הי לכן

תמי1100

New member
הי לכן

כתבתי פה לפני כמה שבועות, התיעצתי איתכן: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1111/182611062/משפחה/הריון_לאחר_אובדן_-תמיכה

עכשיו נכנסתי להריון ספונטני (מביצית שלי), אחרי כל מה שעברתי בעבר, ובתקווה שלא תהיה פה עוד הפלה ספונטנית
, מתלבטת אם בהמשך לעשות סיסי שיליה (עם צ'יפ גנטי) או בדיקת מי שפיר (עם צ'יפ כמובן). סיסי שיליה עושים בשבוע מוקדם ולכן ההחלטה צריכה להתקבל בהקדם. מישהי יודעת בכמה סיסי שיליה מסוכנת יותר ממי שפיר?
ועוד שאלה- אם למישהי יש טיפ, עצה, איך למזער סיכויים להפלה. הרופאים תמיד אומרים שאין דרך למנוע, אבל אני תוהה אם יש פה בנות שכן יש להן טיפים בנושא.
המון תודה.
 
בהצלחה!

כדי למזער סיכויים להפלה, אני אישית לא הייתי עושה סיסי שלייה או מי שפיר אלא אם יש צורך מיידי בבדיקה, כמו אם חלילה השקיפות או הסקירה לא טובים.
שקלת לעשות בדיקת דם לאיתור תסמונות?
 

תמי1100

New member
תודה לך

אני בת 41 וחצי ולכן מי שפיר או סיסי שיליה זה מאסט. גם צ'יפ גנטי. נוכח ההיסטוריה שלי (צירפתי לינק) אני שוקלת להעדיף סיסי שיליה על מי שפיר.
&nbsp
איזו בדיקת דם היום מומלצת מכל מה שמוצע בשוק? והאם היא אכן נותנת מענה כמו מי שפיר וצ'יפ גנטי?
 
תמי מזל טוב !!!!!

הלוואי הלוואי הלוואי !!! לדעתי אין שום טעם בבדיקת הדם אם את מבצעת בדיקה אבחנתית + צ'יפ, כי היא בדיקה סטטיסטית בלבד. אני לא מכירה את האחוזים, אבל סיסי השליה מסוכנת יותר ממי השפיר, אבל ניתן לבצע את הבדיקה מוקדם מאד, כבר בשבוע 13. הסיכוי לאבד הריון בעקבות מי השפיר הוא כ- 0.000625% והכי מוקדם אפשר לבצע את הבדיקה במהלך שבוע 16. אמן ואמן להריון מלא!
 

תמי1100

New member
תודה, מרגישה ברכבת ה"מזל טוב" עוד מוקדמת...

מנסיוני יודעת שהכל עוד עלול לקרות....
 
מידע מידע מידע

מידע ממקור אמין ומוסמך על שתי הבדיקות, מה הסיבוכים האפשריים והגורמים להם - עשוי להרגיע קצת את הפחד. כלומר, רופא או רופאה שמבצעים אותן, או מי שמטפל בך. חשוב לבוא עם כל השאלות ולצאת רק כשאת בטוחה שקיבלת תשובה על כל מה שרצית לדעת.
ועד אז, הנה השנקל שלי:
סיסי שילייה עושים בשליש הראשון, שליש שידוע שיש בו הרבה הפלות ספונטניות, ולכן יצא לה שם של בדיקה ״מסוכנת יותר״. פשוט בספירת המקרים קשה להבחין בין הפלות שהתרחשו בגלל הבדיקה לבין הפלות שהתרחשו ללא קשר לבדיקה.
מניחה שזו סיבה מספיק טובה לחכות עוד כמה שבועות, ולעשות דיקור מי שפיר מוקדם ככל שניתן (שבוע 16) + בדיקת פיש (שנותנת תשובה תוך 48 שעות על 5 כרומוזומים שבהם קיימות התסמונות הנפוצות).
הפלות בגלל דיקור שק השפיר קורות בגלל זיהום שחדר לרחם, דליפת מי שפיר, או פגיעה בעובר.
הדרך להימנע מזיהום היא חיטוי של האזור, של כלי העבודה ושמירה על נקיון אזור הניקוב ביום-יומיים שלאחר מכן.
הדרך להימנע מפגיעה בעובר היא לבצע את הדיקור אחרי ארוחה קלה לא מתוקה ובליווי אולטרסאונד.
אין דרך ממשית להימנע מדליפת מי שפיר, רק עוזר לדעת שזה מאוד מאוד נדיר.
מה שבטוח זה שממש כדאי למלא אחר הוראות המנוחה והשתייה המרובה שנותנים הרופאים, ולהיות קשובה לגוף שלך ולעובר שלך. אחרי כ-4 ימים עושים אולטרסאונד כדי לראות שכמות מי השפיר תקינה.

