שוחט אמר שמבחינתו אפשר לוותר על מי השפיר בשלב זה

אליסקה

New member
שוחט אמר שמבחינתו אפשר לוותר על מי השפיר בשלב זה

בת 38, ללא ילדים, אחרי כמה וכמה הפלות, עם עובר שנראה תקין. תוצאות הבדיקות עד כה טובות מאוד, ולא רציתי לסכן את ההריון היקר עם בדיקת מי שפיר, אז הלכתי להתייעץ עם פרופ׳ שוחט.
הוא עבר על כל הנתונים, והודיע שמבחינה רפאית אין הכרח לבצע מי שפיר, ומקסימום נוכל לשקול את הנושא שוב בשבוע 31, שאז הבדיקה פחות מסכנת את ההריון.
שמחתי מאוד (כי תכלס זה מה שרציתי לשמוע). הסביר שכנראה אין דאון או טריזומיה 18, אבל ב-1 מכל 200 הריונות שנבדקים, יש ממצא בצ׳יפ הגנטי שמעיד על מחלה קשה, אותה לא ניתן לאתר באף בדיקת סקר. כלומר, בכל הריון, בכל גיל, יש סיכוי של 0.5% שיש לעובר מחלה קשה שניתן לאתר רק במי שפיר + צ׳יפ גנטי. גם בעניין הזה, החלטתי להסתכל על 99.5% הכוס המלאה, ומחר בבוקר אני הולכת לבטל את התור אצל ליפיץ ליום חמישי.
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, האמת היא שזה לא מפתיע אותי-

אני מכירה את הגישה שלו מזוג שליוויתי אותם בחיי האישיים עם סיפור די דומה לשלך (התינוק היום בן חצי שנה....).
חייבת לומר שאני מסכימה עם הגישה הרפואית הזו, ונקטתי אותה אף לגבי עצמי.
יחד עם זאת, יש גישות הפוכות...
בסופו של דבר אנחנו צריכות להכריע ולהחליט.
לא כל כך הבנתי אבל למה אמר שכנראה אין דאון או טריזומיה 18. לא עשית את בדיקת הניפט? (הזוג שעליו דיברתי הגיע אליו עם תוצאות כל הבדיקות, כולל הניפט, והמלצתו היתה לא לעשות מי שפיר).


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.

09-7749028
 

אליסקה

New member
לא עשיתי ניפט

האמינות של הסקר הביוכימי+תוצאות השקיפות+בדיקת החלבון העוברי שלושתם יחד היא 90% ביחס לדאון ולטריזומיה 18. בהתחשב בעובדה שהסקירה תקינה, ושאנחנו בריאים ואין לנו מחלות גנטיות במשפחה, אני יכולה לחיות עם רמת אמינות כזו. שוחט גם הסביר, שככל שגיל האשה גבוה יותר, ותוצאות הסקר והחלבון העוברי טובות יותר, כך הסיכוי לדאון ולטריזומיה במקרה הספציפי שלה הוא נמוך יותר. כלומר, מישהי בת 25 או 30 שהייתה מקבלת את התוצאות שלי, הייתה בסיכון גבוה יותר לתסמונות האלה.
לא עשיתי ניפט, כי מה שמפחיד אותי בבדיקות הניפט הוא השיעור הגבוה יחסית של חיובי-כוזב ביחס לכרומוזומי המין. אם תצא לי תוצאה כזו, ממילא אאלץ לעשות מי שפיר, אז מה עשיתי בזה? גם שוחט לא העלה את הנושא של ניפט.
בקיצור, אני יכולה לחיות עם הידיעה שב-90% התינוק שלי יהיה בסדר ב-99.5%. לא חייבת שזה יהיה 100%. מעדיפה לשלם יותר על סקירות, כדי להרגיש יותר בטוחה.
אגב, שוחט אמר שהסיכון במי שפיר הוא 1:600 (אני הכרתי את היחס 1:400. מבינה שהוא ירד).
 

שירהד1

Member
מנהל
או. קיי-

אני עשיתי ניפט וזה תרם לי לרוגע בנושא הזה של תקינות העובר מבחינת התסמונות המרכזיות. ההמלצה של הרופאים והרופאות שלי בזמנו היתה לעשות כל בדיקה אפשרית שאינה מסכנת את העובר, ורק אם יש משהו אפילו מזערי של סימן שאלה, אז לעשות את מי השפיר.
הניפט כן הרגיע אותי בהיבט הזה.

כתבת שאת משלמת יותר על סקירות. למה את מתכוונת? האם לדוגמא את מתכוונת לעשות סקירה שלישית (שבוע 32)?

