מחר אמצע ההריון

לויקטור - על טלטלות הביניים

תודה רבה על האיחולים החמים והאיכפתיות, התרגשתי לקרוא.
מבינה מאד את חמיצות הלב הקרוע בין ההסתפקות במה שיש בהווה (ילדון הקשת) למה ש(אולי) יהיה בעתיד. את רגשי האשמה על הנוכחות הנפקדת בזמן ההווה, בגלל אותה כמיהה לעתיד שונה.

כמו שאת קוראת ורואה - אצלי חמיצות לב מסויימת מלווה את עצם ההריון כולו, בעוד שבתמימותי חשבתי שברגע שאגיע אל הפורום הזה אגיע אל המנוחה והנחלה ואדלג לי בדשאים המוריקים בשמלה הריון לבנה כשחיוך תמידי על פניי.

חלילה לא פתחתי את השרשור הזה כדי לספר כמה אני מדוכאת וסובלת כל הזמן - יש נשים שקראו אותי כך - אני אדם מאד שמח (תודו שאתן מופתעות...), מתחברת בקלות לצד הילדי הנוכח בהווה, בזמנים בהם אני עסוקה המחשבות כמובן מרפות ממני ואני שרויה בתוך ההתרגשות של ההריון והתקווה שיסתיים בשלום, וכמעט לא מאמינה שהסרט הזה הוא של החיים שלי - הולכת עם הילדים והבטן לפעילות אחה"צ ומוצפת שמחה וגאווה.

לצד השמחה אני מרגישה שההריון הזה הוא קו פרשת מים, וההריונות האחרים שלי לא היו כאלה. לא יכולתי לחוש כך בהריון הראשון וגם לא בשני כשהאופק עוד פרוש לפניי.

לא מזמן כתבתי פוסט ארוך למיק ניק בפורום אובדן ---- אחרי שהחליטה לעצור, נקלטה בטעות, שמחה, התרגשה, ציפתה, ואז הדופק פסק בשבוע מוקדם, והיא החליטה בשנית על נקודת סוף הילודה ----- כתבתי בו שבעיני יש בהגעה לנקודת סוף הילודה מידה לא מבוטלת של אבל, כמובן כשהאשה מרגישה שלא מצתה את הפוריות שלה כפי שרצתה - אבל היום אני חושבת שיש בה מידה מסויימת של אבל בכל מקרה.
לצד האבל, כך כתבתי לה, תגיע גם הקלה. הקלה על סגירת המעגל של הפוריות, על ביטול סימני השאלה הזוגיים/המשפחתיים/ הבריאותיים/ הכלכליים/האישיים - על שימת נקודה במקום כל אותם סימני שאלה. אני מאמינה שסוף הילודה מלווה גם בהקלה. אני מקווה שאני בדרך לשם.

עבורך אני מייחלת בכל לבי ומאודי שתגיעי אלינו לפורום, שתעברי איתנו הריון ארוך קשה ומלא חרדות, שאח/ות לילדון הקשת שלך בסופו. וכמובן - שבינתיים הביניים יהיה כבד פחות, שהמעשים יגברו על המחשבות, שההווה ינצח את החלומות על העתיד, שהנוכחות שלך בחיים תהיה ממשית וחזקה וטובה. וכמובן שהביניים הזה לא יימשך זמן רב ויוחלף בביניים האחר, זה שבין הבטא ללידה.
 

שירהד1

Member
מנהל
לויקטור החתול- קודם כל- התגעגעתי-

אני מקווה שתאמיני לי כאשר אכתוב לך, שכל התקופה שלא כתבת פה, המשכת להיות במחשבותיי. נשבעת ביקר לי:)
התגעגעתי לתשובות המחכימות שלך בכל ההיבטים, כולל בהיבט הרפואי, שאת כה מבינה בו, כמו גם בהיבט האישי-אנושי.
וגם- מודה- שכמו איזו פולניה, תהיתי אם תנסו להביא עוד ילד, אח/ות לזיו. אבל כמובן שלא העזתי לשאול. אני מהסוג של הפולניות החדשות, ששואלות ותוהות בינן לבין עצמן ולא מציקות ושואלות.

מיותר לציין שאני נאנחת עמוקות וקשה לי ועצוב לי לקרוא על מה שעובר עלייך ועל בן זוגך ועל הקשיים הנערמים. אין לי עיצות רפואיות, רק תפילות.