נ.ב.
לא קראתי את ההסטוריה שלך, משערת שהיא מתישה וכואבת, אבל הבחירה שלך לבדוק את בריאותו של העובר היא בחירה חשובה ואמיצה. עברת כמה דברים בחיים, וגם את זה את יכולה
 

תמי1100

New member
תודה.

פעם ראשונה שומעת שלפני מי שפיר כדאי לאכול ארוחה קלה, ושעושים 4 ימים אחריה בדיקה לבדוק כמות מי שפיר. באסותא לא אמרו לי לעשות ככה.
&nbsp
 

שירהד1

Member
מנהל
היי תמי,

ראשית, אני מקווה שאכן תהיה סיבה לאחל לך מזל טוב. לצערי, אני מתחברת לסקפטיות. לא לגבייך. פשוט הרגשתי אותה בזמנו כל כך חזק לגביי, ולא הייתי מוכנה שאנשים יאמרו לי מזל טוב. אמרתי להם שיאמרו לי מזל טוב כאשר אלד תינוק/ת בריא/ה.

קראתי את ההסטוריה שלך, ואני לא מבינה למה את רוצה לעשות סיסי שיליה. אין איזו בעיה גנטית ידועה. לא נראה לי הגיוני לסכן את ההריון ולעשות את הבדיקה, אלא אם כן- משהו בבדיקות עד אז (כמו בדיקת שקיפות עורפית) יצא לא תקין או עם תוצאות מחשידות.

לגבי מי שפיר- אני בדעה עם רונית. אין לי מה לכתוב על זה כרגע, כי את מאוד רחוקה מזה. אם יעניין אותך לשמוע- כאשר תתקרבי למועד הרלוונטי- תשאלי שוב.

באיזה שבוע מדוייק את עכשיו?



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מוסיפה

אני כמו שירה, לא בעד מי שפיר. לדעתי זה בדיקה שמאוד מבלבלת ומגלים איתה המוני דברים שיש מצב שלא היו מתגלים לעולם וטוב שכך.
יש אפשרות לבקש לסנן חלק מהתוצאות. ואני בעד.
עקרונית אני כן בעד מי שפיר וגם עברתי בדיקה כזאת. אבל רק כי היתה התוויה רפואית ספציפית לעובר ההוא
 

תמי1100

New member
אני בת 41 וחצי- זה לא מספיק התוויה??

כל הרופאים בהריון לפני שנה וחצי (אז הייתי בת כמעט 40) אמרו לי חד משמעית לעשות מיש פיר וצ'יפ גנטי. בעצם מושונוב אמר לי לא לעשות אל אם כבר עושה אז לעשות גם צ'יפ גנטי, ואיזה מזח שעשינו כי אז גילינו את התסמונת.
נראה לי ריסקי מדי בגילי לעבור הריון בלי מי שפיר וצ'יפ. הסיכון גבוה.
 
בשבילי זו לגמרי מספיק התוויה

גם בגיל צעיר יותר חשבתי שזו הבדיקה הכי חשובה - ככל שחלפו השנים האמונה שלי בכך התחזקה. זו כמובן החלטה אישית לגמרי שלך, בה את משקללת עבור עצמך את הסיכון מול התועלת. נשמע שהתועלת בעינייך מכרעת. לא אחזור על הטעות של לברך אותך במזל טוב, רק אחזיק לך אצבעות להריון תקין ומלא.
 

תמי1100

New member
לא טעות , אוי ככה נשמעתי מקודם


כמובן הכל עם חיוך ותודה
ראית שכתבתי לך בשרשור שלך מזל טוב ושגם לבת שלי קוראים יעל? שם מופלא לילדה מדהימה
 
זה בסדר גמור, ההריון הוא כזו רכבת שדים

אצלי הוא הצליח להיות כזה ממש - אבל ממש -עד הסוף. אז בהתחלה? ואחרי כל מה שעברת? חוסר הרגישות היה מהצד שלי, לא מהצד שלך. ותודה! יעל הוא באמת שם מקסים.
 
