מעקב הריון בסיכון ובעיית זמינות של הרופא - התייעצות

מעקב הריון בסיכון ובעיית זמינות של הרופא - התייעצות

היי, אשמח לשמוע מנסיונכן.

אני אחרי לידה שקטה בחודש שישי ולא מעט חודשי בדיקות וטיפולים שעברנו אחריה, עד לתוצאה חיובית בבדיקת ההריון. בתחילת השבוע הייתי אצל רופא הפוריות שלי לבדיקת דופק ומעכשיו הוא אמור להישאר רופא מעקב ההריון, בתקווה להמשך תקין הפעם...
עקרונית, בבדיקות והייעוצים שאחרי הלידה, הודיעו לנו שההריון הבא יוגדר כהריון בסיכון ואפילו הפנו אותנו בזמנו לפגישה עם רופאת ההריון בסיכון של המרפאה, אבל הרופא לא הזכיר את הנושא בבדיקת הדופק ואני לא חשבתי על זה באותו הרגע...
ועכשיו לשאלות :)
1. האם מישהי יודעת מתי מתחילים מעקב הריון בר סיכון, אם ההריון מוגדר ככה מלכתחילה?
2. הזמינות לתורי הפוריות אצל הרופא היתה מאתגרת, אבל מסתבר שעכשיו כשהפכתי למטופלת מן המניין, המצב חמור משמעותית... אמנם יכניסו אותי בין תורים לפי טווחי הזמנים שהרופא מגדיר, אבל התורים הם באמצע היום בזמנים שיגרמו לי להפסיד עבודה וזה מאוד בעייתי מבחינתי (גרה רחוק מהעבודה, אז לצאת באמצע היום זו לא אופציה). אני כבר די קשורה לצוות המרפאה וסומכת על הרופא, אבל שוקלת ברצינות לעזוב לרופא זמין יותר שלא יסבך אותי עם מקום העבודה... אציין שמבחינת התייעצויות וכו', האחיות זמינות ועוזרות, רק התורים בעייתיים מאוד.
3. ידוע לכם האם המעקב של ההריון בסיכון מחליף את מעקב ההריון הרגיל של רופא הנשים?

כמובן שמה שהכי חשוב לי אחרי כל מה שעברנו זה שיהיה בסדר הפעם... לכן, חשוב לי שהרופאים שאלך אליהם יהיו מקצועיים ומעולים. מצד שני, גם הזמינות חשובה לי כי יש לי לא מעט חששות ודאגות גם בלי שאצטרך להתמודד עם בעיות זמינות התורים של הרופא ואתגרים מול מקום העבודה.

אשמח מאוד לעצתכן (ואולי גם להמלצות על רופאי כללית למעקב / מעקב בר סיכון באיזור השרון או ת"א...).

תודה רבה!
 

ציטה 9

New member
לא ממש תשובה

קודם כול, משתתפת בצערך. נשמע נורא ואיום, החברות פה מכירות טוב ממני את השלב הזה. אני לא הגעתי אליו מעולם, אבל אחרי אבדנים רבים והתמודדות עם קופ"ח כללית, עברתי לרופא פרטי. אני חושבת שנשים אחרות פה גם מטופלות אצלו (שמו פרופ' שלי מזעקי-טובי). זה יקר, אבל במידה רבה הזמינות שלו היא משמעותית ללחץ שמלווה הריון בסיכון. הוא מומחה להריון בסיכון ומקבל בשעות הגיוניות לאישה שעובדת וכשאין צורך להגיע אליו בשביל משהו שגרתי, הוא זמין באימייל ובנייד ולכן גובה רק כשאת מגיעה אליו.

בכללית בתל אביב מקבל אמנון בוצ'ן שהוא אמור להיות טוב. לפני חצי שנה קבעתי תור חודש מראש והגעתי אליו לקבל מרשמים ולמיטב ידיעתי גם מלווה הריון בסיכון (גם הוא, כמו כולם, מקבל באופן פרטי). פשוט הזמינות בקופה הזאת היא נוראית.
תצליחי! מחזיקה לך אצבעות
 
תודה רבה!

