהיה נוכח ונגיש.
מה עוד? חשבנו ששירותים ומקלחת לחדר ההורים ולחדר הילדים זה מספיק על גודל כזה של בית. לא רצינו אמבטיה..
זהו, חוץ מזה אנחנו די פתוחים לרעיונות וממש לא מקובעים לשום כיוון.
&nbsp
לגבי מה שכתבת על הגדלים. אני לא יודעת.. אולי בגלל שזו סקיצה ממש ראשונית? יותר בשביל לראות אם זה הכיוון אז אלו פרטים חשובים פחות?
&nbsp
תודה על ההתייחסות.. קוראת אותך כבר תקופה ארוכה ואשמח לשמוע מה את חושבת
 

1Gesund

New member
וגם..

ביקשנו שתהיה יציאה החוצה מהמטבח, שהשולחן אוכל יהיה קרוב לשיש ושיהיה ארון בכניסה לבית..
 

גלמיש1

New member
לא ברורה לי משמעותה של חוות דעתנו אם זה דגם מוכן...

לא ברור לי מה ניתן לשינוי ומה לא.
אתיחס לנקודות החלשות לטעמי של התכנית:
1. המטבח. אמנם מדובר בקיבוץ, אבל אני מניחה שכבר לא סועדים אצלכם בחדר אוכל
. בהינתן כך, אין לכם מספיק מטבח, לא מספיק שטח שיש ולא איכסון. האשם המיידי היא הדלת למרפסת ש"שוברת" את הרצף של השיש. יש שתי אופציות לפתור את זה :
א. לבטל את הדלת ולהסתפק בויטרינת היציאה שיש ממילא בקצה השיש (בעיני זה מספיק לגמרי). ככה תקבלו מטבח בצורת ר עם רצף משטחים ואיכסון.
ב. יצירת אי עבודה ארוך שיספק הרבה שטח עבודה ואיכסון. השולחן ימוקם מעבר לו באיזור הגדול והריק שבמרכז החלל. ככה השולחן יהיה גם צמוד למטבח וגם מול הויטרינה.

2. ח.המשפחה והאופציה העתידית למדרגות - לא מבינה למה הן צריכות לחרב את חדר המשפחה. רצ"ב אפשרות אחרת להוספת מדרגות ע"י ניצול החלל המרכזי שבין החדרים, ובלי להרוס את אפשרות השימוש בח.משפחה, גם כחדר סגור (ילדים או עבודה).
המדרגות יכולות להיות כמו בסקיצה דבוקות לקיר ח.הורים, או הפוך, כשהעליה מתחילה ליד דלת ח.הורים ומסתיימת מעל ח.השמפחה (מול דלת הכניסה, אבל כבר גבוה מכדי להפריע). או בכלל דבוקות לקיר החדר התחתון. כלומר - יש אפשרויות שונות לסידור טוב של המדרגות בתוך החלל המרכזי הזה.
(בשרטוט שלי האלמנט שתוחם את המדרגות זה ארון/ספריה. אבל אפשר בלי תחימה ואפשר עם קיר....)
שים לב שאפשר לנצל את החלל שמתחת למדרגות למשל לטובת איכסון.

חלון ח.המשפחה - עדיף שלא יהיה תקוע בפינת החדר, הרבה יותר נעים למקם אותו איפשהו במרכז הקיר.

3. הממד. לא מבינה למה מייצרים ממד מינימלי. הרי הגודל המתחייב לממד הנו גודל של חדר, אז אם כבר חדר למה כזה צינוקי? אני הייתי מנסה לשנות את רוע הגזרה ולשכנע את האדריכל של הפרויקט להרחיב ולו קצת את הממד, אפילו 10-20 סמ. על חשבון החדר הסמוך הרחב.

4. לגבי חדרי רחצה - מסכימה אתכם לגמרי. אני רק לא משתגעת על התכנון שלהם כרגע, בעיקר של ח.רחצה של הילדים שאין לו ממש חלון חיצוני. לא יודעת איך לשפר, זה מצריך עבודת בדיקה ותכנון ליצירת מערך טוב יותר....
בכל מקרה, אני לא יודעת מה גילאי הילדים , אבל לא הייתי מוותרת על אמבטיה בבית. ילדים אוהבים אמבטיות, ולפעמים גם מבוגרים זקוקים לאמבט בגלל גב תפוס, או סתם לפינוק....
ח.הורים - החדר מאד מרווח וזה נחמד, אבל אין צורך אמיתי ברוחב של 340 , ואין בעיה להצר אותו קצת נניח ל 320.
מציעה להרחיב את ח.הרחצה קצת ע"י הזזת הקיר השמאלי שלו שמאלה בכ 15-20 סמ. - כמה שצריך כדי להעמיק את הנישה לצידו, מול מיטת ההורים, כדי שיהיה אפשר לנצל אותה לטובת ארון בגדים. (כרגע יש לכם שטח ארונות קטן מדי).
זה יצריך כמובן הזזת דלת הכניסה לחדר בהתאם.

