עוד מחשבות על בדיקות הדם

עוד מחשבות על בדיקות הדם

http://www.downsyndromeprenataltesting.com/how-accurate-is-the-new-blood-test-for-down-syndrome/ מתוך 100 אלף נשים 400 יישאו תינוק עם תסמונת דאון. 498 יקבלו תוצאה חיובית, בערך 20% סיכוי לחיובי כוזב. שכמובן מחייב מי שפיר. סה"כ יזוהו 398 מתוך 400 העוברים בעלי תסמונת דאון. 2 אמהות יקבלו שלילי כוזב - 0.5% הפחד הגדול מבדיקת מי השפיר הוא בגלל 0.5% סיכוי לאובדן הריון. הסיכוי הזה לא מעודכן ועומד בימינו על כ 1:1500 ואפילו 1:1630 הריונות. חצי אחוז סיכוי לגדל ילד חולה (בהפתעה) נשמע לי מפחיד. עדיין סורקת אחר סטטיסטיקות מהימנות נוספות. אני מאד מוטרדת ממה שמרגיש לי כהונאת ענק של ציבור פגיע.
 
בזמנו מישהי העלתה לפרום השכן את הכתבה הזאת:

http://www.haaretz.co.il/news/health/new-research/1.1920606
שמדברת על כך שיש גם טעויות (טעויות אנוש, בעיות בציוד וכו') בבדיקות מי שפיר.
לא חושבת שבדיקות NIPT הן הונאה, כי בכוכביות הקטנות תמיד אומרים שיש סיכוי לטעות, שזה לא ודאי וכו', אבל מערך השיווק והמכירות שלהם מאוד מיומן בלהסתיר את הנתונים האלה ואני חושבת שרבות מהנבדקות לא מבינות שהן משלמות הון על עוד בדיקת סקר.
ועוד דבר - אנשים תמיד מדברים על דאון ונוטים לשכוח שיש עוד תסמונות, שבהן הודאות של NIPT נמוכה יותר, וזה עוד לפני שמדברים על צ'יפ.
 

מיקה 00

New member
נכון אני לא אפרט כדי לא להכניס נשים פה ללחץ אבל ציפ גנטי

מאוד חשוב
 

מיקה 00

New member
וחצי אחוז לאבד תינוק בריא לא מפחיד אותך?

שני התסריטים מפחידים.....
 
1. מפחיד לאללה

2. לגדל ילד פגוע מפחיד אותי הרבה יותר
3. מאמרים מעודכנים מדברים על סיכויים נמוכים יותר
 

צומבה1

New member
חצי אחוז זה לא מעט, אבל אפשר לבדוק עוד דברים

כמו לעשות אקו לב עובר , וסקירות אצל הכי טובים. מניחה שזה מוריד דרמתית את הסיכוי. בזמנו בהריון הראשון שלי התחבטתי אם לעשות מי שפיר. בעקבות תבחין מרובע מעולה הלכתי ליעוץ גנטי שהמליץ לא לעשות ! אמר שאם עושים אקו לב עובר שיוצא תקין פלוס התבחין המרובע פלוס סקירות אמל הטובים , הסיכוי לילד עם תסמונת דאון יורד לכמעט אפסי. היתי אז בת 36 ולא היתה קיימת בדיקת הדם של היום.
רק שבאמת יש את הציפ הגנטי שבודק עוד הרבה דברים - ולזה אין תחליף
 

מיקה 00

New member
באמת? בסקירות בודקים תסמונת דאון? וגם באקו לב ?

ונכון בגלל זה אני כנראה הולכת ל2 סקירות באופן פרטי בדיוק בגלל מה שרשמת עכשיו
 
מה שמפריע לי זה שכ-ו-לן יודעות

שבדיקת מי השפיר מסוכנת ומצטטות 0.5% סיכון להפלה (נתון ישן כאמור, לפי מנהל מחלקת האולטרסאונד באחד מבתי החולים הגדולים בארץ, וגם לדברי עמית שלו, וגם לדברי אחד המדקרים היקרים והמומחים בישראל- את כולם שאלתי לגבי הנתון הזה בארבעת הדיקורים שעברתי, כולם דיברו על מספרים אחרים לגמרי 1:1500 ואף 1:1630) אבל תראי לי מי שמכירה טווח טעות של בדיקת הדם? לדעתי כמעט רק מי שנפגעה ממנה. ובהחלט - לאבד הריון בריא זה מפחיד נורא, וגם לגדל ילד פגוע. אני הרבה יותר מוטרדת מהסתרת הנתונים והשקט הנפשי (שחלקו מזויף) היקר בטירוף - מאשר מהנתונים עצמם. זה שאין 100% ברור.
 
