שיפוץ בית ישן

דובר רבות על הבעייתיות של התכנית הבסיסית

במסגרת פורום "בונים בית" דובר רבות על הבעייתיות הבסיסית של תכנית הבית כפי שתוכננה מלכתחילה, אולם מסיבה כלשהיא הגולש בחר להשאירה כפי שהיא. לכן בחרתי לעזור לו כמיטב יכולתי תוך הבנה ש"זה מה יש". כמובן שגם בתכנית המוצעת על ידי יש ליקויים, אולם לא מצאתי שום דרך לעקוף אותם, מה גם שמידת הכרותי עם המבנה הקיים, התכנית הקונסטרוקטיבית שלו והתכנית שהוגשה להיתר, רחוקה מלהיות מושלמת.
 

ynail1231

New member
שיפוץ בית ישן

העלתי תוכנית ראשונית (לא סופית אלא טיוטא ראשונית) שאדריכלית הכינה, לאחר תגובות שלכם בפורום בונים בית (הפורום הזה אולי יותר קשור לאדריכלות).
יש לציין שלדעתי שולחן פ. אוכל במקומו לא מתאים-אלא במטבח ועוד כמה דברים נוספים. אשמח להערות והמלצות לשיפור וייעול.
תודה מראש
 

ynail1231

New member
צירוף תמונה

מצורפת תמונה של הבית. אשמח לשמוע מה דעתכם

 
חוות דעת על הרחבה ותכנון מחדש לבית ישן

שלום לך-
יחסית לסקיצות הראשוניות, שהעלת בפורום "בונים בית", אין לי ספק שכעת המצב השתפר וכבר אפשר לראות שהבית מקבל תכנון הגיוני יותר
. עדיין יש כמה דברים שבעיני לא מתוכננים כראוי: הסלון קטן מדי וממוקם כך שהוא מפנה את גבו אל הגינה הצפונית, המטבח גדול מדי יחסית לשאר חללי הבית ומרוחק מאוד מפינת האוכל ודלת חדר ההורים פונה לחלל הציבורי של הבית כך שלכם ההורים לא נותרת הרבה פרטיות. כדאי אם כן ליצור שינויים בתכנית באופן שישפר את המצב הנ"ל:
- להחליף את מיקום המטבח בחדר ההורים תוך יצירת רצף של 3 חדרי שינה ומקלחות. כך גם חדר ההורים זוכה לפרטיות מירבית והחלל הלא מנוצל שהיה קודם לכן באזור הכניסה של הבית הופך לחלק מחדר ההורים.
- המטבח ממוקם במקום חדר ההורים, והופך להיות חלק מהשטח הציבורי של הבית בין פינת האוכל והסלון. המרחק בינו ובין פינת האוכל מתקצר כך שאין עוד צורך ב"אי". את מקלחת ההורים ניתן להפוך למזווה/חדר שירות שבו ניתן לשים את מכונת הכביסה, המייבש, מטאטא, דלי וכדומה.
- את הסלון ניתן לסובב כך שהוא ימוקם לאורך קיר ארוך יותר, יפנה לעבר נישת הטלויזיה, וכעת מי שיושב בו רואה הן את מבואת הכניסה והן את החצר.
צרפתי סקיצה שממחישה את כוונותי, ואני מקווה שתראה ברעיונותי הצעות שאכן מהוות שיפור.
כך אפשר להמשיך ולעשות אופציות נוספות תוך ניסיון לתת מענה מיטבי לצרכי המשפחה.

נשמח לעדכונים!

 

ynail1231

New member
ראשית

ראשית זוהר-תודה רבה על העזרה והעלאת הרעיון.
הרעיון באמת מעניין מצד שני הוא גם סוגר את החזית הצפונית של הבית (האמת יכול להיות שבסוף נילך על הרעיון עם שינויים קטנים נחשוב על זה).
לגבי התוכנית שהעלתי-ישנם כמה שינויים שאני מתכנן וטרם העלתה אותם האדריכלית והם:
להשאיר המרפסת כמו שהייתה לפני התוספת של ה"פינת אוכל".
מיקום פינת האוכל מרוחק גם לטעמי. בתכנון שלי לשים שולחן פינת אוכל בקיר המטבח הארוך(בגב של המקלחת). אין כאן מקום לאי אולי לאיזה נישה קטנה של שולחן (אם בכלל).
נכון לעכשיו טלויזיה היא לא מוצר הכרחי ולכן פני הספות לא יופנו לקיר (כמו שכולם מעירים ללא סוף) אלא הפוך הגב של הספות יהיו הקירות. הנישה שיוצאת מכיוון העמוד תומך תקוצר כך שהיא לא תבלוט ותקצר את רוחב הסלון.
בסלון יהיה חלון גדול (ולא בטוח שהזזה שיהיה יותר אוויר) מצד צפון (בפועל זה צד מזרח) שזה המטבח יהיה חלון רחב וגדול (כמובן נראה מה המגבלות לכך במטבח) וממול הסלון יהיה את קיר שפונה למרפסת שרובו חלונות. אוויר בטוח שלא יהיה חסר בבית (אני נמצא שמה כמעט כל יום ומאווד מאוורר ונעים שמה) חוץ מהחלון הצמוד לסלון החלון מהמטבח יהיה רחב וגם ממנו יגיע אור לבית.
אני בטוח שיהיו אחרים שימשיכו לירות...בסופו של דבר יש אדריכל א' שבשבילו הבית הכי גרוע שיש בעולם ויש אדם שהוא יכול להיות שונה מאדריכל ובשבילו הבית אחלה. אין מה לעשות כל איש מקצוע יודע שלכל לקוח יש את הסיבוב וציפיות שונות לגמרי מהשני וזה בסדר. אם אנשים חושבים שהסיבה היא כסף אז זה ממש לא נכון. לא בהכרח "אדריכל" טוב יתן מענה "מושלם" לכל בית משופץ עם כל המגבלות והתנאים הבסיסים של האדריכלים.
אם באמת אסבול מתוכניתו העתידית תמייד אפשר לשנות...שום דבר לא קבוע בעולם. לא צריך גם להגזים בכל דבר.
שוב תודה זוהר--מעריך את עזרתך!
 
למעלה