5. דלת הממד נפתחת לתוך הפתח של דלת חדר הילדים, שזה אבסורד. צריך להזיז את דלת החדר שמאלה. או להחליף את דלת הממד לדלת שנפתחת ימינה ב 180 מעלות על גבי קיר חדר הרחצה (ולתת לה שם נישה קטנה שתבלע את בליטת הדלת).
חלון הממד - ממוקם ככה שהוא קצת מעל המיטה, וזה ממש לא טוב. בקשו להזיז אותו שמאלה. או שתהפכו בין המיטה לשולחן - ותהפכו את כיוון פתיחת החלון.

6. פרגולה בצפון - מיותרת. סתם תייצר חדרים צפוניים חשוכים יותר.

רצ"ב סקיצה מהירה שמדגימה באופן גס את הרעיונות....

 

1Gesund

New member
קודם כל, תודה על התייחסותך :)

הייתי לא ברורה. קיימים מספר דגמים, אבל הדברים היחדים שאינם נתונים לשינוי הם מיקום הממ"ד (מניחה שגם הגודל, נברר מחר..) והגודל של מבואת הכניסה. חוץ מזה, אין עלינו מגבלות.

לגבי המטבח..

*לוקחת נשימה עמוקה*

אני יודעת שזה לא בדיוק המטבח הסטנדרטי. אני אוהבת לבשל, ויודעת שזה צריך להיות החדר הכי נוח ופרקטי בבית. אבל אני ממש סולדת מרעיון של מטבח גדול, אני אפילו לא יודעת למה. אני מנסה לחשוב מה בעצם צריך במטבח מבחינת משטח עבודה? הרי אני לא נמצאת בשני מקומות בו זמנית. אם אני מבשלת, אז מספיק לי מרווח של מטר בין הכיור לכיריים (בתוכנית הנוכחית יש 80, וזה באמת קטן מידי בעיני). וצריך עוד משטח לבן זוגי היקר שיכין לעצמו סנדוויץ' באותו זמן, ולביתי שתמזוג לעצמה כוס חלב. וצריך פינה ליד המקרר להניח את הדברים שמוציאים. אז 1.30 מספיקים לכל זה, לא? ונניח שאני מבשלת ארוחת ענק, וצריכה מקום להניח דברים. הכי הרבה יש לי את שולחן האוכל. לא?
לא יודעת, אני מסתכלת על מטבחים שמתכננים היום, וזה נראה לי נורא גדול. זה נראה לי כמו המון שיש שאין כל כך מה לעשות עליו חוץ מלנקות אותו. אבל כולם עושים, אז אני מניחה שזו אני שמפספסת משהו. אולי אני לא מבינה את הצרכים של משפחה עם ילדים גדולים יותר.

קשה לי לוותר על הדלת יציאה החוצה ליד הכיריים. למרות שאני מבינה שמטבח בצורת ר הוא שימושי יותר.

אהבתי את הרעיון שלך לגבי המדרגות וחדר המשפחה. רשמתי לי.. לא הבנתי את ההערה לגבי החלון של חדר המשפחה. במיקומו הנוכחי, אין אופציה נוספת לחלון, לא?

לגבי הארונות בחדר השינה של ההורים. האדריכלית שלנו אומרת שלארונות עם מדפים צריך פחות עומק מאשר ארונות תלייה. ואנחנו מהמקפלים. ארון אחד היא כן עשתה בעומק שמאפשר תלייה (אם אני לא טועה, כך היא אמרה).

רשמתי לעצמי גם את יתר ההערות לגבי חדר השינה והמקלחת.

הייתי רוצה לשאול גם.. האם פינת המשפחה נראת שימושית? מבינת הגודל בעיקר, ובהתחשב שהיא יושבת על מעבר. מדדנו והכל, אבל קשה לי לתפוס את הגדלים.

