התייעצות

התייעצות

אני בהריון בסיכון גם בלי קשר- אך עקב הלידה השקטה שעברתי בשבוע 37, הרופא שלי רוצה שהפעם אתאשפז משבוע 32 עד 36 ואז לילד בזירוז. הוא טוען שהסיבה לאשפוז היא שאהיה בהשגחה צמודה של רופא, יעשו לי מוניטור מספר פעמים ביום וא"ס כל יום גם כן, כדיי לדעת שהכול בסדר.
מצד אחד זה נשמע ממש מרגיע- מצד שני ממש קשה לי לחשוב על להיות 4 שבועות שלמים באישפוז...
שתי שאלות בעניין:
1. מניסיונכן, אתן חושבות שזה הכרחי? כדאי?
2. האם אשפוז כזה, אם וימנה כמובן יותר מ30 יום, נחשב לשמירת הריון ע"פ הביטוח הלאומי?
 

רונית 294

New member
לא רשמת אם יש לך ילדים בבית

ולא רשמת מה הסיבה שאת בהריון בסיכון בלי קשר ללידה השקטה. בכל מקרה, במקומך הייתי עושה את מה שהרופא ממליץ. אין לי ספק. בהצלחה. וזה בטוח ייחשב השמירה מבחינת ביטוח לאומי. לא הגיוני שלא. את באישפוז.
 
תודה- אבל כנראה אני צריכה להבהיר.

אין לי ילדים בבית עדיין- וזה לא רלוונטי. גם הסיבה להריון בסיכון אינה רלוונטית כיוון וסיבת האשפוז הוא אך ורק הלידה השקטה שלא הייתה קשורה להריון בסיכון. הסיבה שכתבתי את זה, זה כי הרופא הוא רופא של הריון בסיכון... כנראה לא הייתי ברורה.

לגביי זה שכל אשפוז נחשב לשמירה מבחינת הביטוח הלאומי- זה לא כל כך ברור. אפילו הרופא לא ידע... כיוון ואין לי לכאורה בעיה בגללה אני באשפוז, אלא רק ליתר ביטחון ולתחושה שלי ושל הרופא עצמו אחרי הלידה השקטה שהייתה לפני חצי שנה.

ולכן, שוב, אני מדגישה ופונה אל נשים שיש להן ניסיון בלידות קשת-
האם נאלצתן להיות באשפוז עקב כך לקראת הלידה? האם מספיקה מנוחה במיטה, מוניטור בייתי ומס' א"ס בשבוע, במקום שהייה כל כך ממושכת בבית חולים (במחלקת הנשים בה אושפזתי לאחר הלידה)? אולי אפשר לקצר קצת ולהתחיל משבוע מאוחר יותר?
מרגיש לי שגם בשביל אותו רופא מוכשר וידוע הלידה השקטה שלי הייתה דיי קשה- אפשר אפילו להגיד פאדיחה רצינית, כיוון והייתי באחריותו ובמעקב צמוד מהשבועות הראשונים ממש וביקשתי ללדת מוקדם והוא דרש לחכות. אני חושבת שהוא מדבר גם מתוך תחושת האשם.
כמובן שאני אעשה הכול בשביל ללדת תינוק חיי ובריא- השאלה היא האם מישהי שעברה לידה שקטה, נצטרכה לכזה דבר פרט אליי. האם שמעתן על כזה סיפור או שבעצם זה כסת"ח רפואי.
 
