הודעת תסכול ופריקה וגם התייעצות

הודעת תסכול ופריקה וגם התייעצות


שלום בנות יקרות,
בעבר נקלטתי לשני הריונות, אבל לרוע מזלי עברתי אובדני הריון מסיבות שונות.
בשני ההריונות נקלטתי סביב בדיקות ביוץ בבית וישר בלי עיכובים וגם עשינו זאת כמה ימים ברצף (למרות שמומלץ יום כן, יום לא).
כעת אני אובדת עצות, כבר חצי שנה מנסים להכנס להריון סביב הביוץ, כרגיל עם מקלוני ביוץ ולאחרונה גם מעקב זקיקים וזה פשוט לא קורה!! אנחנו מנסים כמה ימים ברצף, ואני כבר לא יודעת מה מחבל לנו בניסיונות, אולי צריך לעשות יום כן יום לא, למרות שהצלחנו להקלט פעמיים כשעשינו כמה ימים ברצף....
כ"כ רוצה כבר להתגבר על אובדני ההריון הנוראיים שעברתי ולזכות בהריון קשת ובילד/ת קשת ולהיות כבר אמא! וזה פשוט מתעכב להגיע והתסכול גובר מיום ליום! גם הגיל לא מוסיף לכל המצב ומלחיץ,
בחודש אוגוסט הקרוב אהיה כבר בת 37!!!

כבר לא יודעת מה לעשות, עלתה מחשבה לפנות למרפאת פוריות אבל אני ובעלי מתבאסים נורא כי רוצים הריון טבעי ....
אין לי בעיה ליטול כדורים כמו איקוקלמין אבל ממש אתבאס לעבור תהליך פולשני ולא ספונטני כמו הזרעות וכו'.
מסביבי כולן עם תינוקות,גם בנות שלמזלן לא יודעות אפילו מה אובדן הריון, ואני שרויה עמוק בצער ובכאב שכעת הריון חדש מתעכב וגם מניסיוני המר גם הריון חדש יהיה מפחיד למי שעברה אובדני הריון ורק רוצה הריון ועובר בריא! לא מבינה למה זה קורה לי, גם מה שעברתי וכעת עיכוב כבר של חצי שנה להכנס להריון


לא כ"כ יודעת מה לעשות, מתוסכלת מאוד ומנסה להתייעץ אתכן מה כדאי לעשות?
 
יש הבדל בין המטרה לבין הדרך שצריך לעבור כדי להשיג אותה

המטרה איננה הריון ספונטני. המטרה היא ידיים מלאות.
ההריון ואופן ההתעברות הם רק הדרך אל המטרה.

יש כל מיני דרכים שמובילות לידיים מלאות, לא כל הדרכים מתאימות לכל הנשים.
אני למשל לא אלך בדרך של פונדקאות ו/או תרומת ביצית, למרות שאלו דרכים שככל הנראה יעזרו לי להשיג את המטרה של ידיים מלאות.
אני מודעת לכך שבדרך שבה אני בוחרת (הריון ספונטני בגיל 41) יש הרבה יותר סיכונים מסיכויים, ואני לוקחת אחריות על האפשרות שבסוף הדרך הזו לא אשיג את המטרה שלי.

אתם צריכים לחשוב ולהחליט מה המטרה שלכם.
אם המטרה היא ילד אחד, אז יש כנראה עוד זמן לנסות ספונטני.
אם אתם שואפים ורוצים וחולמים שיהיה לכם יותר מילד אחד, אז הזמן לוחץ יותר.
אחרי שתבינו מה המטרה שלכם, יהיה הרבה יותר קל לבחור את הדרך, גם אם כרגע היא נראית מבאסת.

בכל מקרה אחרי חצי שנה של נסיונות ובגלל גילך, גם אם אתם מתכוונים להמשיך בנסיונות הספונטניים, לדעתי כדאי להתייעץ עם רופא נשים ולוודא שאין שאריות ו/או הידבקויות.
 
ליבי איתך

פשושית היקרה,
גם אני עברתי שני אובדנים רצופים וזוכרת היטב את התקופה בה כל כך רציתי כבר להקלט שוב ולהחזיק הריון מלא ותקין . כל רגע שעבר ובו לא הריתי היה בלתי נסבל. חצי שנה היא זמן סביר ועדיין לא מסמן שיש כל בעיה. יחד עם זאת, לפעמים אחרי הפלות יש הדבקויות שיכולות למנוע כניסה להריונות עתידיים. אצלי בבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית (לבירור הסיבה להפלות החוזרות) נמצאו הדבקויות קלות שנפתחו כבר בזמן הבדיקה. לכן במידה ולא ביצעת בדיקה מסוג זה, אולי כדאי לשקול עם הרופא. בכל מקרה ליבי איתך!
 
אני

נקלטתי 5 פעמים להריון ספונטני. בפעם השישית לא הלך. אחרי חצי שנה מתוזמנת (בגיל 40) פניתי לרופאת פוריות. ההזרעה הראשונה הניבה בטא חיובית שהפכה לתינוקת מתוקה. לגמרי מסכימה עם מרעישה לגבי המטרה. מסתבר שהריונות ספונטניים בעבר אינם ערובה להריון נוסף. לו אני את, בפרט אם ייתכן שתרצו יותר מילד אחד, הייתי פונה לבירור ראשוני. לפעמים מספיק מעקב זקיקים. מאחלת לך שכך או אחרת תיקלטי בקרוב!
 

