ראש השנה מתקרב,הזכרונות עולים...

טאניוש

New member
ראש השנה מתקרב,הזכרונות עולים...

לפני שנה הייתי בבית חולים עם הקאות איומות... לפני שנה היו לי שלושה ילדים בבן... לפני שנה לא יכולתי לאכול דג של אמא בחג וגם לא לשבת עם המשפחה על יד השולחן הגדול... לא שמח לי בחג הזה. בזכות הילד שבועט לי בבטן אני לפחות לא בוכה. לא הצלחתי לשמור על האחים שלו. עליו אני אשמור. נשבעת.
 

ariane

New member
טאניוש...

עלו לי דמעות בעניים כשקראתי את ההודעת הקצרה שלך. השנה ראש השנה יוצא ב- 16/9 ושנה בדיוק לפני הייתי בבית החולים, הכניסו אותי לניתוח קיסרי, הרדימו אותי, רק אחרי מספר שעות הצלחתי להתעורר מההרדמה ובעלי אמר לי הבת שלנו בסדר, נושמת ונמצאת בפגיה. שוב עצמתי עניים וכשפתחתי אותם שוב לאחר כמה שעות בעלי היה שם ואמר לי שאלה הקטנה שלנו הצטרפה לאחיה הגדול שנפטר שנה לפני. גם לי החג הזה עצוב נורה. וההריון הנוכחי לא מקל על הכאב. אני בכל הלב איתך ואחשוב עליך בראש השנה... אריאן
דר 25-27/9/2002
אלה 16/9/2003
 

Tנקר בל

New member
טאניוש ../images/Emo7.gif

השבועה שלך לשמור על הילד שלך, עשתה לי צמרמורת
. גם אצלי זה סביב ראש השנה, אז אנחנו כבר שלוש, ויש פה עוד לפחות מישהי אחת שאני יודעת שהאובדן שלה קרה לפני ראש השנה. אני כל הימים האלה מסתובבת עם הזכרונות. לפעמים זה נראה לי "מה עברה רק שנה?" ולפעמים "כבר עברה שנה?". התאריך העברי של הפטירה שלה עבר בלי שעשיתי שום דבר (לא ידעתי מה היה התאריך העברי בשנה שעברה, וכשבדקתי השנה, וחשבתי שיש עוד הרבה זמן גיליתי שהוא כבר עבר, וזה קצת עצוב לי שהוא עבר ולא עשיתי שום דבר לזכרה - אפילו לא להדליק נר). עוד תאריך שקשור אצלנו למותה יהיה השבת - התינוקת שלי נולדה בשבת של פרשת כי תבוא, והיום בעלי אמר לי שניסע לשבת הקרובה כי זו בדיוק השבת שבה היא נפטרה בשנה שעברה, וזה עשה לי כל כך עצוב בלב. בשלוש עשרה לספטמבר הייתה הלידה, ואני לא יודעת אם נציין אותו. גם בגלל שאני מעדיפה להתייחס לתאריכים העבריים, וגם בגלל שכך יהרס לנו יוםם הנישואים שלנו
אני משתדלת לא לחשוב על האובדן בהקשר של ראש השנה, אני לא רוצה לקלקל לי את החג הזה, וגם בשנה שעברה, ממש צמוד לאובדן - הוא לא זכור לי לרעה, השתדלתי גם אז שהוא יהיה חיובי ככל שאני יכולה. לחשוב על מה נתן לי האובדן, ואילו דברים גרועים ותר היו יכולים לקרות, ולמה זה קרה דווקא לפני ראש השנה. אני מאמינה שהכל מכוון. אני זוכרת שחשבתי משהו שאולי יזעזע אתכן - שביום הזה, שבו נשפט כל העולם (לפי המסורת, שאני מאמינה בה), אני מוכנה לתת את הקרבן הזה, כדי שבאיזה שהוא אופן, תפחת מכסת הסבל שהייתה אמורה להגיע לעולם בשנה הקרובה. אני כל כך שמחה שאני בהריון עכשיו כי אם לא, אני לא יודעת איך הייתי עומדת בכל שורת ימי הזכרון האלו, שכרוכים בשבילי בתקופה הזו.
 