שוב תודה לגבי ההערות
 
ותרו על שלב א'!

ההערה המשמעותית ביותר שיש לי היא שכדאי לכם לוותר על שלב א' ולבצע ישר את שלב ב'. הפטיו המתוכנן הוא בעל פרופורציות בעיתיות- צר וארוך עם קשר קלוש לסביבתו, ולא מעניק כל יתרון שהוא לבית. לאכול בפטיו הזה זו לא חוויה מרנינה במיוחד בשל העובדה שהוא תחום בין שני קירות בטון ופונה לחזית הצפונית המוצללת (אם רוחב הפטיו הוא 2.8 ורוחב שולחן אוכל הוא מטר נותרו שני מרווחים של 90 ס"מ בין קצות השולחן עד הקיר והמשמעות היא שבזמן ארוחה משפחתית יהיה מאוד לא נוח לצאת לקחת מנות מהמטבח, לעזוב את השולחן וכדומה). המשמעות הכספית של הוספת שטח זה לשטח הבית בטלה בשישים לעומת תרומתה.
כתבת ש: "אנחנו אוהבים את החוץ, חשוב לנו שיהיה נוכח ונגיש". בתכנית המצורפת הוא לא ממש נוכח וניתן לחזק יותר את הקשר עם החוץ קודם כל על ידי השארת הויטרינה שנמצאת בחזית במערבית ליד המטבח. דבר שני כעת הסלון מתוכנן כך שאתם יושבים כשגבכם פונה אל הגינה. עדיף להפוך את כיוון הישיבה ולהגדיל הן את הויטרינה של הסלון (אין צורך בקצוות הקיר שמשני צידי הויטרינה) ולהגדיל גם את הוטרינה של המטבח, כך שכשאתם יושבים בסלון תוכלו להנות הן מהגינה הצפונית והן מהמערבית.
אני גם סבורה שהתכנון של מקלחת הילדים בעייתי הן בשל העובדה שבתכנון הנוכחי אין לה איוורור טבעי, אין בה אמבטיה (מניסיוני מאוד נוח לרחוץ ילדים קטנים באמבטיה) וחלל השירות שבה צר ומאוד לא נוח לתפעול.
והערה אחרונה- דירשו מהאדריכלים לתת לכם תכנית עם גדלים אמיתיים של רהיטים. במידה וגדלי הרהיטים לא מוצגים בקנה המידה הנכון אתם מקבלים מידע שגוי על היחס האמיתי בינם ובין החלל שבו הם ממקומים ולפיכך אתם לא מבינים כהלכה את חללי הבית המתוכננים.
 

1Gesund

New member
תודה על ההערות


לגבי הפטיו.. זה היה אחד הדברים שהכי הלהיבו אותי כשנפגשנו עם האדריכלית והיא הציגה לנו את התוכנית. בין היתר כי הבית שלה מתוכנן באופן דומה (אני מניחה שאצלה הוא רחב יותר), והוא אחד הבתים המהממים ביותר שאי פעם דרכתי בהם. גם אצלה דלת הכניסה נפתחת לדלת יציאה החוצה, וזה מאד מרשים.
התלהבתי גם מהרושם שנוצר עם הכניסה, גם מהאפשרות לשבת באינטימיות כמעט מוחלטת בחוץ וגם מזה שזה מיוחד ולא שטאנצי. שזו סיבה די מטופשת לתכנן את הבית שלך בצורה מסוימת, אבל נו.. גם היא קיימת.
ככל שעברו הימים התמלאתי בספקות. שאולי הוא באמת יהיה בהרגשה קצת של כוך.. לא תיכננו לשים שם שולחן, אני חושבת שהיא רצתה להראות לנו את האופציה ולהמחיש את הגודל. הייתי מרצפת באבן חוץ, ושותלת שם גפן.
&nbsp
רגע.. הקטן התעורר. כבר חוזרת
 

1Gesund

New member
ילד ממושמע.. ממשיכה.

ויש לו יתרונות, לא? הוא מאפשר כיוון נוסף של חלונות בסלון, וחלון לפינת המשפחה. ו.. אני מנסה לשכנע את עצמי?

אין ספק על סידור הישיבה בסלון צריך לעבוד. טרם הושקע בו מחשבה. מה את אומרת על סלון מבחינת גודל? הוא גם נראה קטן מידי?

