אשמח לדעה של התוכנית

קיבלתי ביקורות נורא קשות על התוכנית

שכנראה אני אצטרך לבצע שינויים בתוכנית. כתבו שהבית לא מודרני למרות שלי הוא נראה דיי מרווח.
 

גלמיש1

New member
מה הקשר בין מרווח למודרני ?

בית יכול להיות מרווח מאד! אבל מיושן. או מתוכנן גרוע. יש המון אפשרויות לתכנון גרוע, גם בית מתוכנן יכול להיות גרוע. ויכול אפילו להיות מרווח מדי....
ניתנו לך הסברים ספציפיים לליקויים בתכנון ולכך שהבית מיושן ולא יעיל.
את כנראה מאוהבת בתכנית וברעיון של לקחת תכנית קיימת ולהנחית אותה על מגרש. אבל זה רעיון גרוע. הנה ההסבר :

להביא לאדריכל תכתנית של בית קיים שיעשה התאמות, גם אם תמצאי בית שיראה לך יפה ונוח ומתאים לדרישות שלך, לקחת את התכנית ממגרש מסויים ולהתאים אותה למגרש אחר, בדרך כלל ידרוש לא פחות עבודת תכנון. כי המגרשים לעולם לא זהים, לא בגודלם המדוייק ובצורתם (מה שקובע את קווי הבנין) לא בכיוונים שלהם, לא בסביבה הנופית, האקלימית, האורבנית. כי המשפחות לא זהות, וטעם האנשים לא דומה, והתקציב שונה וההעדפות....וכן הלאה. וכמובן יתכן שגם דרישות התב"ע והועדה המקומית הן שונות ממקום למקום.
לא יהיה בזה חסכון כספי.

להביא לאדרכל בית לדוגמה ורעיונות מוכנים - זה גם לא נכון עקרונית, וגם רוב האדריכלים יתנגדו לזה. בדרך כלל במקרים כאלו הלקוח מגיע עם רעיונות שהוא מאוהב בהם, ואין לו את הכלים להבין אם הם מתאימים למגרש ולבית הספציפי שלו, אם לאו. הוא בעצם אונס את האדריכל לעשות דברים שהם נגד השיפוט המקצועי שלו. ואז או שהבית נאנס להכניס לתוכו רעיונות לא מתאימים והתוצאה גרועה. או שהלקוח נעלב שלא מתיחסים לרעיונות שהביא, והתוצאה קצר בתקשורת וליקוי בעבודת הצוות אדריכל-לקוח.

מה שאני מנסה להגיד, שטוב לבוא לאדריכל עם רשימת דרישות, בקשות, חלומות, צרכים וכו. טוב לבוא לאדרכיל עם רעיונות נקודתיים, או דוגמאות לדברים שמצאו חן בעינינו.
לא טוב לבוא לאדריכל עם תכנית מלאה ולהגיד לו - בדיוק כזה אני רוצה! עכשיו תתאים לי את זה למגרש שלי. זה אף פעם לא מניב שביעות רצון ולא תכנון טוב.
 
מה זה בית מיושן?

כנראה שאני לא מבינה בנושא מאחר ולא נפגשתי לגמרי עם אדריכל שמתמחה באדריכלות מודרנית באמת.
כי זה לא שלא ישבנו יחד עם דרישות מסויימות הוא עשה לי שינויים ביחס לדרישות על תוכנית קיימת ( כנראה לחסוך לו בעלויות כי הוא לא עשה לי הנחה על תוכנית קיימת) רק היה נוח להביא לי תוכנית בהתאם לצרכיי.

1. כאשר נכנסים לא רואים מיד את המטבח (בלאגן).
2. מטבח קרוב לפינת אוכל(נגישות לאוכל)
3. חלון גדול לכיוון השצפ. (תודה שאמרתם לי שפינת האוכל חוסמת את היציאה אבל לא רציתי שיצאו דרך הסלון ).
4. עלייה לחדרי ילדים מצד ימין כאשר באמצע יש שירותים וחדר שרות קרובים ונפרדים.
5. צד שמאל של השצפ חדר הורים שהרעש לא יפריע לילדים.
6. סלון ימינה שאיך שנכנסים רואים טלויזיה לא רציתי שהשמש תפריע לראות טלויזיה ביום. ורציתי מרווח נוח. עם כיווני אויר.

האם עם הדרישות הנ"ל ניתן לבנות בית עכשיוי?
 

nisimc

New member
הערות לגבי התוכנית של אנשים זרים אשר לא

רואים את הצרכים שלכם לא נחשבות..
 

גלמיש1

New member
כל מה שתיארת הן דרישות לגיטימיות ואפילו רגילו

רגילות של לקוח ממתכנן. קוראים לזה פרוגרמה, וזוהי רשימה של דרישות, חלומות, צרכים, מגבלות וכן אלה. כלל המחשבות שיש ללקוח בנושא הבית שלו.
בתהליך תכנון תקין (ולא כזה כמו שאת מתארת שבו קיבלת תכנית קיימת , ועוד שילמת עליה מחיר מלא לטענתך) האדריכל שולח אותך (אתכם) הלקוח לחשוב ולגבש רשימת פרוגרמה כזאת. יחד איתך הוא יעבור על הרשימות ותגבשו ביחד סדרי עדיפויות לבית. זה יהווה את הבסיס לתכנון שהוא יפיק בשבילכם. כלומר תכנון הבית מושתת על הרצונות והדרישות שלכם, אבל גם על נתוני השטח הספציפי שלכם, כיוון הנוף , כיווני האור והרוח, מבנה המגרש, מיקום הרחוב והשכנים...וכן הלאה.
תהליך כזה אמור לתת תוצאה אופטימלית שגם עונה על הצרכים שלכם, וגם ממקסמת את הנתונים של הבית - וכל זה תוך עמידה בתקנים ובהוראות התב"ע.

שורה תחתונה - אין סיבה שלא. באותו מטראז', בניצול יותר טוב של השטח , ניתן לתכנן בית יותר טוב ויעיל. הרבה יותר יפה מבחוץ. ובעיקר, בית שמותאם לסביבה שלו.
 
למעלה