כשעברתי דיקור החתימו אותי על טופס שמציין סיכוי של 1:400

אני יודעת שזה נתון לא מעודכן, אבל הוא עדיין מופיע בטפסי ההסכמה, של איכילוב לפחות.
ועדיין, אחרי מה שעברתי, אין לי ספק שאעשה מי שפיר בהריון הבא.
 

צומבה1

New member
באקו לב עובר לא בודקים תסמונת דאון ובמי שפיר בודקים עוד תסמו

מה שהיועץ הגנטי אמר לי בזמנו הוא שחלק גדול מהתסמונות הקשות שנבדקות במי שפיר מגיעות עם ממצא בלב העובר. כמו כן לחלק מהתסמונות , יש כל מיני ביטויים באולטרסאונד. לא לכולן ולא תמיד. לכן בהקשר של תסמונת דאון אמר שאם בדיקה סטטיסטית כמו תבחין מרובע יצאה התוצאה הכי טובה שיש ובנוסף גם לא נמצא שום מום בלב, ובנוסף ידענו שזו בת ( גם לזה היתה השלכה מבחינת חלק מהתסמונות) וכל הסקירות מצוינות, זה מוריד את הסיכוי לתסמונת דאון לכמעט אפס. כמובן אבל שעדיין היה סיכויון זעיר. אני לקחתי אותו בעבר. בספק אם היום בגילי , ועם ילדה בבית לא היתי עושה מי שפיר. התלבטות שמחכה כבר להגיע אליה אבל אם תגיע בטוחה שלא אשן ממנה לילות רבים ........
 
תסמונת דאון היא לא הדבר היחיד שצריך להדאיג הורים

לתסמונת דאון יש אמנם עוד סימנים שבד"כ אפשר לגלות אותם בסקירות, אבל:
1. לא תמיד - ותעיד על כך תרנגולת14 שכל הבדיקות שלה היו תקינות, אבל מי שפיר איתרה תסמונת דאון.
2. יש עוד הרבה תסמונות קשות לא פחות, חלקן מאותרות רק בצ'יפ גנטי.
 

טלי963

New member
לפי רופא שלי

אצל 25% מעוברים עם תסמונת דאון לא ניתן לגלות את התסמונת בשום סקירה או בדיקה.
 

snoopy96

New member
לכי עם מה שיעשה אותך יותר שקטה

אני גם העלתי פה את השאלה מה עדיף, בסוף בחרתי במי שפיר אצל רופא מנוסה וטוב.
זה נורא אישי לדעתי וגם אני למרות ההריון המאוד יקר הזה החלטתי שאני לא אוכל לישון בלילה אם אני לא אוודא שהכל בסדר.
 

a morph

New member
למה הונאה?

אף רופא לא יגיד לך שבדיקת NIPT מחליפה בדיקת מי שפיר.
לי הוסבר באופן מאוד חד משמעי שיש טעם לבצע את בדיקת NIPT, אם בכלל, אך ורק אם תוצאות השקיפות+הסקר הביוכימי הן טובות, כי אז הסיכון לדאון הוא נמוך משמעותית מהסיכון הכללי בקבוצת הגיל, ובשילוב עם בדיקת NIPT שלילית אפשר להגיע לרמת סיכון נמוכה מאוד ולהסתפק בכך (שוב, תלוי באישה, יש מי שלעולם לא תהיה רגועה בלי מי שפיר וגם זה בסדר גמור).
נכון לעכשיו, אף אחד, לא רופאים ולא החברה המשווקת, לא טוען שהבדיקה מהווה תחליף למי שפיר\סיסי שיליה.
 
תגגלי "בדיקה שמחליפה מי שפיר"

ותקראי את הכותרות של עשר התוצאות הראשונות. מודגש מאד הסיכון שבבדיקת מי השפיר אי הסיכון שבבדיקת הדם והחלופיות של שתי הבדיקות. כמובן בלי להתייחס ליתרון המוחץ שיש לבדיקת מי שפיר + צ'יפ ביחס לבדיקת הדם. שיווק שיווק שיווק
 
למעלה