אני חייבת להתייחס למה שכתבת: "אנחנו מאבדים קצת מהילדים שנמצאים כאן כבר, להרגשתי, ומהחוויה איתם".
מורכב, אבל אני רוצה לעודד אותך (כמו גם נשים אחרות) להפסיד כמה שפחות עם הילד/ים הקיים/ים. חשוב לא לחיות עם תחושה של פספוס איתם.
לא חייבים להיות פעילים בגינה הציבורית. אני לא זוכרת בדיוק בן כמה זיו (עימך הסליחה). אבל אפשר גם שישכב או ישב לידך ושתקריאי לו סיפור, או שתתחבקו ותתנשקו, או שתעשי לו מסאז' עם קרם...לא חסרות פעילויות מדהימות שקטות, שלא מצריכות יותר מדי אנרגיות.

כתבת שאת "שוב חולה" ולא זמינה לכמה ימים במקרה הטוב ולכמה שבועות במקרה הרע. . את יכולה לפרט קצת למה את מתכוונת? מה זאת אומרת "חולה", ומתי את לא זמינה לכמה ימים ומתי את לא זמינה לכמה שבועות?
אני רוצה לנסות ולעזור לך בעניין זה של פעילות מותאמת עם הילדון (אם תהיי מעוניינת, כמובן). ספרי לי בן כמה הוא, מה הוא אוהב לעשות, מה את אוהבת לעשות איתו, ונחשוב ביחד איך לשפר לך את התחושה באמצעות פעילויות שמתאימות למצבך.
זו רק הצעה, כמובן, לא חובה.

שירה דוד

ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

רונית 294

New member
כנראה שיעזבו רק בלידה

אצלי זה אפילו מחמיר מרגע לרגע. שבוע 36. נהיה יותר קשה לישון. לא רק פיזית אלא בכלל הלחץ גובר. הפחד שיקרה משהו בסוף. ממש קשה.
 

shira3121

New member
חיבוק גדול גדול לך

כמו שמרעישה כתבה לך המון המון חמלה לעצמך, וחוץ מזה במקומך הייתי ניגשת לפסיכיאטרית דחוף לבדוק אפשרות איזון תרופתי
 

שירהד1

Member
מנהל
לאיןאריותכאלה-

תרשי לי לפתוח במלים "מחר אמצע ההריון
"- מבחינתי זה יופי. כלומר- ברור שיש עוד דרך לא קצרה לעבור, אבל על פניו, זה נשמע טוב ומשמח. וכל בדיקה שעוברת והיא תקינה, מהווה עוד צפירת הרגעה. וכל תנועה שאת מרגישה- כנ"ל.
סביר להניח שאת לא תהיי רגועה עד שתאחזי בה (זו עוברית, נכון? וסליחה אם אינני זוכרת נכון).
לדעתי, טוב דווקא שאת מפעילה מנגנוני בקרה כלפי עצמך (בכוונה אינני כותבת "מנגנוני ביקורת"), כי זה מאפשר לך בכל זאת להמשיך ולהיות אמא מתפקדת טובה לילדים, אך הבקרה צריכה להיות במינון יחסי, ולא לצבוע את פני הכל.
גם אם התפוקה שלך היא נמוכה יותר מאשר ברגיל, זה בסדר. שוב- לא רוצה להלחיץ, אבל דווקא מתוך האופטימיות- זה מכין אותך להיותך אמא לארבעה. אני לא צריכה לספר לך כמה אנרגיה וכוחות לוקחים טיפול בתינוק/ת, גם אם הי/וא הכי נוח/ה בעולם.

אני מניחה שכל המחשבות שאת מתארת ושאת רוצה שיעזבו אותך- אכן יעזבו אותך לאחר הלידה, כי כבר לא יהיה בהן צורך יותר.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
שירה אמן ואמן, איזה פוסט אופטימי

עודדת אותי מאד. באמת אני חיה עכשיו בתווך שבין שלושה לארבעה (זכרת נכון, יש לי בת), עם בית לתקתק, עסק לנהל, זוגיות (קצת עייפה לפעמים.... ) קטנטנים עם הררי צרכים, מספר מוגבל של שעות ביממה -והרבה מחשבות על איך אעשה את זה בכלל (והחום, הגיל, הכבדות והחרדות לא ממש עוזרים). אה, ועוד אין תוצאות של מי השפיר (דאגה לא קטנה בכלל) ואני לפני סקירה מאוחרת (דאגות, מישהו? ) ובעת ובעונה אחת כבר באמצע (וואו, לא האמנתי שאגיע עד הלום) ומצד שני רק באמצע (וואו, הדרך עוד כל כך כל כך ארוכה)
 
למעלה