מי שפיר

מי שפיר

היי בנות,
הריון ראשון לאחר טיפולים (רזרבה נמוכה)
אני בדילמה האם לבצע מי שפיר או בדיקת NIPT. שבוע 17, מטופלת של בר חווה. קבעתי תור אליו למי שפיר באסותא. האם יש מישהי שביצעה אצלו ותוכל להמליץ או לא??
בנוסף, קבעתי גם בבית חולים כרמל (קרוב לבית) למקרה שאחליט לא לבצע אצל בר חווה. האם מישהי יכולה לספר לי על כרמל ועל הבדיקה בכלל?
ובכלל.. האם מישהי יכולה להמליץ או לא על שפירא מחיפה?

מבולבלת....ומפוחדת...
 

שירהד1

Member
מנהל
אני מפנה את תשומת ליבך, ואני עושה זאת בשמחה רבה,

לכך שלמעשה אינך שייכת לפורום זה, ועדיף שכך, כי אם היית שייכת, זה אומר שהיה לך לפני ההריון הנוכחי אובדן הריון...
בכל זאת, אם הגעת לפה, רק אומר שההחלטה האם לבצע בדיקת מי שפיר או ניפטי היא אישית, וקשורה לא רק לגיל האישה, אלא גם למהלך ההריון, לתוצאות הבדיקות האחרות שביצעה, ובכלל- להחלטות שהיא מקבלת באשר להריון.
אני לא ביצעתי מעולם בדיקת מי שפיר, כולל בהריון האחרון שהיה לי, כאשר הייתי בת 40 וחצי...הבדיקות היו הכי תקינות שרק אפשר, כולל הכל מהכל, כולל ניפטי, ומשום שהייתי לאחר כל כך הרבה הפלות, ההמלצה של שלושה רופאים היתה לעשות את המקסימום כדי להימנע ממי שפיר, אלא אם כן- משהו הכי קטן נראה מחשיד או בעייתי בשאר הבדיקות.
יש פה שרשור יותר למטה בפורום, שבו בנות ממש לא מתלהבות מהניפטי ועושות מי שפיר.

שיהיה בהצלחה בכל החלטה שתקבלי!
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
אני תומכת במי שפיר חד משמעית

יש באמת שרשור ארוך ומפורט למטה, פה בפורום. אני רק אציין את מה שטלי כתבה (לפי הרופא שלה)- כרבע מהעוברים בעלי תסמונת דאון לא יראו שום סימן לכך באף סקירה. ובהחלט קיימים מקרים של בדיקות סקר תקינות לחלוטין ותינוקות חולים (כמובן לא רק בתסמונת דאון). בנוסף בדיקת מי השפיר רחבה הרבה יותר ומגלה מגוון תסמונות גדול יותר. כאשר מי השפיר משולבים בצ'יפ הגנטי אין שום מקום להשוואה בינה לבין בדיקת הדם (שהיא בדיקת סקר ואינה אבחנתית) והיא עולה עליה בהרבה. יש שרשור נוסף בנושא בפורום הריון ולידה. אישית בצעתי מי שפיר בכל ההריונות שלי, החל מגיל 34. בהצלחה בכל מה שתבחרי, ובידיים מלאות!
 

מיקה 00

New member
בטח עכשיו את עוד יותר מבולבלת אחרי 2 דעות כ"כ מנוגדות

אני גם בדילמה... אני בדרך לגיל 32.... ובאמת זאת התלבטות....כי ברור לי שהבחירה שלעשות מי שפיר רק אחרי גיל 35 היא סטטיסטית בלבד ויכול להיות גם בגילאים כמו שלי.... אני אישית יותר נוטה לדעה של לעשות מי שפיר על פני לא לעשות . בטח בגיל 40! אם הייתי בגיל הזה בטח שהייתי עושה.

הסיכון במי שפיר הוא יחסית מאוד קטן.... ואכן שאר בדיקות תקינות לא בהכרח אומרות דבר.... מכירה אישית מישהי שכל הבדיקות היו תקינות כולל המי שפיר ורק הציפ הגנטי עלה על בעיה נוראית ונאלצה לעבור לידה שקטה...

בעזרת השם שאגיע לשבוע 16 ומעלה אצטרך לקבל החלטה לפה או לפה....
 