תודה על התשובה, מצטערת לשמוע שנאלצת להתמודד עם כמה אובדנים ומחזיקה אצבעות להמשך דרך קלה ומוצלחת...
וכן, בחודשים שחלפו, כשטורטרנו בשביל כל הבדיקות והייעוצים שנשלחנו אליהם, גילינו שמצב התורים בכללית הוא רע מאוד ושכדי למנוע טרטור כשגם ככה אין כוחות, עדיף פשוט לשלם לפרטי... קיוויתי שלפחות בשלב מעקב ההריון, בתקווה שיהיה ממושך, לא נצטרך לשלם לפרטי - אבל אולי זה באמת הפתרון המתאים.
אשמח לדעת סדרי גודל מבחינת עלויות לתורי מעקב הריון (אפשר גם בהודעה פרטית כמובן).
אני יותר לחוצה ופסימית בהריון הזה (ואני רק ממש בהתחלה), אז יש לי תחושה שאלך להיבדק לעיתים תכופות יותר מבהריון הקודם שבו הייתי רגועה יחסית לצערי...

תודה רבה, המון הצלחה ורק טוב!
 

שירהד1

Member
מנהל
כמה שאלות-

1.האם ידוע מה קרה בהריון ההוא שנפסק בחודש שישי?
2.אולי פספסתי את זה בתיאור שלך- באיזה שבוע את כעת?
3.אני רוצה שוב להבין- יש לך רופא שיכול לקבל אותך למעקב הריון בסיכון, אבל הבעיה היא נושא התורים אליו?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
תשובות

היי שירה,
כמה פרטים בהמשך למה ששאלת:
1. ההריון הקודם הסתיים בגלל ירידת מים מוקדמת, ההערכה היא שזיהום גרם לכך.
2. בשבוע 7, בתקווה שהכל עדיין תקין מאז בדיקת הדופק בתחילת שבוע 6...
3. יש לי רופא פוריות שליווה אותי בטיפולים מאז הלידה השקטה. הוא גם רופא ליווי הריון ואמור להמשיך ללוות אותי להבנתי ממנו, אבל אין אפשרות לקבוע אליו תורים בשעות סבירות שיתאימו עם העבודה שלי. לא בחרתי עדיין רופא הריון בסיכון שילווה אותי, אני לא יודעת ממתי המעקב איתו אמור להתחיל והאם זה בנוסף לרופא מעקב ההריון הרגיל... יש רופא הריון בסיכון שהיינו אצלו להתייעצות לפני ההריון, גם הוא דרך הקופה ועם בעיות תורים.
 

ציטה 9

New member
לגבי עלויות

אני רק יודעת כמה שילמתי למזעקי בפגישה הראשונה שהייתה עוד לפני ההריון הרביעי. מאז לצערי לא הגעתי לשלב של מעקב הריון בסיכון. תיקשרתי איתו באימייל ובווטסאפ והוא דיבר איתי בטלפון ושלח לי מרשמים.
בכל פעם שהייתי צריכה רק אולטרסאונד (בגלל כאבים או דימום) הוא אמר שחבל לבוא ולשלם סתם ואם אפשר למצוא מענה במיון של הכללית אז זה חוסך.
הייתי מתקשרת למרכז בריאות האישה באחימאיר בשבע וחצי בבוקר וקובעת תור לאותו היום, אבל שוב, זה רק עד אחת וחצי.
מאמינה שאם תבחרי רופא פרטי הוא יסביר בעצמו איך הוא מתנהל. רובם זמינים מאוד.
יאללה, מחזיקה לך אצבעות וגם בלב

&nbsp
 
תודה על התשובה

תודה רבה על המידע! הוא נשמע כמו רופא לעניין. אנסה לבדוק לגבי עלויות של מעקב פרטי ואז אקבל החלטה. בינתיים אני בעיקר עסוקה בלהיות בלחץ עד הבדיקה הבאה...

מחזיקה לך אצבעות ומקווה מכל הלב שתכירי גם את השלבים המאוחרים בהקדם, עם סיום מאושר ביותר בתום תשעה חודשים
 
למעלה