סופ"ש חרדתי

סופ"ש חרדתי


אז יומיים אחרי סיסי השליה הגעתי למיון בקופה והיה דופק והיו תנועות והכל נראה נהדר, וגם הגיעה התשובה המהירה של הטריזומיות והכל תקין. אז הצלחתי להירגע מעט.
בלילה שבין רביעי לחמישי חלמתי על הפלה ספונטנית בבית, עם מלא דם וכל הדרמה.
ביום חמישי (3 ימים אחרי סיסי שליה) הכאבים פחתו וההפרשות החומות נעלמו.
ביום שישי בבוקר ההפרשות החומות חזרו, ואחה"צ הן התגברו מעט. אז נסעתי למיון בביה"ח. בזמן שהייתי שם ההפרשות נעלמו. בבדיקה בטנית נראה דופק והיו תנועות.
הרופאה רצתה לעשות גם בדיקה וגינלית כדי לבדוק את צוואר הרחם, אבל אני סירבתי מחשש לזיהום.
מאז יש מדי פעם הפרשות חומות, ויש כאב קל קבוע בבטן ובגב התחתון, ויש המון חרדה על סף ההיסטריה.

הדבר היחיד שהצליח לשעשע אותי אתמול, היתה התגובה של האחות במוקד הטלפוני. כשהיא שאלה מה מספר ההריון וכמה ילדים בבית. בהתחלה היא חשבה שלא שמעה נכון, וקצת גמגמה.

כמה קיוויתי שהפעם יילך בקלות. כמה רציתי הריון משעמם.
תוהה אם כמו לפני חצי שנה, זו ההתחלה של הסוף.
 
שולחת לך חיבוק גדול

קשה כל כך. לצערי אין משהו שאני יכולה לכתוב שיפיג את החרדה. אחרי 5 אובדנים - ואולי אחד מספיק - אין דרך לחוות הריון 'משעמם'. רק הריון עמוס חרדות - ממש עד סופו - כפי שהעיד שרשור החודש התשיעי לא מזמן. מה שאני כן יכולה לכתוב לך זה שהפחדים והחלומות לא אומרים כלום על תקינות ההריון. ממליצה לך מאד לקפוץ שוב למיון מחר. גם הרגעה קצרה היא משהו. ואני יכולה גם לאחל לך עוד המון המון חרדות, כולל לקראת ובמהלך הלידה, שתסתיים באושר גדול ותהיה שווה את כל הפחדים, החלומות והריצות למיון.
 
יש הבדל בין משעמם נפשית למשעמם פיזית

בעקבות האובדנים הקודמים ומעצם העובדה שידעתי שאעבור סיסי שליה, היה ברור שהוא לא יהיה באמת משעמם נפשית.
אבל כל הדרמה שאני חווה כרגע, במובן הפיזי, הופכת אותו למשהו שונה. החרדות מתעצמות בגלל הדרמה הפיזית, בגלל האיום המוחשי והכל כך ריאלי שאהפוך להיות חלק מסטטיסטיקת ה-1% הפלות שנגרמות בגלל הבדיקה.

והדרמה הפיזית פוגעת שוב בזרימת החיים, מנטרלת אותי כמעט מכל פעילות עם הילדה.
אתמול יצאתי למיון כשהם לא היו בבית, והם חזרו לפניי והיא סירבה להתיישב לאכול ארוחת ערב עד שאחזור. וכשחזרתי היא עדיין סירבה להתיישב כי היא היתה מודאגת ושאלה מלא שאלות.

אין לי בעיה עם דרמה דמיונית בראש, ולאכול סרטים ולחלום חלומות (שאינם נבואיים, כי אם דרכה של הנפש לשחרר את הפחדים).
יש לי בעיה עם דרמה אמיתית כמו זו שאני חווה בימים האחרונים.

המתנה ממושכת במיון של הקופה או במיון של בי"ח, לא תורמת לרגיעה הפיזית והנפשית שאני צריכה כרגע. אם הכאבים וההפרשות לא יתגברו, מתכננת להתאפק עד יום שני בערב ואז לגשת אל הרופא שלי.
 