המשך תקין והמשך אופטימיות!!!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

גוגו 888

New member
מתייחסת לסטטיסטיקה לגבי סיכון במי שפיר

אני עשיתי מי שפיר אצל פרופ ליפיץ בהריון הקודם שלי עם הבת. הייתי אז בת 34, הסקירות והשקיפות היו פיקס אבל בסקר הביוכימי יצא לי 1:200 לתסמונת דאון. כעת אני בהריון שבוע 8 (לאחר דופק והכל נראה כרגע תקין), אני כמובן לחוצה מאוד וכבר חושבת קדימה על הנושא של מי שפיר (כעת כבר בת 36). הסיבה לססטיסקה הבעייתית בפעם הקודמת היתה בגלל רמת ביטא מאוד גבוהה (ההריון עם הבת החל עם ביטא מעל 1000 שבועיים לאחר הביוץ, והפעם היה לי ביטא 1500 שבועיים לאחר הביוץ - זה גורר את הסטטיסטיקה לכוון לא טוב - עשיתי על זה אז ממש מחקר מטורף ודברתי עם כל העולם).
עוד לא יודעת מה אעשה הפעם, כרגע מקווה שימשיך לי הריו תקין כמובן אבל רק אומרת שאצל מומחה כמו ליפיץ אני מאמינה שהססטיסטיקה בכוון של 1:1,600 (ככה נאמר לי בזמנו). כמובן שמחה בשבילך שקיבלת החלטה שנשמעת לי מעולה
 

אליסקה

New member
תודה נונו יקרה

סיפרת דבר מעניין, לא היה לי מושג.
אני חלילה לא מטילה שום דופי במקצועיות של ליפיץ, אותו עדיין לא יצא לי בכלל להכיר. בפורום אבדן מישהי סיפרה שבאורח פלא כמעט הרתה בגיל 45, ולמרות שהייתה לה תוצאה מצוינת בחלבון העוברי (1 ל-7000), היא אפילו לא שקלה לוותר על בדיקת מי השפיר, בגלל הגיל. הבדיקה נעשתה אצל ליפיץ, ומהלכה היה תקין, אבל כעבור יומיים היא גילתה שהדופק של העובר פסק (וכעבור שבועיים הגיע הצ׳יפ הגנטי, שקבע שהעובר היה בריא...). הסיפור שלה מאוד השפיע עליי, ובאמת כל אחת צריכה לחשוב באופן עצמאי.
מאחלת לך המון הצלחה בהריון!
 

גוגו 888

New member
הסיפור שלה באמת מלחיץ

ואני מאוד אחשוש לבצע שוב מי שפיר אבל גם אחשוש מאוד שלא לבצע.
אחרי הבדיקה עם הבת שלי היתה חודש בפאניקה. אני מאמינה שהסיפור שלה איננו בגלל הבדיקה היות והסיכונים הם זיהום או ירידת מים ששניהם יכולים להיות מסוכנים ממש להריון (לפחות ככה אני יודעת). יש הרבה החלטות קשות מאוד לקבל. זה ממש לא פשוט.
שיעבור לך ההריון בקלות, סופש נעים
 

פנלאופה

New member
כמוני כמוך

אליסקה היקרה,

אני מתעודדת לקרוא את דברייך, והזדהיתי גם מוקדם יותר החודש בדברים שכתבת על ההקלה המבורכת עם ההתקדמות בהריון. אני מרגישה בול אותו הדבר: עיבדתי עד שאיבדתי את רוב המחשבות המעיקות, אני מתענגת על הבטן ועל המתיקות שצומחת שם ועל היוגה ועל בגדי ההריון החדשים. אני הריונית כמעט נורמלית, אפילו בכמה מובנים מאושרת יותר מהסביר.

אנחנו חולקות גורל דומה מאוד: גם אני בת 38 בלי ילדים, שני אובדנים בשלב מוקדם, אצלי זיהו קרישיות יתר נרכשת ולכן מזריקה ולוקחת מדללים. אני בשבוע 22.1 והתוצאות של הבדיקות עד כה היו חיוביות, אם כי היום עוברת סקירת איברים מורחבת, כך זה נקרא פה, מתגוררת בגרמניה, אהיה יותר חכמה אחרי.

אצלי התרחש שינוי דרסטי למדי: מייד לאחר שהרופא חשף את תוצאות השקיפות אמרתי שאני עומדת לעשות לעשות מי שפיר. הוא אמר שהוא לא ממליץ. אחריו רופאת הנשים התנגדה ודי התבאסה כשבישרתי לה את ההחלטה שלי. גם ההמטולוגית שנאלצה לאשר את ההתוויה (הפסקת מדללי הדם לכמה ימים) הביעה מחאה די צלולה מכל לבה.

