עדכון והתלבטות

תמי1100

New member
עדכון והתלבטות

אני אחרי שקיפות. יש לי סקירה ראשונה השבוע
השקיפות עצמה היתה טובה, הרופא היה מבסוט ואמר שההתפתחות טובה ותקינה, באמת ראיתי עובר/ית זז ופעיל וחמוד/ה.

בגלל הגיל התוצאה של השקיפות לבדה היא 1:433
בדיקת הדם העלתה את הסיכון ל- 1:311.
הסיכון ההתחלתי שלי בגלל הגיל הוא 1:75 (בת 41.5)
ביאסה אותי מאוד התוצאה המשוקללת.
די הייתי בכיוון של לוותר על מי שפיר. צ'יפ גנטי בטוח לא עושה. התוצאות הלא משמעיות שלו נוראיות בעייני, כבר חוויתי על בשרי את ההשלכות הזוועתיות של זה. לא תודה.
עכשיו מתלבטת מאוד לגבי מי שפיר. בטוחה שכולכן תשלחו אותי ישירות למי שפיר. אבל...
לא מרגישה שאוכל לקבל שוב את אותה החלטה נוראית של הפסקת הריון. זו היתה ההחלטה הכי קשה והכי נוראית שקיבלתי בחיי. אני גם חוששת שאם זה יקרה שוב אני ממש אעבור התמוטטות
לכך מתווסף הגיל שלי- עוד 5 חודשים בת 42, זה כבר לא גיל פשוט להריון או לקליטה (עד עכשיו לא היו לי בעיות להכנס להריון)
בעברי כמה הפלות ספונטניות בשבועות מוקדמים, לא רצופות, עברתי בירור ולא נמצאה סיבה.
יש לנו רצון בוער ומטורף להעניק לבת שלנו שכבר בת 5.5 אח או אחות. זה מטורף כמה שזה חזק אצלנו.
זוכרת שמישהי אחרת כתבה פה כמה פעמים שהיא מעדיפה שהבת שלה תהיה בת יחידה מאשר שיהיה לך אח פגוע. אני לא מרגישה ככה. מרגישה ההיפך. בלי אח בכלל או עם אח פגוע- עדיף אח פגוע.
אפילו... טוב אני יוצאת קצת יפת נפש אבל... תמיד רציתי לאמץ ילד, כדי להציל ילד. גם אומנה מעניין אותי. בעלי לא מוכן לשמוע על זה. יש בי צורך עז להציל ילד, לעזור לילד. אז אולי אם יוולד לי ילד פגוע זו תהיה הגשמת ההרגשה הזו. לא שאני מאחלת לעצמי ילד פגוע, חס וחלילה אבל אם זה יקרה, אולי שלחו אותי אלי כדי שאני אטפל בו כי יש בי את הצורך הזה. לא יודעת. אולי אני לא מתבטאת לגמרי מדויק.
 

גלי377

New member
לדעתי תהיי אופטימית יהיה בסדר לא לחשוב מחשבות שליליות


ותבררי על בדיקת דם במקום מי שפיר שהרבה עושות היום בגילאים כאלה.. אני אישית גם יעשה מעדיפה מאשר דיקור מי שפיר ולקחת סיכון

בהצלחה רבה מחזיקה לך אצבעות המשך הריון תקין
אגב הריון טיבעי?
 
אני חושבת שאת מתבטאת הכי ברור שיש

ואני חושבת שהתשובה שלך חד משמעית - אם את אכן עומדת רגשית מאחורי המילים, ובן זוגך איתך. אם זה המצב אני מאחלת לך המשך הריון משעמם, ללא בדיקות חודרניות וללא המתנה מורטת עצבים לתוצאות. אני חושבת שתדעי להתמודד עם כל סיטואציה אליה תיקלעי, ומאחלת לך שלא תיזדקקי להתמודדות מהסוג שתיארת. אישית לא הייתי נוהגת כך, אבל אני לא את ולא נושא הדיון. בהצלחה ובידיים מלאות!
 

רונית 294

New member
הייתי עושה ניפט

וזה גם מה שעשיתי. ב 2 ההריונות האחרונים שהיו אחרי האובדן. באחד מהם היה לי סיכוי של 1:600 ובשני 1:25,000. שניהם נולדו בריאים ב"ה. אבל תקראי את היתרונות והחסרונות של הבדיקה ותחליטי.
 

תמי1100

New member
חוששת מתוצאות הניפט למינהן

יש סיפורים שהיא לא מדויקת וכבר היו חיובי כוזב או שלילי כוזב. ואני הרי נמנעת מצ'יפ גנטי כדי לא לקבל תוצאות אפורות, אז אני אקבל אותן דרך הניפט? לא תודה.
&nbsp
ושוב- יותר פוחדת מתוצאה גרועה שתאלץ אותי להפסיק הריון מאשר מהפלה כתוצאה ממי שפיר. זה נשמע תמים, עצימת עיניים, אבל כרגע זו ההרגשה. מרגישה שלא מסוגלת שוב להפסיק הריון. זה גם מאוד קשור לגיל שלי, ומי יודע אם בכלל אכנס שוב להריון?
 

