מה אתם הייתם מייעצים?

yudina1

New member
מה אתם הייתם מייעצים?

שבת שלום לכל חברי הפורום ! רכשנו דירה בבניין של 4 יח"ד. אנחנו בדירת קרקע עם גינה צמודה בהסכם עם השכן מהקומה העליונה. הדירה בנויה כעת 70 מ"ר + 140 גינה. לפני רכישת הדירה הוצאנו תכניות מהעירייה- היתר שהוצא לשכן בקומה א' לפני 4 חודשים לבניית מרפסת. הוצאנו את ההיתר עמ"נ לראות קווי בניין ולדעת עד כמה ניתן להרחיב. החלטנו לקנות. במקביל הבאנו מודד למדידה עדכנית ונתנו את התכניות לאינפורמציה בעירייה למטרת קבלת היתר. על המפה סומנו שוב קווי בניין שהיו זהים לאלו שסומנו על ההיתר של השכן. לאחר הכנת תכנית הגשה (שכללה גם הקלה בקו בניין צידי), החתמת השכנים על התכנית ופתיחת בקשה להיתר, "התעוררו" בעיריה ומסרו לנו שהם טעו פעמיים בסימון קווי הבניין וכעת עלינו לשנות תכניות ולהקטין את הבקשה ב0.5 מטר. אנחנו כמובן לא מעוניינים בשינוי, גם בגלל השטח, גם בגלל הצורך בהכנת תכניות חדשות והחתמת השכנים מחדש וכל הזמן שיגרר בעקבות כך. ביקשנו שיחה עם מהנדס העיר. חשוב לי לשמוע את דעתכם בנושא? האם נתקלתם במקרה דומה? תודה לכל המשיבים
 

gerson1

New member
מבלי להיכנס לקטנות

הרי שקווי מידע, גם אם הינם למידע בלבד
מחייבים את הרשות המקומית ולכם מגיע פיצוי
הרי יתכן ולא הייתה נעית רכישה לו ידעתם זאת מראש
עיריית תל אביב שילמה "פיצוי" בצורת תוספת זכויות בפלורנטין בגין שגיאה דומה
עכשיו
בשל העובדה שחוקית כנראה לא ניתן לקבל את קווי הבניין (ואין אפשרות כנראה למתן הקלה)
הרי שזאת האופציה היחידה
אם ניתן לקבל הקלה בקווי בניין (השכן בנה את התוספת ע"פ ההיתר? הרי טכנית, אם טעו לגביכם הרי שההיתר שלו, המבוסס על אותם קווי בניין לא תקניים אינם נכונים ולכן ההיתר ניתן שלא כדין.) ו/או בנייה לפי קונטור בניין קיים, המרפסת, שגם אם חורגת מקווי הבניין יכולה לשמש כתקרה וכקו הקיר שלכם.
מהבחינה הזאת, כל עוד ולא בוטל ההיתר שלו, הרי שתקף, ויכול לשמש אתכם בעתיד.
 

yudina1

New member
תודה רבה על תשובתך

מתנצלת שרק עכשיו התפניתי למחשב.. האם יש דרך שאוכל לבדוק את הנושא שכתבת עליו בת"א? יש לי פגישה עם מהנדס העיר ועוזר ראש העיר מחר ואני רוצה לבוא מוכנה. בנוגע לשכן, אמנם סימנו על המפה שלו קווי בניין דומים אבל הוא לא ניצל אותם וגם לא ביקש הקלה בקווי בניין. בעיקרון, אם לא היינו מבקשים הקלה בקו הבניין לא היו עולים על הטעות בעירייה אני מניחה.
ולעניין החוקי, הרי מי שמחליט על קווי בניין במסגרת התב"ע זה ראש העיר ואפשר להגיש בקשה לשינוי תבע. אני אנסה לבקש לבטל את התהליך הארוןך של שינוי תבע ולקבל את ההקלה עכשיו בתור פיצוי. אנחנו בהחלט רכשנו את הבית לפי האפשרות להרחבה. תודה
 

ziso7

New member
ממליץ על עו"ד

במידה ותחליטי לנקוט בצעדים משפטיים אני ממליץ על עו"ד איילת קזס 052-5957552
מעולה וסבלנית
 

gerson1

New member
קודם כל אין לראש העיר קשר לקווי הבניין

שווה לפנות למנהל מחלקת המידע התכנוני
לשבת עם החומר שקיבלת-רצוי צילומים
ולדון
אח"כ לפנות לעורך דין ולהתווכח
מבין שיש לכם אדריכל
קחו אותו לפגישה
 

yudina1

New member
עדכון, אודה להתייחסות..

היינו בפגישה בעירייה עם מהנדס העיר ועוד כל מיני "חכמים" אחרים. לא אכנס לפרטים אבל אני יכולה לומר בפה מלא שעירייה היא "שוק" לכל דבר. נדהמתי מה"שכונה" שהולכת שם. בכל מקרה, הגענו לכמה אפשרויות כשאחת מהן היא להשאיר את קווי הבניין 3 מ' אבל בלי לקבל עליהם הקלה . את הממ"ד שנמצא באותו הקו אפשר להשאיר בקו בניין 2.7 (שזה עם ההקלה בקו בניין צידי). אחת הנציגות שם זרקה שממ"ד יכול גם להגיע לקו אפס וזה בסמכות הוועדה המקומית לאשר. חשבנו להסכים למה שהעירייה אומרת ולהגדיל את הממ"ד ב- 1.5 מ"ר ע"ח ה1.5 מ"ר שאיבדנו בחדר השינה. השאלה היא, כמה יכול שינוי כזה לעלות? ז"א כמה עולה עוד 1.5 מ"ר של ממ"ד? זה בטח שונה מקיר רגיל בעלות שלו. שווה את המטר וחצי שנקבל בחדר? האם חדר ממ"ד משמש כחדר רגיל לכל דבר? גם לילדים?
מודה לכולכם על התשובות, שבוע טוב
 
למעלה