הוא היא

New member
טאניוש יקרה ../images/Emo39.gif

הפתיחה של ההודעה שלך היתה כ"כ עצובה, אבל הסוף כ"כ שימח אותי. אני יודעת שהכאב עצום וזה כ"כ קשה. אני שמחה שהילד שבבטנך מונע ממך לבכות, שהוא מעודד אותך. אני מבינה את ההרגשה הזו שלך לשמור על התינוק בבטן. ויחד עם זאת רוצה להגיד לך שהאובדן שקרה (למרות ההרגשה הסובייקטיבית) הוא לא באחריותך או באשמתך. מאחלת לך שהחג הזה יעבור בקלות כמה שאפשר, והשהקרן אור שבביטנך תציף אותך באושר
 

1ויוי

New member
ראש השנה והאובדן

רק היום גיליתי שקיים כזה פורום , חבל שרק עכשו חודשיים אחרי שילדתי את בני בהריון שהיה קשה מאד נפשית בגלל האובדן שקדם לו , אני בטוחה שהייתי יכולה להעזר בכם הרבה . בכל מקרה עכשו כשאני הכי מאושרת בעולם אחרי שצלחתי את ההריון בקושי נפשי רב אשמח לעזור לכל מי שהיתה במצבי. טאניוש , אני מכירה אותך מפוריות ופתאום מקריאת הודעתך החזרת אותי בבום אחורנית. כל השנים שהיינו בטיפולי פוריות החגים היו הדבר השנוא עלי ביותר , כולם מסביב עם תינוקות שואלים אותנו :"נו מתי מה אתכם?"כשלאף אחד אין מושג מה עובר עלינו. לארוחת ראש השנה לפני שנתיים הגעתי מאושרת הייתי בחודש החמישי עם תאומים בנים והרגשתי סופסוף נורמלית , עדיין היו החרדות של הההריון ואני ובעלי חיכנו כבר לארוחת פסח , ארוחת החג הראשונה כהורים . שבוע אחרי ראש השנה כבר היינו בבית חולים , ירידת מים בשבוע 22 ואיבדנו את התאומים. ראש השנה שנה שעברה היה הנורא בחיי, שוב אני ובעלי עדיין לא משפחה כשכבר כל כך היינו קרובים להגשים את החלום היינו אחרי עוד ועוד שליליים שצברנו- את ארוחת החג עשינו שנינו לבד עם הכאב. לא ידעתי אז שתוך חודש אכנס להריון ועוד ספונטני. את פסח העברתי במיטה בשמירה קפדנית חוששת מאובדן נוסף וסוף סוף השנה (בע"ה)נחגוג את החג בארוחה גדולה עם כל המשפחה ועם האוצר הטרי שלנו.שבוע לפני החג נציין שנה לאובדנם של בנינו עדי ורביד , כאב שישאר איתנו לעד . אבל עכשו אני יודעת שאפשר להיות מאושרים . מאחלת לך טאניוש ולשאר בנות הפורום המשך הריון הכי קל שאפשר ושבפסח הקרוב תחגגו את החג סופסוף כמשפחה. על הילדון שבבטן שלך שומרים אחיו שמלמעלה , ככה אני הרגשתי בהריון שלי.
 
ויוי, טוב לראות אותך../images/Emo70.gif ../images/Emo49.gif

איזה אור מופלא
גם אני עברתי הריון קשה ונטול פורום. טוב, לפעם הבאה כבר יהיה לנו. את מוזמנת, להתקרצץ כאן כמוני על תקן "אחרי הריון אחרי אובדן" שנועד להזכיר כל יום למי שנמצאת במסע הזה שהניסים האלו מתגשמים (והנס שלך נראה מתוק במיוחד
) שיהיה לכם השנה חג שמח במיוחד, למרות שאני יודעת שעד אליו צפויים ימים לא קלים. השמחה והעצב הכרוכים זה בזה מדהימים בעוצמתם.
 

1ויוי

New member
../images/Emo51.gifאמא של פילפילון

אז מצטרפת אליך לתקן של אחרי הריון אחרי אובדן, הנס שלי רק בן חודשיים אבל לא אכפת לי להצטרף לכאן כהריונית שוב בקרוב (מזמינה עוד נס, בלי סוכר כי הוא מתוק מספיק).מאד רוצה לעודד בנות , במיוחד כאלה שמבלות את כל ההריון במיטה כמוני. רק עכשו כשהבונבון בן זרעותיי אני קולטת כמה אובדני היה גדול, עד אז לא ידעתי מה זה ילד ומה בעצם החמצתי ולכן יום השנה יהיה הפעם קשה יותר, אבל הפעם משהו יחכה לי בבית , מישהו שהחיוך שלו הוא משכך הכאבים הטוב ביותר בעולם.
 

2קשת

New member
איזה נס מופלא!