תודה שענית, אך השורה הראשונה בתשובתך לכך שאיני שייכת לפורום

אינה במקום ואף קצת מעליבה. אינך מכירה אותי או את ההסטוריה שלי, העליתי שאלה בפורום שכל כולו תקווה להריון תקין ולילדים בריאים אצל כולנו ולכך אני מייחלת, לא רק לי אלא לכולן. מאחלת לך בהצלחה ואיני חושבת ששאלתי שאלה לא במקום או בפורום הלא מתאים.
 

שירהד1

Member
מנהל
את פשוט לא הבנת אותי-

כתבת שזהו ההריון הראשון. מכאן הסקתי שלא חווית אובדן הריון, חס וחלילה, ולכן כתבתי מה שכתבתי.
אני לא ממליצה למי שלא חוותה אובדן הריון להיכנס לפורום הזה, כי עולים פה המון דברים קשים, וחוויות קשות, וחרדות נוראיות וזה עלול סתם להכניס לסרטים מי שחווה הריון יחסית נורמאטיבי ורגוע.
לצורך כך, יש פורום נפלא של הריון ולידה.
אם את רוצה להישאר- את מוזמנת, אך אני לא ממליצה לך על כך.
תמיד נענה ותמיד נתייחס.
כתבתי מה שכתבתי כדי להגן עלייך, ולא מתוך איזו סנוביות. תאמיני לי שכולן פה לא היו רוצות להיות שייכות לפה, אלא לפורום הריון ולידה.

אם את בוחרת להיעלב- זו זכותך. כתבתי כדי להגן עלייך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מבינה את הבלבול והפחד

מתחילה דווקא מהדיון שלך עם שירה. האמת היא שכשקראתי שאת בהריון ראשון, גם אני הרגשתי שזה לא הפורום המתאים עבורך, אבל את כאן וכבר שאלת ואענה בשמחה.
ממליצה לך בכל זאת לבדוק את פורום 110 (הריון) או 349 (הריון לאחר טיפולים).

לגבי השאלה שלך במי לבחור כמדקר, על שפירא שמעתי הרבה דברים טובים, אבל אני לא מכירה אותו באופן אישי (סקירות עושה אצל ברונשטיין, מי שפיר/סיסי שליה עושה ברמבם).
על בר חוה קראתי דברים נפלאים כמומחה פוריות, אבל לא בטוחה ביכולות שלו כמדקר מי שפיר.
לגבי כרמל החוויה שלי אמביוולנטית. מצד אחד אני מאוד אוהבת אותם, ילדתי שם את בתי הבכורה ויחידה, ואהיה מאושרת ללדת שם שוב. אבל עם כל האהבה שלי אליהם, חוויתי שם כמה הפלות לא מוצלחות (בכלל לא בטוח שבאשמתם. כרגע מסתמן שזה משהו בגוף שלי).
אז מכל האפשרויות שאת מציגה, אני הייתי בוחרת בשפירא.

לגבי האם לבצע מי שפיר או לא, כתבו לך קודמותיי שזו החלטה מאוד אישית, אבל אני חושבת שדי ברור שאני לגמרי בעד מי שפיר.

מאחלת לך המשך הריון ארוך וידיים מלאות בסופו
 
תודה לך ומקווה שהכל תקין אצלך... ורק בשורות טובות

אפשר לשאול מדוע ביצעת סיסי שיליה ולא מי שפיר?
 
בוודאי שאפשר לשאול

הבחירה בסיסי שליה במקום מי שפיר נובעת מכך שאני מורישה פגם גנטי שניתן לאיתור רק בצ'יפ.
המתנה למי שפיר עלולה להוביל להפסקת הריון יזומה אחרי שבוע 20. בשבוע כזה יש מעט מאוד בתי חולים שמבצעים גרידה מאוחרת והמשמעות היא המתנה ממושכת לגרידה בעודי בהריון מתקדם, מרגישה תנועות, כשכבר אי אפשר להסתיר את ההריון מהסביבה ומהבת שלי, או ללכת על לידה שקטה.
מכיוון שאני לא מוכנה לעבור לידה שקטה נוספת (ככל שזה נתון לשליטתי) ומכיוון שאין בכוחי להמתין שבועיים מרגע קבלת תוצאות הצ'יפ ועד לגרידה מאוחרת, אני בוחרת בסיסי שליה למרות שבה יש יותר סיכון להפלה לא רצויה.

תודה על האיחולים.
 
למעלה