מסכימה שחדר המקלחת של הילדים הוא בעייתי. אני גם מתבאסת שאין בו חלון. אם נעשה חלון גדול בחדר השירות, ונבנה את הקיר החוצץ בין חדר המקלחת לחדר הכביסה עד מחצית הגובה, זה יכניס קצת אוויר ואור?
האדריכלית שלנו (מרגישה שאני כותבת את הצירוף הזה יותר מידי פעמים היום. אני יוצאת מתלהבת
) שמה אותה שם מתוך ניסיון לחצוץ כמה שניתן בנינו לבין הדו שלנו. שמיקמו את חדר השינה של ההורים בצמוד אלינו.

שוב תודה!
 

גלמיש1

New member
אנסה להסביר...

1. לגבי המטבח.. (לא צריך נשימה עמוקה) אין שום צורך לעשות סטנדרטי ,דוקא כמו כולם אם זה לא מתאים לך. כתבת "אני מנסה לחשוב מה בעצם צריך במטבח מבחינת משטח עבודה? הרי אני לא נמצאת בשני מקומות בו זמנית."
אלא שפה נכנס אלמנט אחד שאולי את לא מודעת אליו - הדינמיות של החיים.
אולי כרגע את מבשלת לבד במטבח, אבל הילדים שלך יגדלו!
לי יש כיום 3 מתבגרים שמסתובבים במטבח באופן קבוע. מכינים לעצמם (אמרנו מתבגרים
) אוכל, וקינוחים, ושייקים מוזרים....ולפעמים יחד עם החברים שלהם. ואולי גם בן זוגך ישתמש יותר במטבח. ככה שלדעתי , במטבח של משפחה (אם לא מדובר בזוג מבוגר שחי לבד ויודע כבר מה הם מנהגיו ומה הם צרכיו) צריך מרחב שיאפשר שיתוף ושימוש בו זמני של כמה אנשים.
וגם כתבת "אם אני מבשלת, אז מספיק לי מרווח של מטר בין הכיור לכיריים. וצריך עוד משטח לבן זוגי היקר שיכין לעצמו סנדוויץ' באותו זמן, ולביתי שתמזוג לעצמה כוס חלב. וצריך פינה ליד המקרר להניח את הדברים....אז 1.30 מספיקים לכל זה, לא?"
ממש לא. אי אפשר לחשב כמה סנטימ. לוקח סנדוויץ' וע"פ זה לחשב כמה מקום צריך. הסנדוויץ' אמנם קטן, אבל לבעלך יש רוחב כתפיים, ולפעמים הוא אפילו רוצה לזוז קצת, אולי לפרוס עגבניות , ולהניח גביע גבינה סביב הסנדוויץ/ שלו....
אנשים צריכים מרחב תנועה. בטח במטבח. והם גם לא רוצים לעמוד כתף אל כתף דחוקים בשטח קטן.
אם אין ברירה - אז אפשר להסתדר גם עם פחות מזה... אבל כאן יש ברירה.
אם "קשה לי לוותר על הדלת יציאה החוצה ליד הכיריים" אז אפשר ללכת על רעיון האי. נדמה לי שזה יספק את המשטח הנוסף, וגם איכסון נוסף, בלי לתת לך הרגשה של מטבח ענק. וגם יאפשר עבודה במקביל של כמה אנשים בלי להתנגש...
מה דעתך?

2. "אהבתי את הרעיון שלך לגבי המדרגות וחדר המשפחה. רשמתי לי.."
יופי.

3. "לא הבנתי את ההערה לגבי החלון של חדר המשפחה. במיקומו הנוכחי, אין אופציה נוספת לחלון, לא?"
נראה לי שיש בינינו אי הבנה! אני התכוונתי לאופציה בה יש חדר במקום הפטיו והוא חדר משפחה!!!
ובחדר הזה החלון היה תקוע בפ]ינה, ואני פשוט הזזתי למרכז הקיר. אבל אם זה אכן ח.משפחה, והיות והכיוון הוא צפון - יתכן שהייתי עושה בכלל ויטרינה על כל הקיר עם דלתות יציאה החוצה. יכול להיות נחמד שהילדים יכולים לצאת מפ.משפחה ולא חייבים לעבור בסלון...

