רציתי לחלוק אתכן משהו שקרה

אליסקה

New member
רציתי לחלוק אתכן משהו שקרה

ביום א׳ השבוע עשיתי סקירה שנייה נוספת, ואני רוצה לחלוק אתכן.
בשבוע שעבר, הייתי אצל ד״ר לוריאן בסקירה שנייה (הייתי אז בשבוע 22). זו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי אותו, והגעתי אליו כי כולן ברשת ממליצות עליו.
בסקירה, הכל היה בסדר עם העובר, אבל ד״ר לוריאן הגיע למסקנה שיש לו וריד מורחב בחבל הטבור (varix umbilical cord זה המונח הרפואי). המשמעות של הממצא הזה היא שיש סיכון לכך שיתפתח קריש דם בחבל הטבור, שיביא לעיכוב בגדילת העובר ואף למוות תוך רחמי. לא יודעים מה גורם למצב הזה, והדרך היחידה ״לטפל״ בו היא באמצעות מעקבים מאוד תכופים ובסופו של דבר יילוד בשבוע 37.
אחותי היא מתמחה ברפואת ילדים, ובהמלצתה ניגשתי לקבל חוות דעת נוספת, כי זה נשמע לה ממצא מאוד משונה שלא שמעה עליו מעולם (ובמחקר שעשיתי בעצמי בגוגל גיליתי גם אני שזה ממש די נדיר).
בתחילת השבוע הזה חזרתי, אם כן, לד״ר יזהר ארז, שעשה לי את השקיפות והסקירה הראשונה, לחוות דעת נוספת בעניין הזה. הוא עשה לי סקירה שנייה מחדש, בדק את חבל הטבור מספר פעמים, והגיע למסקנה חד-משמעית שאין בו שום ממצא בעייתי, ושמה שנחזה להיות וריד מורחב לא היה אלא מעין ״קיפול״ בחבל הטבור, שהוא תקין לחלוטין.
אני כמובן מאוד שמחה שהכל בסדר, אבל נותרתי קצת מבולבלת. האם יכול להיות שהיו עושים לי זירוז בשבוע 37 על סמך אבחנה שגויה?
 

שירהד1

Member
מנהל
ואו, אליסקה, איזה סיפור-

האמת היא, כאשר יש שתי דעות סותרות האחת את השנייה- נראה לי הכי הגיוני ללכת לדעה שלישית. שיהיה פה איזשהו רוב קובע, כי ה"ממצא" שאובחן כל כך מלחיץ, שאם זו הייתי אני- הייתי הולכת לבדיקה נוספת, כדי לוודא שאכן הרופא הראשון טעה.
הבעיה בעיני לא בזירוז בשבוע 37, אלא בלוודא את המצב לאשורו, אלא אם כן את משוכנעת בצדקת הרופא השני.
כדי להיות תכלסית- אני ממליצה על ד"ר אניטה סילבר.

כולי תקווה שאכן הכל בסדר, ושתוכלי להמשיך את ההריון בשקט ובבטחה!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

אליסקה

New member
יש משהו בדברייך

האמת שהשתכנעתי מאוד מדבריו של הרופא השני, ד"ר ארז, כי הוא ממש התעקש להראות לי שמה שנמדד על ידי לוריאן כווריד מורחב הוא למעשה שני ורידים. הוא הראה לי, בעזרת הדגמת זרימות בא"ס, שאלו ממש שני ורידים ש"רצים" במקביל זה לזה, ומכיוון שאחד מהם כחול והשני אדום ברור שאלו שניים, כי הצבעים מעידים שהזרימות בהם הן הפוכות זו לזו. הוא גם כתב לי פירוט מפורט בשביל הרופא שלי, ד"ר אלי רימון, שהוא מומחה להריון בסיכון. הפירוט בו נכתבו הדברים מלמד שהוא עומד מאחורי האבחנה שלו ב-100%. אישית, אני מרגישה שאני סומכת עליו, ושמה שאמר הוא הנכון.
בשבוע הבא יש לי תור לד"ר רימון, ואתייעץ גם איתו. כמו כן, מכיוון שויתרתי על בדיקת מי השפיר אני ממילא מתכוונת לבצע סקירה שלישית בשבוע 29, ועכשיו אני אכן מתלבטת אם לחזור לארז יזהר, או לפנות לעין נוספת, שלישית במספר. שמעתי על אניטה סילבר שהצעת, וגם על צלאל או ערן כסיף, אבל מכיוון שגם ללוריאן יש מוניטין מצוינים - אני לא באמת יודעת אם מתחשק לי לתת למישהו נוסף שאני לא מכירה לעשות את זה (ואני לא מדברת כבר על הכסף. למרות שקצת כואב לי הלב על ה-2,400 ש"ח ששילמתי ללוריאן. ארז לקח רק 1,250 ש"ח על אותה בדיקה, ולדעתי היה יותר יסודי ומקצועי).
אולי אעדכן לאחר שאתייעץ עם הרופא הריון בסיכון ביום שני.
תודה על התגובה!
 

רונית 294

New member
לא יודעת אבל הייתי דווקא

כן הולכת על הצד הבטוח, הולכת לחוות דעת שלישית וממשיכה במעקב תכוף ומבקשת יילוד בשבוע 37. הייתי אצל לוריאן בהריון האחרון ומאוד מאוד סומכת עליו.
 

רונית 294

New member
ואני הייתי הולכת לכסיף או צלאל

לחוות דעת נוספת. לאו דווקא סקירה מלאה. הייתי אצל שניהם ושניהם סופר דופק יסודיים ומקצועיים.
 

redart10

New member
אז ככה

שמעתי לא מעט סיפורים של אי דיוקים אצל לוריאן. חברה טובה שלי יצאה ממנו בוכה כי אבחן שני ממצאים רכים (איברים שלא ראה) בסקירה ראשונה בטנית מבלי לעבור לוגינלי. רןפא נוסף בדק וגינלית ומיד ראה הכל.
אני הייתי אצל דר יזהר, הוא גיק של המכשור שלו ומתגאה בכך שהסקירות שלו מדויקות יותר ולכן אני לחלוטין נוטה ללכת איתו.
לשאלתך - כן, מזרזים ו/או שולחים לקיסרי על סמך אבחונים שגויים. עברתי קיסרי כי העריכו משקל של מעל 4 קג (סכרת הריון) ולבסוף ילדתי 3450.

חוויה מבאסת עם סוף טוב ואני מאחלת שזו תהיה ההפחדה היחידה שתעברי בהריון הזה
 
למעלה