האם חייבים בדיקת יועץ קרקע לפני בניה?

xran1971

New member
האם חייבים בדיקת יועץ קרקע לפני בניה?

יש ברשותי שטח לבניה עצמית ואני מתכנן לבנות את ביתי השטח הינו 500 מטר ואני עומד לבנות בית בגודל 180 מטר שטוח פוס מרתף רוב האנשים שאני פוגש וגם האדריכל שלי טוענים כי חבל על הכסף ( 6000 שקלים) יש כאלו שממליצים למי להקשיב? רן
 

gamari

New member
עפ"י נסיון

כדאי להציץ בתכניות של השכנים או לשאול אותם מה סוג הקרקע, אם יש ברשותם תכניות יסודות אז זה מצויין,מידע זה יעזור למתכנן שלך בבחירת סוג הביסוס. סביר להניח שסוג הקרקע במגרש שלכם אינו שונה מהשכנים, לכן אין צורך בהוצאה מיותרת. אם יש למישהו מכם ספק בנוגע לסוג הקרקע, אז אין מנוס מהוצאה זו... כדאי לך לבדוק במפות גיאולוגיות ויותר נקודתיות לגבי הסביבה בה אתה מהעירייה או ממ"י, מה סוג הקרקע הנפוץ באזור המגרש, המטרה היא לקבע סוג ביסוס (יסודות), בשאיפה למזער עלויות... (כלונסאות אל מול יסודות בודדים או אולי יסוד עובר........ הבדל משמעותי). בד"כ הבדלים בין קרקעות נעים בין אזורים גיאוגרפיים שלמים ולא בין מגרש למגרש..
 

gerson1

New member
ככלל עלויות יועצים חוסכות בעלויות אחרכך

כלומר, האדריכלים בד"כ מזלזלים באותם חומרים שהינם הבסיס לבניה בפועל ושלא רואים אותם, כמו יסודות ומערכות תמיכה. מהנדס קרקע אמור לתת את האופציות השונות לביסוס המבנה והבחירה תעשה על ידי הקונסטרוקטור, לא האדריכל. גם האחריות לסטרוקטורת המבנה תהיהי על הקונסטרוקטור ולא על האדריכל. לכן-כדאי להתיעץ עם מהנדס המבנה. לעיתים חסכון של 500 $ עולה הרבה הרבה יותר: באזורים כבית שמש ו/או צפת יש זחילות קרקע, אזורי חימר, סדיקה, מפולות ועוד. וכד'. לעיתים תכנית בניין עיר מחייבת שימוש ביועץ קרקע. לדעתי אדריכל שאמר שזה בזבוז לקחת יועץ קרקע לא בנוי לקבל אחריות על המבנה ולך ךא כדאי לקחת אותו. בכל מקרה, בחוק התכנון והבניה יש תקנות בדבר ייחוד פעילויות-עמיתי האדריכלים-מי שאינו מכבד בעלי מקצוע אחרים ואת מקצוע שלא יקטר על מעמדנו המקצועי כיום. הוא נשען בעיקר על חובבנותינו ושחצנותינו, על היותנו ספקים של תכניות עבודה חלקיות, על אי מסירת פרטי בניין כפי שצריך, על פתרונות בשטח, על תקלות ועל גרימת נזק. גם אתיקה כנראה אינה הצד החזק במקצוע.
 

