הריון צעיר לאחר הפלות

taltal333

New member
הריון צעיר לאחר הפלות

היי, אני בהריון שבוע 9, לאחר ivf, שהתחיל כהריון תאומים. עובר2 מלכתחילה היה קטן יותר בשבוע משבוע ההריון, בשק קטן יותר, ובאולטרסאונד שעשיתי כעבור שבוע (בגלל הפסקת סימני הריון של בחילות ועייפות) גיליתי שפסק לו הדופק.
בהריון הקודם, גם הוא ivf, עברתי גרידה בשבוע 7-8 לאחר שהפסיק הדופק לעובר שגם כן היה קטן בכמה ימים משבוע ההריון.
בשני המקרים נאמר לי שהעוברים מלכתחילה הראו סימנים ככל הנראה של פגמים כרוזומליים, שנפלתי בסטטיסטיקה של הפרייה חוץ גופית (בטא נמוכה, עוברים קטנים, שק קטן).
אני כל הזמן בחרדה שגם העובר הזה, עובר1 שנותר, לא ישרוד, שמשהו יתגלה כלא תקין, התחושות שלי לפני שבוע שאישרו לי ששיפור בבחילות ותופעות הריון הם אכן מות עובר גורמות לי למדוד כל הזמן: האם אני עדיין עייפה? יש לי בחילה? אוכל מסוים עדיין מגעיל אותי? אני לא יכולה לרוץ כל שבוע לרופא להפנייה ולאולטרסאונד, אני פשוט לא יודעת מה לעשות.
אני מחפשת עצות ועידוד: איך להמשיך את ההריון עם החרדה הזו? האם 2 עוברים לא תקינים מעידים על בעיה שלי להחזיק הריונות? או שזה רק בחירה לא מוצלחת של המעבדה?
 

taltal333

New member
רציתי להוסיף - אני בת 37.5 אחרי שנתיים של טיפולי פוריות

שזה 3 שנות ניסיונות להכנס להריון, מתוכם שנתיים בטיפולי פוריות: 5 הזרעות, 4 ivf, סבב אחד של החזרת מוקפאים, ללא ילדים כלל. המחשבה של חזרה לטיפולי פוריות אחרי איבוד פוטנציאלי של 3 עוברים בשנה אחת מדכא אותי מעבר למה שאני יכולה לתאר. התהליך ארוך ומתיש פיזית ונפשית, שלא לדבר על זה שהשגת הריון דרך ivf זו הדרך הארוכה וגוזלת הזמן ביותר. לצורך העניין בין ההפלה לבין ההריון הנוכחי עברו 7 חודשים במהלכם עשיתי 2 סבבים בלבד של ivf. זה אומר שיש לי בממוצע 4-5 פעמים אפשרויות להכנס להריון בשנה.
 
עונה מנסיוני

קודם כל מתחילה מהאופטימי והחיובי: את עדיין בהריון. העובדה שעובר אחד פרש, לא מעידה על סיכוייו של העובר השני. קראתי על הרבה נשים (כאן ובמקומות אחרים) שהתחילו עם 2 עוברים וסיימו בידיים מלאות עם תינוק אחד בריא ותקין.

לגבי תסמיני ההריון, למרות כל מה שהרופאים טוענים, גם אצלי החלשות והיעלמות תסמינים היוותה סימן מקדים להפסקת הדופק. אני בטוחה שיש נשים שהתסמינים שלהן נעלמים והכל תקין, אבל אצלי זה לא כך.
לטעמי את בהחלט יכולה לרוץ כל שבוע לבדיקה. לא יודעת איך זה בקופה שלך, אבל אצלי יש מיון במרכז בריאות האישה, וקיבלתי אישור להגיע אליהם מתי שארצה. למעשה הייתי שם ביום ראשון השבוע כדי לראות שק הריון בשבוע 5 (ראיתי ונרגעתי), והרופאה במיון ציינה בסיכום הביקור שאני מוזמנת אליהם ביום ראשון הקרוב, אבל נראה לי שאלך אחרי יום העצמאות.
הגישה שלי בהריון הנוכחי נעה בין החרדה שאת מתארת, לבין הבנה שכרגע שום דבר לא בשליטתי. הגישות די מנוגדות אחת לשניה ובכל זאת אני מצליחה להכיל את שתיהן בו זמנית.