4. "לגבי הארונות בחדר השינה של ההורים....לארונות עם מדפים צריך פחות עומק מאשר ארונות תלייה. ואנחנו מהמקפלים"
האדריכלית שלך צודקת, אכן לקיפול אין צורך בעומק של 60 סמ. ואם אין לכם צורך בעוד תליה אז 45 סמ. יספיקו. האם יש שם עומק של 45 סמ. ? באים מידות זה לי נראה פחות... אבל זה ניחוש.
בכל מקרה - בח.הרחצה חשוב להתקין דלת נורמלית, של פתיחה על ציר, במקום דלת הזזה שזה פתרון דחק לא מוצלח. יש לכם מספיק מקום בשביל זה. וגם לישר את הזוית המוזרה במקלחון.

5. "הייתי רוצה לשאול גם.. האם פינת המשפחה נראת שימושית? מבינת הגודל בעיקר, ובהתחשב שהיא יושבת על מעבר. מדדנו והכל, אבל קשה לי לתפוס את הגדלים."
כשאני דיברתי על פ.המשפחה התיחסתי כאמור לחדר שב"פטיו". לא למסדרון המעובה.
באופציה שבה פינת המשפחה (של שלב א) היא "עיבוי" של המסדרון - היא לא תהיה מאד מוצלחת בתור פינת טלויזיה. כל התעבורה בבית עוברת באמצע, בין הספה לטלויזיה, ככה שיהיה מעצבן לנסות לצפות במסך. מילא כשהילדים קטנטנים ובוהים בהיפנוט בדורה... כשיגדלו זה ירגיש אחרת.

אבל - אני מסכימה לגמרי עם זוהר שעדיף לעבור ישר לשלב ב ולעשות חדר משפחה נחמד במקום הפטיו. זה גם יתן אופציה טובה לחדר עתידי לילד או ח.עבודה.

6. "לגבי הפטיו.. זה היה אחד הדברים שהכי הלהיבו אותי ...זה מאד מרשים..."
אני מבינה. אבל! רושם זה לא הדבר הכי חשוב....לדעתי.
כמו כן:
אין דין פטיו גדול שאפשר לעשות ממנו ממש גינה מדוגמת עם פינת ישיבה נחמדה - כדין פטיו קטן.
אין דין משפחה חובבת גינון, או שמשקיעה בגנן מפונפן שייקים ויתחזק גינה לתפארת בפטיו - כדין משפחה "נורמלית" שיש לה עיסוקים דחופים יותר, ובסוף הפטיו נשאר מיותם והופך חניה לבימבות של הילדים....
רק את יודעת איזו מהמשפחות זה אתם !!!
אם אתם לא מהמטפחים ומתחזקים גינות/חצרות - חבל על הפטיו.
לדעתי

6. גודל הסלון לטעמי בסדר גמור.
אפשר לקצר בהרבה את הקיר המפריד עם פינת המשפחה. ככל שהסלון יהיה פתוח יותר לחלל הכללי ככה ירגיש יותר רחב ידיים.

7. במקום לדחוף חדרי רחצה כדי להפריד מהשכנים - כדאי שהאדריכלית שלכם תיתן דעתה על פרט הפרדה מעולה של שני חלקי הדו. כרגע משורטט משני הצדדים קיר דקיק שלא יעשה את העבודה

המפרט הנכון: צריך שיהיה מכל אחד מהצדדים קיר של 20 סמ. מאסיבי במיוחד (אם לא יציקת בטון, אז בלוקים ממולאים חול) שיהווה מאסה אקוסטית.
בין שני הקירות הללו קריטי לעשות הפרדה קונסטרוקטיבית (כלומר שלא ייבנו באותה יציקה) ויהיה ביניהם רווח שימולא עם בידוד אקוסטי באמצע. זה חשוב משני טעמים עיקריים:
א. לייצר הפרדה אקוסטית. ככה רעש שהולם על קיר אחד , לא יעבור ברטיטה לקיר השכן, כי יש בעיניהם רווח. ובידוד.
ב. בעתיד אם מישהו משתי היחידות ירצה לעשות שינויים ביחידה שלו, להרוס, לבנות, זה לא יגרום נזקים קשים ליחידה הסמוכה. אם 2 היחידות צמודות ובנויות כמקשה אחת, כל שינוי יגרום נזקים בצד השני.
 
בעניין הפטיו....