שירהד1

Member
מנהל
אני ממש מבינה אותך-

חוויתי משהו דומה בהריון עם מעיין . בשבוע 11 או 12 היו לי מעט הכתמות, ובשבילי הכתמות=דימום שיתקדם= הפלה. לא צריכה לתאר לך את הטירוף שבו הייתי ביומיים הללו, עד שהלכתי לרופא והסתבר שהכל בסדר. זוועה נפשית. אין לתאר.
אין לי הרבה עיצות. כתבתי לך כדי להראות לך שאת לא לבד, ושלמרות שגם אצלי היו אי אלו דרמות, הכל הסתיים בטוב.
מאחלת לך שגם אצלך זה יהיה כך.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
תודה

לא יודעת מה עדיף: הכתמות בלי בדיקה פולשנית או הכתמות (וכאבים) אחרי בדיקה פולשנית.
מה שבטוח זה שעדיף בלי הכתמות בכלל.

בינתיים שומרת את האופטימיות על אש קטנה. ממשיכה לדמיין את הלידה במועד, ממשיכה לדבר בלב אל העובר/ית ולבקש שיחכה/תחכה לדצמבר.
 

מיקה 00

New member
יש לעובר דופק יש גם תנועות ואת מספרת על הפרשות חומות

ולא דימום. בנוסף יצאה לך תשובה תקינה של הכרומוזונים שזה בכלל נהדר.... אומנם אני לא רופאה אבל בנתיים זה נשמע שהכל בסדר..... מה אמרה לך הרופאה במיון שהיית אצלה? ובנוסף אחרי כמה זמן למעשה אפשר להגיד שירד הסיכון להפלה מבדיקת סיסי שליה?

עוד משהו שרשמת בהודעה הקודמת שלך רשמת שלא הסכמת שהרופאה תבדוק לך את צוואר הרחם מחשש לזיהום.... איזה זיהום יכול לקרות? ואולי דווקא הבדיקה הזאת הייתה מרגיעה אותך כי היא הייתה אומרת לך שצוואר הרחם סגור ואין דימום....
 
תודה על העידוד

אבל אני לא חושבת שאפשר לומר שהכל בסדר.
ההפרשות והכאבים פסקו ביום חמישי ואז חזרו, זה מרמז שיש בעיה ואפילו הרופא המאוד רגוע שלי, הגיב בדאגה מסויימת.
בעברי 2 הפלות בשבועות מוקדמים שהתחילו עם הכתמות דומות. בעברי 4 גרידות ו-2 היסטרסקופיות ניתוחיות שמשפיעות על צוואר הרחם ועל הרחם עצמו. בעברי 4 שאיבות של ביציות שאולי משפיעות גם הן על צוואר הרחם (שדרכו עוברת המחט של השאיבה).
הבדיקה של הכרומוזומים בודקת 5 כרומוזומים בלבד וברמה שטחית לחלוטין - האם הם בזוגות. הכרומוזומים שנבדקים הם של 3 הטריזומיות הנפוצות ו-2 כרומוזומי המין. זה אומר שבמכון הגנטי כבר יודעים את מין העובר, אבל אנחנו ביקשנו שלא לדעת את המין אלא אם גם הצ'יפ יחזור תקין. אני בהחלט רגועה שאין טריזומיה או תסמונת שקשורה בכרומוזומי המין, אבל התוצאה החשובה מבחינתי היא של הצ'יפ.

לגבי הסירוב שלי לבדיקה וגינלית, מבחינתי 4 ימים אחרי בדיקה וגינלית פולשנית ובנוכחות דימום (גם אם מדובר בדם ככה ובניגוב בלבד), אני לא לוקחת סיכון לזיהום ברחם שעלול לגרום להפלה.
במסמך השחרור מסיסי השליה כתוב להימנע מיחסי מין ושטיפות פנימיות במשך שבוע, כמו כן אסור להתרחץ באמבטיה/ים/בריכה שבוע לאחר הבדיקה. הכל נועד כדי למנוע אפשרות של זיהום שחודר לרחם.
את השקיפות העורפית קבעתי בכוונה לשבוע וחצי אחרי סיסי השליה, על מנת שאם יהיה צורך בבדיקה וגינלית, זה יהיה הכי רחוק שניתן מהבדיקה הפולשנית.
ובסופו של דבר, גם אם יש כרגע קיצור של הצוואר או פתיחה, אין הרבה מה לעשות חוץ מלנוח.
 
