מי שפיר או nipt?

snoopy96

New member
מי שפיר או nipt?

שאלה, אני יודעת שזה החלטה נורא אישית אבל רוצה לשמוע אם התחבטתם בשאלה.
אני בת 36, הריון פונדקאות יקר מאוד (לא רק כלכלית, הושג בהמון קושי), ברקע הפלות חוזרות שלי בחודשים מוקדמים, מפחדת ללכת על מי שפיר בגלל הסיכויים להפלה.
דעתכן?
 
באמת שאלה קשה

אני עשיתי בהריון השני שלי , שהופסק, מי שפיר . עשיתי בעיקר בגלל הציפ הגנטי. בסוף התוצאות הבסיסיות ( אלה שלדעתי בודקים גם בניפט ) יצאו לא טובות ונאלצתי להפסיק את ההריון. בהריון הנוכחי כבר עשיתי בדיקה מסוכנת יותר שהיא סייסי שילייה. מה ששמעתי מכל עבר זה שאם עושים אצל רופא טוב אין סיכוי לפגיעה כתוצאה מהמי שפיר , אבל מניחה שזה לא חד משמעי ושיש פה בנות שידעו טוב יותר.
מאחלת לך המון המון בהצלחה בכל מה שתבחרי !!!
 

רונית 294

New member
אז ככה...

הריון 1 הייתי בת 27 ולא היה ניפט. התוצאות היו טובות ולכן לא עשיתי מי שפיר. נולדה ילדה מהממת. הריון 2 הריון האובדן. תכננתי לעשות ניפט שנדחה ונדחה עד ההפלה. הריון 3 גיל 31 היו תוצאות טיפה מפחידות 1:617 אבל השאר תקין. עשיתי ניפט נולדה ילדה נפלאה. כעת בת 32 תוצאה של 1:20,000 וגם סקירות תקינות עשיתי שוב ניפט. בקיצור, מה תוצאות שקיפות עורפית+ חלבון עוברי שלך? והאם היה משהו הכי קטן שלא היה תקין בסקירה?
 

snoopy96

New member
התוצאות נראות טוב

Age-related risk for trisomy 21 1:184 )
Individ. biochem.trisomy 21 risk 1:1302 )
Risk for trisomy 13 1:3096
Risk for trisomy 18 1:6903
לא היו ממצאים חריגים בסקירה מוקדמת
 
מי עושה את מי השפיר?

האם רופא שמגיע מהארץ? האם המרפאה שבה מבצעים את הדיקור עובדת בסטנדרטים של הארץ מבחינת הסטריליות?
אני נוטה לדיקור אם מדובר ברופא מהארץ שמדקר במרפאה סטרילית והפונדקאית תשמור על עצמה מבחינת התנהלות אחרי הדיקור (מנוחה מלאה לפחות 24 שעות).
בסופו של דבר כל בדיקות הסקר הן בדיקות סטטיסטיות. ניפט מדוייקת מאוד לתסמונת דאון, והרבה פחות לדברים אחרים. אם הדבר היחיד שמעניין אתכם זה דאון - כנראה שכדאי להתחיל עם ניפט.

באופן אישי עברתי פעמיים מי שפיר ללא התוויה רפואית ופעם אחת סיסי שליה כדי לבדוק אם העובר ירש ממנו את המקטע החסר.
בהנחה שהפעם אצליח להגיע לשבוע 11, אעבור שוב סיסי שליה שהיא בדיקה הרבה יותר מפחידה ממי שפיר, אבל אני מוכנה לשאת את הסיכון המוגבר על פני האפשרות להגיע שוב להפסקת הריון בשבוע מתקדם.
 

snoopy96

New member
דר הנדלר בתנאים כמו בארץ

אני לא חושבת שבגילי רק דאון זה הסיכון
 
אני עשיתי מי שפיר בכל ההריונות

ואעשה גם בהריון הזה. הייתי עושה גם בגיל צעיר יותר. רק פרטי אצל פרופסור ידוע. מנוחה מלאה ל 48 שעות. כל הבדיקות האחרות (חוץ מסיסי שיליה ) הן בדיקות סקר. אני מעוניינת בתוצאה ודאית. הכי מפחיד אותי המצב של false positive בו את יולדת ילד לא בריא אחרי בדיקה תקינה. היתה פה מישהי שקיבלה תוצאה של טריפל x ובמי שפיר הסתבר שזו טעות ושיש 30% (!) סיכוי לטעות הזו. החלטה מורכבת. בהצלחה!
 
זו הייתי אני ותיקון קטן


סיכוי של 70% (כן, כן!) לטעות.
 
אני עושה מי שפיר, מתלבטת בין פרטי לציבורי

מסתבר שהפרטי כבר כמעט 5000 ש"ח (היה בערך1300 כשעשיתי) ולכן אחת כבר עשיתי בציבורי אצל רופא מאד מקצועי ומיומן.
 
חשבתי על זה עוד וצריך להבין מה בדיוק אתם רוצים לבדוק

אם רק טריזומיות ושינויים גדולים אחרים שמזוהים במי שפיר רגיל וככל הנראה גם בניפט, כדאי לברר האם תמיד יש להם גם ביטוי קליני שמזוהה באולטרסאונד.
אם תמיד יש זיהוי של הבעיה גם באולטרסאונד, אז אולי אפשר בכל זאת לעשות ניפט ולהסתמך על התמיכה של הסקירות.
קצת מתקנת את איןאריותכאלה - אני חושבת שהיא חוששת משלילי כוזב (ולא חיובי כוזב), שבו בדיקת ניפט מאשרת שהכל תקין, אבל בפועל יש בעיה ומגלים אותה רק לאחר הלידה.

