מצטרפת חדשה, בלחץ

מותק0818

New member
מצטרפת חדשה, בלחץ

שלום לכולן, קוראת אתכן הרבה בשקט. מזל שאתן פה. זה יהיה קצת ארוך.
אני בהריון רביעי, בשבוע 18.
בעברי הריון ראשון, תאומים, שהסתיים בלידה תקינה (קיסרי) בשבוע 38, היום תאומים בריאים ומקסימים בני 6. טפו טפו טפו.
לפני 3 שנים הייתי בהריון עם עובר יחיד, שנאלצתי לסיים בלידה שקטה בשבוע 26, אחרי שהתגלה מום בלב העוברית. קיבלתי ציטוטק, שגרם לקרע ברחם, שגילו כשכבר הייתי בסכנת חיים. לקח לי הרבה זמן להתאושש (בעיקר נפשית) ובכל מקרה אמרו לי לחכות לפחות שנה וחצי לפני כניסה לעוד הריון, וגם אז אהיה בסיכון ויילדו אותי לפני צירים בקיסרי.
בקיץ האחרון נכנסתי להריון ושבוע אחרי שראו דופק, היה דימום וכבר לא היה דופק.
כמה חודשים אח״כ נכנסתי להריון נוסף, הנוכחי. עברתי שקיפות תקינה, NIPT תקין (וזו בת!), וסקירה תקינה, כולל בדיקה מקיפה של הלב. חשבתי שחלק גדול מהדאגות מאחוריי, ועכשיו רק אצטרך לדאוג לקראת הסוף שלא יהיה קרע בעקבות צירים מוקדמים. בעבודה הודעתי שאחרי פסח מורידה הילוך ועובדת מהבית.
היום הלכנו לעשות דיקור מי שפיר, ובבדיקה הרופא ראה שצוואר הרחם באורך 2.5 ס״מ. גבולי. לפני שבועיים היה 3.1. הציע לחכות שבוע - אם נשאר אותו דבר - לעשות את הדיקור כמתוכנן. אם מתקצר יותר - לשקול לוותר על דיקור + אכנס לסטטוס של הריון בסיכון גבוה עם כל המשמעויות (פרוגסטרון, שמירה, אולי בית חולים וכו...). פתאום נלחצתי נורא. מפחדת שהצוואר יתקצר עוד יותר ויוביל להפלה, מפחדת שאם נעשה דיקור הוא יעודד את הקיצור.
במילים אחרות, עד עכשיו הצלחתי לשמור על שפיות יחסית למרות כל הסיבות להיות בלחץ. היום עברה לי השפיות :(
אשמח לעידוד, אבל גם לניסיונכן מכל כיוון - הריון אחרי קרע, הריון עם צוואר מקוצר, דיקור עם צוואר מקוצר, כל מה שיוכל להרגיע ולעזור.
 

אמאלוסי

New member
למותק

2.5 זה לא אסון, אבל, כמו שכתבת זה גבולי.
אני, האמת, היסטרית ולא הייתי מחכה שבוע. הייתי דורשת כבר עכשיו טיפול בפרוגסטרון (נרות ו/או זריקות), שמירה ולשקול תפר צווארי (אין לי מושג האם תפר רלוונטי אחרי קרע ברחם).
רופא מטפל שלך ערני ולא מזלזל ? אולי כדאי לשקול חוו"ד שניה אצל אחד התותחים ?
לגבי דיקור, כמובן, לא יכולה להמליץ. את תגדלי את הילדה ולא אני.
לו אני במקומך - לא הייתי עושה דיקור עם צוואר מקוצר, במיוחד ש NIPT וסקירה ראשונה תקינים.
את ביקשת שנרגיע אותך. לדעתי מה שבאמת ירגיע אותך, זה אם תהיי בטיפול אצל רופא טוב.
שולחת חיבוק ומאחלת המון בהצלחה !
 

מותק0818

New member
תודה רבה על התגובה!

צודקת. זה הדבר הראשון ששאלתי את הרופא, והוא התעקש שעדיף לחכות שבוע ולא סתם להתחיל עם פרוגסטרון. והוא לגמרי אחד התותחים... מחר כבר אהיה אצלו אז אדע טוב יותר מה המצב. ועדיין נצטרך להחליט לגבי הדיקור :/
 

שירהד1

Member
מנהל
היי מותק0818 וברוכה הבאה


לקח לי כמה ימים לענות. האם היית בינתיים שוב אצל הרופא? האם יש החלטות כלשהן?

רציתי לספר לך לגביי, שבהריון האחרון שלי (עם ביתי השלישית, מעיין, שנולדה לאחר 6 הפלות+עוד אחת במנייה הכללית...)- בשבוע 25 הרופאה שלי גילתה בבדיקת אולטרסאונד, שדופן הרחם באיזור הצלקת הפנימית משני הניתוחים הקיסריים שעברתי, הדופן דקה מאוד. הלכתי ביום למחרת לדעה שנייה של רופא נוסף, שאכן אישר את הממצא. זה כמובן היה ממצא מדאיג, בשל הסכנה הכרוכה בקרע רחמי.
אורך הצוואר היה תקין.
בכל מקרה, מה שהיה זה שבאתי כל שבוע למעקב אחר הממצא, כדי לוודא שאינו גדל. אמרו לי להוריד הילוך, להמשיך לעבוד כרגיל, אך להפחית עבודות בית, סחיבות והתרוצצויות. נאמר לי במפורש שמרבית העומס על הרחם הוא כתוצאה מגדילת העובר, אך שעדיף שלא אוסיף גם עומס חיצוני.
לשמחתי הרבה, הממצא נשאר כפי שהוא, ולא התרחב. ניתחו אותי בשבוע 37+2. נולדה תינוקת בריאה ומקסימה. כיום היא כבר ילדונת בת 3 וקצת:).

אנא עדכני מה קורה, בתקווה לבשורות טובות.
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

מותק0818

New member
תודה ועדכון

תודה שירה.
איכשהוא כל סיפור, גם אם הוא קצת שונה, הוא מעודד.
היינו היום אצל הרופא שלי + אצל רופא מומחה נוסף. צוואר הרחם נישאר אותו דבר, ולא התקצר, ולכן שניהם אמרו שאין מניעה לעשות מי שפיר. כמובן ההחלטה היא בסוף שלנו, והיא החלטה קשה, אבל החלטנו שעושים מחר בבוקר. תחזיקו אצבעות שיעבור בשלום...
נהיה במעקב כל שבוע לבדוק את אורך צוואר הרחם, ואם יתקצר עוד נתחיל בפרוגסטרון.
 
למעלה