אכתוב מנסיוני

קודם כל משתתפת בצערך על האובדן מלפני חצי שנה. לפני 3.5 שנים עברתי לידה שקטה בשבוע 33 ונאלצתי להיפרד בכאב רב מבני.
ביקשת ממי שעברה לידה שקטה שתכתוב לך איך זה היה אצלה. האם הרופאים המליצו על אשפוז. הרופא שלי לא המליץ בזמנו כי לא הייתה אינדיקציה רפואית. אך לגמרי נתן לי את האפשרות לבחור. במידה שמבחינה נפשית ארגיש בטוחה יותר. וציין כי רבות הנשים שהחליטו לעשות זאת לאחר שחוו אובדן בשבוע מתקדם. חלקן התאשפזו ויצאו ושוב התאשפזו. האמת שאני זוכרת שזה שהוא איפשר לי את האופציה הזו במידה ואבחר בה. הרגיע אותי במידה מסויימת.. בסוף החלטתי לא להתאשפז. ולהתמודד עם החרדות מהבית, כי באמת לא הייתה איניקציה רפואית לכך. עברתי שבוע שבוע יום יום יותר נכון בידיעה שאם ארצה להתאשפז אוכל. אך בסוף הוחלט שאעשה 3-4 מעקבי מוניטור בשבוע בקופח. והעדפתי את זה מאשפוז. היו גם פעמיים שהתאשפזתי ליומיים בעקבות עניינים אחרים. והאמת שזה לא עשה לי טוב אז הבנתי יותר ויותר כמה עדיף לי להיות בבית..
בקיצור, אם אין אינדיקציה רפואית לאישפוז. זה תלוי בך. כמה את מרגישה שאשפוז יכול להרגיע אותך מבחינה נפשית. או האם מעקב בקהילה יכול להספיק ולענות על הצורך.
ואכן במצבים כאלה לרוב ממליצים לא לחכות עד סוף ההריון ולעשות זירוז כשאפשר.. על זה לא וויתרתי. ברגע שיכלו להוציא אותו מבחינה ריפואית עשינו זאת.. שבוע 37
ילד הקשת שלי בן שנה וחצי
מאחלת לך שבסוף ההריון הזה תזכי לילד הקשת שלך. בבריאות טובה
אמן
 

שירהד1

Member
מנהל
לפני שאני מנסה להתייחס,

האם את יכולה לספר לגבי נסיבות הלידה השקטה שעברת בשבוע 37? האם היתה ידועה בדיעבד הבעיה שגרמה למות העובר? (וסליחה אם כתבת זאת בעבר ואינני זוכרת).
זה כמובן מתקשר באופן ישיר לתשובה שאנסה לתת לאחר מכן...

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
תודה לך שירה

לפי נתיחה של השליה זו הייתה מעיכה של חבל הטבור. עקב ההריון בסיכון (בעיות של סוכר נמוך לרוב, בהריון סיכון לסכרת) ניסו לבדוק גם שלל אופציות אחרות- אך לא מצאו דבר. בנוסף, בהריון ההוא לא הייתה לי סכרת הריון כי שמרתי מאוד על דיאטה קפדנית.
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, כן, אני זוכרת כעת את הסיפור המורכב שלך...

האמת היא שאני לא יודעת. לא יודעת להמליץ כך או אחרת.
מצד אחד- אשפוז מאפשר באמת מעקב מיטבי אחרייך ואחר העובר, ומצד שני- אשפוז בבית חולים גם עלול להוות עול נפשי, שלא לדבר על המחלות הזיהומיות שעלולים לחטוף.
אני לא יודעת מה לכתוב.
גם לא יודעת לומר לך מנסיוני האישי לגבי הנושא.
אני מקווה שתדעי לבחור עבור עצמך. באיזה שבוע את? האם את צריכה לקבל החלטה על כך מראש, או שכאשר יגיע שבוע 32 תבדקי שוב עם הרופא ועם עצמך?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
ברור.אם הייתי יכולה

הייתי נמצאת בכיף שלי כל הזמן באשפוז כדי לדעת שהכל בסדר.הייתי קופצת על ההצעה הזו.
 
היי תמר

לא בטוחה מה השיקולים של הרופא להמלצה על אשפוז..
אם אין ממש שיקולים רפואיים, אז זה תלוי בך, איך את מרגישה מבחינה הנפשית.
לגבי שמירת הריון, אולי אפשר לטעון לשמירה בגלל מצב נפשי?
רופא שלי אמר לי שיש הרבה נשים שמתאשפזות בגלל המצב הנפשי, כדי להיות במעקב צמוד במוניטור.. וכדי שאם חס וחלילה קורה משהו, שיוכלו ליילד אותי במיידית..
לדעתי, אל תחליטי מראש(כל עוד אין בעיה רפואית) ותראי איך את תהיי לקראת חודשים מתקדמים..
אגב, באיזה שבוע את עכשיו?
שולחת המון כוחות וחיבוק
 
למעלה