לעניין השאלות האחרונות שלך, ממליצה להתעסק בהן רק אם חלילה ההריון הנוכחי ייפסק, מפני שכרגע את עדיין בהריון ויש מקום לתקווה שההריון הזה יסתיים בטוב.
 

shira3121

New member
אני חושבת ששני עוברים לא תקינים זה עוד בטווח הסטטיסטיקה

ושאת בהחלט יכולה ללכת להיבדק כל שבוע עד שבוע 13 שאז הסיכון להפלה יורד
 
אצלי נעלמו כל תסמיני ההריון בבת אחת ובכל זאת הוא המשיך

האמת העירומה היא שאין ודאות איך יסתיים ההריון, וזה גם לא בידייך. אני מאד מבינה את החרדה ומזדהה איתה. לצערי אין לי פתרון חוץ מלהמשיך ולחיות ביחד איתה, לקוות מאד לטוב, לקחת בחשבון גם את התסריט הרע, ולנשום בכל בדיקה טובה. מאחלת לך שהחרדות יהפכו לזכרון ותסיימי בידיים מלאות.
 
הי תלתל

קודם כל, בשעה טובה. משמח לשמוע שאת בהריון אחרי כזה תהליך קשה.
לגבי הפסקת הבחילות וכו... אני לא מאמינה בזה. אני בהריון מס 6 שלי, בכל אחד ואחד מהם הפסיקו לי הבחילות פתאום ודאגתי. רק באחד הדופק של העובר פסק באמת. וגם זה היה שבוע לפני הפסקת הבחילות. בקיצור. אל תסמכי על התחושות האלו לא לכאן ולא לכאן...
לגבי התאומים, זה מאוד נפוץ. גם בלי IVF. יש לי כמה חברות שגילו 2 שקים כשאחד בלי דופק או שידעו שיש תאומים ופתאום לאחד פסק הדופק. זה אולי עצוב, אבל קחי בחשבון שהגוף שלך נועד להחזיק אחד בכל פעם. הגוף ממיין את הטובים ביותר ורק במקרים מסוימים יותר מאחד שורד. עובדה, אין הרבה תאומים בעולם. (יחסית לכמות ההריונות שמתחילים עם תאומים אז בכלל...)
עכשיו לעניין החרדות שלך.... זה ככ קשה. זה תקופה ממש ממש מורכבת ועדינה. מחזיקה לך אצבעות מכל הלב שתעברי אותה מהר ובלי הרבה בלאגן. שהעובר יחזיק מעמד כמה שיותר ושיהיה חזק.
חיבוק!
 

taltal333

New member
האמת שאתן ממש מחזקות אותי

קבעתי תור דחוף למחר לאולטרסאונד כי זה הכי קשה גם להיות בחרדה וגם להרגיש שאני "לא בסדר" כי אני בחרדה. זה מצב של הפסד מכל הכיוונים.
אני ממש מקווה שעובר1 מרגיש טוב וזו רק הפוגה קלה בתופעות, כאמור מנסיוני המר זה לא היה המקרה לפני כשבוע-שבועיים כשהלכתי לחירום בגלל שהתופעות (שהיו פשוט מ-ז-ע-ז-ע-ו-ת עם 2 עוברים הפחיתו עוצמה בבת אחת) אז תסלחו לי שאני עדיין לא אופטימית.
אבל באמת הפורום המדהים הזה! ככ שמחה שגיליתי אותו. אני מרגישה "נורמלית" פתאום. אתן פשוט נותנות לי כח להמשיך את יום העבודה שלי
 
איזה חמודה

אני גם הייתי כמוך בהריון הקודם שלי, שהיה מיד לאחר 2 אובדנים רצופים. יצא לי להיות באולטרא סאונד בערך כל שבועיים. וזה בסדר!
החרדה היא אוכלת אותנו ועדיף להשתיק אותה ליום יומיים מאשר להמשיך לחשוש.
בהצלחה מותק
 

taltal333

New member
שמחה לעדכן: אני היסטרית / הכל בסדר

היום הלכתי לאולטרסאונד חירום, אחרי שכל הלילה לא ישנתי מסיוטים על הפלות, שמחה להגיד שלעובר1 יש דופק והוא גדל (קטן ביומיים מתאריך הווסת, אבל זה נושא להיסטריה אחרת). עובר2 ממשיך ללוות עם שק הריון קטן וללא דופק, בתקווה שיעבור מספיק זמן ועובר1 יתחזק כדי שלא יאיים ויפריע לו בהתפתחות.
 

שירהד1

Member
מנהל
טוב שהלכת להיבדק וראית שעובר 1 עם דופק ומתאים לשבוע-

החרדות מוכרות לי היטב...טוב שהלכת להיבדק. תרגישי בנוח גם ללכת להיבדק כל שבוע, באם הדבר מסייע לך. אל תתביישי.
חשוב לי לכתוב לך שאין קשר בין תופעות הלוואי של ההריון לתקינותו ולתקינות העובר, ולכן עדיף להרגיש טוב:)
אני מקווה שהעובר שברחמך הוא העובר המנצח, והוא ימשיך להתפתח ושההריון הנוכחי יסתיים בידיים מלאות ובאושר גדול. אמן.

תחזיקי מעמד,
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
למעלה