גלי377

New member
אריות לא הבנתי היו לך 5 הפלות? לא קיבלת טיפול קלקסן ואספירין

 
תודה יקירה

מרגיש לי נצח כל זמן ההמתנה הזה ואי תקועה זה ככ מתסכל ומייאש ובנתיים כולן מסביבי מתקדמות נכנסות להריון, יולדות... :-( שני רופאי נשים כששאלתי אותם אם יש צורך בצילום רחם ענו שלא. לאחרונה ראיתי רופא פוריות שהמליץ על צילום רחם, האם זה נקרא היסטרוקופיה ? אני לא ככ מבינה בזה. וגם לא מבינה כבר לאיזה רופא להקשיב???
 
היסטרוסקופיה

להבנתי היסטרוסקופיה וצילום רחם הם לא אותו הדבר, אם כי נעשים לאותה המטרה. אולי אני טועה... היסטרוסקופיה אבחנתית היא בדיקה ללא הרדמה בה מחדירים צינורית קטנה לרחם (עם הרבה מים שמזרימים פנימה) ומצלמים מבפנים. זה לא כל כך נעים ומניחה שעבור חלק כואב, אבל גם לא נורא. אני עשיתי את הבדיקה באסותא בהשתתפות משמעותית של "מכבי", אפשר גם בבתי חולים אך תצטרכי וודאי להמתין לתור. קשה לדעת למי להקשיב, אני מציעה ללכת עם ההמלצה שמרגיש לך שהכי מתאימה כרגע. אם קשה לך לחכות ויש חששות שקיימת בעיה להקלט, אולי בדיקה שכזו תוכל להרגיע את החשש. אם את נרתעת מבדיקות פולשניות, שיתכן ויתבררו כמיותרת, המתיני עוד קצת...
 
אפשר לשאול לגבי ההיסטרסקופיה

מדוע נאלצת לעבור אותה? האם ראו שאריות או הדבקויות לאחר הגרידה בבדיקת אולטראסאונד?
 
למה עשיתי היסטרוסקופיה

באולטרסאונד הכל נראה תקין אבל נשלחתי להיסטרו' כחלק מתהליך של בירור הפלות חוזרות
 
זה בהחלט מרגיש כמו נצח

צילום רחם והיסטרוסקופיה אבחנתית הן שתי בדיקות שונות.

לא עברתי צילום רחם אז הידע שלי הוא מקריאה בלבד. הבדיקה רלוונטית בעיקר לצורך הדגמה של מבנה הרחם ובדיקה האם החצוצרות חסומות. לדעתי מטופלות פוריות עוברות את הבדיקה כחלק מהבדיקות הנדרשות להזרעה ו/או כדי לוודא שאין נוזל בחצוצרות שעלול להפריע להיקלטות.

בהיסטרו אבחנתית מכניסים סיב אופטי לתוך חלל הרחם וכך ניתן לראות האם יש שאריות או הידבקויות. בדרך כלל אם יש ממצא, יש צורך לבצע היסטרו ניתוחית בהרדמה, אבל במקרים קלים מבצעים הפרדה בזמן האבחנתית.
 
אני עברתי

צילום רחם (ולא היסטרוסקופיה). לי זה לא היה כ"כ נורא פיזית. ונפשית הרגשתי שאני עושה משהו. לי *אישית* הטיפול היה קל בהשוואה לנסיונות להרות בבית, והוא גם הצליח מאד מהר (חודש מעקב זקיקים, חודש איקרלומין, וחודש עם גונאל). הכנתי את כל התיק והגשתי בקשה חריגה למעבר להפריה אחרי חודשיים (בגלל הגיל). הבקשה אושרה. אני מסייגת ואומרת שלא חייתי פעמיים, ואני לא יודעת איך הייתי מרגישה אם כן הייתי מגיעה להפריות. אני רק יודעת שהייתי מאד נחושה, ושלא עמדתי יותר בתסכול של הנסיונות בבית.
 
לא הייתי מרוצה מהרופא

שהייתי אצלו (רופא הפוריות), אם אני רוצה להמשיך לבדוק מה לעשות הלאה האם לפנות לרופא נשים או רופא פוריות אחר? (צילום רחם או היסטרוקופיה ?) אני באמת בדילמה כיצד להמשיך, בגלל הגיל וכיוון שעברה חצי שנה וקודם הכל היה בסדר, זה מלחיץ אותי סתם להמשיך לחכות ולנסות אבל מהצד השני גם לעבור בדיקות כואבות שאולי מיותרות, גם זה לא מלהיב בכלל :-(
 
על זה אף אחת לא יכולה לענות לך

כולנו מספרות לך על הנסיון האישי שלנו, כל אחת מתוך העולם שלה ועל סמך ההכרעות שלה. אם הכניסה לעולם הטיפולים מאיימת ומלחיצה, כנראה עדיף לך להמשיך טבעי. אם הנסיונות בבית מתסכלים והכמיהה גוברת - כנראה כדאי לחפש רופא פוריות טוב. רק את יודעת לאן הכף נוטה.
 
אני מבינה

ובאמת צריכה להחליט ולא שוללת רופא פוריות. מי האחראי לתת בדיקות של צילומי רחם והיסטרוסקופיה במידה וצריך, רופא נשים רגיל או רופא פוריות?
 
למעלה