חרדות בהריון החדש

חרדות בהריון החדש

היי בנות, שבוע 8+3. בספטמבר עברתי גרידה בשל הפלה נדחית (לא נצפה דופק כלל, הפסקת התפתחות עובר). בהיריון הזה גיליתי על קיומו לקראת השבוע 6, למרות שדי הכחשתי כל סימן שהופיע מפחד להתאכזב וביצעתי בדיקה ביתית רק כדי לשלול הריון. מאז שיודעת על ההיריון ומאז שצפיתי ושמעתי בדופק של העובר אני בחרדות שלא נותנות לי מנוח. כ"כ פוחדת להתאכזב, כ"כ פוחדת לחזור להיכן שהייתי. היום לפנות בוקר נתקפתי כאבים בעוצמה בינונית בבטן, קשה להגדיר אזור מסוים כי הכאב היה די מפושט, שכלל, בין היתר, התכווצות של הרחם כשבאתי לקום. לאחר מכן גזים והחלו שלשולים ומיד לאחר מכן יחסית נרגע הכאב. פוחדת ששוב משהו לא בסדר. לא מבינה איך אני יכולה להמשיך ככה לחיות ולעבוד בצורה תקינה? הכל מקפיץ אותי, הכל מפחיד אותי. הרי גם לא יכולה ללכת למוקד נשים כל יום...תור לרופאת הנשים שלי קבוע ליום שישי, למזלי נקבע מראש בשל סיבות אחרות, אבל במצב דברים זה אבקש גם לבדוק אותי כדי להוריד ממני את מפלס הלחץ. האם יש לכן עצות כיצד מתמודדים עם הפחד? בעלי אומר לי שזה לא בריא ושאני רק גורמת לנזק עם הלחץ שלי, אבל הפחד מלהתאכזב שוב משתק אותי.
 

שירהד1

Member
מנהל
היי וברוכה הבאה


לא כתבת האם חווית גם הריון/יות תקינים?
בכל מקרה, הריון לאחר הפלה עלול להיות מלווה בחרדות ברמה כזו או אחרת, עד שלב כזה או אחר של ההריון, ולפעמים גם עד הלידה עצמה.
ההריון עם בני השני היה לאחר הפלה בשבוע 9 וגרידה בעקבות עובר שהפסיק לו הדופק. זכור לי שההריון עם בני היה מלווה בחרדות עד שבוע 10 לערך, ולאחר מכן היה הריון רגיל לחלוטין, עם המון שמחה ואופטימיות, ועם חרדות נורמטיביות לחלוטין, כמו כל אישה אחרת.
ההריון עם ביתי השלישי, היה לאחר 6 הפלות, ושם זה כבר היה משהו אחר לחלוטין. עינוי נפשי מתחילתו ועד סופו. כולל ליווי רגשי וכולל טיפול בכדורים נוגדי חרדה.

אני מקווה מאוד עבורך, שעם חלוף הזמן, ההריון שלך יהיה דומה למה שתיארתי עם ההריון עם בני.
בכל מקרה, את לא גורמת שום נזק לעובר או להריון עם הלחץ שלך. אבל כן הרבה יותר קשה לך והרבה פחות נעים. אני ממליצה לך לעקוב אחר התחושות שלך, לעקוב אחר מצב השינה, התיאבון, מצב הרוח, התפקוד בעבודה, ולפי התפתחות הדברים ובהתאם לצורך- לפנות לאיזשהו סוג של ליווי וסיוע.

המשיכי לעדכן אותנו במצבך, בתקווה לטוב.
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
הריון שני

לשאלתך, זהו הריון שני מתוך שניים. בבית אין ילדים. למעשה ההריון הראשון היה עם הפלה נדחית.
אתמול נפלתי על הטוסיק בנוסף לכל. מכה כואבת שהרגשתי כאב של כמה שעות בגב התחתון וקצת לחץ ברחם. נבהלתי. היום הלכתי למוקד נשים רק כדי להיבדק ולהיות רגועה. מאמינה שאם לא הייתי עוברת את מה שעברתי בהריון הראשון הייתי נוהגת אחרת, בצורה רגועה יותר.
הכל מקפיץ אותי כרגע. הפחד שיקחו ממני משהו שאני כ"כ רוצה משתק אותי. מאז ההפלה הנדחית אני בטיפול פסיכולוגי. מצבי הטיב עם הזמן, התגברתי כמה שאפשר באמת על הכאב של האובדן הראשון והחלטתי להמשיך הלאה ולקחת את עצמי בידיים בכל התחומים. והנה ההריון השני בא במפתיע אחרי שבהתחלה ניסיתי להיכנס להריון ופשוט לא נכנסתי ואז כשכבר הרמתי ידיים ואמרתי שיקרה מה שיקרה ומתי שיקרה, זה בא בהפתעה. ושוב תקווה, והפעם תקווה עם צורה ודופק ולא הריון שהסתיים בקושי בשבוע 6.
אני רק מקווה שעם הגעתי לסוף השליש הראשון אני ארגע לפחות מהמחשבה של הנה אולי אין דופק, הנה הסימנים חלפו ולא אחיה בפחד מתמיד שמשהו לא בסדר יכול לקרות.
 
לא קל

לא קל לי. אתמול ביצעתי שקיפות עורפית, שבוע 12, הייתי בהרגשה בשמיים. התינוק ממש רקד לו באולטרסאונד. התרגשנו אני ובעלי שזה יותר מוחשי עכשיו מאי פעם, ואז שבתי שוב לפחדים. פוחדת מלהזיק לעובר בעצמי, אפילו מתנועות שאני עושה שעכשיו כנראה אני מודעת להן יותר למרות שהייתי עושה אותן תמיד, פשוט אז לא הייתי שמה לב לכך. עוד שבוע, שבוע 13 סוף השליש הראשון וכל שעובר בראשי שרוצה לדעת גם בשבוע הבא שהכל בסדר. אני מבקרת ברמה השבועית אצל פסיכולוגית ומצבי הרוח שלי משתנים מעת לעת. כשאני רואה את העובר בסדר אני באיזשהי אופוריה ואז שוב הפחדים ממלאים אותי. חיה מבדיקה לבדיקה וכל פעם תוהה איך מתמודדים עם הזמן שבין לבין.
 
למעלה