שאלה בנוגע לסקירת מערכות

שאלה בנוגע לסקירת מערכות

אני אחרי הפלה בשבוע 7. וההריון הנוכחי הגיע רק אחרי שנה וחצי מהפלה הקודמת והתחיל עם מלא דאגות וחרדות... כל מיני הפרשות גם חומות וגם ורודות בשבועות 6-9. כרגע בשבוע 14 הגעתי לסקירה והתינוק לא ממש זז אז הרופא נתן מן מכות כאלה בבטן בשביל התזוזה... נורא נלחצתי והרגשתי ממש בהלה אבל לא אמרתי כלום כמובן גם לחץ ממש על הבטן, הרגשתי ממש אי נעימות. בשבועות שכבר פסקו הדימומים התחלתי לעצמי קצת להתחבר להריו לשמוח ועכשיו לאחר הבדיקה הזאת נכנסתי שוב לחרדה, שאולי היתי צריכה להגיד משהו ואולי זה לא תקין ואולי פגע בעובר או בשיליה... אשמח לשמוע אם מישהי שמעה או עברה משהו דומה והכל היה תקין.
 
הרבה רופאים עושים את זה

מן הסתם ראוי שיסבירו ושיהיו עדינים.
שלי למשל לא הפסיק להתנצל ושאל אם הוא מכאיב, ובסוף עשינו הפסקה, אכלתי משהו מתוק ושתיתי כוס מים קרים וההמשך עבר בשלום.
לא נראה לי שאפשר לפגוע בעובר או בשילייה, אבל בטוח שאת יכולה להגיד כשמשהו לא נעים לך.
מקווה שחוצמזה הסקירה עברה בסדר
 

אליסקה

New member
הסקירה הראשונה הייתה אחת הבדיקות המכאיבות

הרופא היה מאוד יסודי והתעקש לראות הכל. עשה לי גם בטני וגם וגינלי (שבוע 16!), ותוך כדי שניהם לחץ ממש על הבטן וזה היה מאוד כואב ונמשך יותר משעה!
זה מאוד לא נעים, אבל כנראה מקובל, ולא מזיק. יכולה להגיד שאני כבר בשבוע 25 והעובר חי ובועט ומתלוצץ עם רופאיו, כך שלא נגרם נזק.
בהצלחה!
 

צומבה1

New member
אצלי היה משהו דומה

לפני כבר לא מעט שנים... אבל בסקירה הראשונה ובעיקר בשניה ככ לחצו לי על הבטן שממש נלחצתי שמשהו פה בעוברית. בסקירה שניה ככ לחצו ואחרי זה הרגשתי כאילו יש לי צירים וכאבים חזקים והיתי משוכנעת שהיא יוצאת. לא יכולה להגיד לך אם המכות שנתנו זה תקין אבל יכולה להגיד שמה שהרגיע אותי אז היה שאמרתי לעצמי שלא יתכן שרופא שעושה ככ הרבה סקירות היה עושה משהו כזה שיזיק לי. בכל מקרה העוברית היום בת 7...;)
עצה לעתיד ומשהו שהוא קשה אבל מזכירה לעצמי כל פעם- בכל בדיקה אם יש משהו שמלחיץ/ מדאיג/ לא נעים, מכל סוג שהוא, עדיף לצאת ״ חרדתית או נודניקית״ וכן להעיר, מאשר לא להגיד כלום ואז להכנס לסרטים. לצערי קרה לי בהרבה דברים רפואיים לאחרונה ומשתדלת ליישם.
 

dandale1

New member
לדעתי בשלב כזה לא יכול להגרם נזק לעובר

גם הרופא שלי לחץ על הבטן כדי לקבל תמונה יותר טובה (הוא היה עדין מאוד והתריע מראש שזה עומד להיות לא נעים) אבל חלילה לא מכות.
שוב, אני לא חושבת שהרופא היה מסכן אותך או את העובר, זה פשוט החוסר מוכנות לכך.
בהצלחה לך ולעובר!!
 
למעלה