תמי1100

New member
כשקיבלת תוצאה של 1:600- עשית מי שפיר?

או שאמרו לך שזו תוצאה טובה ולהמשיך כרגיל? ואם אפשר לשאול בת כמה היית כשקיבלת תוצאה זו
 
נשמע שכבר החלטת

אם שניכם שמים בצד את הרגשות לגבי הפסקת הריון ולוקחים בחשבון את כל ההשלכות על התא הזוגי, המשפחתי, על חשבון הבנק, על הכוחות הרגשיים, על הבכורה, על הקריירות שלכם - וערוכים גם לתסריט הגרוע ביותר - אז וואלה, מה שיהיה יהיה.
אני יכולה לומר בתור מי שבמשפחה המורחבת שלה יש ילד PDD בתפקוד נמוך - חכם, רגיש, אוהב והכל - שלא הייתי לוקחת את זה על עצמי. אבל זו אני.
 

שירהד1

Member
מנהל
היי וסליחה על המענה המאוחר-

ראשית, לא מאחלת לאף אחת ילד פגוע. לרוב זו טרגדיה יותר גדולה מאשר שלא יהיה ילד בכלל. זו האמת הרגשית והחשיבתית שלי.
יחד עם זאת, בחרתי שלא לבצע בדיקת מי שפיר. בהריון עם מעיין כן הסתמכתי מאוד על כל הבדיקות וגם על בדיקת הניפט. אילולאהבדיקה המתקדמת הזו- בוודאי שהייתי נאלצת לעשות בדיקת מי שפיר.

שנית, שאלת אותי לתוצאות בדיקת השקיפות שלי-
התוצאה המשוקללת לתסמונת דאון- לפי הגיל- 1:95, לפי הבדיקות- 1:9300.
הסיכון לטריזומיה 18- 1:10,000.
הגיל שלפיו חישבו היה גיל הלידה- 41.1.

אז עם תוצאות כאלו ובדיקות תקינות של סקירה מוקדמת ובדיקת ניפט תקינה- הלכתי להתייעצות עם שלושה רופאים- הרופאה שלי (ד"ר רביד), הרופאה שביצעה את הסקירה המוקדמת (ד"ר סילבר) והרופא שליווה אותי בבירות ההפלות החוזרות (ד"ר עופר גונן)- כולם אמרו לי את אותו הדבר- ההמלצה של כולם היתה לא לבצע בדיקת מי שפיר, כי עד שהגיע עובר תקין, לא כדאי לקחת את הסיכון, אבל כולם גם אמרו לי שזו ההחלטה שלי, ושלי בלבד, ושאני צריכה להחליט בכוחות עצמי ולהיות שלמה עם כל החלטה שאקבל.

אני חושבת שבשלב ראשוני כדאי שתעשי את בדיקת הניפט. אני לא רואה סיבה שלא לעשות אותה. לאחר מכן- תחליטי הלאה. העניין הוא שלוקח כמה שבועות עד לקבלת התשובה...אז כדאי ממש ממש למהר עם זה.

ואני כותבת לך משהו קשה, אבל תאמיני לי שלביתך עדיף להיות בת יחידה מאשר שיהיה לה אח פגוע. אני לא יכולה לראות שום יתרון בגידול ילד פגוע. סורי.

ההחלטות הן שלך ושל בעלך ולא של אף אחד אחר. אני מאחלת לך שתשכילי להחליט מה שטוב ונכון בשבילך ובשביל המשפחה שלך ושתהיי שלמה עם כל החלטה, והלוואי וההמשך יהיה תקין.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
עוד משהו חשוב-

חשוב לי לכתוב לך שבעיניי לא לעשות את אחת הבדיקות- לא את הניפט ולא את מי השפיר זה ממש להיות בת יענה.
תוצאות הבדיקות המשוכללות אצלך+ גילך מצריכות קבלת החלטה לגבי לפחות אחת מהבדיקות. אני מודה שבחיים לא הייתי לוקחת צ'אנס כזה של לא לדעת מכלום ולא לעשות לפחות את אחת הבדיקות.

צריך לקחת סיכונים בחיים, אך כדאי שיהיו אלו סיכונים מחושבים.
בקיצור- אני בעד הניפט- עוד השבוע, ולפי התוצאות- לחשוב הלאה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

תמי1100

New member
שירה,

הקשבתי לך והיום אני הולכת לעשות בדיקת גנומיטי, שהיא הכי רחבה ומדויקת כיום.
יש לי תור מוזמן למי שפיר. נראה מה נעשה איתו.
השקיפות והסקירה טובות.
רופאת המעקב שלי איתי. אמרה לי שאין מה למהר. נחכה לחלבון עוברי וסקירה מאוחרת, ומי שפיר אפשר לעשות גם בשבוע 30+ (שאז אם יש סיבוך או ירידת מים- אפשר להוליד את התינוק). עוד כמה רופאים אמרו לי שזה נכון.
אז נחכה.
 
למעלה