הלוואי שכבר יהיה יום שני בערב

ותספרי איך חזרת מהרופא והכל בסדר. הלוואי שמדובר בהפרשות נטולות משמעות (כמו שהיה אצל שירה). מצטערת שהרשיתי לעצמי להירגע - הבנתי שהרופאה אישרה שהכל תקין אחרי שחווית כבר את ההכתמות החומות. הבנתי לא נכון. דואגת. מאד. מקווה כולי לצפירת הרגעה עוד 48 שעות. לא רוצה לקרוא אותך באובדן. רק פה.
 

מיקה 00

New member
אולי אני טועה אבל ההיגיון שלי אומר שאם יש הכתמות

כתוצאה מבעיה של הפלה אז כאשר יש כבר דימום ההפלה מתרחשת... ואם היא מתרחשת זה אומר שכבר אין דופק... אולי אני לגמרי לא מבינה מהחיים שלי אבל ככה נראה לי...
את הלכת למוקד אחרי שהיה לך הכתמות וראו דופק ותנועות.... נכון?

אני מבינה את ההיגיון להימנע מיחסי מין כי איבר מין של גבר הוא לא סטרילי... מזה שטיפות פנימיות? גם בריכה וים לא סטרילי .. אבל סטטוקופ או איך שלא קוראים למכשיר הזה שפותח את צוואר הרחם זה מכשיר פלסטיק חד פעמי כיצד יכול להיגרם זיהום? באמת מעניין אותי לדעת....
 
בעניין הזה המציאות לא תואמת את ההגיון שלך

בשני הריונות חוויתי הכתמות/דימום כשעוד היה דופק. הדופק פסק כשבוע אחרי תחילת ההכתמות. בשני המקרים זה היה בשבוע מוקדם יותר, ומן הסתם לא אחרי בדיקה פולשנית.
מצב של דימום או הכתמות כאשר עדיין יש דופק נקרא הפלה מאיימת והוא נפוץ מאוד.

שטיפות פנימיות - הכוונה לכל שטיפה של הנרתיק. יש תרחיצים ייעודיים שניתן למצוא בבתי מרקחת.

המכשיר שאליו את מתכוונת נקרא ספקולום, ויש אותו גם במתכת במבנה מעט שונה. לדעתי ומנסיוני הפלסטיק משמש לבדיקות פשוטות יחסית והמתכת כאשר צריך ממש להרחיב את הצוואר הרחם, בעיקר בבדיקות ופרוצדורות פולשניות, אבל לא רק.
אני לא יודעת אם הרופאה התכוונה להשתמש בספקולום כדי לראות את צוואר הרחם באופן ישיר, או לבצע אולטרסאונד וגינלי על מנת לצפות בצוואר הרחם וברחם. באוטלרסאונד וגינלי מולבש "קונדום" על המתמר, ועל הקונדום יש ג'ל על בסיס מים.
ברור שהכל סטרילי גם בבדיקה עם ספקולום וגם בבדיקה עם מתמר וגינלי, אבל בכל זאת יש חשש לזיהום. אם כתוצאה ממשהו באוויר או אם כתוצאה מחזרה של דם ישן וקרישים לכיוון הרחם או הרחבה של פצע/נקב בצוואר הרחם או ברירית הרחם. כל התעסקות וגינלית בשלב הזה עלולה להוביל לזיהום.

באופן כללי אני האחרונה שבדיקה וגינלית מפריעה לה. בשנים האחרונות עברתי עשרות אם לא מאות בדיקות וגינליות, חלקן זמן קצר מאוד לפני ואחרי סיום הריון בעודי מדממת.
אבל הפעם זה שונה מפני שזהו ככל הנראה ההריון האחרון שלי.
אני לא מוכנה לקחת סיכון לזיהום בגלל בדיקה וגינלית בשלב מוקדם מדי. אם חלילה ההריון ייגמר ברע, ואם הייתי מבצעת בדיקה וגינלית 4 ימים אחרי סיסי שליה, הספקות ורגשות האשם היו גומרים אותי באופן סופי.
 

