בטא שקפצה וחששות של הריון אחרי אובדן...

בטא שקפצה וחששות של הריון אחרי אובדן...

אשמח לדעתכן, גם אם היא לא אופטימית או מרגיעה... מנסה לסדר את האפשרויות בראש.

אני כתשעה חודשים אחרי לידה שקטה וטראומטית (הריון שהושג מטיפולים) וההגדרה היא שצריך להמנע ממצב של ריבוי עוברים בהריון הבא שיוגדר כהריון בסיכון. אם יהיה יותר מעובר אחד, ההנחייה של הרופאים היא לבצע דילול.

עברנו כמה סבבי טיפול שלא צלחו ודילגנו על חודשים שבהם היה יותר מזקיק אחד (הזרעות), ורגע לפני שהתייאשנו - בטא חיובית.
בטא ביום 15 - 188, בטא ביום 17 (היום) - 679

נקבע לי תור לעוד שבועיים וחצי לרופא לראות דופק. לדבריו אין מה לבוא לפני כן.

בהריון הקודם, עליית הבטא היתה איטית ומדאיגה. הרופא חשד בהריון מחוץ לרחם ואף אחד לא נתן לו סיכוי. איכשהו, אחרי כמה ימים של דשדוש היתה קפיצה משמעותית והכל הסתדר (עד ללידה השקטה שלא היתה קשורה לכל הסאגה הזו שהיתה בהתחלה...)

הכנתי את עצמי לעלייה נמוכה גם הפעם, אבל לא הכנתי את עצמי לבטא שקופצת פי יותר מ-3.6 תוך יומיים (והיה רק זקיק אחד)...
אני חוששת מאוד מהעלייה הזו, בין אם היא מצביעה על הריון לא תקין ובין אם היא מצביעה על תאומים (שדווקא הייתי מאוד רוצה עקרונית, לולא הייתי צריכה לבצע דילול שהוא פעולה קשה שמסכנת את ההריון כולו).

יש הרבה שינויים שאני עושה עכשיו בחיים שלי, אחרי שראיתי שלשים אותם בהולד בגלל נסיונות כושלים להביא ילד לעולם, הופך את הכל למתסכל יותר עבורי.
ואז מרפי שמע על זה, הבין שהכל בדיוק הוחלט ונסגר, והחליט להתערב. אז אני אמנם שמחה מאוד שהבטא חיובית, אבל חוששת מהתזמון ומודאגת מהקפיצה הזו בבטא...

מה דעתכן? יש סיכוי טוב להריון תקין של עובד בודד? הגיוני שהמחשבה על להמתין עוד שבועיים וחצי (שבוע 7?) עד לבדיקת רופא ראשונה, מטרידה אותי אחרי כל מה שעברנו?

סליחה על אורך ההודעה... אשמח לתגובותיכן. חג שמח!
 

אמאלוסי

New member
אי אפשר לבאמת לדעת

מה שנשאר - להחזיק אצבעות יחד איתך ולהתפלל לעובר מושלם אחד.
 

וונדל28

New member
תשמעי אנחנו באותו סיפור....

גם אני אחרי לידה שקטה וכואבת...
הלכתי לרופא פוריות ואמרתי לו שיעזור לי להיקלט כמה שיותר מהר כי אחרי האובדן היה לי קשה נפשית והרגשתי ריקנות שרק הריון יוכל לרפא.
באמת הצלחתי להיקלט בזכות הרופא שעשה לי מעקב זקיקים ונתן לי נרות פרוגסטרון אבל מאז אני חווה טלטלה רגשית מטורפת, בהתחלה הבטא הייתה אצלי נמוכה (63) ואז היה קצת דימום אז במוקד הרופא נשים אמר שלדעתו זה הריון לא תקין וכדאי לבדוק הכפלת בטא ובאותו יום (שלושה ימים אחרי הבטא הראשונה) קיבלתי תוצאה של 433 והייתי בשוק כי באמת לא ציפיתי, 4 ימים אח"כ בבטא נוספת יצא לי 4111, עכשיו כל ההיסטריה שלי הייתה האם זה תקין או לא, הרופא פוריות (שהוא מומחה בתחומו) אמר לי שזה בסדר ולא ממש הדאיג אותו. אמר שהעיקר שיש לפחות הכפלה, ויכול להיות גם יותר מהכפלה ועדיין עובר אחד.
בינתיים מאז היה לי דימום נוסף והלכתי למוקד שם ראו שק הריון ושק חלמון וטרם נצפה עובר (הייתי בשבוע 5+2) הרופאה במיון אמרה שזה בסדר לשלב הזה ויכול להיות שבעוד כמה ימים נראה עובר + דופק. אז לגביי ההמתנה לשבוע 7, אולי באמת כדאי לך להמתין קצת כי לפני זה את יכולה לראות כמו במצב שלי רק שק חלמון ואולי אפילו קוטב עוברי אבל בלי דופק ואז מתחילים להילחץ ולחשוב שלילי (כמו במקרה שלי כרגע שאין עוד קוטב עוברי וזה מוסיף לי דאגות נוספות על ההריון הזה שגם ככה לא התחיל רגוע).
בקיצור, לא יודעת להגיד אם זה מצביע על הריון תקין או לא אבל יכולה רק להגיד שהרופא אמר שאין חוקיות והקפיצות יכולות להיות יותר מפי 2 וזה בסדר.
מחזיקה לך אצבעות שיעבור תקין ובקלות בלי הרבה דאגות ומתח...
בהצלחה!
 
מחזיקה לך אצבעות

מצטערת לשמוע על הימים שעוברים עלייך, מתסכל שהדברים לא פשוט עוברים חלק ורגוע לשם שינוי. תמיד מפתיע אותי איך לפעמים אצל אחרות זה מסתכם בשני פסים שמבחינתן שווי ערך לתינוק בריא שיוולד בעוד כמה חודשים ואצל מי שנאלצה לחוות סיפור אחר בעברה - הכל הרבה יותר מלחיץ ופסימי...

שמעתי על לא מעט הריונות שהתחילו עם דימומים קלים והסתיימו בטוב ועל הרבה מקרים שבטא לא עלתה לפי הספר והסתדרה בסוף (כמו שקרה גם אצלי, בהריון הקודם).

שאלתי היום שוב את האחות לגבי הקפיצה שהיתה אצלי, לטענתה קורה לפעמים שיש הכפלות כאלו גם עם עובד יחיד ושבגלל שהיה זקיק אחד היא מאמינה שיהיה בסדר. אני כמובן חושבת על עוד הרבה תרחישים אופטימיים פחות, אבל בוחרת לנסות ולהקשיב לה - כי גם ככה רק הזמן יגיד וזה לא בשליטתי כרגע...

האם גם אצלך דובר על דילול במקרה של ריבוי עוברים? מה גרם ללידה השקטה? (רק אם את רוצה לשתף כמובן...). אצלי בגלל שזו היתה לידה מוקדמת, זו ההנחייה הרפואית שקיבלנו.

מחזיקה אצבעות שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר!
 

שירהד1

Member
מנהל
היי וברוכה הבאה


כמובן שאין לי תשובות חד משמעיות, אבל בהחלט נשמע הגיוני מה שהאחות אמרה. מקווה איתך להריון תקין, עם עובר תקין, וסוף נפלא
.

שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
תודה רבה!

הקפיצות ממשיכות, היום (שבוע 5+0) הבטא כבר כמעט 6000... נצפה שק הריון בתוך הרחם, מניחה שזה מעודד מעט. מחכה לבדיקה הבאה ומקווה לטוב.
 
למעלה