אבל אני בשלי. קבעתי תור. הגעתי בבוקר. ייעוץ גנטי. הגנטיקאי מסתכל בנתונים, שואל שאלות. אומר לי שהוא מציע שלא אעשה בדיקה, שגם אם אתעקש לבסוף, עדיף לחכות עם זה (הייתי בשבוע 17) עוד כמה שבועות, שיהיה יותר מי שפיר.

יצא שקמתי משם והלכתי ישר הביתה.

אז אמנם בעוד כמה שעות הדברים עשויים להתהפך, אבל כרגע נראה שאני מוותרת על העניין. הדילמה לא באמת נפתרה, אני עדיין סבורה רציונלית שבדיקת מי שפיר עם צ'יפ היא הבחירה הנכונה: לבדוק את מה שבשליטתנו ולוותר על הבאת עובר פגום לעולם. רק שמשהו השתבש רגשית, אני יותר ויותר מתקשה לקחת את הסיכון של אובדן ההריון הזה.

אגב, בדיקת הניפט נראית לי הוצאה כספית מיותרת לגמרי: רק תשע תסמונות מתוך מעל למאה, ובדיקה שהיא לא יותר מסקר - אם עכשיו יש 90 אחוז הסתברות שהעובר מחזיק בדאון באחד לאלפיים חמש מאות מקרים, אז ההסתברות הזו תהפוך ל-99 אחוז. זה הדבר הכי לא מרגיע בעולם ובתוספת החיובי הכוזב מתקשה להבין רציונלית את היתרון שלה בהינתן בדיקות סקר תקינות פלוס.
 

אליסקה

New member
מזדהה בחזרה עם כל מה שכתבת

בסוף הפגישה עם שוחט, הוא אמר משהו אולי לא מאוד מקצועי, אבל מעודד: מעבר לנתונים היבשים, יש עניין של תחושה פנימית שלי לגבי תקינות העובר ואיתנותו, וזה נמדד גם בפעלתנות שלו בבטן (כשאגיע לשלב בו מרגישים) וגם בהרגשה הסובייקטיבית שלי. שמחתי שבר-סמכא כמוהו אמר דבר כזה מיזמתו, ועוד בצורה כה מפורשת.
שמחה מאוד בשמחתך, שימשיך לך משעמם וממלא אושר
.
 
גם לנו אמר את זה!

באמת מדהים לשמוע את זה מרופא, ועוד רופא כל כך מוערך.
&nbsp
רק.. לא הבנתי כל כך את עניין המי שפיר בשבוע מאוחר?
אם חלילה יש בעיה, אז.. די מאוחר.
ואם אין, אז מסתכנים בפגות..?
&nbsp
 

אליסקה

New member
כן

תכלס, לא יודעת למה לא חשבתי על זה לבד. דיקור מי שפיר נעשה בשבוע 18 כדי לאפשר הפסקת הריון בגרידה, שהיא פחות טראומתית לאם. עם זאת, בשבוע כזה יש סיכון גדול יותר לעובר. בשבוע מאוחר יותר את אמנם מאבדת את האופציה להפסיק את ההריון בדרך לא טראומתית, אבל יש סיכוי טוב יותר לחיי העובר. בבחירה בין טובתי שלי ובין טובת העובר - אני מעדיפה את העובר.
 

רונית 294

New member
לא בטוח

ייתכן שאם יתגלה משהו בבדיקת מי שפיר מאוחרת ותבחרי לסיים את ההריון זה לא יהיה לטובת העובר בשלב הזה ולא לטובתך. ניפט הוא הפיתרון האידיאלי במקרה שלך. מלבד עניין כספי לא רואה שום סיבה לא לעשות. עשיתי ב 2 הריונות.
 
הסיבה המרכזית היא לרוב העניין הסטטיסטי

אילו לא היתה בדיקת מי שפיר בעולם בוודאות הייתי עושה ניפט.אבל בהינתן אפשרות לבדיקה אבחנתית אני מעדיפה אותה (איתי דיברו על סיכון של 1:1630 להריון כאשר מדובר במדקר מיומן). אבל על הסקירות, למשל, העדפתי לא להוציא אלפי שקלים וביצעתי אצל מומחה בקופה שאני סומכת עליו. כך שגם השיקול הכלכלי בהחלט רלוונטי. במקביל הבעיה של החיובי כוזב מטרידה. גם לשלם, גם להילחץ, גם בכל זאת לעשות מי שפיר... זה תיק תיק. לא מדברת על שלילי כוזב בכלל.
 
למעלה