gamari

New member
חובתך כאדריכל

הכי נכון, נוח ובריא לעשות בתור אדריכל הוא להשתמש ביועצים שהינך זקוק להם, ואין ספק שתכנון נכון יחסוך א"כ תקלות בביצוע. לא אחת הלקוח מנסה לחסוך בהוצאות "מיותרות", מתוך חוסר הבנת הצורך, אי הטמעת תרבות הבניה הנכונה בישראל ועוד כהנה וכהנה.. מסכים בהחלט שאין להתפשר ואסור לזלזל, כל שכן ברגע של לקיחת אחריות. לצערי נושא של בדיקת קרקע איכשהו לא מעט נופל בין הכסאות. בעיקר בבניה הפרטית והמון לקוחות מנסים לחסוך, ובתור מתכנן ניצבות בפניך 2 האפשרויות: להציג את המצב כהכרחי ושאתה לא מתפשר ומחייב בדיקת קרקע (עפ"י הוראת הקונסטרוקטור) או מציע ראשית לעשות שעורי בית בקשר לסוג הקרקע הידוע לך עפ"י בדיקות שהשכנים עשו, בעיקר הצמודים, לעבד את המידע ובשיתוף עם המהנדס לחשוב על מה הלאה, האם יש פה סיכון בעקבות נתונים משתנים בין מגרש זה לבין השני או שסוג הקרקע ואפשרות הביסוס כבר מובנת וידועה ואפיינית לאזור שלם.. בעניין של אי מסירת תכניות עבודה כמו שצריך וחוסר במסירת פרטי בנין, אתה מצליח לפגוע בנקודה מאד בעייתית, אני לא בטוח שזה עניין של אתיקה, יש פה עוד המון גורמים ואני חושב שנושא התשלום נכנס פה כפרמטר ולכן כאדריכל אין להתפשר על מחיר ולדעת מראש שתכנון מבנה כולל חוברת פרטים, גם אם הינם "סטנדרטים ומוכרים לכל קבלן" , תכניות עבודה מלאות, רשימות נגרות ואלומניום וכו'... לא כל אזרח המעוניין בבניית בית קטן עם גג אדום, חנייה, גינה לתבלינים, חצר וכלב מבין זאת וחושב שניתן לחסוך בעלויות מתכנן, כי "אנחנו יודעים הכל". וישנם לא מעט אדריכלים\ הנדסאים המוכרים את עצמם מאד בזול רק כדי לקבל עבודה והנזק הוא די הרסני לטווח הרחוק לכל שוק המתכננים... אמנם נסיוני אינו רב כשנים כמוך, גרשון אבל בבעיית חיסכון ביועץ ביסוס ובדיקת קרקע נתקלתי המון לצערי וגם אם אני לא מתפשר ומעוניין, הלקוח ימצא דרך כדי לחסוך בזה כי מבחינתו זה "כסף קטן" שאפשר לחסוך, רק מה, לא כל אחד מבין את ההבדל בין כלונסאות ליסודות בודדים (שמים וארץ), מתחיל במחיר וכלה במשמעות הקונסטרוקטיבית והמשמעות של כך. מקווה שהצלחת להבין (RANX) האם לחסוך בבדיקת קרקע או לא, אתה בונה בית שיעלה לך 160K$ לפחות, מתוכם תשקיע 1000$ בעניין הקרקע, אבל מה , תהיה רגוע וייתכן שתצליח לחסוך א"כ בביצוע הביסוס
 

גולי מ

New member
לקחת יועץ קרקע

התוצאות של הבדיקות שלו משפיעות על הביסוס של המבנה. אני הייתי מעורבת בתכנון שכונה ברחובות, שבה שני מבנים סמוכים ישבו על שני סוגי קרקע. לא להסתכן. לקחת יועץ קרקע! בהצלחה.
 
בהחלט מוסכם שכן

בהחלט, מה השאלה - כמו שכל אחד מאיתנו הוא בעל מקצוע בתחומו ולא היה מתיימר להבין במה שאינו תחום התמחותו, כך בוודאי בנושא רגיש כמו יציבות המבנה חשוב לבחון את היסודות הפוטנציאליים.
בסה"כ גם לא מדובר על עלויות גבוהות ביחס לעלות פרויקט ממוצע ואפילו אם מעמיס על שכר הטרחה - שהרי אפשר לדרוש מהלקוח לשאת בעלות של יועץ הקרקע. עניין של אלפי שקלים לא רבים בסה"כ.
הנה מצאתי איך בוחרים יועץ קרקע פה http://www.engyuger.com/articles/77-בחירת-יועץ-קרקע.html ופשוט הכי חשוב שיהיה מוסמך עם רקע הנדסי וכדי שידע לדבר בשפה של המהנדס.
 
לא חייבים אבל רצוי

ממש לא חייבים, אין כזה חוק - אבל מצד שני ממש רצוי כדי למנוע נזק דרמטי עתידי להשקעה שלך ... תזוזות קרקע, יסודות רעועים כולם יכולים לגרום נזק כבד שלא לומר סכנת חיים.
&nbsp
הנה איך בוחרים יועץ קרקע www.engyuger.com/articles/77-בחירת-יועץ-קרקע.html
&nbsp
חבל שלא כי העלות לא ממש מטורפת (כמה אלפי שקלים) והחסכון יכול להיות של עשרות ומאות אלפים.
 
למעלה