מיקה 00

New member
הבנתי אותך... מתי יש לך בדיקת דופק חוזרת כדי שתהיי

יותר במציאות ופחות בסרטים?
 
מחר בערב אצל הרופא שלי

אלא אם כן תהיה התפתחות שמחייבת פניה דחופה למיון כגון: התגברות ההפרשות החומות (כרגע כמעט ואין), דימום אדום, כאבים עזים (מעבר לכאב הבטן התמידי שיש לי מיום שישי), עליית חום.

בהנחה שמחר עדיין יהיה דופק, אתייעץ עם הרופא שלי לגבי ההמשך, מתוך תקווה שהצ'יפ יחזור תקין.
בעוד 3 ימים יש לי שקיפות עורפית בקופה, כך שההמתנה לבדיקה הבאה לא תהיה ארוכה.
 

מיקה 00

New member
מעולה! ראיתי שרשמת שאת עושה סקירות אצל ברנשטיין

אני קבעתי שקיפות לטלמון לברנשטיין סקירה 1 ולשפירא סקירה 2.... לגבי הסקירה המוקדמת אני בהתלבטות אם להשאר אצל ברנשטיין או ללכת לרופא דרך מכבי... בכל זאת דרך מכבי זה עולה 125 שקל לעומת אצל ברנשטיין 2600.... לשפירא בטוח הולכת
 
אינטרנט ומשחקים מטופשים בסלולרי

הבוקר אני בעיקר כאן ובפורום אובדן, יוטיוב, פייסבוק וקצת חדשות.
וגם משחקת משחקים בסלולרי שלא דורשים יותר מדי ריכוז.
שותה המון מים, אז מבלה די הרבה זמן בשירותים בבחינה מדוקדקת של ניירות טואלט משומשים כדי להבין מה המצב של ההפרשות


בין לבין מריצה בראש סרטי אימה ודרמה על הדברים הרעים שיכולים לקרות, וגם סרטי קומדיה על החיים הקסומים שיהיו לי בתור אמא ל-2 ילדות
 
לא מסכימה

הכתמות וכו, יכולות להגיע מצוואר הרחם וזה עדיין יהיה הריון תקין. ובאופן כללי זה לא מעיד באופן גורף.
ולגבי יחסי מין, כשמדובר בבני זוג, אין עניין של סטריליות כי הגוף שלנו לגמרי רגיל לעניין.
ולגבי ברכות וכו, שאלתי מישהי שמבינה והיא אמרה לי שעד שיורדים המים אין שום בעיה
 

מיקה 00

New member
יש עניין של סטריליות .....

מרעישה עברה בדיקה פנימית לפני כמה ימים ולכן היא נוהגת בזהירות והיא קיבלה הנחיות רפואיות לא לקיים יחסי מין ולא לעשות את כל הדברים שכתבה...את מדברת על הנחיות כלליות לגבי בריכה... בהערת אגב אני אגיד שעל גופתי המתה אני אכנס לבריכה שאני בהריון.... גם שלא בהריון זה מגעיל אותי והכלור לא בריא לעור ובטח לא לאזור הנרתיק....
 
בריכה בהריון זה אחד הדברים הכיפים

להרגיש חוסר משקל לחצי שעה-שעה (לעומת להרגיש פילה בשאר הזמן) זה פרייסלס.
ובלי קשר, שחייה זה ספורט מעולה בתקופת ההריון ואין בעיה עם הכלור (קרם גוף טוב אחרי המקלחת והעור סולח על הכלור).
 
לגבי זה

האיסור לקיים יחסי מין הוא לא קשור לסטריליות, הזרע מטבעו מזרז וגם כל נגיעה וגם אורגזמה של אישה עלולים להוות זרזים כשהנרתיק רגיש.
ולגבי בריכות וכו, אני לא אחת שעוצרת את החיים בגלל הריון ונעטפת בצמר גפן, מה שמותר פשוט מותר ואין צורך למצוא דברים שאסורים סתם בשביל הכיף
 
למעלה