אני חובבת מושבעת של עקרון "להכניס את החוץ פנימה" ויכולה מאוד להזדהות עם הרצון שלך לתכנן פטיו חמוד ואינטימי בלב הבית. בעקרון לא נראה לי שתוכלי לגדל בו גפן כי הפטיו פונה לצד צפון וגפנים זקוקים לשמש מלאה לצורך גדילתם, כך שמראש החזון שלך צפוי לא להתממש...
מעבר לזה- כדי שאלמנט כמו פטיו יהפוך להיות מרכזי בבית צריך להשקיע מחשבה רבה הן באופן שבו הוא מתחבר לבית והן באופן שבו הוא יעוצב. כרגע נראה שהקשר של הבית לפטיו רופף למדי מאחר ולמעט הויטרינה מול דלת הכניסה ישנם שלושה חלונות צרים שמשקיפים אליו מהסלון ומפינת המשפחה ותו לא. זה לא מספיק. צריך לפתוח גם את חזית הסלון לכיוונו בצורה יותר משמעותית וניתן גם להוסיף חלונות/דלתות גם מכיוון חדר השינה שכרגע אין לו כל קשר אליו. כך חלל הפטיו יהפוך להיות מוחשי ואינטראקטיבי ביחס לשאר חללי הבית.
אני הייתי מתכננת פטיו קצר יותר, משתדלת קצת "לרבע" אותו ובשטח שיתפנה כתוצאה מהקטנתו הייתי ממקמת את המדרגות העתידיות העולות לקומה ב'. ופה נכנס דבר נוסף והוא שברגע שאנחנו אוהבים אלמנט אדריכלי מסוים ורוצים להשקיע בו, חבל לוותר עליו לאחר מספר שנים לצורך בניית חדר שינה. במצבך הייתי מוותרת אם כן או על שלב א' או על שלב ב' (תלוי עד כמה את רוצה את הפטיו). אבל אם החלטת ללכת על האופציה שבה יש פטיו תחשבי יחד עם האדריכלית כיצד ניתן לשלב אותו בתכנון העתידי של הבית, דהיינו עם המדרגות העולות לקומה ב', ולא לתכנן אותו כשטח של החדר העתידי. באופן הזה תקבלי חלל נוסף שיכול לתרום לאווירה בבית ולא תצטרכי לוותר עליו בעוד כמה שנים כשתרצו להגדיל את הבית.
מצרפת דוגמא לפטיו שבו אפשר לראות כיצד הוא הופך לאלמנט מרכזי ודומיננטי באמצעות פתיחת כל קירותיו כלפי חללי הבית.
מצ"ב קישור http://www.archdaily.com/252580/single-family-residence-archiplan-studio/

 

1Gesund

New member
אז הוא באמת רובע קצת

והוא קצת פחות ארוך וצר. ונפתח חלון לחדר השינה, וחלון גדול מכיוון הסלון.
&nbsp
לגבי הגפן, את צודקת. לא חשבתי על זה..
&nbsp
תודה
 
תודה לך


האם החלטתם לשלב את הפטיו גם בתכנון עתידי בו תרצו להגדיל את הבית? נשמח לראות תכנית עדכנית ושיהיה בהצלחה!
 

1Gesund

New member
שוב תודה על ההערות

החלטנו לבטל את דלת היציאה מהמטבח, וללכת על מטבח ר' גדול, עם ויטרינות שימוקמו בין המטבח לסלון. ממש רציתי דלת במיקום הזה, אבל תכלס היא הקשתה על תכנון המטבח, והתוכנית נראת הרבה יותר נכונה ככה.
&nbsp
היינו אצל האדריכלית אתמול, ודנו רבות וארוכות בסוגיית הפטיו, והיא מכרה אותה טוב מאד
. היא אומרת שזה משהו שנותן המון אוויר ואשליה לגודל לבית בקנה מידה כזה. היא גם הראתה לנו את זה על הבית שלה, שמתוכנן מאד דומה. אצלה הפטיו קטן וצר מזה שבתוכנית שלנו (שבנתיים קצת התרבע) והוא באמת נותן הרבה מאד לבית.
&nbsp
ולגבי הקיר המפריד, כך נעשה..
&nbsp
שוב תודה על ההערות. לך, ולזוהר. ההתעמקות שלכן בתוכניות של זרים גמורים ממש לא מובנת מאליה
 

natik20

New member
דלת הזזה בחדר רחצה

מדוע חשוב דלת על ציר בחדר רחצה?
 
דלת הזזה אוטמת רעשים פחות מדלת ציר

ויש אנשים שחשוב להם שחדר הרחצה שלהם יעניק להם אינטימיות מירבית ויסנן קולות מקולות שונים...
 
למעלה