אני הייתי בת 29...

כשהיה לי עובר עם טריזומיה
אני כן חושבת שכדאי לעשות בדיקה. אבל שאלת מה הכי פחות מסכן את העובר שלך.
אז בדיקת דם ורק אם יש איתה בעיה אז לעשות מי שפיר. לדעתי.
אישית, ההריון האחרון שלי הסתיים דקה לפני גיל 32 ולא עשיתי שום בדיקה של כרמוזומים למרות שעם העבר שלי מגיע לי בחינם ורופא נשים אמר לי שכדאי לי
 

שירהד1

Member
מנהל
הגיל הוא לאו דווקא התוויה- תלוי את מי שואלים-

יש כל מיני גישות ברפואה...יש רופאים שממליצים גם לאישה בת 25 לעשות בדיקת דיקור מי שפיר, למרות שאין שום אינדיקציה רפואית לכך וכל הבדיקות תקינות, אבל הם מאמינים גדולים בבדיקה הזו. כך גם יש רופאים (ורופאות) שיכולים להמליץ לאישה בת 41 לא לעשות בדיקת דיקור מי שפיר, כל עוד כל שאר הבדיקות תקינות, ואין אינדיקציה רפואית לכך...
אין פה שחור לבן. כרגיל בחיים.
בהריון עם מעיין הייתי בת כמעט 41, ולא עשיתי מי שפיר. עשיתי את כל שאר הבדיקות, וקיבלתי שלוש חוות דעת משלושה רופאים ורופאות שכולם אמרו לי אותו הדבר- עם ההסטוריה שלך, אנחנו ממליצים לעשות את כל הבדיקות האפשריות שאינן מסכנות את העובר, כולל ניפט. אם יש סימן, ולו הקטן ביותר, למשהו מחשיד- אז כן לעשות מי שפיר. כמובן שכולם הדגישו בפניי את נושא הגיל, ושההחלטה היא שלי, ושאם אבחר לעשות את הבדיקה- זו כמובן זכותי.
ואני מכירה גם מישהי שהיא כיום בת 43, עם עבר עשיר של הפלות, שבחרה לא לעשות בהריון הנוכחי את בדיקת מי השפיר. עשתה את כל השאר.

לסיכום- כרגיל- כל אחת צריכה להכריע עבור עצמה, ולקבל החלטות מושכלות לפי ראות עיניה. וכן- בכל החלטה ובכל הכרעה- יש סיכוי לעומת סיכון.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

תמי1100

New member
דרך אגב, כשבאנו למי שפיר, פרופ' מושונוב, מנהל המחלקה באסותא,

ניסה לשכנע אותי לוותר על מי שפיר. אמרתי לו די, התלבטתי והחלטתי אל תיטע בי ספקות. אז הוא אמר לי טוב, אם את עושה מי שפיר ממליץ לך לעשות גם צ'יפ גנטי- גם על זה כבר החלטתי מראש שכן. ואיזה מזל שהוא לא הצליח לשכנע אותי, אחרת היה לי היום תינוק עם פיגור. כמה שהיה קשה אז ולמעשה עד לא מזמן, אני שלמה עם ההחלטה ההיא וברור לי שלהבא עושה שוב מי שפיר (או סיסי שליה, נראה), וצ'יפ גנטי.
חברה יעצה לי לעשות את אחת מבדיקות הדם ואם תהיה בהן אינדיקציה אז לעשות סיסי שיליה (כדי שאוכל לסיים כמה שיתר מהם את ההריון ואם יהיה צורך ולא אסתכן בלידה מוקדמת, ואם לא- אז מי שפיר. הבדיקות האלה לא מדויקות 100% ובודקות רק באופן חלקי.
 

שירהד1

Member
מנהל
מאה אחוז. לכי על תחושות הבטן שלך ועל התובנות שלך. נקווה לטוב

 
ואני אוסיף, על דברים שנכתבו פה

שלפעמים רק הגיל הוא בהחלט התוויה מספיקה. מניסיון אישי.
כי לפעמים כל הבדיקות טובות. כי יש 23 כרומוזומים ולא רק 5 שנבדקים בניפט.
כי על הכרומוזומים האלה עלולות להיות בעיות שהן איומות לא פחות מתסמונת דאון.
 
למעלה