מחשבות

plumaria

New member
מחשבות

כבר כמעט שנה וחצי אני קוראת כאן ובפורום השני. קוראת שם ובוכה, קוראת כאן ומייחלת להצטרף.
החודש הייתי אמורה לחגוג יום הולדת שנה לתאומים שלי, אבל זה לעולם לא יקרה.
איבדתי אותם בשבוע 23 והם לעולם לא יחגגו יום הולדת.
ועכשיו אני בהריון חדש, שהגיע שנה אחרי האובדן.
וזה עובר אחד, והכל בסדר, כבר שבוע 12. והשבוע עשיתי שקיפות עורפית שיצאה בסדר, ואני רק עצובה. ובוכה. וחושבת עליהם.
ולפני כל בדיקה מחדש חוששת שלא יהיה דופק (אפילו שזה לא מה שקרה אצלי) ואחרי שמוודאים שיש דופק חוששת מהרגע הזה של מדידת צוואר הרחם. ואמורה לעבור תפר צווארי בשבוע 14, למרות שעדיין אין תאריך מדויק.
ופתאום עכשיו חשבתי - מה אני אמורה לספר לילד הזה, שעכשיו הוא רק עובר בבטן, ובכלל לא בטוח שיצא לאוויר העולם חי, שהוא בכורי? וזה נכון ולא נכון. והוא אפילו לא נולד עדיין ואני חושבת על זה ובוכה.
 

Shirleybh

New member
מאמייי..

קודם כל מזל טוב שהשקיפות עברה חלק והכל טוב .. לגבי בכורי .. כל אחת איך שהיא לוקחת את האובדן ... אני במקרה שלי שגם אצלי זה היה תאומים הם תמיד היו והיו הבכורים שלי... עם הם לא היו לא מגיעים כנראה שזה שאצלי בבטן גם לא היה מגיע.. הוא מגיע בזכות האובדן( ואיי זה נשמע לי מוזר להגיד את זה) ולא כדי להשכיח את האובדן או למחוק אותו חלילה.. אני יספר לו/ה שהיה אמור להיות עוד 2 אחים גדולים... גם לי קשה עדין אני נורא מזדהה איתך.. אני עדין בוכה עליהם וקשה לי עדין להתחבר לזה ששוחה לי ברחם . אני מקווה לעבור בשלום הכל ואני מקווה גם בשבילך, באמת דיי עברנו מספיק.. שיהיה בהצלחה בתפר ושיעבור חלק אמן! אני בפרטי עם בא לך לדבר:*
 

plumaria

New member
תודה

תודה לך. אתמול היה לי פתאום ערב קשה ועצוב.
בדרך כלל מצליחה להחזיק את עצמי ולהדחיק עמוק את החרדה שלי.
לגבי הבכורות, מניחה שבבוא העת אאלץ להתמודד עם זה. נראה לי כמו מעמסה כבדה מדי להנחית על ילד שהיו אמורים להיות לפניו שניים ושהם מתים. אולי אספר לילדים העתידיים שלי בבגרותם.
אני גם לא מתחברת כל כך, למרות שמשתדלת. אני רוצה שישארו לי זכרונות טובים מההריון הזה, רגעים קטנים שאוכל לחזור אליהם, בלי קשר לאיך שההריון יסתיים. אולי כשנתקדם עוד קצת, כשהבטן תצא יותר וכשנתחיל להרגיש תנועות.
בכל מקרה, מקווה עבור כולנו שהכל יתקדם בצורה תקינה ורגועה ושיסתיים במועד ובידיים מלאות.
ומה איתך? את בשמירה? בזמנו כתבת שלאחר התפר הייתה התקצרות מסוימת. האם זה הסתדר מאז?
 

Shirleybh

New member
......

אני בסדר .. מודה על כל יום שעובר באמת.. אני בשמירה מוקפדת . נתנו לי על המקום שמירה כי הצוואר שלי לא חמוד הוא עומד על 34 ממ שזה בסדר אבל לא משהו בכלל מבחינתי.. מיטה ,מקלחת,אוכל,שירותים ופעם בשבוע זריקה בטוסיק (זה יציאת האיוור שלי כיף חיים) . וכמובן הדובדבן אין סקס. קשה אבל זה יהיה שווה בעזרת השם! בשורות טובות לכולנו
 

שירהד1

Member
מנהל
ואו, ממש מורכב וקשה-

עצוב לי מאוד על התאומים שלעולם לא יחגגו יום הולדת
.
ואני כמובן מאחלת לך שההריון הנוכחי ימשיך בצורה טובה ותקינה, ושתזכי לסיימו בידיים מלאות.
החרדות שלך לגבי גורל ההריון הנוכחי מובנות ונורמאליות. לא זה עוזר, אבל בכל זאת- לדעת שאת אנושית ונורמאלית זה גם משהו, נוכח ההתמודדות הקשה הזו.
האם עברת איזשהו תהליך טיפולי לאחר האובדן של הריון התאומים? לרוב, מאוד קשה לעבד את האבל לבד.