כל כך מתוק
, אני כל כך שמחה בשבילך. כל כך מעודד אותי לקרוא שאת מאושרת עכשיו. תודה!!!! אני מאחלת לכם את חג שמח במיוחד והרבה שנים נפלאות!!!!!!!!!
 

pepperony

New member
הוא מקסים - מחכה כבר לפגוש אתכם

מתוק כל כך..ובדיוק היום חשבתי ..שהנה קם הפורום שהייתי זקוקה לו כל - כך ההריון של לירי היה מלווה בכל כך הרבה רגעי חרדה, שליבנתי אותם רק ביני לבין עצמי וקצת עם בן - הזוג (רק קצת מפני שהוא כבר היה קרוב להתייאש מההיסטריות שלי). מצטרפת לאיחולים
 

shleva

New member
להפוך סוף סוף להורים

ויוי מתוקתי, כ"כ שמחתי לקרוא שאת אמא, שהצלחת, שהתגשמה משאלך הגדולה והחשובה ביותר, אני מאחלת לכם המון המון מזל טוב,אושר ונחת מבנכם תינוקכם המתוק והמקסים שראיתי בתמונה המצורפת. גם אני הריתי בסוף ינואר 2003 ונולדה לנו בתנו בכורתנו המדהימה, האהובה והיקרה לנו בעולם בחג סוכות שעבר. האושר הוא עצום, האהבה שאנו מרגישים אליה זה משהו מהאגדות. אנו מלאי התלהבות ואהבה, ללדת תינוקת בריאה וצורחת סוף סוף אחרי שנים קשות כ"כ זאת חוויה עצומה ואדירה שלא ניתן לתאר במילים. שתהיה לכם שנה טובה וגמר חתימה טובה והמון אושר והצלחה. אוהבת ושמחה בשבילך, שלווה.
 
אוי, החגים האלה

כמה בכי הם יכולים להוציא ממני. בראש השנה הבא כבר יהיה יותר שמח, למרות שלעולם לא תשכחי את ראש השנה שעבר. אני חושבת שיום ההולדת (אני מרגלת גם בפורומים אחרים,
לך
) גם הוא תורם את תרומתו. זה יום של חשבון נפש, והיית אמורה להיות היום במקום אחר, אמא לשלושה, ואת לא, וזה צורב. זה תמיד יצרוב. למרבה השמחה, את בדרך הנכונה להגשמת החלום. איתך בימים מוזרים אלו.
 

טאניוש

New member
החגים הם כמו ציוני דרך

חגים של סתיו כנראה תמיד יהיו שייכים לשלושה שלי. גם יום הולדת שלא משמח. נכון,לפני שנה חשבתי שביום הולדת הבא אהיה אמא. מזל שנפתח הפורום הזה. אתן לא נותנות לי להסתגר בכונכיה שלי בימים הקשים האלה... לא רק אני עושה חשבון נפש הרבה ימים לפני יום כיפור...
 

נוריה

New member
שני ראשי שנה קשים היו לי....

האחד, לפני שבע שנים, שבועיים לאחר שעברתי הפלה. הייתי נשואה כשנה ובבית הכנסת כולם כבר חיפשו לי את הבטן. המבטים שלהם צרבו לי ומהר מאד ויתרתי על התפילות וחיכיתי בבית. אבל הראש השנה הקשה באמת שעברתי היה לפני 4 שנים, כחודשיים לאחר האובדן בסוף ההריון. זה היה טרי בצורה מבהילה. היינו בראש השנה בעופרה, אצל הוריו של בעלי. התפילות שם מאד מיוחדות ומרגשות. התלבטתי אם להגיע בכלל לתפילה היות ומצב האמונה שלי היה מאד מעורער גם ככה... ואז הגיעו ל"נתנה תוקף", שם נאמר "כמה יעברון וכמה יבראון". הפרוש, בצד, אומר - כמה תינוקות ימותו ברחם אימן, וכמה יוולדו, אך פרוש זה איננו מקובל... ישבתי לי בבית הכנסת, מררתי בבכי. לצידי ישבה בחורה מתוקה, שאיבדה את אח שלה בפעולה של צה"ל. שתינו ביזבזנו טונות של טישו... אחרי התפילה היא אמרה לי שהיא באה להתישב לידי כי היא יודעת מה זה כבר משנים קודמות וזה מבאס להיות לבד לחלוטין. אני זוכרת אותה מאד לטובה. אח"כ לא יכולתי להתקרב לבית כנסת בימים נוראים. אני מאד מוצפת בזמן התפילות. אני גם יודעת שיש בי כעס כלפי אלוהים ואני לא בטוחה שהחגים הללו זה זמן טוב להתמודד איתם ואיתו. אז אני מבקשת לרוב מבעלי שיתפלל גם בשביל אישתו החפיפניקית ומקווה שתפילותי האישיות כל ערב שבת בהדלקת הנרות הן מספיקות.
 
נתנה תוקף הוא טקסט מרטיט

אני בהחלט לא דתיה ובכל פעם שאני קוראת או שומעת את "נתנה תוקף" אני מצטמררת. לפעמים גם בוכה. וכתבת בצורה כה מרגשת על שכנתך לספסל.
 

2קשת

New member
נוריה

אני בטוחה שהתפילות שלך מגיעות היישר אל לב שמיים. דבר אחד שכבר זכינו בו זו האחווה הנשית המופלאה והאפשרות לעבור דברים ביחד.
 
למעלה