אם אתם רוצים לבדוק גם שינויים קטנים שניתן לאתר רק בצ'יפ, אז אין מנוס מלעשות מי שפיר.
אם בכוונתכם לעשות צ'יפ, ממליצה לברר מראש האם ניתן לסנן תוצאות חריגות שלא ידוע כיצד הן משפיעות. כמו כן כדאי לחשוב מראש ולהחליט ביניכם האם אתם מעוניינים לדעת על ממצאים אפורים שיש להם חדירות משתנה. כמו הממצא שלי שיכול להוביל לאוטיזם ופיגור שכלי או לא לבוא לידי ביטוי בכלל.

מאוד מפחיד להחליט אם לסכן את ההריון או להסתכן בגילוי לאחר הלידה. במובן הזה אני מרגישה שהמצב שלי מקל עליי, מפני שאצלי אין ספקות לגבי החובה לבצע בדיקה פולשנית.
 
תודה על התיקון! מתלבטת בעצמי לגבי הצ'יפ המורחב

2 הריונות ראשונים עשיתי מי שפיר בשלישי ביה"ח הוסיף את הצ'יפ המצומצם עכשיו ביררתי, הם עושים צ'יפ מלא לכל זכאית. חוששת מהמורחב, מתוצאה 'קטנה 'שהשלכתה גם לא ודאית וגם לא ידועה. מה דעתכן? לבקש רק צ'יפ מצומצם?
 
לא עשיתי צ'יפ

כי כבר לא רציתי להתמודד עם דרמות בהריון, רצתי לשים את הבדיקות מאחורי. בדיעבד, אולי היה כדאי (למרות שעד כה - טפו טפו - הילדה בריאה ומהממת).
אם כבר - אז אפשר לבקש שידווחו רק על תוצאות חד משמעיות ולא על דברים שלא ידועה ההשלכה שלהם.
 
לדעתי כן

כשהחתימו אותי על טפסי הסכמה לבדיקה היה צריך לציין איזה תוספות רוצים - שמירת מי שפיר, פיש, צ'יפ - ושם אפשר לבקש.
ולשאלת ציבורי או פרטי - אני עשיתי בציבורי, באיכילוב. כל המדקרים שם בכירים ובמקרה הגעתי למלינגר שנחשב לאחד המבוקשים בארץ (ובדיקה פרטית אצלו עולה הון).
 
זאת שאלה קשה

אני לא עשיתי ניפט מעולם. בעיני התוצאה שלה ממילא תביא במידת הצורך למי שפיר. ואז בטוח שאם יש בעיה אז עושים מי שפיר.
אם מראש אין שום אינדיקציה לבעיה אני לא מבינה למה צריך בכלל מי שפיר. אבל אני בת 31 ושיקולי בהתאם.
אפילו שמגיע לי מי שפיר בסבסוד משרד הבריאות בגלל טריזומיה בעברי. (אז עשיתי מי שפיר) ורופא שראה אותי בהריון הזה מאוד דחף שאלך למי שפיר.
אני לא עושה....
מצד שני בגיל 36 אולי הייתי שוקלת.
לגבי הניפט.. זה רק סטטיסטיקה ואני פחות חובבת בדיקות כאלה
 

שירהד1

Member
מנהל
רק לגבי עצמי לספר ידעתי- לא עשיתי בדיקת מי שפיר-

ההריון עם ביתי הבכורה- הייתי בת 32 וחצי. כל הבדיקות היו תקינות לחלוטין, עם התוצאות הכי טובות שרק אפשר. עוד לא היה ניפטי. התייעצתי עם הרופאה שלי ועם הרופאה שעשתה את השקיפות והסקירה הראשונה. שתיהן היו בדעה של לא לעשות, ואכן- לא עשיתי.

ההריון עם בני השני- הייתי כבת 36. אחרי הפלה אחת. התלבטתי מאוד מאוד האם לעשות בדיקת מי שפיר (עוד לא היה ניפטי). בסוף לא עשיתי, כי תוצאות כל הבדיקות היו מעולות, ומאוד חששתי מהפלה (בכל זאת ההפלה הראשונה השאירה בי איזשהו חותם ושריטה...).

ההריון עם מעיין- הייתי בת 41 כשנולדה. לא עשיתי בדיקת מי שפיר. עשיתי ניפטי ואת כל הבדיקות האפשריות האחרות. הגישה של שתי רופאות ורופא שהתייעצתי איתם היתה לעשות את כל הבדיקות האפשריות שאינן מסכנות את ההריון, ואם משהו הכי הכי קטן מחשיד או יש איזשהו קוצו של יוד של סימן שאלה- אז לעשות מי שפיר. משום שכל הבדיקות היו הכי תקינות בעולם, לא הרגשתי שאני מסוגלת לסכן ולו אפילו בצורה הכי זעירה את ההריון.

זהו. זו אני ואלו היו ההחלטות שלי.

אני מאחלת לך ולכם בהצלחה בקבלת ההחלטה הלא פשוטה הזו.
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

snoopy96

New member
תודה לכולן על התשובות

החלטנו בלב כבד לעשות, כל המשחקי סטטיסטיקה האלו של הסיכוי להפלה מול סיכוי שמשהו לא בסדר מלחיצים נורא.
בפועל לא משנה מה היינו בוחרים היה לנו קשה.
 
למעלה