בבוא היום, כאשר הילד שלך יהיה ממש גדול, ויהיה בגיל שיוכל להכיל רגשית מבלי שזה יזיק לו, תוכלי לשתף אותו במה שהיה ובמה שקרה לפני שנולד. אני מבינה שהעניין מעסיק אותך, אבל זה משהו שתצטרכי לתת עליו את הדעת עוד הרבה שנים- מבחינת מה לומר ואיך לומר ומתי לומר. עד אז, תהיה לך גם מספיק פרספקטיבה, כדי לדעת לומר את הדברים המתאימים ביותר.

אנא עדכני אותנו לאחר שיעשו את התפר הצווארי בשבוע 14.
מחזיקה אצבעות להריון תקין ובריא שיסתיים בידיים מלאות ועם המון שמחה:)


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

plumaria

New member
תודה

שירה, תודה רבה על התגובה.
איכשהו עד לאותו ערב בו כתבתי את ההודעה לא חשבתי על זה לעומק, ופתאום המחשבה הזו על הבכורות קפצה לי לראש והטרידה אותי. פתאום דמיינתי את הילד הזה שעכשיו אצלי בבטן מציג את עצמו כאח בכור לילדים העתידיים שאני מייחלת להם, ונחרדתי.
היום אני יותר מאופסת, ומאמינה שבעתיד לבוא, כשילד הזה יוולד ויהיו גם באים אחריו, אהיה מאופקת יותר ואכן אשמור את המידע הקשה לגיל בוגר יותר.
לגבי טיפול - אני אכן מטופלת, בדיוק כתבתי על כך הודעה מפורטת בפורום השני.
לצערי, כנראה אצטרך לסיים את המפגשים עם המטפלת שלי בקרוב, כי הרופא שלי אמר שלאחר התפר ימליץ כבר על שמירה, ואז כבר מבחינה גיאוגרפית לא יתאפשר לי להמשיך באותו המקום.
התחלתי כבר תהליך חיפוש של מסגרת אחרת, קרובה יותר גיאוגרפית, מכיוון שאני מרגישה שעדיין אני מאוד זקוקה לכך.
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי הטיפול-

מעולה שאת דואגת לעצמך ומטפלת בעצמך.
ניתן לברר האם אפשר להמשיך את הטיפול בשיחות סקייפ או טלפונית. נכון שזה לא אותו הדבר כמו פנים לפנים, אבל בהחלט אפשרי- אם זה מקובל עלייך ועל המטפלת.
שווה לברר לגבי זה.

השאלה מה לומר, כמה לומר ואם לומר בכלל- גם העסיקה אותי לגבי מעיין. אני מאמינה, שכאשר תהיה ממש גדולה, אומר לה משהו לגבי מה היה לפני שנולדה, אבל זה מורכב- כי לא ארצה לזרוע בה פחד מיותר. אני מתארת לעצמי שגם היא תרצה להיות פעם אמא, ואני לא ארצה להשליך עליה את הפחדים שלי.
זה היופי וזה הקושי בלהיות אמא- צריך ללמוד להפריד בינינו ובין מה שעברנו, לבינם. הם ישויות בפני עצמם, ואינם צריכים לשאת בנטל נפשי שאינם חייבים לשאת.
אין פה תשובות חד משמעיות. צריך לזרום עם החיים ועם מה שמתאים לכל אחד ואחת.

מתי עושים לך את התפר הצווארי ואיפה?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

plumaria

New member
סאגת התפר

תודה, שירה.
אנסה לבדוק לגבי המשך הטיפול בדרך אחרת. בכל מקרה קבעתי כבר פגישה במקום אחר, אז אנסה להתחיל במקביל.

לגבי התפר, כרגע אני באי ודאות מוחלטת. בשקיפות מדדו לי צוואר קצת מקוצר, אבל המדידה כנראה הייתה לא ממש נכונה, כי בבית החולים מדדו והיה ארוך וסגור, לכן כרגע אין אינדיקציה מבחינתם לתפור, והטענה בבית חולים היא שהתפר בעצמו עלול להיות מסוכן במקרה של התכווצויות ועלול לקרוע את צוואר הרחם אם לא יוסר בזמן. רצו שאחזור למעקב בעוד שבועיים.
בכל מקרה קבעתי גם תור לרופא פרטי להתייעצות נוספת, כי אני עדיין בלחץ מטורף ומאוד מפחדת.
 
ככ מורכב....

קודם כל, בשעה טובה ורק בריאות!!!
אני יכולה להעיד על עצמי, שעד שלא ילדתי בן בריא אחרי הבן שאיבדתי לא התנתקתי מהאבל על האובדן.
אצלי האובדן היה על רקע מום קשה מדי בשביל לחיות מה שעזר לי לשחרר את העוברון האומלל. אבל זה לא עוזב, החרדות, המחשבות שההריון החדש גם לא ישרוד. תחזיקי מעמד, יש לך עוד 28 שבועות קשים. אבל ברגע שתלדי זה ישתנה. אולי אפילו קצת לפני...
בהצלחה!
 
למעלה